Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Joost

Re: Federal 595RS-R topic (blijft tot maandag online)

Bericht door Joost » 08 mei 2011, 16:08

DOT code op mijn banden:

DOT UXUC 95 WN

Maat: 215-40-17

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2011, 16:16

Hoe Cees omgaat met coulance en het oplossen van klachten is verder niet (meer) aan ons (lees DF). Ik denk wel dat Cees zo verstandig is om hier professioneel mee om te gaan. Het is alleen jammer dat dit nu door iedere federal rijder op individuele basis moet worden gedaan. Hielke je snapt toch wel dat het in ons belang zou zijn geweest dat ook de problemen met die andere rijders opgelost zouden worden? Jij blijft er op hameren dat gisteren alles opgelost zou moeten zijn. Dat zou het mooiste zijn maar blijkbaar werkt dat niet zo snel. Daar valt blijkbaar niet zoveel aan te doen. Maar dat zie je wel vaker bij grote internationale bedrijven.
Voor je geruststelling via DF zijn die banden niet verkocht. Maar ik mag nu toch wel aannemen dat je eigenhandig dit probleem wereldwijd aan de kaak gaat stellen. Want als je zegt dat de band niet verkocht
mag worden dan mag ik toch hopen dat je dit toch niet bedoelde, dat dit alleen op DF'ers van toepassing was.

Overigens laat ik het topic bij nader besluit toch op staan. Ik maak er wel een algemeen 595 rsr topic van.

Joost

Re: Federal 595RS-R topic

Bericht door Joost » 08 mei 2011, 16:20

Ik zal van de week als de nieuwe banden er op zitten eens met 1 band langsgaan bij de bandenboer waar ik vorig jaar mijn Federals heb gekocht.

jos_br

Bericht door jos_br » 08 mei 2011, 17:31

Ik sta echt te kijken over alle reacties daar er nog steeds geen een band geklapt is. Onvoorstelbaar, aangezien er andere merken bekent zijn waar dit wel gebeurt is en daar hoor je niets over. Deze weten dat blijkbaar beter onder tafel te houden.

Jos.

Joost

Bericht door Joost » 08 mei 2011, 17:41

Ik ben benieuwd naar de reactie van de bandenboer.

Hij zal het op zijn beurt doorspelen naar de importeur in Nederland (vd Ban) en wat die er mee gaan doen?

Gaan zij het zelf oplossen op spelen zij het weer door naar Klapband, omdat hij nu het importeurschap heeft over die specifieke banden?

steve smith

Bericht door steve smith » 08 mei 2011, 18:35

GTRene schreef:ben benieuwd bij welke maat het vooral gebeurt, dus de inch maat...

neem aan dat bv die maat wat Steve gebruikte het niet had (scheuren over dwars) anders zou hem dat denk ik opgevallen zijn?

dus en welke batch en komt het dan bij elke inch maat voor of bv een bepaalde maat?

zo te lezen kreeg de eigenaar die de banden terug stuurde nwe terug?

verder is het afwachten welke maatregelen Federal neemt en of een soort garantie geeft in elk geval als ze over dwars scheuren gaan vertonen oid dat je ze dan retour kan doen als duidelijk is dat het door de productie fout komt zoals bij die andere banden.
Steve gebruikt 215/45 17 en heeft het ook. Maar gebruikte ook Toyo's en Cup's die ook wel eens zo'n lijntje vertoonde. Had zelf het idee dat het kwam door rijden in vorst, heb er wel een keer een versleten band kapot gesneden om te kijken hoe diep zo'n scheurtje was, en ben op basis daarvan die banden gewoon blijven gebruiken. En zal ze ook gewoon blijven gebruiken.

Zal me verder niet me dit topic bemoeien, de gebruikelijke ophitsing en paniekzaaierij van Hielke is weerzinwekkend en misselijkmakend. Get a life.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2011, 18:55

Semi's etc die ik met vorstschade gezien heb vertoonden een ander patroon, die cracks waren veel scherper, alsof er met een mes in gesneden was of iets dergelijks. Misschien dat het toeval is, ik weet niet in hoeverre dat altijd zo is.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2011, 21:40

Federal banner en Federal pagina zijn verwijderd.

Contactadres van Federal is info@gtautoparts.nl

Remmie

Bericht door Remmie » 09 mei 2011, 16:03

jos_br schreef:Ik sta echt te kijken over alle reacties daar er nog steeds geen een band geklapt is. Onvoorstelbaar, aangezien er andere merken bekent zijn waar dit wel gebeurt is en daar hoor je niets over. Deze weten dat blijkbaar beter onder tafel te houden.

