DE Subaru Impreza GTT

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2007, 11:46

Ik herinner mij de opkomst van de GTT nog heel goed. Men nam bij Autovisie, na lang wikken en wegen de GTT 555 als duurtester op in hun vloot. Voor velen de eerste kennismaking met deze auto, en naar mijn mening, uberhaubt de eerste kennismaking met Subaru. Autoliefhebbers hadden deze nooit op hun shortlist staan. Door de lofzang in alle artikelen tijdens de duurtest in AV werden de liefhebbers getriggerd, welke zich schamper en ligt cynisch melde bij de simpele Vivio verkopende dealers. Dit primitieve dealer netwerk, welke amper wist wat er naast de Vivio verder voor een producten werden geleverd http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=213 konden de vele autogekken niet bedienen, de autogekken die wel eens meer wilden weten, wisten meer dan de dealer :lol: folders waren simpel en bevatte amper informatie. Ik zelf reed toen in een Lancia Delta HF Turbo, en was eigenlijk van plan een 156 V6 te kopen, pracht auto, super aanbod gehad, maar wilde uit pure nieuwschierigheid toch wel eens weten hoe een GTT zou rijden.

Bij de dealer, welke net Subaru dealer was, na jaren Toyota's te hebben verkocht binnen gelopen. Folder, praatje, koffie zoals dat gaat. Proefrit zou men voor terug bellen, maar ze vroegen mij wel of ik wist hoe snel die auto wel niet was :lol: mijn antwoord was, de Delta is ook rap met zijn 190pk, dus dat loopt wel los.

Na een paar dagen een uurtje de GTT mee gekregen, man o man mijn antipatie jegens jappen was in een klap weg, wat een communicatie, wat een power..... zelfs de elcheapo afwerking, het oudbillige design deed er niet meer toe, ik was verkocht. Nog een week of 2 onderhandeld met de dealer om een goede inruil te bedingen (in hoevere dat kan met een Italiaan ;-) ) en toen een besteld. Tijdens het wachten op de levering 2 maand i.v.m. airbag/abs versie een uitnodiging gekregen om op Assen te rijden met de SE GTT, een vriend meegenomen, en dikke pret gehad op het circuit........ dat die vriend net als ik een nacht niet heeft geslapen door de adrealine kick spreekt voorzich, hij was Fucked for Live :-)

Na ruim anderhalf jaar de MY bij toeval ingeruild op een MY00 omdat een dealer welke de nieuwjaarsreceptie van SCN organiseerde, mij een ongelovelijk inruil aanbod deed.

Die auto rijd hier nu nog rond met die gast die Fucked for Live is!!! En volgens mij geniet Ruud er nog steed heel veel van, en heeft hij geen seconde spijt!

Michel

Tomaz

Bericht door Tomaz » 08 feb 2007, 11:58

Mooi verhaal Michel!

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 08 feb 2007, 22:26

Michel Pol schreef:. Tijdens het wachten op de levering 2 maand i.v.m. airbag/abs versie een uitnodiging gekregen om op Assen te rijden met de SE GTT, een vriend meegenomen, en dikke pret gehad op het circuit........ dat die vriend net als ik een nacht niet heeft geslapen door de adrealine kick spreekt voorzich, hij was Fucked for Live :-)

Na ruim anderhalf jaar de MY bij toeval ingeruild op een MY00 omdat een dealer welke de nieuwjaarsreceptie van SCN organiseerde, mij een ongelovelijk inruil aanbod deed.

Die auto rijd hier nu nog rond met die gast die Fucked for Live is!!! En volgens mij geniet Ruud er nog steed heel veel van, en heeft hij geen seconde spijt!

Michel
Dan zal die vriend nu ook even zelf reageren. :wink:

Precies! En ik sta eigenlijk versteld dat zoveel jaar na dato van het verschijnen van de GTT er nog steeds binnen een paar dagen zoveel over geschreven word.

Wat me eigenlijk nog meer verbaasd is dat ik het monster nog steeds heb. Het is alsof iedere keer weer de slapeloze nachtendroom weer waarheid word: MY00, Blauw, Intrax onderstel inmiddels gereviseerd aangepast naar second edition, remmen geupgrade, remleiding, remolie, blokken schijven, en rondom 2006 spec nieuwe klauwen met achter de standaard grotere schijven en blokken. Voor Formeldisc of Sandtler GT's met Ferrodo blokken. Stabi's en verstijvingsstangen rondom. Inlaatsysteem gemodificeerd, uitlaatsysteem open zonder kat en een ECU-tek gedaan. 285 pk tussen 4900 en 6100 toeren continu en 400Nm koppel bij 3900tpm.

