De sjaak...

Dit is ons algemene autoforum.
Ahmed

Re: De sjaak...

Bericht door Ahmed » 20 jun 2011, 11:32

"Een filmpje alleen is vaak niet genoeg bewijs voor een veroordeling, zegt de woordvoerder."

En maar waarschuwen over tellerfilmpjes+weg op het internet.....lool.....euh mooi.... :headbang: :devil:

WJ

Bericht door WJ » 20 jun 2011, 11:32

smiley schreef:
:mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 jun 2011, 11:35

Over het verhaal: Tsja, ik rijd ook wel eens te hard, maar 150 in die straat is idd gewoon idioot. Over dat 300km/h op die weg: Ja, weet niet wat ik er van moet vinden. Dat doen meerdere mensen wel eens. Maar aan de andere kant vind ik de weg waarop hij het doet ongelukkig gekozen. Neem dan tenminste een 3/4-baans snelweg...

Edit: Dat filmpje MOET wel van Geelhoed zijn. :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 20 jun 2011, 11:57

Moet eerlijk bekennen dat ik het wel een 'stoer' filmpje vind. Echter vind ik het stukje in de bebouwde kom ook vloslagen idioot op die locatie. Binnen de bebouwde kom 3x toegestane snelheid is niet per definitie idioot, maar wel op dat stuk met kruisingen zijwegen en huisen er naast.
Het stuk op de N205 vind ik alleen idioot omdat het een smal stuk asfalt is en GEEN vangrails heeft. Die paar auto's die hij voorbij vlamt vind ik niet boeiend.

Ze hadden wat dat betreft beter op de A5 kunnen rijden. Dat ligt een paar km verder en is kaarsrecht, een stuk breder en met vangrails dus een stuk veiliger.

Heb het opgezocht, het stukje in dat filmpje is zo'n 3,9 km. Het stuk A5 waar je kan doortrappen is 7,1 km. Ik had het wel geweten.

Ahmed schreef:"Een filmpje alleen is vaak niet genoeg bewijs voor een veroordeling, zegt de woordvoerder."

En maar waarschuwen over tellerfilmpjes+weg op het internet.....lool.....euh mooi.... :headbang: :devil:
Toch ga ik het niet wagen om de filmpjes die ik van dergelijke acties heb online te gooien, je weet maar nooit.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 jun 2011, 13:11

zullen we dit filmpje maar opnemen in het "illegale testjes" topic? :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2011, 14:26

Ik heb ook wel eens 150+ in de plaats aangetikt. Zonder zijwegen, huizen en ander verkeer hoeft dat bij kortstondige snelle acceleratie geen probleem te zijn.

Maar de lokaties die deze gasten hebben uitgekozen slaan helemaal nergens op. Tussen die huizen en zijwegen met 150 in het uur is gewoon misdadig.

Tristan

Bericht door Tristan » 20 jun 2011, 14:28

Metchu schreef:zullen we dit filmpje maar opnemen in het "illegale testjes" topic? :mrgreen:
Metin, jij reed daar toch ook 2x 150 km/u* met de E30 320i toen je je rbw mocht inleveren? :tooth:

* klonk als 2x 150 km/u

Tristan

Bericht door Tristan » 20 jun 2011, 14:31

KW schreef: Het stuk op de N205 vind ik alleen idioot omdat het een smal stuk asfalt is en GEEN vangrails heeft.
.
Daar? Smal? Ja, met een Amerikaan is elk stukje asfalt smal.... :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 jun 2011, 14:36

hahaha zo klonk het wel idd :lol: Maar uiteindelijk heb ik moeten boeten voor 154 km/h met correctie... Maar ik kwam van de 180 af :crazy: Laten we het maar niet over die rotonde daar hebben (onderstuur ftw! :tooth: )... Maar ik ging op het rechte stuk zeg maar :strong: Hej Tristan, hadden wij het niet ook gefilmd? :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jun 2011, 16:21

Alles is hier al gezegd, ik zit er ergens tussenin qua gedachtengang, tussen morraalridderschap en vaak genoeg gek gedaan....

Dit is gewoon spijker op z'n kop wat mij betreft :
Youp schreef: Het meest jammere hier aan is dat dit filmpje online gezet is. Ik durf bijna te wedden dat er kamervragen gesteld gaan worden en dat dit weer een extra handgreep is voor de linkse rakkers om over snelheids/vermogensbegrenzers te beginnen. En de vraag of het wel wenselijk is om zo'n snelle brandstofverspillende auto's in Nederland toe te laten. Verpest het nu niet voor anderen, doe je ding, schep er een beetje over op wat mij betreft, maar post geen bewijsmateriaal waar duidelijk de snelheid, je kop, het type auto en vooral de gereden weg op te zien is. :?

