Had met Steve al eens gereden in zo'n beest, is echt abnormaal zo'n ding.
Ik blijf toch echt een BMW menneke, sorry!
Ruben schreef:En toch kan een burgerbak best wel eens handig zijn.![]()
Bij een Fiat Punto diesel heb je die ook amper.RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Wanneer heb jij dan met de 1M gereden? Ik ook niet, daar niet van:)Hielke schreef:Als je zonder eigen ondervinding vooraf durft te stellen dat een BMW...
Maar die hoef je in een moderne FWD nauwelijks in het stuur te voelen.RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Vind je op het internet ergens een mening van mij over het rijgedrag van de 1M?Robin schreef:Wanneer heb jij dan met de 1M gereden? Ik ook niet, daar niet van:)Hielke schreef:Als je zonder eigen ondervinding vooraf durft te stellen dat een BMW...
Oof schreef:Bij een Fiat Punto diesel heb je die ook amper.RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Je heb toch vaak genoeg een Mini gereden? Een Mini Works GP stuurt toch wel beter dan een 1-serieTristan schreef:Hielke, heb ook zo'n VDV Leon FR gehad met Bilstein, 280pk etc. Ontzettende gave auto, zeker voor dat geld maar qua sturen niet in de buurt van de 1-serie. Qua directheid en stuurgevoel.
Anders. De Mini stuurt directer maar moet tijdens de bocht toch vaak bij corrigeren. Bij de 123d stuur je 9/10x altijd goed in zonder bij te corrigeren. Mini stuurt veel heftiger, maar helaas voel je ook veel aandrijfkrachten in het stuur. Dus wat is zeg, niet beter maar anders.Hans R schreef:Je heb toch vaak genoeg een Mini gereden? Een Mini Works GP stuurt toch wel beter dan een 1-serieTristan schreef:Hielke, heb ook zo'n VDV Leon FR gehad met Bilstein, 280pk etc. Ontzettende gave auto, zeker voor dat geld maar qua sturen niet in de buurt van de 1-serie. Qua directheid en stuurgevoel.
Maar uiteindelijk voel je het wel. Aan jezelf te bepalen hoe ergelijk je dat vind. (of juist niet).Hielke schreef:Maar die hoef je in een moderne FWD nauwelijks in het stuur te voelen.RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Tristan, ik deel je mening slechts deels. Ik heb met de VDV Leon op Zandvoort gereden en ik was plezierig verrast over de hoge mate van feedback via het stuur op de limiet. Door die feedback vond ik het makkelijk de auto scherp te plaatsen. Ook na meerdere snelle rondjes was van intredend zwaar omderstuur geen sprake.
So? Dan weet je als bestuurder in ieder geval hoe het met de weg gesteld is. Je zou de gasten met RWD die bij glad wegdek niet eens meer van hun plaats kunnen komen de kost moeten geven.Robin schreef:Tja, ik had eens een Mini Clubman(?) diesel mee op 'n regenachtige decemberavond van hier naar Amsterdam. Nou om de donder dat je de aandrijfkrachten en die electronische ingrepen etc. in 't stuur voelt hoor, hoef je weinig voor te doen.
Het was geen sneeuw of ijzel ofzo.Hielke schreef:So? Dan weet je als bestuurder in ieder geval hoe het met de weg gesteld is. Je zou de gasten met RWD die bij glad wegdek niet eens meer van hun plaats kunnen komen de kost moeten geven.Robin schreef:Tja, ik had eens een Mini Clubman(?) diesel mee op 'n regenachtige decemberavond van hier naar Amsterdam. Nou om de donder dat je de aandrijfkrachten en die electronische ingrepen etc. in 't stuur voelt hoor, hoef je weinig voor te doen.
Je toont overtuigend aan dat je niet met een voorwielaandrijver overweg kunt. Sommige zijn gewoon goed, maar je merkt wel dat ze voorwielaangedreven zijn.Robin schreef:Het was geen sneeuw of ijzel ofzo.
Gewoon regenachig, graad of 5/6. Met dat laatste met rwd ben je met winterbanden ook uit de problemen.
Kortom, je kunt hoog en laag springen een fwd wordt nooit zo stil in 't stuur als een rwd, logisch natuurlijk.
Toen ik die Mini al op de eerste minirotonde in sort of power understeer had wist ik alweer genoeg.
Ja als je een aanhanger niet fatsoenlijk laadt, moet je er misschien ook niet mee rijdenJoy schreef:Leukste is voorwielaandrijving in regenachtig weer met een aanhanger aangekoppeld. Bij het wegtrekken lijkt de auto dan net een ruitenwisser ten opzichte van de aanhanger. Heen en weer, heen en weer. Niks waard.
Gelukkig kun je dan tenminste wel ergens mee overweg :drieling:Snipe ik snap je. Overigens als er één met een fwd overweg kan, ben IK dat, zonder gene en schroom zeg ik dat , vraag Andre maar:)
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Wimo en 2 gasten