DE Subaru Impreza GTT
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
DE Subaru Impreza GTT
Wie heeft er 1 gehad en wat zijn je gedachten erover. Wellicht dat je hem nog hebt.
Plus
Looks (na tuning)
Vermogen
Roffel
Min
Imago
Kwaliteitsbeleving
Meer plussen maar ik wil er nooit meer 1. Hoe kan dat?
Op de een of andere manier heb ik er geen band mee gehad lijkt het. 325 was een stuk langzamer maar qua beleving een stuk leuker achteraf.
N.
Plus
Looks (na tuning)
Vermogen
Roffel
Min
Imago
Kwaliteitsbeleving
Meer plussen maar ik wil er nooit meer 1. Hoe kan dat?
Op de een of andere manier heb ik er geen band mee gehad lijkt het. 325 was een stuk langzamer maar qua beleving een stuk leuker achteraf.
N.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Heb ik al eerder gezegd. Beste rijdersauto waar ik ooit in gereden heb. Ik heb er eentje in 1999 gekocht en vier jaar mee gereden. Daarna een WRX, maar die was toch stukken minder. GTT was lekker licht (1230 kg), AWD en heel veel pk's. Dat was echt elke dag feest. Het dashboard was helemaal niks met heel veel rammels. Enige gevaarlijke minpuntje was die slechte MAF-sensor, waardoor je langzaam je motor aan het verkrachten was (door te arm lopen) zonder dat je het echt merkte.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik heb er nooit een gehad maar hoop ooit nog eens in een donker groene GTT te kunnen rijden. Ik moet er achter komen waar al die fuss over is.
Desalniettemin vind ik het imago van een GTT jammer. Ik zie veel van die rice knapen ermee rijden. Je kent ze wel, petje op, stoel op ligstand, consistent 1 hand boven op het stuurwiel en leggen de link dat piepende banden gelijk staan aan kundige wagenbeheersing.
Een imago wat je een dergelijk icoon niet gunt.

Desalniettemin vind ik het imago van een GTT jammer. Ik zie veel van die rice knapen ermee rijden. Je kent ze wel, petje op, stoel op ligstand, consistent 1 hand boven op het stuurwiel en leggen de link dat piepende banden gelijk staan aan kundige wagenbeheersing.
Een imago wat je een dergelijk icoon niet gunt.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Zo eentje heb ik in 99 nieuw gekocht (XN-XL-67).hugo schreef:Ik heb er nooit een gehad maar hoop ooit nog eens in een donker groene GTT te kunnen rijden. Ik moet er achter komen waar al die fuss over is.![]()
Grootste voordeel vond ik dat ik die auto in het najaar van 99 voor bijna de nieuwprijs verkocht, zoveel was de prijs gestegen dat jaar

Ik kan er verder niet veel over vertellen, ik heb er maar 9kkm mee gereden.
't Was wel m'n 1e ervaring met AWD.
En ik dacht in de sneeuw ook heer en meester te zijn (was als 1e op dat stuk weg, 's avonds naar m'n werk).
Wat kan zo'n ding nog in een drift raken, 5cm langs een lantaarnpaal geschoven

-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ze zijn ook heer en meester in de sneeuw, mits je winterbanden hebt meegenomen. Op toyo proxes kon mijn Legacy zijn power niet eens kwijt in de sneeuw.
Bovendien moet je wat goochelen met rem, gas en stuurwerk om de auto voor iedere bocht wat op te zetten als je hard wil gaan. In de Legacy was dat dankbaar werk maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je naar je werk rijdt.
Bovendien moet je wat goochelen met rem, gas en stuurwerk om de auto voor iedere bocht wat op te zetten als je hard wil gaan. In de Legacy was dat dankbaar werk maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je naar je werk rijdt.

