Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
GTRene

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door GTRene » 07 mei 2011, 10:08

lucht het op jongens?

feit lijkt me dat zowel Peter als Rico niet van de "zwakke" plekken afwisten voor ze er mee in zee stapten, immers tot dan toe was er ook hier op DF positief over de grip en prijs van de banden, daar waren de meesten het over eens.

toen de prijs omhoog ging (stevig) werd men toch wat kritischer (logisch) en kwam men met de bijverschijnselen als de scheuren over dwars, en toen bleek dat het geen zeldzaamheid was tja toen was het nog moeilijk te verdedigen hoe verder de zaak aan het rollen kwam.

laten we het even rusten tot er meer bekend is en wat Federal er aan kan doen, zelfs Kees Klapband is niet blij met de gevolgen en ik neem aan ook niet met z'n wat onhandige uitspraak ach het geeft niks gewoon doorrijden...(garantie van hier tot je ze onder je auto monteert)
magoed, uitspraken zijn waarschijnlijk gedaan van de nog positieve kant komende tijd...neem aan dat Kees het nu wel anders zou brengen, vandaar dat ie ook stappen heeft ondernomen richting Federal.

Laten we het wat rusten tot Federal met de "juiste" antwoorden komt en garantie/oplossingen.
en bij welke maten het vooral voorkomt.

gelukkig zijn we bij DF verder niks verplicht, het mag en of het kan :beer:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 07 mei 2011, 10:12

Niet om te rellen, maar even terugkomend op mijn vorige post over terugroepacties.

http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recall ... search.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke jij rijdt toch Fiat? Ik zou dus nooooooooooooooooooooooit een auto kopen waar in het verleden de stuurkolom van kon loslaten of de remmen van zouden kunnen falen, foei foei. Levensgevaarlijk! :bag:

Catch my drift? ;)

Andre

Bericht door Andre » 07 mei 2011, 10:29

Zolang het logo rechtsboven nog steeds aanwezig is neem ik aan dat de DF organisatie nog steeds achter de banden staat?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2011, 10:38

neem aan dat er voor betaald is (reclame) en dan blijft het voor de klant staan wat me logisch lijkt, en lijkt me ook logisch dat DF geen negatieve uitspraken doet over een klant in dit stadium en of open op het forum :wink:

althans lijkt me zo :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2011, 10:47

Youp schreef:Niet om te rellen, maar even terugkomend op mijn vorige post over terugroepacties.

http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recall ... search.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke jij rijdt toch Fiat? Ik zou dus nooooooooooooooooooooooit een auto kopen waar in het verleden de stuurkolom van kon loslaten of de remmen van zouden kunnen falen, foei foei. Levensgevaarlijk! :bag:

Catch my drift? ;)
Heeft Federal ook een recall voor die banden lopen dan?

Andre

Bericht door Andre » 07 mei 2011, 10:51

Als dat zo is betekend het dus dat wij hier een beetje zitten te discusseren over banden. Maar advertentie logo s op de site zijn belangrijker dan de mensen die hier posten en misschien daardoor op het verkeerde been worden gezet door een evt miskoop.

Ik zie een forum anders.

Een forum is voor mij eerlijke info verstrekken en eerlijke info ophalen, zodat iedereen daar wat aan heeft. En natuurlijk leuke discussies.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 10:55

Andre, ik heb opdracht gegeven om de Federal pagina en de Federal banner offline te halen.

Tevens zal ik na het weekend dit topic offline zetten.

Andre

Bericht door Andre » 07 mei 2011, 11:04

Ok

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 11:10

Het is weekend, het kan zijn dat jullie nog even tegen die banner aan moeten kijken. Het is niet anders.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 07 mei 2011, 11:13

Hielke schreef:
Youp schreef:Niet om te rellen, maar even terugkomend op mijn vorige post over terugroepacties.

Catch my drift? ;)
Heeft Federal ook een recall voor die banden lopen dan?
"Men" kon het geduld niet opbrengen om op de officiele reactie van Federal te wachten en heeft ondertussen heel het verhaal om zeep geholpen.

Die Fiatjes zijn ook 2 maanden doorgeproduceerd zoals je ziet. Niet verwachten dat als je boe roept, er direct een oplossing is.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2011, 11:16

Andre schreef:
Ik zie een forum anders.

Een forum is voor mij eerlijke info verstrekken en eerlijke info ophalen, zodat iedereen daar wat aan heeft. En natuurlijk leuke discussies.
Daar ben ik het zekers mee eens :beer:
info delen en ervaringen maar ook discuseren over de ervaringen,
zodat leden en lezers er wat mee kunnen en of betere beslissingen kunnen nemen of meer, wel overwogen. :forum:

@Rico no problemo, vind het best een leuke banner 8)
tis wel zo dat, beter eerst antwoorden krijgen van Federal voor er meer mensen onbewust kopen, helaas dreven sommigen het wel erg hard/hoog op zonder ff te wachten op wat Federal zelf heeft te zeggen na al die feiten.

edit: wat Youp zegt.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 11:24

Helaas René, ik heb Cees op de hoogte gebracht dat we de samenwerking onder druk van dit topic stoppen. Cees heeft er begrip voor. Doorgaan met het vechten tegen windmolens heeft verder geen zin. Niet voor Cees/Federal, niet voor DF.

Eindresultaat is voor mij persoonlijk en voor Driving-fun.com erg onbevredigend, omdat we niet de kans hebben gekregen om te doen waar we voor willen staan. So be it.

steve smith

Bericht door steve smith » 07 mei 2011, 11:28

En toch blijf ik gewoon Federal's stoken. Maar dat terzijde. Jammer dat er een paar zuurpissers dit initiatief op zeep gekregen hebben. Het zal weer eens niet zo zijn....

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2011, 11:36

vind het ook jammer dat Federal (e.d.) niet echt de kans hebben gekregen om een goed verslag uit te leggen en of met oplossingen te komen e.d.
en het in het voorstadium hiero al veels te hoog opliep alvorens van Federal zelf een goed antwoordt oid te hebben gehad en wetende dat er nog nader onderzoek naar het hoe en wat zou worden gepleegd.
dat vond ik ook jammer en niet fair/redelijk/volwassen zo het er nu nog voor stond.

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2011, 12:03

RVV schreef:Helaas René, ik heb Cees op de hoogte gebracht dat we de samenwerking onder druk van dit topic stoppen.
:please:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2011, 12:38

daNpy schreef:
RVV schreef:Helaas René, ik heb Cees op de hoogte gebracht dat we de samenwerking onder druk van dit topic stoppen.
Please wat? Moeten er eerst ongelukken gebeuren?

Rico, het meest wijze besluit dat je had kunnen nemen. Hulde.

De samenwerking met Klapband (laat 'm aub een andere nickname kiezen) kan gerust doorgaan. Kan ie geen andere semi's voor een leuke prijs aanbieden? En misschien in de toekomst als Federal het lek boven heeft kunnen de banden wel weer aangeboden worden.

Voor nu is de afloop zeer bevredigend. Het forum heeft middels z'n bezoekers z'n enorme kracht laten zien. Op wat stekeligheden en ouwe koeien na is niemand op een onfatsoenlijke manier persoonlijk aangevallen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 mei 2011, 12:41

Met please wordt denk ik bedoelt dat men graag een andere reden zou zijn om de samenwerking met Federal te stoppen?

JP

Bericht door JP » 07 mei 2011, 12:45

Zolang je de oorzaak niet weet van die breuken, kun je ook niet zeggen dat het 100% aan de banden ligt.

Iets met innocent until proven guilty.....Zet het dan in de ijskast ipv de prullebak.... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 13:38

Hielke schreef:
daNpy schreef:
Please wat? Moeten er eerst ongelukken gebeuren?

Rico, het meest wijze besluit dat je had kunnen nemen. Hulde.

De samenwerking met Klapband (laat 'm aub een andere nickname kiezen) kan gerust doorgaan. Kan ie geen andere semi's voor een leuke prijs aanbieden? En misschien in de toekomst als Federal het lek boven heeft kunnen de banden wel weer aangeboden worden.

Voor nu is de afloop zeer bevredigend. Het forum heeft middels z'n bezoekers z'n enorme kracht laten zien. Op wat stekeligheden en ouwe koeien na is niemand op een onfatsoenlijke manier persoonlijk aangevallen.

Nee Hielke de afloop is niet bevredigend, want nu is er geen reden meer voor ons om hier nog een rol in te vervullen. Geen van de bezoekers krijgt nu via Driving-fun een bevredigend antwoord, ook jij niet. Er is nu niks opgelost of duidelijk geworden. Zelfs dit topic gaat verdwijnen na het weekend omdat ik niet wil dat dit topic gestart door Driving-fun/mij via google Federal/Klapband zal blijven schaden in de toekomst.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 13:48

Laatste reactie van Cees via mail.

Rico een ding moet je nog even doen.

Zet op de site, dat iedereen die Federal gekocht heeft bij mij (met overleg van een factuur) ga naar je banden leverancier en leg daar je klacht neer, en vraag of ze daar er wat aan gaan doen.
Ik kom eind v/d maand Mei met een uitslag goed of niet goed.
Ze moeten niet denken dat er niks aan gedaan wordt zoals bij ander banden merken/leveranciers van semi slicks die geen garantie geven.
als ik iets hoor van de fabriek hoor jij het eerst.

mvg CEESK

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 07 mei 2011, 13:52

Rico, houdt je ons wel op de hoogt van de verdere updates van Cees? Ik (en ik denk ook anderen die de banden al hebben), zou dat wel fijn vinden.

Verder vind ik het jammer dat dit de uitkomst moet zijn. Ik snap niet waarom er niet even gewacht kon worden op een officiële reactie.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 13:56

Ik zal er over nadenken wat ik met die updates ga doen. Dat er niet gewacht kon worden is omdat die ruimte ons niet gegund werd. Het alternatief zou zijn om meer schade aan Driving-fun en ook Federal/klapband te accepteren, dat is onacceptabel. Het zogenaamde vrije woord heeft ook een keerzijde.

jos_br

Re: Federal 595RS-R topic (blijft tot maandag online)

Bericht door jos_br » 07 mei 2011, 15:16

Wat er hier niet naar boven is gehaald, is de service op de baan. Is er geen andere manier (met een ander merk band) dat bijv. deze service doorgezet wordt?

Jos.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 07 mei 2011, 15:25

Rico
Ik ben blij dat je een verstandige beslissing hebt genomen.
Echter ik denk niet dat je de critici hier (waar ik er blijkbaar 1 van ben lees ik net) daarvan de credits hoeft te geven / als oorzaak hoeft aan te duiden.
Grtn
Erik

ErikS

Bericht door ErikS » 07 mei 2011, 15:49

jos_br schreef:Wat er hier niet naar boven is gehaald, is de service op de baan. Is er geen andere manier (met een ander merk band) dat bijv. deze service doorgezet wordt?

Jos.
Ik denk dat je daarnaar kan fluiten....

De volgende heeft weer wat over R888, die over hankook etc etc.
Dikke vinger vanaf Rico wat mij betreft, helemaal gelijk Rico!

(Ik zou de service niet meer doen iig.)

Gesloten