Jos.
?????
Ga jij doorrijden met banden waar de scheuren inzitten totdat ze eventueel klappen? :?
Mijne zijn nog heel, maar zodra de scheuren erin komen gaan ze eronder vandaan totdat er een
bevestiging van Federal is dat ermee doorgereden kan worden.

Ik neem het risico niet, en ik denk anderen ook niet. Daarom zie je wellicht geen geklapte banden.

jos_br

Bericht door jos_br » 09 mei 2011, 18:25

Remmie schreef:
jos_br schreef:Ik sta echt te kijken over alle reacties daar er nog steeds geen een band geklapt is. Onvoorstelbaar, aangezien er andere merken bekent zijn waar dit wel gebeurt is en daar hoor je niets over. Deze weten dat blijkbaar beter onder tafel te houden.

Jos.
?????
Ga jij doorrijden met banden waar de scheuren inzitten totdat ze eventueel klappen? :?
Mijne zijn nog heel, maar zodra de scheuren erin komen gaan ze eronder vandaan totdat er een
bevestiging van Federal is dat ermee doorgereden kan worden.

Ik neem het risico niet, en ik denk anderen ook niet. Daarom zie je wellicht geen geklapte banden.

Ik sta er meer van te kijken dat er bij andere merken wel degelijik klapbanden geweest zijn en hier geen ruchtbaarheid aan gegeven is terwijl hier nog geeneen band geklapt is.

Wanneer het mij overkomt ga ik naar mijn eigen leverancier. Hier wordt op iets afgegeven wat niet duidelijk is en door mensen die blijkbaar toch deze banden niet zouden aanschaffen.

Jos.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 mei 2011, 08:25

Meest kansloze draad 2011?

Luco

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Luco » 10 mei 2011, 08:55

Tom schreef:Maar er is veel veranderd..
Paar jaar terug, gummen tijdperk, lelystad.. daar werden banden mishandeld, meterslange rookpluimen en aan het einde van de dag was het canvas te zien en stond iedereen er onderhand bij te applaudisseren zo mooi. Loop hier dan ook niet te janken over een streep in het rubber denk ik dan :)

Wat een gezeik om een band zeg.
Ik heb van bijna alle merken wel klapbanden gezien, ook van de zo omhooggeschreven toyo's, ook michelins, ook dunlops enz enz enz.

Verder praat iedereen elkaar maar na over Kees klapband, de originele eigenaar van Musko racing oftwel de dunlop leverancier van dunlop is niet de originele kees klapband.

jos_br

Bericht door jos_br » 10 mei 2011, 09:06

Pennucciracing Luco schreef:
Paar jaar terug, gummen tijdperk, lelystad.. daar werden banden mishandeld, meterslange rookpluimen en aan het einde van de dag was het canvas te zien en stond iedereen er onderhand bij te applaudisseren zo mooi. Loop hier dan ook niet te janken over een streep in het rubber denk ik dan :)

Ik heb van bijna alle merken wel klapbanden gezien, ook van de zo omhooggeschreven toyo's, ook michelins, ook dunlops enz enz enz.

Verder praat iedereen elkaar maar na over Kees klapband, de originele eigenaar van Musko racing oftwel de dunlop leverancier van dunlop is niet de originele kees klapband.

Amen!

Jos.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 10 mei 2011, 10:16

Ja tuurlijk zijn er bij andere merken ook wel eens klapbanden. Maar wat hier juist zo frappant is, is dat wel erg veel mensen dezelfde scheurvorming hebben in de band. Het gaat hier dus niet om een enkel gevalletje waar iets mis lijkt te gaan, maar iets dat consequent fout lijkt te gaan... Als het een enkel geval zou zijn geweest, was er ook niet zo'n ophef geweest denk ik.

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2011, 10:28

De ophef kwam toen er beweerd werd dat die scheurvorming garant staat voor een klapband.

Gek genoeg is er niemand die dit kan aantonen dmv verhalen op het internet (linkjes AUB). Er rijden ca. 15 cupklasses over de wereld met deze banden, als die band potentieel zo gevaarlijk is als Hielke beweerd. Waarom durven racers dan überhaupt nog met die band te rijden?

En ik vind dat de strijd van Hielke tegen deze band niet mag ophouden hier op het forum/DF. Als Hielke echt zo overtuigd is van het gevaar van deze band, dan moet hij er alles aan doen om de verkoop er van tegen te houden. Iedere dode die valt door deze band is er eentje teveel. Ik opperde dit eerder al, maar toen werd het ineens stil vanuit Hielkes kant.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2011, 10:34

duifjes.com schreef:Meest kansloze draad 2011?
Integendeel.

