Vandaag mijn opa helpen verhuizen naar zijn nieuwe woonplaats.
Tijdens het uitpakken kwam ik zijn oude horloge tegen. Hij draagt hem weinig meer en heeft inmiddels een ander ( merk X ) horloge om zijn pols.
Opa is al oud, en zoals wel meer oude mensen, niet altijd even helder meer. Zijn kostbaarheden liggen dan ook door elkaar in een rommelige schoenendoos.
Het is moeilijk te bepalen wat nu werkelijk kostbaar is, en wat niet. Gezien opa altijd een verzamelfreak is geweest zit er werkelijk vanalles tussen zijn collectie's... Zo liggen de vliegtuigbekertjes, tussen de gouden lintjes v/d konigin. Tesamen met wat gouden sieraden, en wat ouderwetse digitale horloges... Vanalles wat dus
Nu vond ik zijn oude horloge altijd al leuk.. Gewoon omdat het van opa was.. niet zo zeer dat ik het zo een bijzonder horloge was/is.
Wat ik nu wel leuk vind, en toen nog niet wist, is dat het een automaat is. Een op zichzelf werkend horloge heb ik meer klik mee dan eentje met een batterij.
Het verhaal erachter is nog meer familiegeschiedenis. Mijn moeder was al vroeg getrouwd met een schipper. Deze man ging heel de wereld rond en mijn moeder met hem. Zo heeft zij tijdens haar trip aan Japan dit horloge gekocht voor mijn opa. Deze heeft het al die tijd gedragen. Het horloge zelf moet dan ook al rond de 40 jaar oud zijn. Inmiddels is mijn moeder al voor de 5e keer getrouwd, maar mijn opa heeft hellaas geen nieuwe horloges mogen ontvangen

.....
Het horloge is zichtbaar gedragen.. oud, bekrast , vies..
Nu is Citizen wel een bekend merk.. Maar het is geen Omega.. om dan maar een wat algemeen gerespecteerd merk te noemen.
Mijn voornemen is om het horloge toch een opknapbeurt te geven. Te beginnen met een goeden schoonmaakbeurt, wat nieuwe pinnetjes in de band, en de schakels passend te maken. Het glas is behoorlijk bekrast.. Nu heb ik de foto's ook wel zo gemaakt dat het extra duidelijk zichtbaar is. De krassen zitten er, maar vallen irl niet zo op als op de foto. Ik vind het ook wel wat hebben bij zo'n oud horloge.
Hier nog wat foto's van het horloge !