Buell 1125CR - Nieuw! @ p7

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door Youp » 14 jun 2011, 16:01

Zo, vrijdag op Zandvoort (ik was daar voor de paasraces) een smsje gekregen van de motordealer waar ik de Buell gekocht heb. M'n helm is binnen! Boven verwachting snel! :D Vandaag weer op het werk en vanavond onderweg naar huis het ding maar eens ophalen... Morgen zou het wat beter weer worden dus als ik vannacht bijslaap kan ik hem morgen avond misschien even testen... :cool:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door Xave30 » 14 jun 2011, 16:05

Gefeliciteerd Youp! :df:

Wanneer komt er een aparte smiley voor motorrijden?

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door Mr. Blue Eyes » 15 jun 2011, 08:58

dat is zeker snel gegaan dan.

ja wil ook wel een leuke motor smiley

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 22 jun 2011, 07:56

Gisteravond wat powerparts besteld waarmee ik de magische 1pk/kg grens zo ongeveer moet bereiken... :cool:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Roy » 22 jun 2011, 09:31

Je vond het niet genoeg? :bro:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 22 jun 2011, 09:42

Ik wil van het bokkige rijgedrag onder de 4500rpm af (Euro 3) en ik wil graag wat meer geluid. Dus, een behoorlijke uitlaat en Erik Buell Racing chip.

Dat scheelt nogal wat in vermogen bij dit machientje.
PKtje of 16-18 er bij, 10-15nm er bij en een kilotje of 7 er af. :cool:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Niels » 22 jun 2011, 22:07

Alleen maar voordelen dus :wave:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 23 jun 2011, 15:11

Hell yeah!

Afbeelding

Stationair


Rijdend


:headbang:

Emiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Emiel » 24 jun 2011, 07:39

1 op 1 moet je meten he ;)

Zelf niet verder gekomen dan 192kg met volle tank en 185,7 pk op achterwiel.
Maat van me is door gegaan tot 216pk a,w met 174kg met volle tank. Dat is TE op de openbare weg.


Je moet toch weten dankzij de sm dat pk's niet zaligmakend zijn ;). Mooie fiets, mooie gedachte gang van Erik Buell. Mooi dat halve porscheblok eronder!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 24 jun 2011, 08:58

Emiel schreef:1 op 1 moet je meten he ;)

Zelf niet verder gekomen dan 192kg met volle tank en 185,7 pk op achterwiel.
Maat van me is door gegaan tot 216pk a,w met 174kg met volle tank. Dat is TE op de openbare weg.


Je moet toch weten dankzij de sm dat pk's niet zaligmakend zijn ;). Mooie fiets, mooie gedachte gang van Erik Buell. Mooi dat halve porscheblok eronder!
Dan gaat hij het sowieso niet halen. ;)

Het opgegeven drooggewicht is 170kg en het opgegeven vermogen is 148pk aan de krukas.

Ervaringen (tests) wijzen uit dat het vermogen met die uitlaat en de EBR chip aan het wiel stijgt van 121pk naar 137pk, dus een toename van zo'n 16pk aan het wiel, aan de krukas is dat dus meer. Maar uitgaande van 16pk komt hij uit op 148+16=164. Laat de uitlaat nu net 7kg lichter zijn dan het originele exemplaar... 164pk op 163kg :lol:

Vermogen is niet zaligmakend nee, maar het klinkt wel leuk... Een dikke naked twin met 1 pk per kg. :mrgreen:

Wat overigens wél zaligmakend is, is het gigantische en vooral bruikbare koppel. Standaard 111nm waarvan continue 90% beschikbaar tussen 4500 en 10.500. Na de mods gaat het richting de 125nm... Rammen! :cool:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Ruud » 03 jul 2011, 13:15

Dat zijn dezelfde waarden als mijn 1198 ongeveer. Dat gaat dus flink van zijn plek :+

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 13 jul 2011, 20:25

Nou, daar issie dan....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Barker's uitlaat en de Erik Buell Racing chip beiden gemonteerd...

Het is alleen "iets" te... :bag: Toen ik hem startte dacht ik: "hmm, wel hard..." En toen iedereen me onderweg aankeek en ik na 5 minuten rustig rijden met koppijn afstapte dacht ik... "Ai..."

