Je geeft aan dat oude auto per definitie niet betrouwbaar zijn.
Dat is grote onzin. Ik heb meer gezeik gehad met nieuwe auto's dan met oude auto's. Ik heb in een ver verleden bij Mercedes gewerkt en kan beamen dat de W123, W124 en W201, W202 bulletproof auto's zijn. Ze kwamen langs met KM standen van tegen de 1.000.000 km. De slijtdelen werden vervangen en weer gaan met de banaan.liever een betrouwbare auto dan een auto die regelmatig bij de garage staat maar die wel een paar euro per jaar goedkoper is.
Onderhouden is idd belangrijk en roest is ook geen vriend maar dat zijn beide dingen die je prefentief aan kunt pakken en niet meer kosten dan het onderhoud van nieuwere auto's.
En we hebben het hier niet over een paar euro. We hebben het hier ook duizende euro's. En als je ondernemer bent en je doet je leasebak eruit scheelt dat zo (afhankelijk van de auto natuurlijk) 10K per jaar.
Ik vind het het overwegen zeker waard. Wij hebben hier ook een aantal van die ouwe hokken in de schuur (MB heckflosse) staan en moet zeggen dat ik er altijd rustig van word als ik met die auto's onderweg ben.
En zoals Wouter zegt. Elke dacht in zo'n snelle auto rijden haald het speciale er een beetje vanaf. Het is veel leuker om door de week met een e34 525tds of 250d te rijden en in het weekend je M3 ringtool of what effer te pakken voor de DF.