M'n relatie is nog niet zo lang geleden stuk gelopen en ik ben weer bij m'n ouders ingetrokken. Erg vervelend, maar niet veel aan te doen. Het enige positieve aan dit gegeven is dat ik mezelf zielig vind en mezelf daarom wat extra's gun. Ik gun het mezelf om het motorrijden -na zeg 2 jaar- weer op te pakken, met een (voor mij) nieuwe fiets...
Ik ben op m'n 15e begonnen met motorrijden, een beetje door de blubber ploegen met een XL500R en een antieke Montesa trialbike (Cota 348 als ik me niet vergis) uit de jaren 80. Niet veel later volgde een CR500, om mee door het stoppelveld te blazen, en blazen kon dat ding...

Op kamers, in Arnhem. Dus niet meer 's avonds de hooligan uithangen... In het weekend altijd werken dus daar ook weinig tijd. Een weekend plannen om een lange, meerdaagse, rit te maken zat er ook niet echt in. Want ja... Je rijdt op semi slicks of full wets die 1500km meegaan...

Twee weken terug heb ik hem echter weer van stal gehaald en wat een lol heb ik toch gehad! Wheelies, stoppies, springen, herrie maken, lekker de hooligan uithangen!

Door het samenwonen werd dat plan weer uitgesteld of misschien zelfs wel doorgestreept, maargoed, ik woon dus weer thuis...
Na een weekje of wat speuren op internet en eens naar m'n oude liefdes (wat motoren betreft dan he

Het wordt een Buell 1125 CR.
Vrij onverwacht ben ik gisteren gaan proefrijden. Ik stapte op, en meteen verbaasde me het over hoe makkelijk en intuïtief de fiets zich laat besturen. Ondanks dat ik nog nooit op zo'n "powerhouse" gereden heb, ging het allemaal vrij soepeltjes. Eerst even lekker rondgetoured, kort schakelen en het ging allemaal erg vlot. Na een tijdje kwam ik er achter dat ik nog niet boven de 5k rpm geweest was en het ding begint pas te leven bij 4k... Dus terug naar 2, gas er op en bij 10krpm naar 3, gas er op en voorwiel van de grond.... Door naar 4 en met een korte blik op de teller kwam ik er achter dat ik "warpspeed" had bereikt... Crap, dit is een beest.

Nog even rustig rond gereden en het ding teruggebracht naar de dealer.
De SM staat al bijna 2 jaar te koop op M-F, maar het wil niet vlotten. De een na de ander haakt "wegens omstandigheden" af, er is er zelfs pas 1 komen proefrijden en die wilde het ding ook dolgraag hebben. Helaas bleek hij achteraf toch niet in zijn kelderbox te passen...

Uiteraard moet de Buell na aanschaf zo snel mogelijk voorzien worden van een behoorlijke uitlaat en een EBR chip. Enerzijds omdat de originele uitlaat niet uitziet, anderzijds omdat deze nergens naar klinkt. Voor de specificaties is het trouwens ook wel leuk. Want dan heeft deze Rotax Helicon twin ineens bijna 1pk per kilogram....

Ik kan niet wachten... Wordt vervolgd.