Leuke artikelen over JD Engineering
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
A1-G60 schreef: Ondanks dat mijn auto kapot ging op de bank.
Ai, das minder. Maarja het kan je beter bij JD gebeuren als op de track.
Dus hij heeft die 416 pk op de voorwielen. Amai, das best knap.
Electrische schokbrekers?
I love Audi Magnetic Ride

Ik vind heerlijk om beide standen (comfort/sport) te bezitten, aangezien mijn vrouw niet altijd een sportbeha draagt in de auto .
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
JD heeft mij eens meegenomen in zijn Leon 1 met 380pk en die trok hij even vol open op die weg vanaf de snelweg ri Lochem nondeju als je in een Leon1 vanaf de bijrijderstoel de naald van de snelheidsmeter weer kunt zien staat ie echt op 1/2 6 en das knap hard (in een lange bocht)
Hij kan best potje sturen geloof me
E
Hij kan best potje sturen geloof me
E
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
- Locatie: Den Haag
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Mooie opmerking !!!!Zou je met deze auto van Munchen naar Hamburg kunnen rijden, full speed, zonder dat het misgaat?
Zoja, dan maakt VAG verdomt sterke motoren....
Vaak genoeg gedaan....
535i blijft heel....(1 keer is de koppakking eruit gelopen)
540i blijft heel
540i met kompressor...denkt in de Kasseler Berge: doe het verder zelf maar

STI 03 blijft heel
en dan heb ik het over 's nachts dus echt knallen zover het toegestaan is...adrenaline rush puur !

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
295,8pk en 319nm zijn gemeten toen de motor net klaar was.Niels schreef:Heeee die heb ik wel es voorbij zien komen op het C en VW forumMooi ding!! Jammer dat op het filmpje de 295pk niet is af te lezen
of mocht ik dat nog niet verklappen...
Dan is alles nog fris

http://www.mijnalbum.nl/Album=UJNWSJRX
Even doorheel wandelen dan zie je die uitdraai wel staan.
Maar als je daar op die uitdraai goed kijkt, zie je dat deze bank het motorvermogen ook op 285,6 pk zet maar volgens DIN70020 is het 295,8pk.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Eigenlijk niet zoveel zin in om diverse redenen.
Het is toch nooit goed om 1000en1 redenen enz dat gezeik heb ik wel een beetje gehad.
Maar ik beleef er lol aan en dat telt voor mij.
En wie een vraag stelt krijgt een antwoord.
Subframe? nee, alle golf 1 steunen zijn verbannen, ook de manier van motorophangen. Dat is gedaan zoals golf 2, met steunpunten direct aan de auto. Rubbers zijn Vwmotorsport en VR6 massieve steunen zonder olie vulling. Daarnaast, wat je ook op de foto's kunt ontdekken, zijn de chassisbalken aangepakt, is het binnenscherm versterkt en zit er een reaktiestangenframe onder de auto/motor.
Nu blijft het heel, geen kantelende motor, de uitlaat blijft heel, en houd je gevoel over het koppel.
(wat nog niet makelijk is maar een bak met sper ligt al een jaar klaar, alleen nog even tijd vinden.)
Het is toch nooit goed om 1000en1 redenen enz dat gezeik heb ik wel een beetje gehad.
Maar ik beleef er lol aan en dat telt voor mij.
En wie een vraag stelt krijgt een antwoord.
Subframe? nee, alle golf 1 steunen zijn verbannen, ook de manier van motorophangen. Dat is gedaan zoals golf 2, met steunpunten direct aan de auto. Rubbers zijn Vwmotorsport en VR6 massieve steunen zonder olie vulling. Daarnaast, wat je ook op de foto's kunt ontdekken, zijn de chassisbalken aangepakt, is het binnenscherm versterkt en zit er een reaktiestangenframe onder de auto/motor.
Nu blijft het heel, geen kantelende motor, de uitlaat blijft heel, en houd je gevoel over het koppel.
(wat nog niet makelijk is maar een bak met sper ligt al een jaar klaar, alleen nog even tijd vinden.)
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ok respecteer ik maar dit forum is over het algemeen iets volwassener en ruimdenkender dan de fora waar ik je al eerder heb gezienA1-G60 schreef:Eigenlijk niet zoveel zin in om diverse redenen.
Het is toch nooit goed om 1000en1 redenen enz dat gezeik heb ik wel een beetje gehad.

