Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jesper
Auto: BMW M135i

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jesper » 22 jul 2011, 14:59

Ben momenteel ook in de markt voor een nieuw horloge. Via kennissen die horloges als passie hebben en verhalen op internet, heb ik vernomen dat het Chinese merk Parnis voor zeer betaalbare prijzen erg goede klokjes aflevert. Het zijn weliswaar hommages, maar zolang het klokje van goede kwaliteit is kan ik daar heel goed mee leven. De originele zullen voorlopig toch nog niet in mijn budget passen :)

Nu zie ik dat de sites waar Parnis horloges aangeboden worden ook vaak het merk Marina Militare aanbieden, eveneens hommages. Marina Militare gebruikt schijnbaar dezelfde klokjes als Parnis, namelijk de sea-gull 2530 Power Reserve automatic (voor de power reserve horloges).
Ik vraag mij nu af of Marina Militare horloges net zo'n goede kwaliteit bieden als de Parnis horloges. Ik weet dat de leren bandjes niet geweldig zijn, maar die zijn makkelijk te vervangen door betere exemplaren.
Iemand ervaring met dit merk? Of wellicht dat iemand nog ideeën heeft voor andere goede betaalbare klokken?

Het klokje waar mijn oog op is gevallen:
44mm Marina Militare Black Dial Power Reserve Automatic
Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jul 2011, 16:51

Het origineel is de PAM 321excuseer, de 00090

Afbeelding

Die weer lijkt op de 321
Afbeelding

Als ik zie hoveel en in hoeverre die hommage op de 00090 lijkt, noem ik 't geen hommage meer. Panerai gebruikte )vroeger' ook ´Marina Militare´ op hun wijzerplaten...kwaliteit zal voor ´t gebodene redelijk tot goed zijn. IK vind het ´n totale nepper, neem me niet kwalijk. :(

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 jul 2011, 16:56

Pfffffffffffff hommage......., mag ik ff een teiltje :kotsen:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 22 jul 2011, 19:54

Is het niet zo dat Parnis ongeveer het zelfde doet? Welke goede en mooie betaalbare horloges zouden jullie aanbevelen?

Afgelopen jaar in Rome nog een mooi horloge gezien, waarvan ik achteraf toch een beetje spijt heb dat ik die niet gekocht heb. Was volgens mij van het merk Mossimo. Had dan wel een gewoon quartz klokwerk en weet ook niet hoe verder de kwaliteit is van die horloges. Helaas kan ik dat horloge nergens meer vinden...

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 23 jul 2011, 16:56

Ik ben nu paar weken op vakantie in China en was vorige week in de officiële Panerai-winkel in Beijing, wat een prachtige horloges stonden daar! De zaak zag er sowieso erg strak uit!
Probleempje is natuurlijk de prijs die toch wel wat buiten m'n bereik ligt. ;)

Daarom even later in een beruchte markt een hele mooi nepper gekocht. Een 'replica' van de Luminor Flyback 1950, prachtig model wat ik al langer kende, echter met € 11.000,- actuele prijs origineel toch te duur. ;) Dan is zo'n nepper toch leuk om af en toe te dragen. Zeker omdat de kwaliteit best goed is en het gewicht hetzelfde is als het origineel.

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 jul 2011, 19:23

Je hoopt dat de kwaliteit best goed is.........
Maar zoals ik ook nooit een fiat x1/9 omgeboud naar testarossa model zou kopen om af en toe in te rijden zou ik dat dus ook met een horloge niet doen.
Of een echte, of niks..........

dvh

Bericht door dvh » 23 jul 2011, 19:34

Ik had destijds een nep breitling. Overgenomen van een collega omdat ik het een mooi model vond.
Ik had toen nog weinig met horloges.
Naarmate de interesse groeit kom je erachter dat zo'n neppert echt niet kan.
Zowel qua imago als malafide handel.

Over de kwaliteit, hij was gigantisch slecht :D

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2011, 19:36

Downforce Hans schreef: Maar zoals ik ook nooit een fiat x1/9 omgeboud naar testarossa model zou kopen om af en toe in te rijden zou ik dat dus ook met een horloge niet doen.
+1

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 jul 2011, 19:37

Tom schreef:
Downforce Hans schreef: Maar zoals ik ook nooit een fiat x1/9 omgeboud naar testarossa model zou kopen om af en toe in te rijden zou ik dat dus ook met een horloge niet doen.
+1

Afbeelding
Nou Tom, deze is wel gaaf, istie te koop? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2011, 19:42

Downforce Hans schreef:
Nou Tom, deze is wel gaaf, istie te koop? :mrgreen:
Ja Hans kost evenveel als een zesdehands fiat barchetta maar dat zie je er niet vanaf. En met deze uitvoering kun je er wel de blits mee maken :ken ik jou:
Deze krijg je erbij
http://www.made-in-asia.net/N_frame.htm ... rt_805.php" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 23 jul 2011, 19:46

Hier issie nieuw te koop :
http://www.kidsjoyride.nl/accuvoertuige ... p-129.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2011, 19:50

Verpest mijn handel nou niet dvh :protest:

Hans ook deze krijg je erbij:
http://sportscarforums.com/f7/ohhhh-noo ... 26996.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 24 jul 2011, 07:14

Downforce Hans schreef:Je hoopt dat de kwaliteit best goed is.........
Maar zoals ik ook nooit een fiat x1/9 omgeboud naar testarossa model zou kopen om af en toe in te rijden zou ik dat dus ook met een horloge niet doen.
Ik zie het als een RC modelauto. Je kunt geen echte betalen, hij ziet er niet precies hetzelfde uit, je weet dat het anders rijdt, maar toch is het leuk om er een te hebben. ;)

allen

Bericht door allen » 24 jul 2011, 17:45

JoostSchouten schreef:Ik ben nu paar weken op vakantie in China en was vorige week in de officiële Panerai-winkel in Beijing, wat een prachtige horloges stonden daar! De zaak zag er sowieso erg strak uit!
Ken je ook dat verhaal met die mooie winkels waar ze Apple producten verkopen? :wave:

