Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Hielke » 06 jun 2011, 12:05

Knot schreef:Wordt er goed verdedigd Marc maar ik had m zeker wel een paar keer laten staan aan de binnenkant ;)
Mooie strakke beelden Marc.

Maar ik ben het absoluut niet met Knot eens dat het snelle groene monster voor je goed aan het verdedigen was.

Je rijdt strakker en sneller dan de twee man voor je. Had je ze achter je gehad dan hadden ze het gat nooit meer kunnen dichtrijden.

Jammergenoeg heb je het met de mogelijke inhaalacties op de groene auto voor je niet slim aangepakt. Ik denk dat ik in het filmpje van 15 minuten wel 30 momenten geteld heb waar je hem er vrij simpel naast had kunnen zetten. Maar iedere keer koos je weer de verkeerde kant. Je moet echt aan de binnenkant zitten hoor. En ook te vaak laat je 'm er in bochten te vroeg naartoe lopen waardoor je midcorner van je gas moet en de kans om er met hogere snelheid simpel naast te komen mis loopt. De snelle chicane was zo'n duidelijk geval. Je bent daar zoveel sneller. Volgende keer als je weer achter hem zit met iets minder snelheid erin waardoor je jezelf bij de exit er met hogere snelheid zo naast kagapulteert.

Heerlijk die videobeelden.

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2011, 12:08

Mooi geschreven Reind, en stuivertje wisselen is wel volop actie idd op het laatst.

Over die gladheid, zo is het toch eigenlijk bedoelt, op het asfalt te rijden ipv curbs en gras? ;)

MOCMOS

Bericht door MOCMOS » 06 jun 2011, 12:57

Tja, volgens mij gaat het rijgedrag van Henk Tappel nu echt negatief opvallen. Wij zijn dit jaar tijdens de training nog de dupe geworden van een bewuste tik achterop. Dat was een statement van meneer.( Beelden zijn voorhanden). terwijl ik het verstandig vond dit officieel te melden is mijn broer verhaal gaan halen waarom dit nodig was. Antwoord : Dan moet je maar leren gas te geven en je hebt geluk dat ik in de gordels zit anders sla ik je ook nog de baan af........Daaraan terugdenkend krijg ik nog een gevoel van medelijden. Wat een zielig en gefrustreerd gedrag.Mijn gedachte was : Als dit al ongestraft tijdens een training mag dan is de grens daarmee bepaald. Dat zou zo jammer en onveilig zijn.

Ik heb er dus voor gekozen dit officieel te melden bij de organisatie en geen kwaad met kwaad willen bestrijden. Dat ligt mij ook niet zo. Gezien mijn idee over respect voor elkaar op de baan wilde ik dit hier nog wel even delen.

Wat als je met gasten rijdt en je krijgt zo`n gefrustreerde kip achter je ?

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2011, 13:05

Mijn ervaring is dat zulke mensen altijd een keer de rekening gepresenteerd krijgen.

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2011, 13:16

Dat is in 2011 sowieso 170 euro + eventueel vrijwillig eigen risico 8)

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 13:55

Ik ben nooit iemand geweest die kwaad met kwaad wil bestrijden. Binnen de het hele DSC veld mag je vragen stellen over mijn rijstijl en als ik mensen met opzet van de baan heb getikt. Je zult geen negatief verhaal horen.

Je moet het bij mij heel bont maken.

Ooit in de 130i cup heb ik ruzie met donald molenaar gehad. Ik zit er 10 meter voor hij kon me nooit uitremmen. wat doen ze dan 20 meter te laat remmen half door het gras heen en dan de auto in de zijkant rammen en ze zijn er langs. Dat is niet inhalen en dan ook geen waarschuwing krijgen. Dus een ronde later heb ik het zelfde gedaan alleen dan 2 keer zo hard. We waren allebei klaar met de race. Komt die molenaar bij me. Zegt ie jij bent knettergek. Ik zei nee. Zal ik jou een wijze les in het leven meegeven. Wat je zelf niet wil moet je ook een ander niet aandoen. Dan wordt het leven een stuk aangenamer.

Wij hadden zaterdag veel schade door een lompe actie van Henk Tappel dat opgeteld met de rest van zijn rijstijl die dag incl alle verhalen die ik al wist was ik er wel zo klaar mee.