Hij verveeld me nog geen dag en ben er nog steeds net zo verliefd op als in 97/98. Ik heb de auto door de jaren heen zo goed leren kennen dat ik met zijn onhebbelijk heden heb leren leven. Ik denk dat het net een vrouw is. Ik weet zeker dat er altijd iets aan zal mankeren en toch hou ik er van. Hij kost me bakken vol met geld en ik denk dat er rare dingen moeten gebeuren voordat ik hem weg doe. Zal er eerder iets naast kopen en hem houden. :roll:

Plus aan mijn auto:
- Prijs
- Power
- handling (supergoed weinig onderstuur)
- betrouwbaarheid
- standaard uiterlijk, modificaties "under the hood"
- GELUID, blijf de roffel fantastisch vinden
- acceleratie
- stabiel
- duidelijk aangeven van grensbereik wegligging met redelijke marge
- imago, krijg nog altijd veel positieve reacties
- nu al een klassieke rijdende legende

Min
- Lak, die is gewoon dun
- blik, is ook dun (deukgevoelig)
- imago, petjesvolk/straatracer/tupperware-liefhebbers (zal me eigenlijk worst wezen)
- lawaaige aansluiting raamrubbers/ramen. Hebben ze allemaal.
- dure onderdelen

In tegenstelling tot Nandor zal als ik hem ooit verkoop het mij wel pijn doen als hij de straat uitrijd. Heeft denk ik te maken met de mooie momenten die ik al met mijn Scoob heb meegemaakt. Heel Europa behalve Scandinavië gezien en vele weekeinden van puur geluk op circuitdagen.

Ik denk dat hem ook fantastisch zou vinden als ik hem gewoon origineel had gehouden. Het maakt me niet uit, het is gewoon de auto voor mij. :roll:

HSR

Bericht door HSR » 08 feb 2007, 22:53

Ruud Hulsegge schreef: Ik heb de auto door de jaren heen zo goed leren kennen dat ik met zijn onhebbelijk heden heb leren leven. Ik denk dat het net een vrouw is.

Helaas kan je een vrouw niet inruilen voor een nieuwer model.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 08 feb 2007, 23:00

???

Hoezo kan je je vrouw niet inruilen voor een nieuwer model? Tis maar wat je er voor over hebt. En er moeten natuurlijk wel gegadigden zijn die voor inruilen voor beter nieuwer jonger en mooier model in aanmerking komen. :D
Het is altijd weer de vraag of je vrouw het daar mee eens is? Dat is wel weer het voordeel van een auto. Die zeurt niet of klaagt niet bij inruil. :wink:

Kernpunt bij inruil blijft altijd weer de euro's. En zolang je die genoeg hebt is dat nooit een probleem bij auto's EN vrouwen. :roll:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 08 feb 2007, 23:44

- lawaaige aansluiting raamrubbers/ramen. Hebben ze allemaal.
Nadat ik m'n ramen bij Frank Vreede heb laten afstellen heb ik daar geen last meer van. :wink:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 10 feb 2007, 21:19

Je bent een beetje in de minderheid Nandor, zou het dan toch aan jou liggen? :P

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 10 feb 2007, 22:48

Nandor houd gewoon van Fappen. En daarom heeft hij een fapmobiel en geen japmobiel. 8)

RVV

Bericht door RVV » 10 feb 2007, 23:40

Ruud mooie post! SUPER dat je na zoveel jaar met zoveel plezier aan de auto beleeft. dan is hij ook elke cent waard geweest. ik hoop hetzelfde mee te maken met de M3.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 11 feb 2007, 13:05

hugo schreef:
Ruud Hulsegge schreef: Ik heb de auto door de jaren heen zo goed leren kennen dat ik met zijn onhebbelijk heden heb leren leven. Ik denk dat het net een vrouw is.

Helaas kan je een vrouw niet inruilen voor een nieuwer model.
:shock: WAT ? hoezo niet 8) ?

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 11 feb 2007, 20:12

zonder consequenties of financiele gevolgen dan :twisted:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 feb 2007, 10:51

Toevallig gister nog even aan het stoeien geweest met de e30 320i en de Sub GTT van mijn broer. Ik stond er versteld van dat de E30 gewoon uitliep op de Subaru op de verschillende dijken hier in de buurt, terwijl de GTT meer dan het dubbele vermogen heeft, en zeker geen watje is.

HansD

Bericht door HansD » 14 feb 2007, 11:14

Dan kan je broer niet rijden :wink:

Een E30 320i mag natuurlijk nooit uitlopen op een GTT

markk

Bericht door markk » 14 feb 2007, 11:29

Precies, dan kan ie dus echt niet rijden.

Tenzij het een getunede e30 M3 sportevo is ofzo. Mijn prodrive getunede GTT was maar in rechte lijn maar marginaal sneller dan de e30 M3 EVO II met Alpha-N van Adwo. Op een circuit had de GTT het ongetwijfeld afgelegd.
(althans, met gelijke rijders dan ;-)

Mark.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 feb 2007, 15:44

Mijn E30 320i loopt ook uit op mijn (ex-)GTT hoor. :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 14 feb 2007, 15:51

Jij kunt ook niet rijden maar jouw 320i is de uitzondering die de regel bevestigd :D

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 feb 2007, 16:08

Tjah, ik weet het ook niet jongens.

We gingen allebei maximaal, en mijn broer kan best een potje sturen.
Het gaat om een motorisch standaard GTT. Mijn e30 is geheel in racetrim, rokooi, kuipstoeltjes etc. en er liggen Toyo Proxes onder.