De meest waardevolle draad up to date in 2011.

Jos-br en Luco, het gaat niet om het daawerkelijke aantal klapbanden. Het gaat om het risico op een klapband. En trouwens, behalve de 5 tot 10 mensen op DF die met Federals rijden, zijn er in Nederland waarschijnlijk een veelvoud die deze banden gebruiken. Een kind kan bedenken dat de banden met de scheurvorming een veel grotere kans op falen lopen dan banden zonder deze produktiefouten. Want het zijn voor 100% zeker produktiefouten.

En wat is acceptabel vwb het aantal klapbanden bij juist gebruik van een band. 1 op 100. 1 op 1000. 1 op 10.000? Ik denk dat geen van deze aantallen voor een serieuze fabrikant acceptabel zijn.

De Pirelli slicks onder de 130i cupauto's hadden ook een periode last van klapbanden. Probleem bleek niet in de banden te zitten maar in de diepe velgranden aan de binnenkant van de velgen die voor run flats waren ontworpen

Snipe

Bericht door Snipe » 10 mei 2011, 10:40

Hielke schreef:De Pirelli slicks onder de 130i cupauto's hadden ook een periode last van klapbanden. Probleem bleek niet in de banden te zitten maar in de diepe velgranden aan de binnenkant van de velgen die voor run flats waren ontworpen
*duikt het DF-archief in voor flamewars over 130i's, Pirelli's en die velgen*

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2011, 10:49

RVV schreef:De ophef kwam toen er beweerd werd dat die scheurvorming garant staat voor een klapband.

Gek genoeg is er niemand die dit kan aantonen dmv verhalen op het internet (linkjes AUB). Er rijden ca. 15 cupklasses over de wereld met deze banden, als die band potentieel zo gevaarlijk is als Hielke beweerd. Waarom durven racers dan überhaupt nog met die band te rijden?

En ik vind dat de strijd van Hielke tegen deze band niet mag ophouden hier op het forum/DF. Als Hielke echt zo overtuigd is van het gevaar van deze band, dan moet hij er alles aan doen om de verkoop er van tegen te houden. Iedere dode die valt door deze band is er eentje teveel. Ik opperde dit eerder al, maar toen werd het ineens stil vanuit Hielkes kant.
Het werd stil van mijn kant omdat de opmerking kant noch wal raakt. Mijn "reach" vanachter de computer is de DF community. Met het aanbieden van de banden werd de veiligheid van Federal kopers in die community bedreigd. Daar kon ik samen met anderen iets aan doen en op dat kleine partje dat ik heb bijgedragen ben ik trots.

Wil ik mondiaal de mensheid van dienst zijn dan zijn er genoeg zaken die duizend keer zo belangrijk zijn om je voor in te zetten.

Maar ik weet wat. Als je er nou voor zorgt dat iedere autoliefhebber eerst op DF kijkt voordat ie iets koopt dan is mijn "reach" al veel groter.

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2011, 10:56

Met het aanbieden van de banden werd de veiligheid van Federal kopers in die community bedreigd.
Uhm wij bieden ook trackdays aan. Die zijn in potentie ook levensgevaarlijk. Daarmee bedreigen we ook de veiligheid van de rijders. Of is het dan ineens eigen verantwoordelijkheid?

Luco

Bericht door Luco » 10 mei 2011, 11:03

Jesper schreef:

Ja tuurlijk zijn er bij andere merken ook wel eens klapbanden. Maar wat hier juist zo frappant is, is dat wel erg veel mensen dezelfde scheurvorming hebben in de band. Het gaat hier dus niet om een enkel gevalletje waar iets mis lijkt te gaan, maar iets dat consequent fout lijkt te gaan... Als het een enkel geval zou zijn geweest, was er ook niet zo'n ophef geweest denk ik.
Wat een gelul zeg, er zijn al jaren klapbanden van allerlei merken onder allerlei auto's, ik noem even de dunlops bij de dsc, de michelins bij de porschecup, de toyo's in diverse klasses.
in 99% van de gevallen ligt het aan de afstelling van de auto in combinatie met bandenspanning en rijgedrag, de band zelf is daar een klein onderdeel van.
Ze maken namelijk een band voor alle auto's en je zal zelf moeten spelen met de afstelling en bandenspanningen, doe je dat niet goed kunnen er hele rare dingen met banden gebeuren.