Iedereen mag me wel een bumpertje geven dat vindt ik zelf horen in zo klasse. Maar een bumpertje geven moet je nauwelijks voelen en hoort bij close racing. Mocht het een keer een rem fout zijn en degene komt daarna bij je om te zeggen dat het zijn fout is geweest en legt uit wat er gebeurde dan is dat ook geen probleem. Het kan altijd een keer voorkomen.

Ik heb vanmorgen al aan de telefoon gehangen met de ACNN. Dat was niet een mooi gesprek.
Circuit Assen is verre van blij met het afsnijden van bochten. Dat kost namelijk heel veel geld. Misschien hadden mensen het al gezien dat er alweer banden lagen in sommige bochten.

Bijv. de eerste bocht levert precies 2 tiende op als je het groene meeneemt. En dan nog de truck om even net door het gras te gaan, zodat er zand op de baan komt en degene die achter je rijdt dat zand oppikt, zodat ie aansluiting verliest. Truckjes die werken maar waar een circuit absoluut niet blij mee is. Er onstaan gaten naast de curbs etc.

Dus willen we met zijn allen welkom blijven op Assen, dan zal er nu drastisch wat moeten veranderen. Of we hebben straks in elke bocht banden staan. Dan krijg je weer het verhaal dicht bij de banden langs liefst raken, zodat de voorganger een band voor zijn bumper krijgt. Dat willen we toch ook niet.

Ik doe er zelf ook aan mee. Ik rijdt ook teveel over het groene heen. Je moet wel anders verlies je teveel omdat, iedereen het doet.

Het is nu wel duidelijk dat het niet meer kan. Voor de volgende race moeten we laten zien dat we allen dat dat niet meer doen. Bij de briefing zullen we dit met zijn allen goed moeten bespreken. En moeten er tijdstraffen gegeven worden bij afsnijden en over het gras rijden zand op de baan etc.
Laatst gewijzigd door Andre op 06 jun 2011, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

L@urens

Bericht door L@urens » 06 jun 2011, 14:48

Andre schreef:Het is nu wel duidelijk dat het niet meer kan. Voor de volgende race moeten we laten zien met zijn allen dat we dat niet meer doen. Bij de briefing zullen we dit met zijn allen goed moeten bespreken. En moeten er tijdstraffen gegeven worden bij afsnijden en over het gras rijden zand op de baan etc.
Troittoirbanden zoals op Zolder leren het je wel af :-)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 14:57

L@urens schreef:
Andre schreef:Het is nu wel duidelijk dat het niet meer kan. Voor de volgende race moeten we laten zien met zijn allen dat we dat niet meer doen. Bij de briefing zullen we dit met zijn allen goed moeten bespreken. En moeten er tijdstraffen gegeven worden bij afsnijden en over het gras rijden zand op de baan etc.
Troittoirbanden zoals op Zolder leren het je wel af :-)
ooh...ben ik 1x overheen gegaan :shocking:
eerste keer daar...wilde van de baan af maar dacht ships das toch niet de ingang (was het wel achteraf) en had dus te veel snelheid om de bocht goed te halen en ging half over die huge troitroirbanden, damn nooit verwacht dat die daar lagen...gelukkig alles nog heel maar wat een klap krijgen je veren/banden/wielen dan.
als je dat weet dan laat je het wel :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 15:10

Assen is een motorcircuit dus trottoir banden gaat niet. Levensgevaarlijk voor Motoren.

De keuze ligt bij de rijders. Aanpassen of bandenstapels dus grote kans op schade of men is niet meer welkom.

Stof tot nadenken!!!

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2011, 15:57

De keuze ligt naar mijn mening niet bij de rijders, maar bij de wedstrijdleiding.
Als er gezegd wordt dat je niet over het kunstgras mag en de rijder doet het toch, is het aan de wedstrijdleiding om daar een passende straf voor te vinden.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 16:06

Dat klopt luco. Maar het is gewoon van kwaad tot erger gegaan. Het is er langzaam weer ingeslopen.

Het zal nu weer strenger worden met passende tijdstraffen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 jun 2011, 16:52

Wanneer is de volgende keer op Assen? Klinkt als een leuke raceklasse om bij te gaan kijken. :)

Gert.

Bericht door Gert. » 06 jun 2011, 17:15

4. 24 juli Assen
5. 14 augustus Meppen
6. 11 september Assen
7. 8 en 9 oktober Spa Francorchamps
8. 30 oktober (finaleraces) Assen of Meppen

Marc32

Bericht door Marc32 » 06 jun 2011, 17:26

Hielke schreef:
Knot schreef:Wordt er goed verdedigd Marc maar ik had m zeker wel een paar keer laten staan aan de binnenkant ;)
Mooie strakke beelden Marc.