Dikke snelle auto's nog meer gaan verbieden/begrenzen/duurder maken, MAAR DAN OOK die Haybusas etc. aan banden leggen(beide liever niet natuurlijk) , want vooral in de zomertijd maak ik in deze omgeving wel eens acties mee waarbij dit filmpje bij wijze van kinderspel is, en dat dan op twee wielen.

DISCLAIMER: Ik wil beide snellere vormen van vervoer NIET om zeep hebben, omgekeerd, maar straks is de snellere meer vermogende auto NOG MEER DE SJAAK dan wat ie nu al is (CO2 tax) en dan baal ik dat ze de snelle tweewielers zouden ontzien daarbij, maar goed er zijn al eens kamervragen over Hayabusas geweest en dat liep ook met 'n sisser af....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 jun 2011, 16:52

Metchu schreef:hahaha zo klonk het wel idd :lol: Maar uiteindelijk heb ik moeten boeten voor 154 km/h met correctie... Maar ik kwam van de 180 af :crazy: Laten we het maar niet over die rotonde daar hebben (onderstuur ftw! :tooth: )... Maar ik ging op het rechte stuk zeg maar :strong: Hej Tristan, hadden wij het niet ook gefilmd? :lol:

Is dit het bewijs dat BMW's eigenlijk allemaal gruwelijk ondersturen, of dat jij gewoon totaal niet kunt driften :mrgreen:

jaydee

Bericht door jaydee » 20 jun 2011, 16:57

[offtopic]

WHAAAAAAHAHAHAHA, back to the future, Metin?! :roflol:

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_cijfers" onclick="window.open(this.href);return false; :shithappens:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 jun 2011, 17:14

D'r zijn denk ik wel meer mensen met dit soort filmpjes, maar die laat je op je telefoon aan een paar vrienden zien... Zoiets op internet slingeren is nie handig nie...

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 17:38

Robin schreef:Alles is hier al gezegd, ik zit er ergens tussenin qua gedachtengang, tussen morraalridderschap en vaak genoeg gek gedaan....

Youp schreef: Het meest jammere hier aan is dat dit filmpje online gezet is. Ik durf bijna te wedden dat er kamervragen gesteld gaan worden en dat dit weer een extra handgreep is voor de linkse rakkers om over snelheids/vermogensbegrenzers te beginnen. En de vraag of het wel wenselijk is om zo'n snelle brandstofverspillende auto's in Nederland toe te laten. Verpest het nu niet voor anderen, doe je ding, schep er een beetje over op wat mij betreft, maar post geen bewijsmateriaal waar duidelijk de snelheid, je kop, het type auto en vooral de gereden weg op te zien is. :?

Dikke snelle auto's nog meer gaan verbieden/begrenzen/duurder maken, MAAR DAN OOK die Haybusas etc. aan banden leggen(beide liever niet natuurlijk) , want vooral in de zomertijd maak ik in deze omgeving wel eens acties mee waarbij dit filmpje bij wijze van kinderspel is, en dat dan op twee wielen.

DISCLAIMER: Ik wil beide snellere vormen van vervoer NIET om zeep hebben, omgekeerd, maar straks is de snellere meer vermogende auto NOG MEER DE SJAAK dan wat ie nu al is (CO2 tax) en dan baal ik dat ze de snelle tweewielers zouden ontzien daarbij, maar goed er zijn al eens kamervragen over Hayabusas geweest en dat liep ook met 'n sisser af....
Motorfietsen worden in verhouding al jaren gruwelijk genaaid door de BPM. En de meeste snelle motorfietsen hebben een begrenzert op 300 ofzo, maargoed, de snelheden zijn wel ff wat sneller bereikt dan bij een auto.

Maar een aantal jaar geleden was het voorstel in de kamer dat motorfietsen maximaal een 650cc 1cilinder mochten hebben. Dat is er natuurlijk ook niet door gekomen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 20 jun 2011, 17:43

Youp schreef:
Robin schreef:Alles is hier al gezegd, ik zit er ergens tussenin qua gedachtengang, tussen morraalridderschap en vaak genoeg gek gedaan....

Motorfietsen worden in verhouding al jaren gruwelijk genaaid door de BPM. En de meeste snelle motorfietsen hebben een begrenzert op 300 ofzo, maargoed, de snelheden zijn wel ff wat sneller bereikt dan bij een auto.

Maar een aantal jaar geleden was het voorstel in de kamer dat motorfietsen maximaal een 650cc 1cilinder mochten hebben. Dat is er natuurlijk ook niet door gekomen.
Loopt er geen wetsvoorstel in Europees verband hierover?

