De sjaak...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: De sjaak...

Bericht door Robin Hartog » 20 jun 2011, 20:44

Erik schreef:Als je het geluid in relatie tot de versnellingen tot de stand van de rpm naald analyseert rijdt dat koekblik gewoon topsnelheid. Die berekening van die lijnen, gaat dat wel goed, die 12m klopt wel, maar het aantal lijkt me veel te laag, of moet ik naar hans anders ? De vraag is alleen waar ze dan die 308 gereden hebben, je ziet geen beeld van de weg, de bestuurder en de snelheid gelijkertijd.....
I ain't no expert maar dit klinkt wel logisch:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-4695773" onclick="window.open(this.href);return false;

(Beetje onderaan het topic)

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 20 jun 2011, 20:54

Dat stukje bbk, daar trekt hij hem zeker weten wel tot de 150. Ik mag tenminste hopen dat die gtr, als hij volledig door zijn III is heen getrokken en nog een duwtje in zijn IV dat hij dan 150 rijdt. Minimaal.

Aan de andere kant heeft dit filmpje wel erg veel smoking gun bewijsvoering in zich. Het ligt er eigenlijk gewoon TE dik op, met die foto met volledige naam van zowel zoon als pa erop..... Dat zet je ook aan het denken.....

Erik

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2011, 21:35

jullie worden allemaal gehoaxed.
werkelijk gereden snelheid ligt +/- 100 km p.u. lager.
Dashboard van een GTR beschikt over een zgn CANbus connectie waarmee je de volledige auto elektronica kunt aanpassen via je eigen laptop met USB --> CAN kabel.
ff nettogewicht auto aanpassen en dimater gemonteerde banden instellen et voila u rijdt op de klok elk rekord aan diggelen.
Alleen nu wel een beetje zuur voor Pieter want ga dat maar eens uitleggen aan de rechter.
en dit dan... zal me niks verbazen als dat kan bij zo'n playstation auto ;)

JP

Bericht door JP » 20 jun 2011, 21:43

Ik kan niet goed zien wat de andere meters aangeven, maar de middenboven, lijkt me de watertemperatuur.

Zou dat bij >300km/h niet hoger zijn dan 94graden.... :hmmm:

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 jun 2011, 21:49

Tijdens de cbr van vorig jaar was mijn koelvloeistof ook onder de 100 graden bij die snelheid en hoger.
De buitentemp was toen ook tussen de 25 en 30 graden dus van die kolvoeistof temp sta ik niet te kijken.
Ben zou het moeten weten ware het niet dat hij nooit boven de 150 komt dus voor hem is het ook gissen.......... :tooth:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jun 2011, 21:51

Kan me best voor stellen dat met zo'n bak wind bij die snelheid de warmte best mee kan vallen.

Eigenlijk geloof ik helemaal niet dat het fake is. Filmpje komt op mij over als alle andere filmpjes van de GTR. Gewoon een bloedsnelle auto die dat soort snelheden prima op de teller zet.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 jun 2011, 00:34

Downforce Hans schreef:Tijdens de cbr van vorig jaar was mijn koelvloeistof ook onder de 100 graden bij die snelheid en hoger.
De buitentemp was toen ook tussen de 25 en 30 graden dus van die kolvoeistof temp sta ik niet te kijken.
Ben zou het moeten weten ware het niet dat hij nooit boven de 150 komt dus voor hem is het ook gissen.......... :tooth:
Ja ik zou het moeten weten maar ik houd me altijd netjes aan de snelheid (of een nette marge daarvan) ;) ...

Ik "gis" dat de koelvloeistoftemperatuur niet boven de 100 graden hoeft te komen bij deze (kortstondige) snelheid ...

Ben

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 jun 2011, 08:18

Tsja....of het waar is of niet....308 waar je 80 mag....mag niet.,...maar goed iets met een paus en roomser :tooth:

Helaas nog nooit in een auto gereden die zo hard kon maar kan me nog wel wel uit een verleden wat dingen herinneren met 250 over wegen waar je 80 mocht etc etc.. :angel:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 21 jun 2011, 08:18

Booooh schreef:
Downforce Hans schreef:Tijdens de cbr van vorig jaar was mijn koelvloeistof ook onder de 100 graden bij die snelheid en hoger.
Ja ik zou het moeten weten maar ik houd me altijd netjes aan de snelheid (of een nette marge daarvan) ;) ...

Ik "gis" dat de koelvloeistoftemperatuur niet boven de 100 graden hoeft te komen bij deze (kortstondige) snelheid ...

Ben

En ook niet bij langdurig dit soort snelheden rijden. Waarom? Omdat de koeling harder toeneemt dan de warmteproductie. De warmteproductie is bij vollast in de 3 net zo veel als bij vollast in de 6 maar omdat de snelheid in de 3 lager ligt en de motor toch goed gekoeld moet worden is er spraken van een behoorlijke overcapaciteit van het koelsysteem. Idem met filerijden, daarvoor zijn de radiateurs zelfs nog te klein, waardoor er een extra fan ingeschakeld moet worden.

Alleen de olietemperatuur kan oplopen aangezien de olie doorgaans minder gekoeld wordt dan het koelsysteem.

Bij mijn frikandel zakt de koelvloeistoftemperatuur gewoon boven de 150, dankzij de koperen radiateur met een danige overcapaciteit.
Laatst gewijzigd door Youp op 21 jun 2011, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 21 jun 2011, 08:22

GTR zal toch wel een wisselaar hebben ook?

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 21 jun 2011, 08:27

Knot schreef:GTR zal toch wel een wisselaar hebben ook?
Ja en vast ook nog een luchtgekoelde oliekoeler, toch is de olie veel minder gekoeld dan het koelsysteem.

De mijne heeft ook een warmtewisselaar tussen water en olie, maar waar de watertemp zakt, loopt de olietemperatuur gewoon op op hoge snelheden. Wat overigens niet erg is.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 21 jun 2011, 23:00

:df: In de goede oude tijd,dat DF nog tourtochten organiseerde heb ik wel gekkere dingen gezien door DF leden. :tong:
Het begin van het filmpje was echt onverantwoord. De rest van het filmpje heb ik geen mening over.

Plaats reactie