Scheurvorming wil nog niks zeggen of de band klapt of niet, een paar mensen (die overigens niet eens met deze band gereden hebben) gaan ineens beweren dat deze band zou klappen.
SLAP GELUL en aannames die nergens op gegrond zijn.

Lekker makkelijk weer, wijzen met het vingertje terwijl je er geen ruk vanaf weet. :thumbup: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 10 mei 2011, 11:07

Hielke schreef: Een kind kan bedenken dat de banden met de scheurvorming een veel grotere kans op falen lopen dan banden zonder deze produktiefouten. Want het zijn voor 100% zeker produktiefouten.
Alweer een aanname die door iemand gedaan wordt die nog nooit met deze band gereden heeft maar wel denkt de conclusie te kunnen trekken naar aanleiding van een paar foto's en opgeklopte internetverhaaltjes.
Misschien heb je gelijk, maar om het zomaar te stellen zonder enige onderbouwing is natuurlijk gewoon een gok.

Andre

Bericht door Andre » 10 mei 2011, 11:09

He luco ouwe relnicht. Zet eens paar van die Federals onder die kim holland sex camper van je. Als de Federals dat gebruik kunnen weerstaan dan kunnen ze standaard als eerste montage op elke Ferrari.
:lol:

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2011, 11:10

Nou, Hielke heeft wel met deze band gereden hoor.. *kuch*

Luco

Bericht door Luco » 10 mei 2011, 11:31

Andre schreef:He luco ouwe relnicht. Zet eens paar van die Federals onder die kim holland sex camper van je. Als de Federals dat gebruik kunnen weerstaan dan kunnen ze standaard als eerste montage op elke Ferrari.
:lol:
De enige die ik hier zie rellen is een fries met een schraperbak met ecobandjes die de rest van de wereld wel even zal vertellen hoe het in elkaar steekt.

Kom op zeg, ik ben zeker geen voorstander van df commercieel, maar dit is echt te kinderachtig voor woorden.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 10 mei 2011, 11:42

Jesper schreef: Ja tuurlijk zijn er bij andere merken ook wel eens klapbanden. Maar wat hier juist zo frappant is, is dat wel erg veel mensen dezelfde scheurvorming hebben in de band. Het gaat hier dus niet om een enkel gevalletje waar iets mis lijkt te gaan, maar iets dat consequent fout lijkt te gaan... Als het een enkel geval zou zijn geweest, was er ook niet zo'n ophef geweest denk ik.
Wat een gelul zeg, er zijn al jaren klapbanden van allerlei merken onder allerlei auto's, ik noem even de dunlops bij de dsc, de michelins bij de porschecup, de toyo's in diverse klasses.
in 99% van de gevallen ligt het aan de afstelling van de auto in combinatie met bandenspanning en rijgedrag, de band zelf is daar een klein onderdeel van.
Ze maken namelijk een band voor alle auto's en je zal zelf moeten spelen met de afstelling en bandenspanningen, doe je dat niet goed kunnen er hele rare dingen met banden gebeuren.

Scheurvorming wil nog niks zeggen of de band klapt of niet, een paar mensen (die overigens niet eens met deze band gereden hebben) gaan ineens beweren dat deze band zou klappen.
SLAP GELUL en aannames die nergens op gegrond zijn.

Lekker makkelijk weer, wijzen met het vingertje terwijl je er geen ruk vanaf weet. :thumbup: :thumbup:
Wij hebben toevallig wel gereden met deze band en ik zeg ook niets over klapbanden, dus ik weet niet waar je die aanname dan vandaan haalt (of doelde je dan op andere mensen?) :wink:
Wat ik probeer te zeggen (met mijn vorige reactie) is dat de klapbanden die "ook wel eens" voor komen bij andere merken iets anders is dan het redelijk consequent vertonen van scheurvorming bij de Federals. Meeste van de mensen hebben wel al ervaring met verschillende banden, dus lijkt me sterk dat al die mensen helemaal fout omgaan met die banden...

Maar wat is er precies gelul aan mijn post dan? Rijd er ook een klasse rond met R888 waar het gros van de deelnemers na 1 à 2 races een klapband hebben of andere gebreken (zoals bijvoorbeeld de scheurvorming van de Federals)?

Dat ik mij met een dergelijke band minder veilig voel lijkt me niet meer dan logisch. Ik zeg niet dat ze klappen (dat mag een andere expert/Federal bewijzen of ze wel/niet klappen), maar neem zelf dat risico liever niet en laat ze dus tot die duidelijkheid er wel is even links liggen.

Ik vind het zelf overigens wel jammer van de band. Want qua gripniveau voor die prijs waren we behoorlijk tevreden over de band...

Gesloten