BurgerKing voor de Ring - Gen 3 ==> Gen 4

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Aernoudt

Re: BurgerKing voor de Ring - nieuwe foto's 23 juli: rolkooi

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 09:07

7-9 October moet de auto rijden (ivm het USA / Muscle car Nurburgring weekend (voor Camaro, Corvette en Firebird) wat ik organiseer. Er is nog veel te doen, en ik wacht nog op meerdere onderdelen, dus dat wordt nog wat...

@Arnold: mijn vrouw heeft geen rijbewijs, zo'n grote auto fan is ze :sealed:

RobS

Re: BurgerKing voor de Ring - nieuwe foto's (1 juli)

Bericht door RobS » 24 jul 2011, 09:32

Pingus schreef: Het begint er een beetje op de lijken, hoewel er nog veel werk is (zoals een dashboard fabriceren + ruitenontwaseming etc. (nodig voor de APK).
Ruitontwaseming kun je voor 10€ regelen, de keurmeester keek een beetje bedenkelijk maar afkeuren kon hij het niet :P

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jul 2011, 09:40

RobS schreef:
Pingus schreef: Het begint er een beetje op de lijken, hoewel er nog veel werk is (zoals een dashboard fabriceren + ruitenontwaseming etc. (nodig voor de APK).
Ruitontwaseming kun je voor 10€ regelen, de keurmeester keek een beetje bedenkelijk maar afkeuren kon hij het niet :P

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
das wel een goeie :lollerdelol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 10:03

Niet al te positieve recentie's (ivm weinig opbrengst); heb er 3 besteld, met ee beetje geluk krijgen die de ruit wel droog :) Bedankt voor de tip.
Ik laat ook de kachel radiator zitten (de rest van het dashboard etc is helemaal weg), en daar komt een ventilator op om ook in de winter een beetje te kunnen rijden/driften zonder bevroren voeten.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 10:21

als het bv regent en warm is en je zit in zo'n pak met helm op e.d. kan dat condens erg lastig zijn.

je kan ook een vooruit met verwarmingselementen kopen :D

Airco is enorm handig, maja vreet wel wat energie...maar werkt perfect.

Nu las ik ooit eens dat Donkervoort voor hun D8 GT ene speciaal lichtgewicht airco systeem had van iets van 7 kilo? uit de autosport oid...
ben heel benieuwd hoe zoiets er dan uitziet en of makkelijk is in te bouwen :hmmm:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 10:38

De airco heb ik er juist uitgehaald: het totale systeem weegt niet alleen heel wat kilo's, maar vooral ook op de verkeerde plaats van de auto, namelijk de voorkant (en je hebt dan de rest van het ventilatie systeem + dashboard ook nodig, en dat past weer niet icm doorlassen van de rolkooi naar de veerpoten voor!).
(op het motorvermogen van een V8 merk je niet veel van een airco Rene ;) )

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 11:18

Pingus schreef:De airco heb ik er juist uitgehaald: het totale systeem weegt niet alleen heel wat kilo's, maar vooral ook op de verkeerde plaats van de auto, namelijk de voorkant (en je hebt dan de rest van het ventilatie systeem + dashboard ook nodig, en dat past weer niet icm doorlassen van de rolkooi naar de veerpoten voor!).
(op het motorvermogen van een V8 merk je niet veel van een airco Rene ;) )
Ja een gewoon airco systeem is ook vrij zwaar, daarom benieuwd naar wat Donkervoort gebruikte en wie de leverancier is van dat lichtgewicht systeem.

eneuh ook met dikke V8 merk je de airco goed, vooral als alle pk's nodig zijn om door de luchtbariere te knallen...I know because of my Hartge and V8, maar ook andere voorbeelden :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jul 2011, 13:09

In de racerij zoals FIA GT hebben ze volgens mij electrische airco, dat kan je dus overal monteren.

Qua ontwazeming gaat er niks boven een verwarmde voorruit, schakelaar omzetten en 10 sec later is je hele ruit vrij van condens. Die dingen kosten even wat maar zijn hun geld wel waard IMHO.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 24 jul 2011, 16:03

ik zou idd ook gaan voor een verwarmde voorruit nemen..

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 18:52

is inderdaad een mooi systeem.
doch die kleine electrische systemen zijn ook fraai en wegen niet veel extra.

ik las ergens dat Toyota ook van die electrische systemen gebruikt, o.a. in de Prius en geloof ook in de nieuwste Aygo?
ff zoeken...ah hiero>>

http://www.john2211.nl/Hybride_airconditioning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

staat ook bij dat die 40% kleiner is en 50% lichter dan conventionele systemen (kan daar niks copyen)

daarbij werkt het 15 tot 20% zuiniger op de brandstof consumptie en je hebt geen vermogenverlies :wave:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 19:09

Vanwege het stroomverbruik zal de dynamo harder moeten werken Rene ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 19:15

Pingus schreef:Vanwege het stroomverbruik zal de dynamo harder moeten werken Rene ;)
de dynamo draait wel mee, een AC compressor slaat aan en draait mee op de motor...
maar ik haalde dat stukje uit het verhaal van Toyota :tong:
heb je het gelezen? interesante airco :D

