Ik herinner mij de opkomst van de GTT nog heel goed. Men nam bij Autovisie, na lang wikken en wegen de GTT 555 als duurtester op in hun vloot. Voor velen de eerste kennismaking met deze auto, en naar mijn mening, uberhaubt de eerste kennismaking met Subaru. Autoliefhebbers hadden deze nooit op hun shortlist staan. Door de lofzang in alle artikelen tijdens de duurtest in AV werden de liefhebbers getriggerd, welke zich schamper en ligt cynisch melde bij de simpele Vivio verkopende dealers. Dit primitieve dealer netwerk, welke amper wist wat er naast de Vivio verder voor een producten werden geleverd
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=213 konden de vele autogekken niet bedienen, de autogekken die wel eens meer wilden weten, wisten meer dan de dealer

folders waren simpel en bevatte amper informatie. Ik zelf reed toen in een Lancia Delta HF Turbo, en was eigenlijk van plan een 156 V6 te kopen, pracht auto, super aanbod gehad, maar wilde uit pure nieuwschierigheid toch wel eens weten hoe een GTT zou rijden.
Bij de dealer, welke net Subaru dealer was, na jaren Toyota's te hebben verkocht binnen gelopen. Folder, praatje, koffie zoals dat gaat. Proefrit zou men voor terug bellen, maar ze vroegen mij wel of ik wist hoe snel die auto wel niet was

mijn antwoord was, de Delta is ook rap met zijn 190pk, dus dat loopt wel los.
Na een paar dagen een uurtje de GTT mee gekregen, man o man mijn antipatie jegens jappen was in een klap weg, wat een communicatie, wat een power..... zelfs de elcheapo afwerking, het oudbillige design deed er niet meer toe, ik was verkocht. Nog een week of 2 onderhandeld met de dealer om een goede inruil te bedingen (in hoevere dat kan met een Italiaan

) en toen een besteld. Tijdens het wachten op de levering 2 maand i.v.m. airbag/abs versie een uitnodiging gekregen om op Assen te rijden met de SE GTT, een vriend meegenomen, en dikke pret gehad op het circuit........ dat die vriend net als ik een nacht niet heeft geslapen door de adrealine kick spreekt voorzich, hij was Fucked for Live
Na ruim anderhalf jaar de MY bij toeval ingeruild op een MY00 omdat een dealer welke de nieuwjaarsreceptie van SCN organiseerde, mij een ongelovelijk inruil aanbod deed.
Die auto rijd hier nu nog rond met die gast die Fucked for Live is!!! En volgens mij geniet Ruud er nog steed heel veel van, en heeft hij geen seconde spijt!
Michel