Binnenkort een filmpje trekken van de absurdheid en dan gaat er gauw een dB killer in, want dit slaat helemaal nergens meer op. Je voelt je longen trillen in je lijf als het ding stationair loopt en als je gas geeft weet je niet meer wat je overkomt. Ik ben best wat luide motoren gewend, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. :bag:
Tussengas geven is wel gaaf overigens, het ding toert nu zo fel op dat het klinkt alsof er een kanon afgaat. :mrgreen: In plaats van "vroem" is het nu "BAM!".
Jammer van het weer alleen, in de 4e met progressief gasgeven nog wielspin bij 5000rpm ofzo. Dus ik heb hem nog nieteens behoorlijk door kunnen trekken en toch al hoofdpijn en een pieeeeep in m'n oren. :stom:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Niels » 13 jul 2011, 22:39

Geen db killer is no-go bij zo'n ding :lol: Vriend van me heeft een X1 en die kwam eens aan zonder db killer. Dan verwacht je een biker met een baard van een meter op Harley met ape-hanger :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 14:21

Hehe ja... Alleen klinkt deze iets feller dan een tsjopper of een Buell met een HD blok kan ik je vertellen. :hosanna:

Goed, gisteren filmpjes geschoten en op een gegeven moment de 1,5" dB killer er in gestoken, het geluid is niet veel veranderd, eigenlijk zelfs iets cooler geworden, nog rauwer. En als grote plus had m'n maat had geen last meer van scheurende trommelvliezen bij 180km/h @10.000rpm fly-by's.. ;) Het is een behoorlijk verschil, iets aan de harde kant maar op zo'n manier dat het lekker is. Het grote verschil zit hem in dat hij nu bij rijden op een constant toerental een stuk stiller is en ook bij 5000rpm statisch valt het geluid reuze mee. En daar moet hij nou net aan voldoen... :cool:

Filmpjes volgen als het editwerk gedaan is. Ik heb vandaag wel wal wat vakantie-trim plaatjes gemaakt, een tijdje terug wat bagagemeuk besteld voor als ik met het ding op vakantie ga en dat kwam vandaag toevallig binnen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Een echte toerbuffel... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 17:09

Crazy sound... ;)


Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Peric » 16 jul 2011, 17:53

Mooi geluid Youp!
Zou mij een beetje té hard zijn..
Gaat best snel op z'n achterwiel zo te zien..

Heb je toch niet 's geprobeerd om die kappen er af te halen? Hoe dat staat..
Of krijgt 'ie dan te weinig lucht op snelheid?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 18:03

Peric schreef:Mooi geluid Youp!
Zou mij een beetje té hard zijn..
Gaat best snel op z'n achterwiel zo te zien..

Heb je toch niet 's geprobeerd om die kappen er af te halen? Hoe dat staat..
Of krijgt 'ie dan te weinig lucht op snelheid?
Het is ook te hard, veel te hard. Daarom heb ik er ook een dB killer in gezet na het filmen. Ook daar heb ik filmmateriaal van, maar dat verschil is op video niet hoorbaar. :)

De kappen ga ik niet verwijderen. Daar zit vanalles in, zoals de lateraal geplaatste radiateurs, de ECU, OBD aansluiting, koelvloeistoftankje, etc. Ik denk overigens ook dat hij erg kaal wordt zonder die dingen. ;)

Wheelies trekt hij overigens probleemloos in de 2e en 3e versnelling, gewoon op het gas. :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Peric » 16 jul 2011, 19:58

Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 16 jul 2011, 20:24

Peric schreef:Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?
Ieder het zijne. ;)

Wat betreft mods, er komt nog een keer een andere gashendel op, deze heeft een te lange slag waardoor je eigenlijk moet overpakken om het gas vol open te draaien, of met je pols in een heel rare stand moet beginnen.

En het achterspatbord gaat er af en de kentekenplaat komt gewoon direct onder het kontje. Misschien nog een paar sliders op de voor en achteras en dan is hij helemaal naar m'n zin. :)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Ruud » 18 jul 2011, 00:19

Dat geluid is echt ziek! Wel echt een eigen geluid!