Maar ik ben het absoluut niet met Knot eens dat het snelle groene monster voor je goed aan het verdedigen was.

Jammergenoeg heb je het met de mogelijke inhaalacties op de groene auto voor je niet slim aangepakt. De snelle chicane was zo'n duidelijk geval. Je bent daar zoveel sneller. Volgende keer als je weer achter hem zit met iets minder snelheid erin waardoor je jezelf bij de exit er met hogere snelheid zo naast kagapulteert.
:hmmm: Ja Hielke, nu ik de beelden terugzie vraag me zelf ook af waarom ik er niet voorbij kwam. Wat jij adviseert was ook steeds mijn bedoeling, maar niet geod genoeg uitgevoert. Mijn ervaring was met andere voorliggers in de 4 voorgaande races, dat als ik maar in zijn bumper hing dan kon ik m daarna er wel uitremmen. Maar deze jongen liep steeds op mij uit als ik eenmaal in zijn bumper hing. Ik heb geprobeerd om er inderdaad wat langzamer in te gaan en dan er voorbij te schieten bij idd de ruskenhoek. Daar zat ie op te wachten en kon dan blokken door rechts te blijven hangen ( en ik kon niet meer naar links er voorbij want kreeg ik teveel onderstuur ) Ik heb een aantal momenten gehad dat ik een "nu of nooit actie" in gedachten had, zoals bij voorbeeld bij het uitkomen van de ramshoek. Ik zat er dan al een metertje naast en was bang dat als hij m naar links smeet hij achterstevoren, tollend naar de GT zou glijden. Ik durfde het gewoonweg niet. Mede gezien het feit, zoals Reind ook al meldde, dat alles net buiten het asfalt, erg glad was. Ik zal de tips ter harte nemen en er de volgende keer weer wat mee proberen te doen!! Ik hoop er dan ook weer beelden van te hebben!

@Andre, mijn complimenten voor je inzet ( en rijstijl ). Het is bij nader inzien misschien wel een goed idee om een vertegenwoordiger te hebben van de Aprisco rijders. Zowel om de wedstrijdleiding en ACNN aan te spreken, als wel voor de sociale controle onder rijders. Ik heb persoonlijk geen ergernissen gehad met andere rijders. Degene die mij een beuk verkocht op mijn bumper gaf mij netjes een hand nadien. Prima!

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 18:18

Rijders vertegenwoordiger is misschien een groot woord. Maar ik wil gewoon een leuke sportieve raceklasse waar iedereen de gezichten de goeie kant op heeft. Zowel ACNN als ook de rijders.

Ik heb namelijk zoveel plezier in deze klasse dat wil ik graag zo houden.

Illegaliteit moeten we niet hebben en ook ram partijen niet en het afsnijden op de groene stroken is het volgende waar we in overleg met ACNN ook wat aan moeten gaan doen.

Reind

Bericht door Reind » 06 jun 2011, 20:01

De sfeer in de Apriscocup is altijd al goed geweest. Ik rij al heel lang in de cup en voel me er thuis. De mix van budget, rijtijd en competitie klopt in mijn ogen en ik ben van plan om nog wel even te blijven. Ik zou alleen in een andere klasse gaan rijden omdat ik met snellere auto´s wil racen.

De afgelopen jaren is er altijd naar de rijders geluisterd en gezamenlijk hebben we al veel dingen kunnen veranderen. En dat is een goeie zaak. Vorig jaar liep het qua onreglementaire zaken een beetje uit de klauwen maar voor dit jaar is alles goed onder controle. En rampartijen worden dit jaar ook harder aangepakt gezien het aantal waarschuwingen de afgelopen races. Wel vind ik dat er soms strenger mag worden opgetreden en het is goed dit te melden bij de wedstrijdleider. Zelf een dispuut op de baan uitvechten is niet mijn stijl en daar los m.i. ook niks mee op. Daar zijn al zat klasses kapot aan gegaan.