Ik heb ook al langere tijd plannen met een mk1 en een pg-tje zeg maar 8) Alleen lijkt me 160pk ook wel genoeg.
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Denk dat het "sjonnie" gehalte bij iedere tuner met een rollenbank terug te vinden is. Ook bij Abt. En waarom zou je ook geen gasten verwelkomen als er aan te verdienen valt.
Jammergenoeg zien veel mensen een groot piekvermogen als einddoel ipv middel. Het staat ze natuurlijk vrij om te denken en te vinden wat ze willen, maar een beetje kenner zet al gauw z'n vraagtekens bij de projecten waarbij de remschijven net groter dan de wielnaven zijn. Als serieus sportapparaat op trackdays of circuit is zo'n auto alleen maar slechter geworden. Ipv bij de 20e bocht waarvoor aangeremd moet worden staan de remmen nu al bij de 10e bocht te koken. Met geluk kun je dan net 1 rondje serieus doorrijden. Of 2 keer achter elkaar van hoge snelheid op de vierbaansweg van 240 naar 120 afremmen.
Straks in juni bij het Time Attack evenement van Autovisie op Zandvoort kunnen de tuners echt laten zien wat voor totaalpakket ze in huis hebben 8)
Jammergenoeg zien veel mensen een groot piekvermogen als einddoel ipv middel. Het staat ze natuurlijk vrij om te denken en te vinden wat ze willen, maar een beetje kenner zet al gauw z'n vraagtekens bij de projecten waarbij de remschijven net groter dan de wielnaven zijn. Als serieus sportapparaat op trackdays of circuit is zo'n auto alleen maar slechter geworden. Ipv bij de 20e bocht waarvoor aangeremd moet worden staan de remmen nu al bij de 10e bocht te koken. Met geluk kun je dan net 1 rondje serieus doorrijden. Of 2 keer achter elkaar van hoge snelheid op de vierbaansweg van 240 naar 120 afremmen.
Straks in juni bij het Time Attack evenement van Autovisie op Zandvoort kunnen de tuners echt laten zien wat voor totaalpakket ze in huis hebben 8)
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat is zeker waar. Maar zo ken ik er ook al een aantal waarbij dat wel dik in orde is. Kijk maar naar de LCR van bijvoorbeeld DDX, daar zitten ook 336mm 6 pots remmen op.
De tuner ala JD voert natuurlijk ook alleen maar het motorblok op voor een klant, wat de klant er vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten natuurlijk.
De tuner ala JD voert natuurlijk ook alleen maar het motorblok op voor een klant, wat de klant er vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten natuurlijk.
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Was dat dan een scootmobiel of zo waar die klant mee aankwam?CRZ schreef:Overigens ben ik een keer bij JD geweest, klant wilde perse de 200 pk aantikken in zijn grafiek. Waarop Jeroen zei; dan ga je maar naar iemand anders, dit doe ik gewoon niet want dat is niet meer te rijden.

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Hij doet ook wel eens andere merken.rs2g60 schreef:jd is gewoon de besteals jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren
Clio Cup (toen ik belde was hij beroerd van het afstellen tijdens het rijden op het circuit)
Mini Cooper "works" (rijdt zijn vrouw in)
BMW
Spyker
Porsche Cayenne
Ga zo maar door, er staat ook op zijn site, andere merken gewoon bellen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Gus, Peter-Paul, sitechris en 3 gasten