
Buell 1125CR - Nieuw! @ p7
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Gekocht!
Zo, vrijdag op Zandvoort (ik was daar voor de paasraces) een smsje gekregen van de motordealer waar ik de Buell gekocht heb. M'n helm is binnen! Boven verwachting snel!
Vandaag weer op het werk en vanavond onderweg naar huis het ding maar eens ophalen... Morgen zou het wat beter weer worden dus als ik vannacht bijslaap kan ik hem morgen avond misschien even testen... 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Buell 1125CR - Gekocht!
Gefeliciteerd Youp!
Wanneer komt er een aparte smiley voor motorrijden?

Wanneer komt er een aparte smiley voor motorrijden?
- Mr. Blue Eyes
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Buell 1125CR - Gekocht!
dat is zeker snel gegaan dan.
ja wil ook wel een leuke motor smiley
ja wil ook wel een leuke motor smiley
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Gisteravond wat powerparts besteld waarmee ik de magische 1pk/kg grens zo ongeveer moet bereiken... 
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Je vond het niet genoeg? :bro:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Ik wil van het bokkige rijgedrag onder de 4500rpm af (Euro 3) en ik wil graag wat meer geluid. Dus, een behoorlijke uitlaat en Erik Buell Racing chip.
Dat scheelt nogal wat in vermogen bij dit machientje.
PKtje of 16-18 er bij, 10-15nm er bij en een kilotje of 7 er af.
Dat scheelt nogal wat in vermogen bij dit machientje.
PKtje of 16-18 er bij, 10-15nm er bij en een kilotje of 7 er af.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Alleen maar voordelen dus 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Hell yeah!

Stationair
Rijdend

Stationair
Rijdend

-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
1 op 1 moet je meten he
Zelf niet verder gekomen dan 192kg met volle tank en 185,7 pk op achterwiel.
Maat van me is door gegaan tot 216pk a,w met 174kg met volle tank. Dat is TE op de openbare weg.
Je moet toch weten dankzij de sm dat pk's niet zaligmakend zijn
. Mooie fiets, mooie gedachte gang van Erik Buell. Mooi dat halve porscheblok eronder!

Zelf niet verder gekomen dan 192kg met volle tank en 185,7 pk op achterwiel.
Maat van me is door gegaan tot 216pk a,w met 174kg met volle tank. Dat is TE op de openbare weg.
Je moet toch weten dankzij de sm dat pk's niet zaligmakend zijn

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Dan gaat hij het sowieso niet halen.Emiel schreef:1 op 1 moet je meten he![]()
Zelf niet verder gekomen dan 192kg met volle tank en 185,7 pk op achterwiel.
Maat van me is door gegaan tot 216pk a,w met 174kg met volle tank. Dat is TE op de openbare weg.
Je moet toch weten dankzij de sm dat pk's niet zaligmakend zijn. Mooie fiets, mooie gedachte gang van Erik Buell. Mooi dat halve porscheblok eronder!

Het opgegeven drooggewicht is 170kg en het opgegeven vermogen is 148pk aan de krukas.
Ervaringen (tests) wijzen uit dat het vermogen met die uitlaat en de EBR chip aan het wiel stijgt van 121pk naar 137pk, dus een toename van zo'n 16pk aan het wiel, aan de krukas is dat dus meer. Maar uitgaande van 16pk komt hij uit op 148+16=164. Laat de uitlaat nu net 7kg lichter zijn dan het originele exemplaar... 164pk op 163kg

Vermogen is niet zaligmakend nee, maar het klinkt wel leuk... Een dikke naked twin met 1 pk per kg.

Wat overigens wél zaligmakend is, is het gigantische en vooral bruikbare koppel. Standaard 111nm waarvan continue 90% beschikbaar tussen 4500 en 10.500. Na de mods gaat het richting de 125nm... Rammen!
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Dat zijn dezelfde waarden als mijn 1198 ongeveer. Dat gaat dus flink van zijn plek :+
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Nou, daar issie dan....




De Barker's uitlaat en de Erik Buell Racing chip beiden gemonteerd...
Het is alleen "iets" te...
Toen ik hem startte dacht ik: "hmm, wel hard..." En toen iedereen me onderweg aankeek en ik na 5 minuten rustig rijden met koppijn afstapte dacht ik... "Ai..."
Binnenkort een filmpje trekken van de absurdheid en dan gaat er gauw een dB killer in, want dit slaat helemaal nergens meer op. Je voelt je longen trillen in je lijf als het ding stationair loopt en als je gas geeft weet je niet meer wat je overkomt. Ik ben best wat luide motoren gewend, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Tussengas geven is wel gaaf overigens, het ding toert nu zo fel op dat het klinkt alsof er een kanon afgaat.
In plaats van "vroem" is het nu "BAM!".
Jammer van het weer alleen, in de 4e met progressief gasgeven nog wielspin bij 5000rpm ofzo. Dus ik heb hem nog nieteens behoorlijk door kunnen trekken en toch al hoofdpijn en een pieeeeep in m'n oren.
De Barker's uitlaat en de Erik Buell Racing chip beiden gemonteerd...
Het is alleen "iets" te...

