Ik heb niks meer met BMW.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

BMW?

Ik ben er doodziek van!
44
60%
Ik buk graag.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 73

Fabian

Re: Ik heb niks meer met BMW.

Bericht door Fabian » 09 jul 2011, 10:27

Nou, ik rij hier net even een stukje in een 760Li, kan niet anders zeggen dan :wave:

Had met Steve al eens gereden in zo'n beest, is echt abnormaal zo'n ding.

Ik blijf toch echt een BMW menneke, sorry!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 10:30

Turbogat in die 760? :kikker:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2011, 11:24

Om hem om een vlaggemast te vouwen?
:kikker:
Ruben schreef:En toch kan een burgerbak best wel eens handig zijn. :zwijntje:

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jul 2011, 11:40

Als je zonder eigen ondervinding vooraf durft te stellen dat een BMW altijd beter stuurt dan een klassegenoot met FWD, dan heb je de laatste jaren onder een hele grote steen geleefd.

Reind, heb je wel eens met een potente FWD als bijv. Golf GTI, Leon FR, Megane RS of Focus RS gereden?

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jul 2011, 11:55

Hielke, heb ook zo'n VDV Leon FR gehad met Bilstein, 280pk etc. Ontzettende gave auto, zeker voor dat geld maar qua sturen niet in de buurt van de 1-serie. Qua directheid en stuurgevoel.

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2011, 12:00

Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 09 jul 2011, 12:06

RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Bij een Fiat Punto diesel heb je die ook amper.

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 12:10

Hielke schreef:Als je zonder eigen ondervinding vooraf durft te stellen dat een BMW...
Wanneer heb jij dan met de 1M gereden? Ik ook niet, daar niet van:)

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jul 2011, 12:17

RVV schreef:Hielke aan 1 feit kom je niet onderuit. Je hebt geen aandrijfkrachten op de voorwielen bij een RWD.
Maar die hoef je in een moderne FWD nauwelijks in het stuur te voelen.

Tristan, ik deel je mening slechts deels. Ik heb met de VDV Leon op Zandvoort gereden en ik was plezierig verrast over de hoge mate van feedback via het stuur op de limiet. Door die feedback vond ik het makkelijk de auto scherp te plaatsen. Ook na meerdere snelle rondjes was van intredend zwaar omderstuur geen sprake.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jul 2011, 12:19

Robin schreef:
Hielke schreef:Als je zonder eigen ondervinding vooraf durft te stellen dat een BMW...
Wanneer heb jij dan met de 1M gereden? Ik ook niet, daar niet van:)
Vind je op het internet ergens een mening van mij over het rijgedrag van de 1M?

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 12:20

Hielke, lees de testen van die 350pk Focus, je ontkomt er niet aan.

Tot 250pk valt er misschien mee te leven maar daarna is 't klaar.

Over je mening over de 1M, euh ja. Je kunt blijkbaar beter 'n 135i kopen, ding stuitert op de achteras heb je gezegd etc.

Dus.

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2011, 12:46

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2011, 12:46

Oof schreef:
Bij een Fiat Punto diesel heb je die ook amper.
:mrgreen:

Maarja om bij die auto de 0-100 tijd te meten heb je geen stopwatch maar een maandkalender nodig :roflol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 jul 2011, 12:54

Tristan schreef:Hielke, heb ook zo'n VDV Leon FR gehad met Bilstein, 280pk etc. Ontzettende gave auto, zeker voor dat geld maar qua sturen niet in de buurt van de 1-serie. Qua directheid en stuurgevoel.
Je heb toch vaak genoeg een Mini gereden? Een Mini Works GP stuurt toch wel beter dan een 1-serie :tong:

dvh

Bericht door dvh » 09 jul 2011, 12:59

En welke wegliggingmagnaat is verantwoordelijk voor deze superfwd ??
:wave:

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jul 2011, 13:11

Hans R schreef:
Tristan schreef:Hielke, heb ook zo'n VDV Leon FR gehad met Bilstein, 280pk etc. Ontzettende gave auto, zeker voor dat geld maar qua sturen niet in de buurt van de 1-serie. Qua directheid en stuurgevoel.
Je heb toch vaak genoeg een Mini gereden? Een Mini Works GP stuurt toch wel beter dan een 1-serie :tong:
Anders. De Mini stuurt directer maar moet tijdens de bocht toch vaak bij corrigeren. Bij de 123d stuur je 9/10x altijd goed in zonder bij te corrigeren. Mini stuurt veel heftiger, maar helaas voel je ook veel aandrijfkrachten in het stuur. Dus wat is zeg, niet beter maar anders.

Maar de GP is wel een ubergave auto. :df:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2011, 14:10

Hielke schreef:
Maar die hoef je in een moderne FWD nauwelijks in het stuur te voelen.