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 19:20

Pak wel een verfrissende douche na het racen ;) (ben al heel blij als de auto gewoon cicrcuit klaar is op 7 Oktober...)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 19:22

hoezo, wil je er nog zoveel aan veranderen dan tot in Oktober?
dan hoop ik al weer lang rond te rijden met mijn knorretje...anders weer een jaar verloren en ouder :blink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2011, 19:32

Er moet nog een hoop gebeuren, van remmen (incl wachten op onderdelen :( ), tot een dahboard, remdrukverdeler (balans voor/achter), versnellingsbak (ombouwen van automaat naar handbak), aanpassen van de langsarmen achter), verlagen van de onderste bevestiging van de schroefset (achter), achteras reviseren, onderstel afstellen (veersterktes zijn nu te voor sportief straat gebruik, lees te zacht voor het circuit), opfrissen + schilderen/spuiten cabine, oliekoeler, brandblusser monteren, vloerplaten maken, beluchting van de voorremmen, doorlassen van de binnenkoets, en als het even mee zit kunstof motorkap (incl spuiten), lexan achterruit etc. en dan ben ik vast nog wat vergeten. (en zaken voor de langere termijn zoals bijvoorbeeld de voorbumper die lager moet (en die zijn niet los te koop, zal dus gemaakt moeten worden) en tevens meer lucht naar de radiator voeren)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2011, 20:30

:shocking:
dat is nogal wat te doen zeg...
dacht je hebt al veel gedaan maar der komt nog heel wat bij :D

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 25 jul 2011, 09:38

Pingus schreef:Van Essen inderdaad. Die "knappe" Pool die daar rechts in beeld loopt is 'mijn' uitlijner: er lopen er daar meer die dat kunnen, maar niemand zo goed als hij dat kan, vandaar dat ik dat specifiek door hem wil hebben.
Dat is Andre! Super gozer, ik laat ook hem alleen mijn wagen uitlijnen! Hij spaart tanks voor zijn hobby. :D

KW

Bericht door KW » 28 jul 2011, 12:29

Da's idd nog een enorme lijst Pingus! Oktober lijkt nog ver weg maar als je nog zoveel moet doen...

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jul 2011, 13:06

Er is inderdaad nog heel wat werk aan de winkel... Als niet alles af is ga ik ook gewoon rijden dat weekend alleen kan er dan wellicht minder gas gegeven worden (remmetjes en zo...)

De rolkooi is inmddels afgelast 9meer contact punten/stroken met de koets om de boel maximaal stijf te krijgen. En de brandblusser zit er inmiddels ook in. A.s. Zondag namiddag (na de F-body meeting in Nieuwegein) gaat de auto naar Enschede voor de bak + de torque arm + de remmen (voorkant) + de langere tapeinden zodat er spacers geplaatst kunnen worden met BMW e39 dentrering, wel zo makkelijk met velgen wisselen.

Tot Zondag KW!

HSR

Bericht door HSR » 28 jul 2011, 16:29

Pingus schreef:Er is inderdaad nog heel wat werk aan de winkel... Als niet alles af is ga ik ook gewoon rijden dat weekend alleen kan er dan wellicht minder gas gegeven worden (remmetjes en zo...)

De rolkooi is inmddels afgelast 9meer contact punten/stroken met de koets om de boel maximaal stijf te krijgen. En de brandblusser zit er inmiddels ook in. A.s. Zondag namiddag (na de F-body meeting in Nieuwegein) gaat de auto naar Enschede voor de bak + de torque arm + de remmen (voorkant) + de langere tapeinden zodat er spacers geplaatst kunnen worden met BMW e39 dentrering, wel zo makkelijk met velgen wisselen.

Tot Zondag KW!
Welk bedrijf in Enschede gaat dat voor je regelen? KMP?

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2011, 20:03

zag vandaag bij een tankstation in Almelo precies zo'n type auto als jij hebt @Pingus, maar dan hlemaal rood, zag er netjes uit.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jul 2011, 22:17

GTRene schreef:zag vandaag bij een tankstation in Almelo precies zo'n type auto als jij hebt @Pingus, maar dan hlemaal rood, zag er netjes uit.
Hij heeft er een paar ;) (en ook een hele gave Corvette met zelf gemaakte achteras constructie om de wegligging te verbeteren. Hij doet ook mijn 6 bak + remmen :) )

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2011, 23:00

Ow?
heel toevallig, ik reed erlangs en ding viel me op, anders dan anders en toen die neus, dacht hey zoiets hebben we ook op DF :D ding is me nooit eerder opgevallen in Almelo, maja ik zit ook te veel thuis :bag:
moest er vandaag ff uit wat halen en hin stond bij de Texaco wat voorheen mijn BP Ultimate tankstation was, nu kom ik daar niet meer (geen Ron98 meer)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 jul 2011, 23:37

Zondag (na)middag goed opletten dus rond een uur of 5 ;)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 31 jul 2011, 15:10

Zojuist rond 14h gespot op de N408 richting Nieuwegein. Opvallend waren niet alleen de stickers op de koets maar ook de grijns achter het stuur :blink:

Plaats reactie