Leuke artikelen over JD Engineering

Dit is ons algemene autoforum.
CRZ
Berichten: 621
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 28 feb 2007, 20:38

edit, laat maar...

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 feb 2007, 20:47

A1-G60 schreef: Ondanks dat mijn auto kapot ging op de bank. :oops:

Ai, das minder. Maarja het kan je beter bij JD gebeuren als op de track.
Dus hij heeft die 416 pk op de voorwielen. Amai, das best knap.


Electrische schokbrekers?


I love Audi Magnetic Ride :wink:
Ik vind heerlijk om beide standen (comfort/sport) te bezitten, aangezien mijn vrouw niet altijd een sportbeha draagt in de auto .

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 feb 2007, 21:12

Tristan schreef:416 Pk en 486 Nm

Dat zit er nu in z'n Golf.

Zou je met deze auto van Munchen naar Hamburg kunnen rijden, full speed, zonder dat het misgaat?
Zoja, dan maakt VAG verdomt sterke motoren....

MarcF
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:34

Bericht door MarcF » 28 feb 2007, 21:53

Tristan schreef:416 Pk en 486 Nm

Dat zit er nu in z'n Golf.

:shock:

En dat icm. met een Powercontroller moet dat van kiet gaan, niet te kort.
Mooie waardes :shock:

In hoeverre is het blok eigenlijk intern versterkt om al dit geweld aan te kunnen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 feb 2007, 22:27

Alles is intern aangepast, zodat het heel blijft.

En geloof me, Jeroen Dik is geen rechtuitbrander.

Hij is momenteel bezig met een Golf III kit-car (ex Rallyauto van Hans Weijs), met zo'n 360pk. VW-motorsport bak, Alcon-remmen etc. Ultieme trackauto.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 28 feb 2007, 22:29

DDX schreef:lekker hoor tristan, jouw volgende update ? :D
Beetje duur. :shock:

De 315pk setup is een stuk goedkoper, en snel zat.

Misschien over een tijdje. Voorlopig vermogen zat!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 28 feb 2007, 22:46

JD heeft mij eens meegenomen in zijn Leon 1 met 380pk en die trok hij even vol open op die weg vanaf de snelweg ri Lochem nondeju als je in een Leon1 vanaf de bijrijderstoel de naald van de snelheidsmeter weer kunt zien staat ie echt op 1/2 6 en das knap hard (in een lange bocht)

Hij kan best potje sturen geloof me

E

Ruud H.
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
Locatie: Den Haag

Bericht door Ruud H. » 28 feb 2007, 22:47

Zou je met deze auto van Munchen naar Hamburg kunnen rijden, full speed, zonder dat het misgaat?
Dat zou ik met een standaard M3,Subaru,Evo ofzo ook maar niet uitproberen hoor want dan is de kans dat het stuk gaat ook zeer groot :!:

Ruud H.
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
Locatie: Den Haag

Bericht door Ruud H. » 28 feb 2007, 23:51

Sterker nog,ik denk elke benzine auto :!:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 feb 2007, 23:56

Heeee die heb ik wel es voorbij zien komen op het C en VW forum :D Mooi ding!! Jammer dat op het filmpje de 295pk niet is af te lezen :wink: of mocht ik dat nog niet verklappen...

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 01 mar 2007, 00:18

Zou je met deze auto van Munchen naar Hamburg kunnen rijden, full speed, zonder dat het misgaat?
Zoja, dan maakt VAG verdomt sterke motoren....
Mooie opmerking !!!!
Vaak genoeg gedaan....

535i blijft heel....(1 keer is de koppakking eruit gelopen)
540i blijft heel
540i met kompressor...denkt in de Kasseler Berge: doe het verder zelf maar :(
STI 03 blijft heel

en dan heb ik het over 's nachts dus echt knallen zover het toegestaan is...adrenaline rush puur ! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 01 mar 2007, 00:38

Waarom moest dat? Vast niet voor de hobby? Werk je bij defensie ofzo? Ik vraag ook maar wat hoor, maar ik weet uit ervaring dat het zo gaaf is om 's nachts over de autobahn te knallen.

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 01 mar 2007, 12:15

Niels schreef:
Heeee die heb ik wel es voorbij zien komen op het C en VW forum :D Mooi ding!! Jammer dat op het filmpje de 295pk niet is af te lezen :wink: of mocht ik dat nog niet verklappen...
295,8pk en 319nm zijn gemeten toen de motor net klaar was.
Dan is alles nog fris :?

http://www.mijnalbum.nl/Album=UJNWSJRX
Even doorheel wandelen dan zie je die uitdraai wel staan.

Maar als je daar op die uitdraai goed kijkt, zie je dat deze bank het motorvermogen ook op 285,6 pk zet maar volgens DIN70020 is het 295,8pk.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 mar 2007, 12:23

Mooi ding! Maak ff een draadje aan in mijn auto :wink:

Heb je een subframe gebruikt om de motor te monteren?
Laatst gewijzigd door Niels op 01 mar 2007, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 12:26

Niels schreef:Mooi ding! Maak ff een draadje aan in mijn auto :wink:

Goed idee !