Tristan, ik deel je mening slechts deels. Ik heb met de VDV Leon op Zandvoort gereden en ik was plezierig verrast over de hoge mate van feedback via het stuur op de limiet. Door die feedback vond ik het makkelijk de auto scherp te plaatsen. Ook na meerdere snelle rondjes was van intredend zwaar omderstuur geen sprake.
Maar uiteindelijk voel je het wel. Aan jezelf te bepalen hoe ergelijk je dat vind. (of juist niet).

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 14:15

Tja, ik had eens een Mini Clubman(?) diesel mee op 'n regenachtige decemberavond van hier naar Amsterdam. Nou om de donder dat je de aandrijfkrachten en die electronische ingrepen etc. in 't stuur voelt hoor, hoef je weinig voor te doen.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jul 2011, 14:22

Robin schreef:Tja, ik had eens een Mini Clubman(?) diesel mee op 'n regenachtige decemberavond van hier naar Amsterdam. Nou om de donder dat je de aandrijfkrachten en die electronische ingrepen etc. in 't stuur voelt hoor, hoef je weinig voor te doen.
So? Dan weet je als bestuurder in ieder geval hoe het met de weg gesteld is. Je zou de gasten met RWD die bij glad wegdek niet eens meer van hun plaats kunnen komen de kost moeten geven.

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 14:25

Hielke schreef:
Robin schreef:Tja, ik had eens een Mini Clubman(?) diesel mee op 'n regenachtige decemberavond van hier naar Amsterdam. Nou om de donder dat je de aandrijfkrachten en die electronische ingrepen etc. in 't stuur voelt hoor, hoef je weinig voor te doen.
So? Dan weet je als bestuurder in ieder geval hoe het met de weg gesteld is. Je zou de gasten met RWD die bij glad wegdek niet eens meer van hun plaats kunnen komen de kost moeten geven.
Het was geen sneeuw of ijzel ofzo.

Gewoon regenachig, graad of 5/6. Met dat laatste met rwd ben je met winterbanden ook uit de problemen.

Kortom, je kunt hoog en laag springen een fwd wordt nooit zo stil in 't stuur als een rwd, logisch natuurlijk.
Toen ik die Mini al op de eerste minirotonde in sort of power understeer had wist ik alweer genoeg. :D

Joy

Bericht door Joy » 09 jul 2011, 14:29

Leukste is voorwielaandrijving in regenachtig weer met een aanhanger aangekoppeld. Bij het wegtrekken lijkt de auto dan net een ruitenwisser ten opzichte van de aanhanger. Heen en weer, heen en weer. Niks waard.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jul 2011, 14:42

Robin schreef:Het was geen sneeuw of ijzel ofzo.

Gewoon regenachig, graad of 5/6. Met dat laatste met rwd ben je met winterbanden ook uit de problemen.

Kortom, je kunt hoog en laag springen een fwd wordt nooit zo stil in 't stuur als een rwd, logisch natuurlijk.
Toen ik die Mini al op de eerste minirotonde in sort of power understeer had wist ik alweer genoeg. :D
Je toont overtuigend aan dat je niet met een voorwielaandrijver overweg kunt. Sommige zijn gewoon goed, maar je merkt wel dat ze voorwielaangedreven zijn.
Ik ken een golfer met één been die beter speelt dan ik. Tiger Woods heeft wel gewoon twee benen. Zo is het met die FWD's ook een beetje. De allerbeste auto zal nooit een FWD zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen FWD's zijn die beter rijden dan een RWD.
Ik rijd liever met een Mini Cooper JCW Works of hoe heten die dingen dan met een E200 CDI, om maar eens wat te noemen. Een Lotus Elan zal ook wel beter rijden dan een Amerikaans dweilhok met RWD. Nou ja, je snapt me wel.

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2011, 14:49

Joy schreef:Leukste is voorwielaandrijving in regenachtig weer met een aanhanger aangekoppeld. Bij het wegtrekken lijkt de auto dan net een ruitenwisser ten opzichte van de aanhanger. Heen en weer, heen en weer. Niks waard.
Ja als je een aanhanger niet fatsoenlijk laadt, moet je er misschien ook niet mee rijden :thnx:

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2011, 14:51

Snipe ik snap je. Overigens als er één met een fwd overweg kan, ben IK dat, zonder gene en schroom zeg ik dat , vraag Andre maar:)

Het laat gewoon zien dat het fwd concept over 'n bepaalde grens niet helemaal deugt en ik breng dat in de eerste bocht al aan het licht. Je snapt me wel. :D

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2011, 14:54

Snipe ik snap je. Overigens als er één met een fwd overweg kan, ben IK dat, zonder gene en schroom zeg ik dat , vraag Andre maar:)
Gelukkig kun je dan tenminste wel ergens mee overweg :drieling:

geintje, maar deze was te mooi om niet in te koppen. :clown:

Plaats reactie