Net de auto weer opgehaald, maar wat een verschil zeg, van basic 316i naar een 328i.... die luxe moet je gewoon hebben anders stelt zo'n auto niks voor. Armsteuntje, sportstoelen, electrische ramen, dimmende binnenspiegel, vermogen, wegligging, sper, subwoofer enz enz....
Met de originele einddemper klinkt het allemaal 10x beter op de snelweg hoor, had eigenlijk niet aan die andere moeten beginnen maar er is vast een liefhebber voor die wel op die toer wil. Ik had een tiewrap bij de einddemper zelf geplaatst om de vlinderklep open te laten staan maar Xander heeft m afgedopt bij de zekeringbak, stuk handiger en is hetzelfde circuit.
Spruitstuk was wel goed stuk, op 2 plaatsen gescheurd, ouderdom, veel temperatuurwisselingen met driftten in de begrenzer, maar ook de ophangbeugel vooraan de katalysator was niet de beste meer, dan gaat ie ook aan de spruitstukken hangen. Achterste spruitstuk vervangen, nieuwe pakkingen, nieuwe klemmen etc en hij kan er weer tegenaan.
En over dat verkoop/terugbouwen.... de M5 heb ik straks 2 jaar, terwijl 1 jaar het plan was, prachtige auto maar kost gewoon 500 tot 1000 euro per maand als je een beetje wil rijden en afentoe tegen wat geks aanloopt. De 328i blijft zeker wel maar het trackday gebeuren met het racers/straatauto verhaal gaat steeds meer tegenstaan en het is toch ook een aardige kostenpost. Vandaar dat ik wellicht het AST wil wisselen voor standaarddempers met iets verlaagde veren om comfort op de snelweg te hebben, de auto spoort dan rechtuit beter, de banden slijten recht af en je kunt nogsteeds wel aardige drifts maken. Het is allemaal best leuk en aardig maar als je al 2 jaar niks gespaard hebt moet dat een keer veranderen vind ik.