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 01 mar 2007, 12:38

Eigenlijk niet zoveel zin in om diverse redenen.
Het is toch nooit goed om 1000en1 redenen enz dat gezeik heb ik wel een beetje gehad.

Maar ik beleef er lol aan en dat telt voor mij.
En wie een vraag stelt krijgt een antwoord.

Subframe? nee, alle golf 1 steunen zijn verbannen, ook de manier van motorophangen. Dat is gedaan zoals golf 2, met steunpunten direct aan de auto. Rubbers zijn Vwmotorsport en VR6 massieve steunen zonder olie vulling. Daarnaast, wat je ook op de foto's kunt ontdekken, zijn de chassisbalken aangepakt, is het binnenscherm versterkt en zit er een reaktiestangenframe onder de auto/motor.

Nu blijft het heel, geen kantelende motor, de uitlaat blijft heel, en houd je gevoel over het koppel.
(wat nog niet makelijk is maar een bak met sper ligt al een jaar klaar, alleen nog even tijd vinden.)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 mar 2007, 12:47

A1-G60 schreef:Eigenlijk niet zoveel zin in om diverse redenen.
Het is toch nooit goed om 1000en1 redenen enz dat gezeik heb ik wel een beetje gehad.
Ok respecteer ik maar dit forum is over het algemeen iets volwassener en ruimdenkender dan de fora waar ik je al eerder heb gezien :wink:

Ik heb ook al langere tijd plannen met een mk1 en een pg-tje zeg maar 8) Alleen lijkt me 160pk ook wel genoeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2007, 13:07

Andre dat respecteer ik, maar dat gezeur waar jij op doelt, druk ik met 1 klik op de knop het digitale ravijn in.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 01 mar 2007, 13:37

Denk dat het "sjonnie" gehalte bij iedere tuner met een rollenbank terug te vinden is. Ook bij Abt. En waarom zou je ook geen gasten verwelkomen als er aan te verdienen valt.

Jammergenoeg zien veel mensen een groot piekvermogen als einddoel ipv middel. Het staat ze natuurlijk vrij om te denken en te vinden wat ze willen, maar een beetje kenner zet al gauw z'n vraagtekens bij de projecten waarbij de remschijven net groter dan de wielnaven zijn. Als serieus sportapparaat op trackdays of circuit is zo'n auto alleen maar slechter geworden. Ipv bij de 20e bocht waarvoor aangeremd moet worden staan de remmen nu al bij de 10e bocht te koken. Met geluk kun je dan net 1 rondje serieus doorrijden. Of 2 keer achter elkaar van hoge snelheid op de vierbaansweg van 240 naar 120 afremmen.

Straks in juni bij het Time Attack evenement van Autovisie op Zandvoort kunnen de tuners echt laten zien wat voor totaalpakket ze in huis hebben 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 mar 2007, 13:41

Dat is zeker waar. Maar zo ken ik er ook al een aantal waarbij dat wel dik in orde is. Kijk maar naar de LCR van bijvoorbeeld DDX, daar zitten ook 336mm 6 pots remmen op.

De tuner ala JD voert natuurlijk ook alleen maar het motorblok op voor een klant, wat de klant er vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten natuurlijk.

CRZ
Berichten: 621
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 01 mar 2007, 14:18

Overigens ben ik een keer bij JD geweest, klant wilde perse de 200 pk aantikken in zijn grafiek. Waarop Jeroen zei; dan ga je maar naar iemand anders, dit doe ik gewoon niet want dat is niet meer te rijden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 01 mar 2007, 15:53

CRZ schreef:Overigens ben ik een keer bij JD geweest, klant wilde perse de 200 pk aantikken in zijn grafiek. Waarop Jeroen zei; dan ga je maar naar iemand anders, dit doe ik gewoon niet want dat is niet meer te rijden.
Was dat dan een scootmobiel of zo waar die klant mee aankwam? :lol: Als nu 415 pk in een FWD kan, dan kon 200 pk tijdens jouw bezoek ook lijkt me.

CRZ
Berichten: 621
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 01 mar 2007, 16:14

Was ook niet onmogelijk, maar Jeroen wilde niet al te veel fijnstof in zijn tuin hebben... :wink:

Dacht een Octavia 2.0 TDI.

rs2g60
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007, 18:43

Bericht door rs2g60 » 01 mar 2007, 23:15

jd is gewoon de beste :lol: als jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren :wink:

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 01 mar 2007, 23:22

rs2g60 schreef:jd is gewoon de beste :lol: als jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren :wink:
Hij doet ook wel eens andere merken.
Clio Cup (toen ik belde was hij beroerd van het afstellen tijdens het rijden op het circuit)
Mini Cooper "works" (rijdt zijn vrouw in)
BMW
Spyker
Porsche Cayenne

Ga zo maar door, er staat ook op zijn site, andere merken gewoon bellen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D20VT, GRzep, Luco, maurizio en 8 gasten