Wat het kopen van replica's betreft, dat moet ieder voor zich weten, maar als ik daar geld aan zou moeten uitgeven, dan draag ik liever een Casio van 15 euro.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 24 jul 2011, 17:49

allen schreef:
JoostSchouten schreef:Ik ben nu paar weken op vakantie in China en was vorige week in de officiële Panerai-winkel in Beijing, wat een prachtige horloges stonden daar! De zaak zag er sowieso erg strak uit!
Ken je ook dat verhaal met die mooie winkels waar ze Apple producten verkopen? :wave:

Wat het kopen van replica's betreft, dat moet ieder voor zich weten, maar als ik daar geld aan zou moeten uitgeven, dan draag ik liever een Casio van 15 euro.
Zegt de man die getrouwd is in een replica porsche :mrgreen: ;)
(en rijdt in een replica lotus)

allen

Bericht door allen » 24 jul 2011, 19:24

Kudt! :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 24 jul 2011, 19:33

Autch ! :mrgreen:

Ontopic:
Nog steeds gelukkig met m'n FC
Afbeelding
Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jul 2011, 20:35

Mooie klok David :thumbup:

Nep of echt? :bag:

dvh

Bericht door dvh » 24 jul 2011, 22:06

Thnx !
Deze is echt echt..;)

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 25 jul 2011, 00:42

allen schreef:
Haha, dat is in Kunming ja, kom ik morgen nog langs op doorreis, daar zit oa de "Apple Stoer" :D.
Dit was wel de officiële Panerai zaak, zat in duurste shoppingmall van Beijing.

CRZ

Bericht door CRZ » 08 aug 2011, 12:58

Iemand enig idee wat de kosten zijn van deze band:

Afbeelding

CRZ

Bericht door CRZ » 08 aug 2011, 14:01

Laat maar, gevonden welke band het is. De 'air-racer' band.

dvh

Bericht door dvh » 14 aug 2011, 23:33

Vandaag mijn opa helpen verhuizen naar zijn nieuwe woonplaats.
Tijdens het uitpakken kwam ik zijn oude horloge tegen. Hij draagt hem weinig meer en heeft inmiddels een ander ( merk X ) horloge om zijn pols.
Opa is al oud, en zoals wel meer oude mensen, niet altijd even helder meer. Zijn kostbaarheden liggen dan ook door elkaar in een rommelige schoenendoos.
Het is moeilijk te bepalen wat nu werkelijk kostbaar is, en wat niet. Gezien opa altijd een verzamelfreak is geweest zit er werkelijk vanalles tussen zijn collectie's... Zo liggen de vliegtuigbekertjes, tussen de gouden lintjes v/d konigin. Tesamen met wat gouden sieraden, en wat ouderwetse digitale horloges... Vanalles wat dus :)

Nu vond ik zijn oude horloge altijd al leuk.. Gewoon omdat het van opa was.. niet zo zeer dat ik het zo een bijzonder horloge was/is.
Wat ik nu wel leuk vind, en toen nog niet wist, is dat het een automaat is. Een op zichzelf werkend horloge heb ik meer klik mee dan eentje met een batterij.
Het verhaal erachter is nog meer familiegeschiedenis. Mijn moeder was al vroeg getrouwd met een schipper. Deze man ging heel de wereld rond en mijn moeder met hem. Zo heeft zij tijdens haar trip aan Japan dit horloge gekocht voor mijn opa. Deze heeft het al die tijd gedragen. Het horloge zelf moet dan ook al rond de 40 jaar oud zijn. Inmiddels is mijn moeder al voor de 5e keer getrouwd, maar mijn opa heeft hellaas geen nieuwe horloges mogen ontvangen :mrgreen: .....

Het horloge is zichtbaar gedragen.. oud, bekrast , vies..
Nu is Citizen wel een bekend merk.. Maar het is geen Omega.. om dan maar een wat algemeen gerespecteerd merk te noemen.
Mijn voornemen is om het horloge toch een opknapbeurt te geven. Te beginnen met een goeden schoonmaakbeurt, wat nieuwe pinnetjes in de band, en de schakels passend te maken. Het glas is behoorlijk bekrast.. Nu heb ik de foto's ook wel zo gemaakt dat het extra duidelijk zichtbaar is. De krassen zitten er, maar vallen irl niet zo op als op de foto. Ik vind het ook wel wat hebben bij zo'n oud horloge.

Hier nog wat foto's van het horloge !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 15 aug 2011, 20:27

Vandaag maar even aan de slag gegaan.
Horloge uit elkaar gehaald en begonnen met alles eens flink te reinigen.
En wat was dat hard nodig :)......

Na alles goed gecleant te hebben even langs de plaatselijke juwelier/goudsmit om het horloge een opknapbeurt te geven. Het glas wordt vervangen, de band wordt gefixt ( dat nep schakeltje ertussenuit o.a. ) En hij krijgt een beurtje.

Al bij al zal dit meer kosten dan het horloge in feiten waard is. Maar daar is het me ook niet om te doen. Het is meer een stukje emotionele waarde wat ik graag in ere laat herstellen.

Uiteraard piccies !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 16 aug 2011, 22:04

Leuk dat je dit zo aanpakt!
Net wat je zegt; het is puur emotionele waarde; mooi :D

Plaats reactie