Rupie

Bericht door Rupie » 20 jun 2011, 17:50

Ik zeg, alle turbomotoren verbieden :strong:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 jun 2011, 18:21

Ruben schreef:Ik zeg, alle turbomotoren verbieden :strong:
:wave:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 19:09

RutgerK schreef:
Loopt er geen wetsvoorstel in Europees verband hierover?
Geen idee, maar je slaat er in één keer alle motorfietsfabrikanten mee omver. Dat is in het kader van de wereldeconomie niet wenselijk, dus gaat die onzin (gelukkig) niet door.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 jun 2011, 19:20

Politie hoort hardrijder webfilmpje GeenStijl

HAARLEM - De politie hoort maandagavond de man die blijkens een filmpje op de site van GeenStijl 310 km per uur zou hebben gereden op de Drie Merenweg in Haarlemmermeer.

Ook zou hij 105 km per uur zou hebben gereden binnen de bebouwde kom van Heemstede.

Dat heeft een woordvoerder van de politie Kennemerland laten weten. Op de Drie Merenweg (N205) is de maximumsnelheid 80 kilometer per uur.

Het Openbaar Ministerie heeft besloten om de politie de zaak nader te laten onderzoeken. De vermoedelijke bestuurder van de auto is samen met de eigenaar ontboden op het politiebureau, waar ze worden gehoord.

''Wat er daarna gebeurt, gaan we nog bezien'', aldus de zegsman. ''Dit gaat om buitensporig rijgedrag, dat crimineel is en dat we levensgevaarlijk vinden. De zaak is alleen moeilijk te bewijzen, omdat de bestuurder niet is gefilmd tijdens het rijden, alleen daarvoor. Het filmpje kan zijn gemanipuleerd.''

Youp

Bericht door Youp » 20 jun 2011, 19:24

partyondude schreef:
''Dit gaat om buitensporig rijgedrag, dat crimineel is en dat we levensgevaarlijk vinden. De zaak is alleen moeilijk te bewijzen, omdat de bestuurder niet is gefilmd tijdens het rijden, alleen daarvoor. Het filmpje kan zijn gemanipuleerd.''
Oh?

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2011, 19:38

Beroepen op zwijgrecht en alles ontkennen zou mijn advies zijn :)

Ik meende gelezen te hebben dat bestuurder in beeld te zien was. Nu dat niet zo is, zal de kans op een veroordeling - tenzij schuld wordt bekend - nihil zijn.

Knot

Bericht door Knot » 20 jun 2011, 19:45

Als politie/justitie zelf geen opnamen gemaakt heeft kan alles bewerkt zijn. Probleem is dat voglens mij de wet stelt dat er plaats delict, datum, tijd etc door een ambtenaar vastgesteld moet zijn als het om verkeersovertredingen gaat.

WireWess

Bericht door WireWess » 20 jun 2011, 19:47

Volgens mij ben je niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling ;)
Het komt straks zelfs bij het RTL nieuws.
Edit: advocaat zegt> Het wettig bewijs ontbreekt, ze moeten een PV hebben van bijv. een staandehouding dus er is geen zaak.

Al die media die er bovenop springt zijn in mijn ogen ook allemaal sensatiezoekers, als ze namelijk een uurtje rondsnuffelen op youtube en andere websites zijn er nog vele filmpjes te vinden die in dezelfde categorie passen.

En de politie roept ook maar wat(net als in het eerder aangehaalde "scheuren met een Enzo" filmpje) om te voorkomen dat iedereen denkt dat ze er niets aan doen.

Dat het doortrekken in de stad niet helemaal verantwoordelijk was ben ik dan wel met jullie eens. :)
Al ben ik wel benieuwd of dit nog een staartje krijgt of dat het blijft bij een boos vingertje en een standje.

Het lijkt me ook wel grappig om een dergelijk filmpje zelf te monteren met onjuiste snelheden en informatie om te kijken hoe lang het duurt voordat de media dit door heeft of dat ze echt allemaal blind alles overnemen.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 20 jun 2011, 20:37

Als je het geluid in relatie tot de versnellingen tot de stand van de rpm naald analyseert rijdt dat koekblik gewoon topsnelheid. Die berekening van die lijnen, gaat dat wel goed, die 12m klopt wel, maar het aantal lijkt me veel te laag, of moet ik naar hans anders ? De vraag is alleen waar ze dan die 308 gereden hebben, je ziet geen beeld van de weg, de bestuurder en de snelheid gelijkertijd.....

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 20 jun 2011, 20:41

MartijnGizmo schreef:D'r zijn denk ik wel meer mensen met dit soort filmpjes, maar die laat je op je telefoon aan een paar vrienden zien... Zoiets op internet slingeren is nie handig nie...
Dikke +1. Logisch dat de politie er ophef over schopt, maar een echte zaak er van maken lijkt me lastig.

Plaats reactie