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Ik heb er ook twee gehad, allebei MY98.
Ten tijde van de eerste werkte ik in een wintersportgebied in Frankrijk. Superauto voor daar. Geen gedonder in de sneeuw, altijd meteen starten, zelfs na een maand te hebben stilgestaan in een parkeergarage met temperaturen van -15.
En de berg af om boodschappen te doen was elke keer weer een feest, 35 kilometer bergpas vol met haarspeldbochten.
Bovendien reden er toenertijd in Frankrijk bijna geen GTT's rond, dus overal waar je kwam stonden er mensen om de auto.
Heen en weer naar Nederland was ook een feest. En als je de teller boven de 170 wist te houden ook nog zuinig ook.
Gek genoeg (wat anderen ook al zeggen) doet een Impreza (of Evo) me nu echt weinig meer. Blijf alleen een zwak houden voor de fantastiche boxerroffel die het apparaat produceerde.
Al met al veel plezier van gehad en verkocht na anderhalf jaar voor hetzelfde geld dat ik ervoor betaald had.
[img:750:563]http://www.funkfactory.nl/images/myscooby1web.jpg[/img]
[img:672:504]http://www.funkfactory.nl/images/muscooby2web.jpg[/img]
Ten tijde van de eerste werkte ik in een wintersportgebied in Frankrijk. Superauto voor daar. Geen gedonder in de sneeuw, altijd meteen starten, zelfs na een maand te hebben stilgestaan in een parkeergarage met temperaturen van -15.
En de berg af om boodschappen te doen was elke keer weer een feest, 35 kilometer bergpas vol met haarspeldbochten.
Bovendien reden er toenertijd in Frankrijk bijna geen GTT's rond, dus overal waar je kwam stonden er mensen om de auto.
Heen en weer naar Nederland was ook een feest. En als je de teller boven de 170 wist te houden ook nog zuinig ook.
Gek genoeg (wat anderen ook al zeggen) doet een Impreza (of Evo) me nu echt weinig meer. Blijf alleen een zwak houden voor de fantastiche boxerroffel die het apparaat produceerde.
Al met al veel plezier van gehad en verkocht na anderhalf jaar voor hetzelfde geld dat ik ervoor betaald had.
[img:750:563]http://www.funkfactory.nl/images/myscooby1web.jpg[/img]
[img:672:504]http://www.funkfactory.nl/images/muscooby2web.jpg[/img]
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
MY99 gehad / wereld auto
+ veel bang voor weinig $
+ redelijk onderstel. Wel wat onderstuurt maar met wat goede settings en andere banden voor/achter is dit heel goed op te vangen
+ zeer goed tunebaar
+ geeft zeer veel beleving / puur
- moeilijk om nu nog een originele te vinden
- Je gaat tunen en houd nooit meer op (motor, onderstel, remmen, diffs, turbo, noem het maar op. Uiteindelijk beland je op het niveau van 0,75% evo terwijl je al 2xevo hebt besteed
- Remmen blijven K*T
- MAF sensor
- fout imago (lekker belangrijk)
Mark.
+ veel bang voor weinig $
+ redelijk onderstel. Wel wat onderstuurt maar met wat goede settings en andere banden voor/achter is dit heel goed op te vangen
+ zeer goed tunebaar
+ geeft zeer veel beleving / puur
- moeilijk om nu nog een originele te vinden
- Je gaat tunen en houd nooit meer op (motor, onderstel, remmen, diffs, turbo, noem het maar op. Uiteindelijk beland je op het niveau van 0,75% evo terwijl je al 2xevo hebt besteed
- Remmen blijven K*T
- MAF sensor
- fout imago (lekker belangrijk)
Mark.
- Bram
- Berichten: 16610
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Heb nooit een GTT gehad dus vwb rijbeleving moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Wat ik het meest vermakelijk vind aan de STI:
Geluid
Tuning
Uitstraling
Betrouwbaarheid
Tractie
Nadelen heeft die ook, maar voorlopig ben ik er nog best happy mee. Enne, niemand zit op zo'n auto te wachten, waarmee ik meteen het grootste nadeel heb genoemd. Ja, gastjes van 20 met een pet en €10.000,-, die mogen dus lekker doorlopen
Wat ik het meest vermakelijk vind aan de STI:
Geluid
Tuning
Uitstraling
Betrouwbaarheid
Tractie
Nadelen heeft die ook, maar voorlopig ben ik er nog best happy mee. Enne, niemand zit op zo'n auto te wachten, waarmee ik meteen het grootste nadeel heb genoemd. Ja, gastjes van 20 met een pet en €10.000,-, die mogen dus lekker doorlopen

