Dit verhaal strookt dan weer niet met het bericht dat eind mei een aantal lieden van Federal naar Nederland komen om het een en ander te bekijken. In dit geval blijkt dat het lek nog niet boven is.
Dat weet je niet. Cees heeft verzocht aan mij om de banden die
niet bij hem zijn gekocht zoals de banden van Reind Boone die als eerste de klacht melde te laten zien aan de mensen van Federal uit Taiwan. Federal neemt het probleem zodanig serieus dat ze willen uitzoeken wat er aan de hand is. Misschien moeten inderdaad productiescodes en landencodes onderzocht worden. Het is voor Cees die pas dit jaar distributeur is in Nederland ondoenlijk om alle Federals die in Europa in het verleden zijn geleverd door de controlemolen heen te halen, realiseer je ook dat die banden per container worden ingekocht en ze kwamen via allerlei distributiekanalen overal terecht. Iedereen in Europa kon met een zak met geld containers 595 RS-R's afnemen. Dat gebeuren is nu afgedekt omdat er sprake is van selectieve distributie. Betere controle op de import en geleverde kwaliteit. Nu wordt Cees afgerekend op het verkoopbeleid voor Europa wat in het verleden afspeelde. Ik vind dat niet fair.
Cees zijn uitspraak was blijkbaar niet heel handig, (rij maar door, kan geen kwaad) maar ik neem aan dat hij deze uitspraak ook op basis van zijn 25 jaar ervaring als bandenspecialist heeft gedaan. Het mailtje van Cees kwam idd niet zo profi over. Maar Cees heeft ook geen gelikte marketing en aftersales afdeling achter hem staan die normaal gesproken de klappen voor de directie opvangen.
Iemand opperde dat ik wat emtioneel reageerde. Ja en de reden daarvan is dat hard werd gesteld dat wij van DF willens en wetens onveilige Federal banden wilden verkopen. Dat we spelen met levens omdat de geuzennaam die Cees ooit een keer opgespeld heeft gekregen in het verleden, synoniem zou staan voor klappende Federal banden, verkocht via DF.
Die suggestie van meerdere mensen waar ook nog eens door andere mensen negatief, semi grappig op werd gereageerd vond ik zodanig ernstig dat me niets anders reste dan de verkoop van Federals via DF af te blazen. Er is gesuggereerd dat er schimmige zakendeals zijn gesloten met Cees Klapband, er is gesuggereerd dat we het commerciële belang van DF boven de veiligheid van de DF'ers hebben gesteld. Dat neem ik die mensen behoorlijk kwalijk.
En dat terwijl ik/DF in dit hele topic alleen maar open ben geweest. We zagen echt wel in dat de problemen met de scheuren in de eerder/elders verkochte banden een succes in de weg zou staan. Daarom wilde zowel Cees als wij die problemen geklaard hebben. Daar werd achter de schermen ook hard aan gewerkt. Maar dat wil niet zeggen dat een probleem ook ala minuut kan worden opgelost. Helemaal niet als het een vrij complex verhaal betreffende de distirubutie van voorheen, daar aan vast hangt.
Het mooie van onze insteek was dat we als aanpreekpunt voor veel Federal rijders het probleem via Cees rechtstreeks met Federal Taiwan hadden kunnen oplossen. Hoe mooi had die stroomlijn wel niet kunnen zijn. Het eindresultaat was geweest dat iedereen blij en tevreden zou zijn.
Omdat wij vanwege het feit dat we in diskrediet werden werden gebracht onze handen er van af hebben getrokken, rest de individuele Federal rijder niets anders dan zelf contact op te nemen met hun eigen leverancier. De kans dat die leverancier geen zin heeft om zijn nek uit te steken voor een band die hij zelf niet kan reclameren bij de fabrikant acht ik zeer groot. Vooral bij semi slicks en slicks is het garantie tot aan de voordeur.
Door het geschreeuw van enkelen is een oplossing waar iedereen zich in kon vinden voledig de kiem gesmoord. Dit topic kent geen winnaars.. alleen maar morele verliezers.