Tuurlijk in een rechte lijn was de e30 nergens, dat is logisch, puur de bochten.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 feb 2007, 16:20

Peter Tunissen schreef:Mijn E30 320i loopt ook uit op mijn (ex-)GTT hoor. :mrgreen:
En is net zo onderstuurd als een standaard GTT :lol:
Laatst gewijzigd door Michel P op 14 feb 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 14 feb 2007, 16:37

Nu even bluffen:

Wedden dat hij op mijn standaard GTT niet uitloopt

Bluf mode off:

:wink:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 14 feb 2007, 20:07

Ik ben 1x een BMW E30 M3 tegen gekomen die ongeveer net zo snel was als m'n GTT op CPZ en dat was ook geen standaard M3.
Voor de rest moet ik meest om die BMW'tjes[325i, E36 M3, enz.] heen slalommen. :lol: :wink:

En dit is geen bluf. 8)

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 14 feb 2007, 23:28

Ik ben een keer een E30 M3 tegen gekomen die VEEL sneller is op top.
Acceleratie tot 200 legt ie af. Maar daarna begint bij hem pas het feest.
Michel kent hem wel.
En volgens mij gaat dit ook gebeuren wanneer ik een keer samen met Michel ga sprinten auf der Autobahn. Dan weet ik zeker dat ik ergens in de buurt van de 240 ga afhaken.

Serieus. Bij 260 op de teller loopt zo'n RWD een stukje efficienter dan een aandrijflijn van een afgeslankte terreinauto. :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 03 mar 2007, 14:00

Heb in 1999 een GTT Limited Edition in rallyblue gekocht van een half jaar oud. Een leuke proefrit gemaakt met mijn vader en de auto laten zien aan m'n moeder op haar werk in de overdekte garage. Stationair vond ik de auto al mooi klinken zeker in de garage en was na de eerste km's gelijk verkocht. Voordelen van de auto vond ik toen zijn uiterlijk, motor, weggedrag, betrouwbaarheid (onder de motorkap zag het er niet uit maar alles bleef heel :wink: ) en de prestaties die bij de medeweggebruikers niet bekent waren. Nadelen van de auto waren goedkoop interieur, dunplaatwerk, benzine verbruik :wink:, zeer slechte afwerking en goedkope materialen. Dat laatste zorgde er natuurlijk voor dat de auto betaalbaar is gebleven hier mag je eigenlijk dus niet over zeuren.

Heb niet de opvolger gekocht van de GTT omdat ik de beleving in een WRX niet hetzelfde vond bovendien was ik niet gecharmeerd van de WRX looks.

Na de Subaru ben ik overgestapt op auto's van onze Oosterburen en denk niet dat ik ooit weer een Jap ga kopen, maar zeg nooit nooit.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2007, 14:45

Ik heb ook 2 Subaru's GTT gehad, een dkr groene van 1998 in 2000 en een titanzilver van 1999 ook nog in 2000...kocht regelmatig wat anders:D

Moet wel zeggen dat ik ze op en in die tijd goed vond voor het geld en power, maar dat ik er niet snel 1 weer zou kopen, terwijl ik bv een Nissan Sunny GTI-R 4wd zo weer een keer zou kunen kopen terwijl ik er daar al 6 van heb gehad in mijn 25jaar autorijden...
Die hebben niet dat boyrace gehalte van wat ze tegennwoordig helas hebben (no offence ofcorse)en zijn wat exclusiever, en makkelijk zelf te tunen tot 300pk :lol: heb er 3 zelf "getuned" en 1 was al getuned, de eerste en de andere heb ik erg kort gehad, die was toch niet wat ik wilde, maar die anderen verlaagd en 17inch en wat gekieteld reden super! en je kon er mensen mee foppen die dachten ooooo een golf of nissan met spoilers :lol: had ook op die laatste wat ik had een volledig dik catfree Mongoose system uitlaat gemonteerd uit Engeland, wat een verandering zeg :twisted: het max koppel ging van 4800rpm naar ongv 3800rpm en pops and bangs in the exhaust :twisted: geweldig en veel vlotter op het gas...Nice.

[img:800:600]http://img52.imageshack.us/img52/1880/063mk.jpg[/img]
GTRene[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 03 mar 2007, 15:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 03 mar 2007, 14:53

Lekker forbidden linkje Rene! :roll:

Moet wel heeeeeel exclusief zijn die foto's als we ze niet mogen zien. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2007, 15:16

ja ik was een beetje aan het klooien met [pic] en [img] ging niet goed :oops: maar nu staat er 1 op, overigens geen auto van mij.... heb 2 zwarte, 3 grijze, en 1 rode gehad...een witte aankoop ging ooit mis helaas anders had ik alle 4 leverbare kleuren gehad :lol: achja, waren fijne karren als je ze maar verlaagde en 16 of 17 inch monteerde anders rolden ze een beetje over de banden? anyway dan zette je niet echt goede tijden op lelystad met de sprint, alhoewel dat wel aardig ging in een lichte 4 wheel drift daar, maar dat voede niet super aan in de wagen zelf omdat de carros erg overhelde op de standaard veren en 14inch wielen haah 14inch...yep, those where the days.
GTRene

Plaats reactie