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Ik heb er 1 en op het moment bevalt ie me eigenlijk nog perfect, zou over een jaar of 2, als de stap naar meer fun (evo/m3/350z) niet mogelijk is, best weer 1 willen kopen met weinig km's en mods. Het imago is idd niet alles en eigenlijk zou ik m liever erbij hebben ipv ook dagelijks te moeten gebruiken.
Denk ook dat het een beetje te maken heeft met waar je op je rij-ervaring ladder staat, snap best dat als iemand eenmaal z'n kicks uit een 321pk motor met een zeer levendig karakter + rwd + bmw-degelijk/uitstraling dat je weinig gaat missen aan een gtt.
Denk ook dat het een beetje te maken heeft met waar je op je rij-ervaring ladder staat, snap best dat als iemand eenmaal z'n kicks uit een 321pk motor met een zeer levendig karakter + rwd + bmw-degelijk/uitstraling dat je weinig gaat missen aan een gtt.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
OnlineOpa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ik heb inmiddels ook alweer bijna 4 jaar degene waar ik nu in rij[MY99] en daarvoor 4 jaar lang een rooie plus gehad[MY95].
GTT Plus:
[img:600:450]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/kl.PB300008.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/kl.PB300005.jpg[/img]
GTT Stars25:
[img:584:337]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... BAB061.jpg[/img]
[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... 53BC4C.JPG[/img]
Na de nodige aanpassingen, o.a. remmen en onderstel zijn 't best wel leuke auto's om te rijden, maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.
Aangezien het in Nederland nog weleens nat en glad kan zijn is de AWD hier best wel prettig.
Pas nog op CPZ gereden in de regen en dan zie je toch wel 't grote voordeel hiervan......er zijn hoegenaamd geen FWD's en RWD's die 't dan bij kunnen benen. 8)
Boxergeluid is leuk, maar ik vind 't geluid dat ik heb gekregen nadat 't orginele spruitstuk vervangen werd voor een equel lenght ook wel grappig:
Niet op de muziek letten, ik heb zelf de orginele opname niet.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0624&hl=nl
Dus:
+ veel rijplezier for wènug
+ makkelijk te tunen
+ veel mods ook 2e hands verkrijgbaar, dus ook niet al te duur
+ AWD, vooral bij nat weer
+ Dat hok start altijd
- standaard slechte remmen
- de MAF van MY99/00
- ietwat zwakke standaard bak, die eigenlijk maar tot 450 Nm aan kan
GTT Plus:
[img:600:450]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/kl.PB300008.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/kl.PB300005.jpg[/img]
GTT Stars25:
[img:584:337]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... BAB061.jpg[/img]
[img:640:426]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... 53BC4C.JPG[/img]
Na de nodige aanpassingen, o.a. remmen en onderstel zijn 't best wel leuke auto's om te rijden, maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.

Aangezien het in Nederland nog weleens nat en glad kan zijn is de AWD hier best wel prettig.
Pas nog op CPZ gereden in de regen en dan zie je toch wel 't grote voordeel hiervan......er zijn hoegenaamd geen FWD's en RWD's die 't dan bij kunnen benen. 8)
Boxergeluid is leuk, maar ik vind 't geluid dat ik heb gekregen nadat 't orginele spruitstuk vervangen werd voor een equel lenght ook wel grappig:
Niet op de muziek letten, ik heb zelf de orginele opname niet.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0624&hl=nl
Dus:
+ veel rijplezier for wènug
+ makkelijk te tunen
+ veel mods ook 2e hands verkrijgbaar, dus ook niet al te duur
+ AWD, vooral bij nat weer
+ Dat hok start altijd

- standaard slechte remmen
- de MAF van MY99/00
- ietwat zwakke standaard bak, die eigenlijk maar tot 450 Nm aan kan
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Is een prima geluid Ron, zo´n spruitstuk heb ik ook nog liggen wat op de Legacy zat. Toch eens proberen of dat past, de motor zou dan veel mooier op moeten pakken. Ik vind het wel een flink nadeel dat het stuk zoveel dichter bij de grond hangt.
Weet je trouwens waar dat filmpje gemaakt is? Ik heb wel een idee maar weet het niet zeker.

Weet je trouwens waar dat filmpje gemaakt is? Ik heb wel een idee maar weet het niet zeker.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
-
OnlineOpa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Die tochten zijn ook leuk, vooral als er een beetje onverhard in voorkomt.
[img:1024:768]http://www.extreme-machines.nl/images/04off/029.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.extreme-machines.nl/images/04off/030.jpg[/img]

[img:1024:768]http://www.extreme-machines.nl/images/04off/029.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.extreme-machines.nl/images/04off/030.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
hugo schreef:Waarom is een GTT eigenlijk beter dan de nieuwere versies??
Zit hem denk in beetje in de lijn der ontwikkeling, auto's moeten aan steeds meer veiligheids en comforteisen voldoen. De opvolgers werden luxer, comfortabeler en vooral ook veiliger. Dat vertaald zich in meer massa.
Voor mij is er maar 1 echte Impreza en dat is de GTT. Ik heb er helaas nooit een mogen bezitten, maar mijn hart lag eind jaren negentig echt bij die auto. Ik wilde mijn toenmalige Audi A3 inruilen op een GTT, maar kreeg er te weinig voor, waardoor er geen deal kwam. De audi dealer gaf me gewoon 8000 gulden meer op inruil van een A3 180pk.
De auto staat in mijn top 10 all time favourites.
Als ik nu een nieuwe GTT kon kopen dus fabrieksnieuw deed ik het direct.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten