Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Michel P

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Michel P » 07 mei 2011, 16:16

Hielke schreef:Leuke aanbiedingen voor de DF-ers regelen, daar kan niemand een probleem mee hebben. Graag Rico.

Maar op de Federal boot stappen op het moment dat er een prijsstijging van 80% wordt doorgevoerd om dan als sigaar uit eigen doos 10% korting aan te bieden, en ermee doorgaan een band te promoten waarover enorme twijfels vwb veiligheid bestaat, je kunt dit van alles noemen, maar het woord leuk komt er dan niet in voor.

Je zegt niet in dit topic te kunnen modereren? Waarom zou je dat niet kunnen doen? Wat had je in dit topic willen modereren?
+1 Veel

@Rico, heel erg verstandig,had 10 pagina's eerder gemoeten maar beter laat dan nooit, hoe goed de intentie ook is geweest, daar zal niemand aan twijfelen, Federal blijkt niet DF waardig, jammer, maar zorg dat DF er geen schade van krijgt!

Michel

PD power

Re: Federal 595RS-R topic (blijft tot maandag online)

Bericht door PD power » 07 mei 2011, 17:06

Persoonlijk vind ik dit een trieste ontknoping, dat een service op basis van aannames en suggestief gevaar, opgeklopt door mensen aan de kantlijn, om zeep wordt geholpen.

Kan mij voorstellen, dat de ondernemers geest van Peter en Rico hierdoor niet vergroot wordt.

Maarja anderzijds is het altijd zo dat je binnen een club niet iedereen de zin kunt geven, tis alleen de vraag of je in de toekomst een dergelijk topic zo sterk moet laten beinvloeden, door mensen die "hard roepen", zonder nieuwe feiten, maar meer blijven roepen, zodat sommigen "hun waarheid" over gaan nemen, communiceren via een forum heeft nou eenmaal z'n beperkingen, denk als Hielke, Erik, Rico en Peter een uurtje om de tafel hadden gezeten, dit niet gebeurd was, censuur is negatief en dus niet wenselijk.

Maar op moment dat je in gesprek gaat met de "partij in het beklaagde bankje", zou je een topic tijdelijk op slot kunnen doen en pas weer openen als er concrete feiten worden toegevoegd.

Om te relativeren haalt Youp een mooi voorbeeld aan, dat je in een mechanische "sport" altijd risico loopt op technisch falen.

Ik wil ook niemand persoonlijk aanvallen, geloof best dat iedereen (dus ook Hielke :mrgreen: ), met de beste bedoelingen reageerd, alleen soms verzand je zover, dat een rustperiode vanzelf wat helderheid kan brengen.

Hoop wel dat we er rekening mee houden dat de heren van DF hun nek uit steken, om het voor ons nog leuker en aangenamer te maken, en niet alleen maar om de kassa te spekken en mensen in gevaar te brengen.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 07 mei 2011, 17:17

Er zijn twee discussies geweest:

1) prijs --> vond ik persoonlijk een enorm gezeur. Vind je ze te duur, koop je ze niet.
2) technisch falen --> de feiten (foto's en verslagen) spreken voor zich.

Het topic was aanvankelijk wat hilarisch.
Tot die post van Klapband dat je gewoon door kunt rijden.
Toen werd het ernst, althans voor enkelen dan.

Erik

PS Rico, als jij koffie hebt kom ik bij je langs met gevulde koeken. Rijd ik speciaal voor naar het Noorden :) want ik vind idd dat dit wel uitgesproken mag worden.........face to face dan, dat gaat makkelijker dan via het toetsenbord. Mag jij daarna verslag uitbrengen :mrgreen:. Ik wacht je PB af.

:beer:

daNpy

Bericht door daNpy » 08 mei 2011, 00:03

Erik schreef:Rico
Ik ben blij dat je een verstandige beslissing hebt genomen.
Echter ik denk niet dat je de critici hier (waar ik er blijkbaar 1 van ben lees ik net) daarvan de credits hoeft te geven / als oorzaak hoeft aan te duiden.
Grtn
Erik
Dat bedoelde ik :)

Snipe

Bericht door Snipe » 08 mei 2011, 01:40

steve smith schreef:En toch blijf ik gewoon Federal's stoken. Maar dat terzijde. Jammer dat er een paar zuurpissers dit initiatief op zeep gekregen hebben. Het zal weer eens niet zo zijn....
Zou je dat nou wel doen? Iemand op het internet heeft van iemand anders op het internet gehoord dat er wat mis mee is, dus die heeft aan iemand anders op het internet verteld dat het allemaal levensgevaarlijk is en nu zegt straks iemand anders op het internet weer dat jij dus echt wel een deathwish moet hebben.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 08 mei 2011, 01:46

Snipe schreef:
steve smith schreef:En toch blijf ik gewoon Federal's stoken. Maar dat terzijde. Jammer dat er een paar zuurpissers dit initiatief op zeep gekregen hebben. Het zal weer eens niet zo zijn....
Zou je dat nou wel doen? Iemand op het internet heeft van iemand anders op het internet gehoord dat er wat mis mee is, dus die heeft aan iemand anders op het internet verteld dat het allemaal levensgevaarlijk is en nu zegt straks iemand anders op het internet weer dat jij dus echt wel een deathwish moet hebben.
Als het topic maandag toch verwijderd wordt, waarom dan niet nu meteen?
Want met bovenstaande reactie wordt volgens mij het zoveelste nieuwe hoofdstuk van dit topic gestart.....

Snipe

Bericht door Snipe » 08 mei 2011, 02:01

Ach welnee. Er zal wel iemand gelijk hebben over die banden en wie dat is, geen idee. Ik vond het alleen opvallend dat Hielke (die een paar rondjes ervaring ermee heeft) spreekt over levensgevaarlijke banden en dat Steve (tevreden consument) het kennelijk allemaal toch overleefd heeft. Daarbij heb ik de indruk dat de verhalen hier nogal opgeklopt zijn omdat ze gaan over wat mogelijkerwijs in het allerergste geval zou kunnen gebeuren als die banden daadwerkelijk zo slecht zijn als ze denken. Daarbij heb ik nog nergens een aanwijzing gezien van iets dat daadwerkelijk gebeurd is.
Maar goed, ik ga er maar vanuit dat iedereen hier met de beste bedoelingen gepost heeft, dus in die zin is het geen issue voor me. Ik ben alleen wel benieuwd naar de volgende aanbieding in een DF-webshop (en in het bijzonder naar de reacties erop).

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2011, 07:48

+1

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 mei 2011, 07:58

Snipe schreef:Ik ben alleen wel benieuwd naar de volgende aanbieding in een DF-webshop (en in het bijzonder naar de reacties erop).
Ik denk dat dat wel meevalt. Circuittraining in 3 weken uitverkocht, racetraining in 2.
De maaskantjes hebben nu nog tranen in de de ogen van zo'n doorlooptijd.
Als het product goed is, kan het verdomd hard gaan hier op DF.
Smiley mompelt iets van 888 en korting..... :whistle:

daNpy

Bericht door daNpy » 08 mei 2011, 09:14

smiley schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt. Circuittraining in 3 weken uitverkocht, racetraining in 2.
Precies.
Dit is een van de vele acties op DF, welke helaas spaak loopt. Jammer maar so be it.

Ik vind dat Rico ook erg verongelijkt reageert (wat ik op emotioneel vlak wel snap), maar de oorzaak toch bij de verkeerde dingen zoekt. Het ligt niet aan dit topic, maar aan de schijnbaar slechte kwaliteit van de banden, in combinatie met de verhoogde prijs (maar die betaal je overal, dus dat is DF niet aan te rekenen), en de reactie van de importeur heeft de doodsteek gegeven in mijn ogen. Je gaat mensen gewoon niet aanraden op kapotte banden te rijden.

Ik vind het ook jammer dat er geen vervolg meer op dit verhaal komt, want ik ben benieuwd naar de oorzaak. Misschien is het wel gewoon een slechte batch door wat voor reden dan ook en kan de afwikkeling met eindgebruikers netjes opgelost worden.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 mei 2011, 10:29

smiley schreef:
Snipe schreef:Ik ben alleen wel benieuwd naar de volgende aanbieding in een DF-webshop (en in het bijzonder naar de reacties erop).
Wat mij meer verbaast, is hoe uiteenlopend de reacties zijn. Op sommige aanbiedingen zijn de reacties erg positief, dat is goed. Maar die aanbieding van de Federals was ook gewoon goed en daar wordt Rico bijna voor gestenigd hier.

Ja, die Federals zijn duurder geworden, ooit. Maar de aanbieding bestaat eruit dat je korting krijgt die je anders niet zou krijgen, dus wat is daar niet goed aan?

Ja, er zitten scheuren in. Maar hoe ik ook heb gezocht, ik heb nergens kunnen vinden dat er ooit iets door gebeurd is. Ik heb één voorbeeld gevonden van Federals met een loopvlakseparatie, maar dat waren wel andere banden (ander type). Bovendien was dat iemand die op een VW-busje met tot 4,5 bar opgepompte 19 inch jetsers rondreed, dus niet erg representatief.

Ja, er zitten scheuren in. Maar het zijn niet de enige banden die last hebben van dit verschijnsel. Ik heb onder meer foto's gezien van Toyo's, Dunlops en Bridgestones die het ook hadden. Waar kun je dan nog wel op rijden?
Het valt me op dat Steve ze nog gewoon gebruikt, zoals hij zelf zegt. Dat is toch ook niet de eerste de beste rommelaar die altijd voor een duppie op de eerste rang wil zitten.

Ik blijf erbij dat korting op die banden inclusief trackday-bandenservice een prima aanbieding was. Maar goed, wat doet het er nog toe als blijkt dat er op DF kennelijk geen vraag naar is. En nee, dat bedoel ik niet zuur. Het is geprobeerd, er was geen vraag naar. Punt erachter en door naar het volgende.

jos_br

Bericht door jos_br » 08 mei 2011, 10:42

Snipe schreef:

+1. Ik heb met een type band wel degelijk klapbanden meegemaakt. Hier werd in mijn ogen zeer luchtig over gedaan door de importeur. Feit is dat hier echt geen band geklapt is...

Jos.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2011, 11:19

Dat er geen banden geklapt zijn komt doordat het gros van de Federal rijders op DF over een uitstekend technisch inzicht beschikt. Zodra ze de scheuren opmerken wordt er voorzichtig gereden of, zoals in de meeste gevallen, worden de banden van de velgen gehaald. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in de bandenbranche geen potentieel gevaar in die scheuren overdwars over het hele loopvlak ziet. Mocht dit wel zo zijn dan hoor ik graag de technische onderbouwing van die persoon.

Dat Steve geen problemen met het doorijden op die banden heeft is zijn keuze. Het is gewoon een feit dat die bamden goed rijden en misschien hebben die banden van eerdere productiedata die problemen niet gekend.

Snipe, je zegt dat andere merken en types semislicks die scheurvorming van de Federals ook hebben. Ik bestrijd dat. Ik heb wel banden met scheuren en de lamellen gezien maar niet met scheuren over de hele breedte van de band. Toyo raadt de gebruiker van 888's met klem af de banden nog te gebruiken zelfs als er van minimale scheurvorming sprake is.

Hans, je doet nogal luchtig over de kwestie. Maar je snapt toch ook wel wanneer je met die banden de grootste kans loopt dat het loopvlak loslaat. Precies, bij voorkeur bij hoge snelheid met veel centrifugaalkrachten onder een hele snelle auto.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 mei 2011, 11:32

Hielke, dat de DF'ers genoeg technisch inzicht hebben geloof ik best. Maar ook daarbuiten heb ik geen wildwestverhalen gezien van ontploffende Federals. Google is your friend, dus laat dan eens een voorbeeld zien.

Jesper

Bericht door Jesper » 08 mei 2011, 11:56

Snipe schreef:Hielke, dat de DF'ers genoeg technisch inzicht hebben geloof ik best. Maar ook daarbuiten heb ik geen wildwestverhalen gezien van ontploffende Federals. Google is your friend, dus laat dan eens een voorbeeld zien.
Ooh, dan voel ik mij een stuk veiliger als ik au rouge omhoog knal met 4 banden die scheuren vertonen... :roll:

Het enige wat ik zie is dat wij 4 banden met scheuren hebben en er nog geen technische verklaring is gekomen waaruit blijkt dat je zonder risico verder kan rijden met deze banden. Dat anderen dit niet bezwaarlijk vinden en er mee door rijden, is hun keuze. Maar ik neem dat risico in ieder geval liever niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 mei 2011, 12:06

Jesper schreef:Ooh, dan voel ik mij een stuk veiliger als ik au rouge omhoog knal met 4 banden die scheuren vertonen... :roll:

Het enige wat ik zie is dat wij 4 banden met scheuren hebben en er nog geen technische verklaring is gekomen waaruit blijkt dat je zonder risico verder kan rijden met deze banden. Dat anderen dit niet bezwaarlijk vinden en er mee door rijden, is hun keuze. Maar ik neem dat risico in ieder geval liever niet.
Dat begrijp ik best en van mij zul je niet horen dat je niet moet zeuren of gewoon door moet rijden.

Maar het gaat me toch wat ver om op voorhand te roepen, zoals Hielke doet, dat die banden levensgevaarlijk zijn, zonder dat je een test hebt die dat staaft, zonder dat je er zelf ervaring mee hebt en zonder dat je er maar één enkel voorbeeld van kunt laten zien. Die banden zijn goed of slecht, dat weet ik verder niet, maar áls je dan beweert dat het verkopen ervan bijna gelijk staat aan moord met voorbedachten rade, ben ik gewoon benieuwd naar de feiten waarop dat gebaseerd is. Dan moeten er op internet toch wel in een paar minuten tientallen voorbeelden aan zijn te wijzen, of niet?

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 12:17

grappig...

het is ook bekend bij Federal, althans lees dit>> in 2010.
Send the tyres back to federal factory for them to check. Result is they admit it is their manufacturing defects and reimburse.

poison
View Public Profile
Visit poison's homepage!
Find More Posts by poison

09-20-2010, 04:37 AM #84
Ayla
Scooby Newbie

Member#: 224718

--------------------------------------------------------------------------------

I use 595RSR before and have no complain for its caterory. Amount of grip is awesome. Just one thing to becarefull is there might be crack across the tread even brand new ones after one trackday. Life is valuable.

Ayla
View Public Profile
Find More Posts by Ayla

09-20-2010, 11:27 PM #85
Uncle Scotty
Scooby Guru

Member#: 16200
Vehicle:

Oh bloody hell
......

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Originally Posted by Ayla
I use 595RSR before and have no complain for its caterory. Amount of grip is awesome. Just one thing to becarefull is there might be crack across the tread even brand new ones after one trackday. Life is valuable.

improper mounting most likely....overinflation

Uncle Scotty
View Public Profile
Find More Posts by Uncle Scotty

09-21-2010, 04:41 AM #86
Ayla
Scooby Newbie

Member#: 224718

Quote:
Originally Posted by Uncle Scotty
improper mounting most likely....overinflation

Psi is less than 38. Send the tyres back to federal factory for them to check. Result is they admit it is their manufacturing defects and reimburse. Few months later found out that quite a few people facing the same problem. Hope they will improve their new batch. Fyi my area is south east Asia.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... p=31894086" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper

Bericht door Jesper » 08 mei 2011, 12:32

Snipe schreef:
Jesper schreef:Ooh, dan voel ik mij een stuk veiliger als ik au rouge omhoog knal met 4 banden die scheuren vertonen... :roll:

Dat begrijp ik best en van mij zul je niet horen dat je niet moet zeuren of gewoon door moet rijden.

Maar het gaat me toch wat ver om op voorhand te roepen, zoals Hielke doet, dat die banden levensgevaarlijk zijn, zonder dat je een test hebt die dat staaft, zonder dat je er zelf ervaring mee hebt en zonder dat je er maar één enkel voorbeeld van kunt laten zien. Die banden zijn goed of slecht, dat weet ik verder niet, maar áls je dan beweert dat het verkopen ervan bijna gelijk staat aan moord met voorbedachten rade, ben ik gewoon benieuwd naar de feiten waarop dat gebaseerd is. Dan moeten er op internet toch wel in een paar minuten tientallen voorbeelden aan zijn te wijzen, of niet?
Mee eens, dat is net als een héél groot deel van dit topic heerlijke speculaas.

We kunnen er simpelweg zelf (als leken) weinig over zeggen, of ze nu gevaarlijk of veilig zijn. Totdat hier geen duidelijkheid over is zou ik er gewoon niet mee rijden.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2011, 12:39

Interessant. Posts op dat Suby forum zijn van september 2010.

Miischien kunnen we aan de hand van de 595 RSR gebruikers hier op DF al uitmaken tussen welke produktiedata banden de problemen hebben laten zien. Het lijkt me dat iedereen daarbij gebaat is.

En als Federal, volgens de poster op dat Subaru forum, al heeft aangegeven dat de fout in het produktieproces zit, dan zou die fout met ingang van een bepaalde produktiedatum ook opgelost moeten zijn.

Dit verhaal strookt dan weer niet met het bericht dat eind mei een aantal lieden van Federal naar Nederland komen om het een en ander te bekijken. In dit geval blijkt dat het lek nog niet boven is.

Het klopt toch dat het jaar en de maand van produktie verplicht in de wang van een band moet zijn aangebracht?

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 12:47

ben benieuwd bij welke maat het vooral gebeurt, dus de inch maat...

neem aan dat bv die maat wat Steve gebruikte het niet had (scheuren over dwars) anders zou hem dat denk ik opgevallen zijn?

dus en welke batch en komt het dan bij elke inch maat voor of bv een bepaalde maat?

zo te lezen kreeg de eigenaar die de banden terug stuurde nwe terug?

verder is het afwachten welke maatregelen Federal neemt en of een soort garantie geeft in elk geval als ze over dwars scheuren gaan vertonen oid dat je ze dan retour kan doen als duidelijk is dat het door de productie fout komt zoals bij die andere banden.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2011, 14:10

Dit verhaal strookt dan weer niet met het bericht dat eind mei een aantal lieden van Federal naar Nederland komen om het een en ander te bekijken. In dit geval blijkt dat het lek nog niet boven is.
Dat weet je niet. Cees heeft verzocht aan mij om de banden die niet bij hem zijn gekocht zoals de banden van Reind Boone die als eerste de klacht melde te laten zien aan de mensen van Federal uit Taiwan. Federal neemt het probleem zodanig serieus dat ze willen uitzoeken wat er aan de hand is. Misschien moeten inderdaad productiescodes en landencodes onderzocht worden. Het is voor Cees die pas dit jaar distributeur is in Nederland ondoenlijk om alle Federals die in Europa in het verleden zijn geleverd door de controlemolen heen te halen, realiseer je ook dat die banden per container worden ingekocht en ze kwamen via allerlei distributiekanalen overal terecht. Iedereen in Europa kon met een zak met geld containers 595 RS-R's afnemen. Dat gebeuren is nu afgedekt omdat er sprake is van selectieve distributie. Betere controle op de import en geleverde kwaliteit. Nu wordt Cees afgerekend op het verkoopbeleid voor Europa wat in het verleden afspeelde. Ik vind dat niet fair.

Cees zijn uitspraak was blijkbaar niet heel handig, (rij maar door, kan geen kwaad) maar ik neem aan dat hij deze uitspraak ook op basis van zijn 25 jaar ervaring als bandenspecialist heeft gedaan. Het mailtje van Cees kwam idd niet zo profi over. Maar Cees heeft ook geen gelikte marketing en aftersales afdeling achter hem staan die normaal gesproken de klappen voor de directie opvangen.

Iemand opperde dat ik wat emtioneel reageerde. Ja en de reden daarvan is dat hard werd gesteld dat wij van DF willens en wetens onveilige Federal banden wilden verkopen. Dat we spelen met levens omdat de geuzennaam die Cees ooit een keer opgespeld heeft gekregen in het verleden, synoniem zou staan voor klappende Federal banden, verkocht via DF.
Die suggestie van meerdere mensen waar ook nog eens door andere mensen negatief, semi grappig op werd gereageerd vond ik zodanig ernstig dat me niets anders reste dan de verkoop van Federals via DF af te blazen. Er is gesuggereerd dat er schimmige zakendeals zijn gesloten met Cees Klapband, er is gesuggereerd dat we het commerciële belang van DF boven de veiligheid van de DF'ers hebben gesteld. Dat neem ik die mensen behoorlijk kwalijk.

En dat terwijl ik/DF in dit hele topic alleen maar open ben geweest. We zagen echt wel in dat de problemen met de scheuren in de eerder/elders verkochte banden een succes in de weg zou staan. Daarom wilde zowel Cees als wij die problemen geklaard hebben. Daar werd achter de schermen ook hard aan gewerkt. Maar dat wil niet zeggen dat een probleem ook ala minuut kan worden opgelost. Helemaal niet als het een vrij complex verhaal betreffende de distirubutie van voorheen, daar aan vast hangt.

Het mooie van onze insteek was dat we als aanpreekpunt voor veel Federal rijders het probleem via Cees rechtstreeks met Federal Taiwan hadden kunnen oplossen. Hoe mooi had die stroomlijn wel niet kunnen zijn. Het eindresultaat was geweest dat iedereen blij en tevreden zou zijn.

Omdat wij vanwege het feit dat we in diskrediet werden werden gebracht onze handen er van af hebben getrokken, rest de individuele Federal rijder niets anders dan zelf contact op te nemen met hun eigen leverancier. De kans dat die leverancier geen zin heeft om zijn nek uit te steken voor een band die hij zelf niet kan reclameren bij de fabrikant acht ik zeer groot. Vooral bij semi slicks en slicks is het garantie tot aan de voordeur.

Door het geschreeuw van enkelen is een oplossing waar iedereen zich in kon vinden voledig de kiem gesmoord. Dit topic kent geen winnaars.. alleen maar morele verliezers.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 08 mei 2011, 14:57

Rico, ik weet niet of je het niet ziet of niet wilt zien, het is al vele keren gezegd, federal heeft wereldwijd probleem met willekeurige acheurvorming. Dat is niet van eergisteren. Dat vervolgens dit topic ontaard in een zeer kritisch scenario, waarin al in vroeg stadium door minimaal 3 personen, waaronder ikzelf, geadviseerd wordt om te stoppen, dan geef je of niet thuis of je luistert niet. Er zijn hier voldoende mensen die ervaring hebben met productiefouten, recalls claims en helaas ook groter gezeik (ik steek nu heel voorzichtig mijn vinger op).

Je dacht het te kunnen oplossen door te gaan testen, waardoor jejezelf als (onterrecht?) aanspreekpunt van de problemen van een ander bombardeert.

Dat het vervolgens na 3 weken df echt zou kunnen schaden, dat is iets,zoals hierboven beschreven, wat al in zeer vroeg stadium van dit topic is aangegeven. Voor die termijn heb jezelf gekozen, er is een mooi spreekwoord voor dit soort zaken die je te lang laat liggen, ik zal het je besparen, dat gaat namenlijk beter in een open debat.

Jammer dat je testen niet doorgaan, aan de andere kant vraag ik me hardop af waarom je als df had moeten testen.......

Nogmaals mijn aanbod staat open.

Erik

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2011, 15:24

Rico, wat jammer dat je nu net voor een door jezelf aangekondigde sluiting en verwijdering van dit topic nog even met zo'n verongelijkte zure post komt. Alsof je je morele gelijk nog even wilt halen. Ook door te verkondigen dat er alleen maar morele verliezers zijn. Ik in ieder geval reken mezelf daar niet toe. Ik denk dat dit voor alle mensen geldt die hun afschuw over een potentieel heel gevaarlijke situatie hebben uitgesproken.

Het zou wat zijn. Omdat je het gevoel hebt in diskrediet te zijn gebracht trek je je handen ervan af. Je houdt er bij deze zienswijze helemaal geen rekening mee dat je terecht in diskrediet gebracht bent. En wat heb je tot nu toe voor de gedupeerden gedaan dan? Je hebt Reind in contact meg Cees gebracht, maar er zijn geloof ik inmiddels al 5 DF-ers die de scheurvorming in hun Federals hebben. Tellen die andere 4 niet mee?

Je aanname dat er op de semi's van Federal geen garantie zit omdat ze niet via Cees zijn gekocht klopt natuurlijk niet. Door een fout in het produktieproces is Federal overduidelijk in gebreke gebleken. Bij reclammering van die banden zullen de leveranciers in 2011 automatisch bij Cees uitkomen. Uit zijn reacties kan ik niet afleiden dat hij onwillig tegenover een goede regeling staat. Hij en Federal zouden op straffe van een aanklacht alsnog kunnen besluiten onredelijk te reageren. Als ze het merk Federal in Nederland zo snel mogelijk de nek willen omdraaien that is. Lijkt me dus niet.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2011, 15:35

Erik, is nu ook duidelijk of het een 'oud' probleem is (=lees voorheen geproduceerde banden) of is het ook van toepassing op de huidige productie? Is het niet vooringenomen om te stellen dat de banden die via DF zouden worden verkocht ook scheurvorming zouden veroorzaken? Die lijn heeft niemand getrokken. De stelling was DF gaat banden verkopen die scheuren zullen oplopen. Een aaname op basis van problemen elders veroorzaakt werd op ons gespiegeld.

Niemand kan blijkbaar vertellen of de problemen uit het verleden nu daadwerkelijk zijn opgelost. Behalve Federal zelf.

Misschien is er ook niets veranderd. Maar ook dan zou ik dat graag van Federal zelf horen en niet van een paar forumbezoekers die niets van de hoed en de rand afweten en internetfora als enige betrouwbare bron beschouwen.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2011, 15:57

Je zegt het nu bijna zelf al.

Zolang Federal niet aangeeft dat het probleem vanaf produktiedatum zus of zo is opgelost, is de verkoop van die banden een NO GO! Dat inzicht was 4 weken geleden hetzelfde als nu.

Ik neem aan dat Cees als importeur het juiste tel. nr. in Taiwan wel heeft liggen.

Coulance en garantiegevallen zijn dan een eventuele volgende stap.

Gesloten