@Marc, leuke beelden. Dat groene monster is idd erg snel en ik kan me voorstellen dat hij voor jou moeilijk in te halen is. Voor de rest zul je zien dat naarmate je meer uren op de baan bent je automatisch harder zult gaan. In de basis doe je alles gewoon goed en nu is het zaak je grenzen voorzichtig te verleggen en nog wat extra winst uit de baan te halen. Ik vind het mooi om te zien dat je jezelf bewust niet in situaties brengt waarvan jezelf niet weet of je de controle dan nog wel hebt. :thumbup: Ik wil je weleens meenemen of bij jou instappen om je wat tips te geven tijdens een circuitdag ofzo.

P.S. de film van race 1 is aan het uploaden. Ik hoefde niet veel te editen want het is bijna allemaal actie en de moeite waard :df: 20 min lang!!

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jun 2011, 20:59

Kom maar op met die beelden, heerlijk kijkvoer.

Met hoeveel strafkilo's heb je afgelopen weekend gereden Reind? En hoeveel denk je dat je daardoor per ronde verloren bent?

Reind

Bericht door Reind » 06 jun 2011, 21:05

Race 1 1367 na de race.

Race 2 niet gewogen maar zal ongeveer hetzelfde zijn geweest.

90 kilo is een dikke seconden verlies.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 21:48

Reind inderdaad zelf een dispuut oplossen op de baan is ook verre van verstandig. En dat moet ook helemaal niet. En ik zit zo ook niet inelkaar. Maar bij sommige mensen zoals Henk Tappel die heeft schijt aan de wedstrijdleiding. Het gaat hem het ene oor in en het andere oor weer uit. Dat was voor mij een reden om er nu keer wat van te zeggen dat ik het echt niet trek zulke race rijstijlen. Ik hoop dat het nu aan de kant is. Dan wil ik het allemaal snel vergeten.

Ik ben mega nieuwsgierig naar je beelden. Ik heb mooie en minder mooie beelden:)

Ik ben nu begonnen met een inboard op de rijder gerichte beelden van de 2 ronden quali van de DSC ziet er mega spectaculair uit. De aprisco beelden zal ik ook zo snel mogelijk mee aan de gang. Kan even duren lol. Jullie kennen me inmiddels:)

Reind

Bericht door Reind » 06 jun 2011, 22:15

Andre, we zitten op 1 lijn m.b.t. gedrag op de baan. Er komt dit seizoen vast nog wel een beetje verf van mijn bumper op jouw bumper terecht. Dat hoort bij cup racen, als het maar bij een beetje blijft en we er achteraf om kunnen lachen.

Die beelden uit de DSC lijken me gaaf om te zien. Ik verlang erg om in dergelijke auto´s te racen. Aprisco cup is heel leuk en het gaat er behoorlijk op. Maar mijn dagelijkse auto is al een klap sneller. Als je begrijpt wat je bedoeld. IK WIL PK´s

Met een half uurtje komt de film online. Oja, Tappel maakt ook nogeens een valse start. Is precies te zien in mijn achteruitkijk spiegel.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 22:27

Reind

Ik heb dus in vele snelle race auto s gereden. Ik snap je goed dat je wel eens in een dik pk monster wil racen.

Mijn mening is als volgt.

De sensatie van zo n pk monster is ongelooflijk fantastisch daar kan ik heel erg veel van genieten. Maar qua puur cup racen is de aprisco cup zo mooi. Het zou zeer moeilijk zijn om een keus te maken. Ik weet zeker als je heel seizoen DSC zou doen dat je de Aprisco cup zou missen.

Hier staat een onboard dan weet je ongeveer hoe het er aan toe gaat in zo n pk monster.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 53#p764353" onclick="window.open(this.href);return false;

Reind

Bericht door Reind » 06 jun 2011, 22:44

Heerlijk beelden. Lekker vechten met de limiet van de auto. Ongekende wagenbeheersing, knap hoor.

Waar kon al dat speedtrap gebeuren vinden?

Filmpje is inmiddels geupload. Nu moet hij nog verwerkt worden :bag: Daar ga ik niet meer op wachten.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 22:50

Hier

http://www.tsl-timing.com/?loc=major&se ... tid=112202" onclick="window.open(this.href);return false;

Reind

Bericht door Reind » 07 jun 2011, 08:55

Hierbij mijn onboard beelden van race 1 van de Aprisco cup tijdens het Formula Superleague in Assen.

Het is een lange film geworden maar het is allemaal actie. Let voor de start op mijn binnenspiegel. Dan zie je Henk Tappel ook nog eens een valse start maken.

ENJOY

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2011, 09:07

daar wordt met recht "de kantjes er van af gereden" :mrgreen:

Plaats reactie