Binnenkort een filmpje trekken van de absurdheid en dan gaat er gauw een dB killer in, want dit slaat helemaal nergens meer op. Je voelt je longen trillen in je lijf als het ding stationair loopt en als je gas geeft weet je niet meer wat je overkomt. Ik ben best wat luide motoren gewend, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Tussengas geven is wel gaaf overigens, het ding toert nu zo fel op dat het klinkt alsof er een kanon afgaat.

Jammer van het weer alleen, in de 4e met progressief gasgeven nog wielspin bij 5000rpm ofzo. Dus ik heb hem nog nieteens behoorlijk door kunnen trekken en toch al hoofdpijn en een pieeeeep in m'n oren.

- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Geen db killer is no-go bij zo'n ding
Vriend van me heeft een X1 en die kwam eens aan zonder db killer. Dan verwacht je een biker met een baard van een meter op Harley met ape-hanger 


- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Hehe ja... Alleen klinkt deze iets feller dan een tsjopper of een Buell met een HD blok kan ik je vertellen.
Goed, gisteren filmpjes geschoten en op een gegeven moment de 1,5" dB killer er in gestoken, het geluid is niet veel veranderd, eigenlijk zelfs iets cooler geworden, nog rauwer. En als grote plus had m'n maat had geen last meer van scheurende trommelvliezen bij 180km/h @10.000rpm fly-by's..
Het is een behoorlijk verschil, iets aan de harde kant maar op zo'n manier dat het lekker is. Het grote verschil zit hem in dat hij nu bij rijden op een constant toerental een stuk stiller is en ook bij 5000rpm statisch valt het geluid reuze mee. En daar moet hij nou net aan voldoen...
Filmpjes volgen als het editwerk gedaan is. Ik heb vandaag wel wal wat vakantie-trim plaatjes gemaakt, een tijdje terug wat bagagemeuk besteld voor als ik met het ding op vakantie ga en dat kwam vandaag toevallig binnen.


Een echte toerbuffel...

Goed, gisteren filmpjes geschoten en op een gegeven moment de 1,5" dB killer er in gestoken, het geluid is niet veel veranderd, eigenlijk zelfs iets cooler geworden, nog rauwer. En als grote plus had m'n maat had geen last meer van scheurende trommelvliezen bij 180km/h @10.000rpm fly-by's..

Filmpjes volgen als het editwerk gedaan is. Ik heb vandaag wel wal wat vakantie-trim plaatjes gemaakt, een tijdje terug wat bagagemeuk besteld voor als ik met het ding op vakantie ga en dat kwam vandaag toevallig binnen.

Een echte toerbuffel...

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Crazy sound... 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Mooi geluid Youp!
Zou mij een beetje té hard zijn..
Gaat best snel op z'n achterwiel zo te zien..
Heb je toch niet 's geprobeerd om die kappen er af te halen? Hoe dat staat..
Of krijgt 'ie dan te weinig lucht op snelheid?
Zou mij een beetje té hard zijn..
Gaat best snel op z'n achterwiel zo te zien..
Heb je toch niet 's geprobeerd om die kappen er af te halen? Hoe dat staat..
Of krijgt 'ie dan te weinig lucht op snelheid?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Het is ook te hard, veel te hard. Daarom heb ik er ook een dB killer in gezet na het filmen. Ook daar heb ik filmmateriaal van, maar dat verschil is op video niet hoorbaar.Peric schreef:Mooi geluid Youp!
Zou mij een beetje té hard zijn..
Gaat best snel op z'n achterwiel zo te zien..
Heb je toch niet 's geprobeerd om die kappen er af te halen? Hoe dat staat..
Of krijgt 'ie dan te weinig lucht op snelheid?

De kappen ga ik niet verwijderen. Daar zit vanalles in, zoals de lateraal geplaatste radiateurs, de ECU, OBD aansluiting, koelvloeistoftankje, etc. Ik denk overigens ook dat hij erg kaal wordt zonder die dingen.