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Buell "The Noise" 1125CR

Bericht door mark m » 24 jul 2011, 11:17

Hij doet z'n naam wel eer aan. Het is nu een echte beul.... Kwa sound en perfomance!

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Zjeraaar » 29 jul 2011, 16:16

Youp schreef:Crazy sound... ;)

Erg vet! :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!

Bericht door Youp » 03 aug 2011, 20:34

Youp schreef:
Peric schreef:Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?
Ieder het zijne. ;)

Wat betreft mods, er komt nog een keer een andere gashendel op, deze heeft een te lange slag waardoor je eigenlijk moet overpakken om het gas vol open te draaien, of met je pols in een heel rare stand moet beginnen.

En het achterspatbord gaat er af en de kentekenplaat komt gewoon direct onder het kontje. Misschien nog een paar sliders op de voor en achteras en dan is hij helemaal naar m'n zin. :)
Zo gezegd, zo gedaan... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens ben ik nu druk bezig met de setup van m'n vering. :D Na een tijdje gereden te hebben op de fabrieksinstellingen voor 90kg om aan de motor te kunnen wennen werd het toch tijd voor wat meer op mij specifiek afgestelde vering. Dus van de week een Excelletje gemaakt om alles mooi in kaart te brengen.

Mijn punten van kritiek:

- Te makkelijk in de bumpstops (landen van wheelies en hard remmen op slechte ondergrond)
- Te veel duiken en daardoor te hard de bocht in vallen
- Achterwiel voelt onstabiel aan bij krappe maar snelle bochten (geen hairpins, maar een paar maten groter)

Vervolgens ben ik begonnen met de veervoorspanning vóór een halve slag op te draaien en de ingaande demping voor 1/8 slag dicht. Dit was een verbetering maar nog niet genoeg de veervoorspanning was nog te laag, hard remmen op slecht asfalt was nog steeds nèt de bumpstops raken. De veervoorspanning nog een halve slag strakker gedraaid, en de ingaande demping nog een keer 1/8 slag. Perfect, de motor duikt minder, alleen bij hard remmen duikt hij mooi gecontroleerd tot bijna onderaan, net voordat het achterwiel los komt. Tevens is de motor een stuk stabieler met insturen, bij hard aanremmen (en eventueel licht trailbraken) valt hij mooi de bocht in, maar niet meer zo overdreven als voorheen. Insturen zonder te remmen verloopt íets zwaarder, maar de motor voelt daarbij wel uiterst stabiel aan. Ook worden de bumpstops nu niet meer geraakt. Alleen bij een heel lompe landing van een wheelie...

Echter diende na deze afstellingen het volgende probleem zich aan... De uitgaande slag was ineens vrij heftig (door de toegenomen veervoorspanning). Dus de uitgaande demping 1/8 slag dichter gezet. Merkbaar beter, maar nog steeds springerig bij rem los. Nog een keer 1/8 slag dicht gedraaid. Resultaat; de perfecte voorvork voor mijn rijstijl. Zaterdag de Eifel in om uitgebreid te testen. :D Tevens kan ik daar bekijken hoe de achterkant zich nu gedraagt want de bochten hier in de omgeving zijn daar niet toereikend voor.

Lekker prutsen. ;)

-edit-

Er komt nog een nieuw kentekenplaatje op btw. ;)
Laatst gewijzigd door Youp op 03 aug 2011, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Buell "The Noise" 1125CR

Bericht door Niels » 03 aug 2011, 21:00

Leuk man :D

Wat je kunt overwegen is een ander setje binnen veren van Wilbers of Ohlins. Daar kun je best veel mee winnen soms en hoeft niet de wereld te kosten.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell "The Noise" 1125CR

Bericht door Youp » 03 aug 2011, 21:07

Er zijn ook complete race cartridges met veren te krijgen van Showa voor deze voorvork, voor een goede prijs. :D Maar ik wil eerst zien wat ik hier maximaal uit kan halen. Mocht ik dan nog niet tevreden zijn, kan ik altijd nog overstappen op ander spul. De vering die hier op zit -maar dan met die eerder genoemde cartridges en veren- zit ook onder de Buell 1125 circuitfietsen, die het zeker niet onverdienstelijk doen. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 9 gasten