Wheelies trekt hij overigens probleemloos in de 2e en 3e versnelling, gewoon op het gas.

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Ieder het zijne.Peric schreef:Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?

Wat betreft mods, er komt nog een keer een andere gashendel op, deze heeft een te lange slag waardoor je eigenlijk moet overpakken om het gas vol open te draaien, of met je pols in een heel rare stand moet beginnen.
En het achterspatbord gaat er af en de kentekenplaat komt gewoon direct onder het kontje. Misschien nog een paar sliders op de voor en achteras en dan is hij helemaal naar m'n zin.

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Dat geluid is echt ziek! Wel echt een eigen geluid!
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Buell "The Noise" 1125CR
Hij doet z'n naam wel eer aan. Het is nu een echte beul.... Kwa sound en perfomance!
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
- Locatie: Midden-brabant
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Erg vet!Youp schreef:Crazy sound...


- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Op naar 1pk/kg!
Zo gezegd, zo gedaan...Youp schreef:Ieder het zijne.Peric schreef:Ah, okay, er zit dus ook nog vanalles in..
Tsja, ik hou van slanke motoren, vandaar nog maar 's de vraag.
Verder erg stoer ding, was nooit zo'n fan van Buell, maar deze is wel erg gaaf.
Nog meer mods in de planning?
Wat betreft mods, er komt nog een keer een andere gashendel op, deze heeft een te lange slag waardoor je eigenlijk moet overpakken om het gas vol open te draaien, of met je pols in een heel rare stand moet beginnen.
En het achterspatbord gaat er af en de kentekenplaat komt gewoon direct onder het kontje. Misschien nog een paar sliders op de voor en achteras en dan is hij helemaal naar m'n zin.

Tevens ben ik nu druk bezig met de setup van m'n vering.

Mijn punten van kritiek:
- Te makkelijk in de bumpstops (landen van wheelies en hard remmen op slechte ondergrond)
- Te veel duiken en daardoor te hard de bocht in vallen
- Achterwiel voelt onstabiel aan bij krappe maar snelle bochten (geen hairpins, maar een paar maten groter)
Vervolgens ben ik begonnen met de veervoorspanning vóór een halve slag op te draaien en de ingaande demping voor 1/8 slag dicht. Dit was een verbetering maar nog niet genoeg de veervoorspanning was nog te laag, hard remmen op slecht asfalt was nog steeds nèt de bumpstops raken. De veervoorspanning nog een halve slag strakker gedraaid, en de ingaande demping nog een keer 1/8 slag. Perfect, de motor duikt minder, alleen bij hard remmen duikt hij mooi gecontroleerd tot bijna onderaan, net voordat het achterwiel los komt. Tevens is de motor een stuk stabieler met insturen, bij hard aanremmen (en eventueel licht trailbraken) valt hij mooi de bocht in, maar niet meer zo overdreven als voorheen. Insturen zonder te remmen verloopt íets zwaarder, maar de motor voelt daarbij wel uiterst stabiel aan. Ook worden de bumpstops nu niet meer geraakt. Alleen bij een heel lompe landing van een wheelie...
Echter diende na deze afstellingen het volgende probleem zich aan... De uitgaande slag was ineens vrij heftig (door de toegenomen veervoorspanning). Dus de uitgaande demping 1/8 slag dichter gezet. Merkbaar beter, maar nog steeds springerig bij rem los. Nog een keer 1/8 slag dicht gedraaid. Resultaat; de perfecte voorvork voor mijn rijstijl. Zaterdag de Eifel in om uitgebreid te testen.

Lekker prutsen.

-edit-
Er komt nog een nieuw kentekenplaatje op btw.

Laatst gewijzigd door Youp op 03 aug 2011, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Buell "The Noise" 1125CR
Leuk man
Wat je kunt overwegen is een ander setje binnen veren van Wilbers of Ohlins. Daar kun je best veel mee winnen soms en hoeft niet de wereld te kosten.

Wat je kunt overwegen is een ander setje binnen veren van Wilbers of Ohlins. Daar kun je best veel mee winnen soms en hoeft niet de wereld te kosten.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell "The Noise" 1125CR
Er zijn ook complete race cartridges met veren te krijgen van Showa voor deze voorvork, voor een goede prijs.
Maar ik wil eerst zien wat ik hier maximaal uit kan halen. Mocht ik dan nog niet tevreden zijn, kan ik altijd nog overstappen op ander spul. De vering die hier op zit -maar dan met die eerder genoemde cartridges en veren- zit ook onder de Buell 1125 circuitfietsen, die het zeker niet onverdienstelijk doen. 


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten