Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Robin Hartog

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2011, 09:33

k33z schreef:Wat een verhaal! Neem aan dat de reactie op dit forum van GTautoparts nep is?

Zou wat zijn als het echt een reactie is van de importeur, vol met spelfouten en onder de naam 'ceesklapband'. Wekt vertrouwen :)
Heb je het hele topic gelezen, of niet? :roll:

k33z

Bericht door k33z » 04 mei 2011, 09:43

Haha, stukje gemist. Duidelijk nu :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2011, 09:50

k33z schreef:Haha, stukje gemist. Duidelijk nu :)
;)

Neemt niet weg dat het een raar verhaal is, met die band.

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 04 mei 2011, 21:26

ceesklapband schreef:Hallo,
Is er iemand die een klapband kan laten zien , inleveren bij GTautoparts
Die krijgt een bloemetje omdat hij het kan navertellen.
Scheuren komen ook bij ander merken voor ,daar hoor ik niemand over
'Scaling and chunking' komt idd voor bij stevig circuit gebuik,
maar 'cracking' zoals de 595 RS-R ziet men bij de concurenten niet.

Ik ben aan 't tweifelen of ik er nog twee Federals bij moet kopen of misschien kiezen voor een ander merk...
Dit alles hangt af van de garanties die Federal of de importeur kan geven !!!

wjn

Bericht door wjn » 04 mei 2011, 22:42

Wel goedkoop rijden als je elke keer onder garantie nieuwe banden krijgt, of vergis ik me.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 22:46

:mrgreen:

jos_br

Bericht door jos_br » 04 mei 2011, 22:51

Aad schreef:Oplossing juist zeer goed , fout vinden in de productie en verhelpen .

Ik vond hetgeen mijn klant aangeboden werd matig, vooral toen er resultaten van notabene andere banden met problemen waren die door elkaar gehaald werden. Toen de problemen zogenaamd van deze band bekent waren mocht hier niets over openbaar gemaakt worden......vreemd......zeker gezien de ophef hier nu over de Federall.

Ik heb de desbetreffende mail nog wel liggen.

Jos.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 04 mei 2011, 23:59

Ik ga hier bij het lezen sneller door m'n popcorn heen dan federal rijders door hun rubber :popcorn:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 10:14

zo ik het zie zijn het fouten in de samenstelling/smelting van het loopvlak, lijkt net of ze de mal van de banden in meerdere delen hebben en daar bij die delen iets niet 100% gaat en dus op die plekken gaat scheuren/loslaten.

bv toen ik mijn banden haalde (sportcontact 5P) zag ik ook iets van 4 strepen/naden over dwars met iets extra rubber alsof ie daar iets uit de mal kwam.

wellicht dat het ook zoiets gaat bij de federals, maar er daar iets niet helemaal gaat zo het hoort en zo op die plekken het rubber bv iets harder is dan de rest van de band en het verschil dan te groot wordt onder belasting blabla en dan gaat scheuren?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 10:23

ah, zie hier is wat ik bedoel, op deze nwe banden zie je ook de mal sporen overdwars

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik denk dat daar de breuken ontstaan...bv daar wordt de samenstelling een tikkie anders dan de rest van het loopvlak en dat gaat werken en uiteindelijk scheuren...
en dus niet juist geproduceerd.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2011, 13:50

Rene, die foto's werpen een nieuw licht op de kwestie betreffende de scheuren.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 mei 2011, 13:59

RVV schreef:Rene, die foto's werpen een nieuw licht op de kwestie betreffende de scheuren.
idd in de fabriek bewust zo geprepareerd :bag:

Waarom komt er geen reaktie van Cees Klapzak?

Michel

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 05 mei 2011, 14:04

Oorzaak is natuurlijk allang al bekend, maar er wordt gewoon niets meegedeeld omdat men veronderstelt dat als je de oorzaak verhelpt het probleem zichzelf oplost.

Dat klopt natuurlijk ook, maar dan moet je zeker niet gaan posten als NL dealer dat de scheuren geen kwaad kunnen.

Als de oorzaak echt nog niet bekend is dan zou ik om die reden NOOIT federal monteren, dan hebben ze blijkbaar geen idee waar ze mee bezig zijn.

Loose - Loose voor Federal dus.

E

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2011, 14:13

Michel het beledigen van Cees vind ik een beetje jammer van je. Die rol past je ook niet.

Eind deze maand komen mensen van Federal uit Taiwan naar Nederland toe voor/ betreffende deze situatie. Het wordt serieus genomen. Volwassen reageren AUB :wink:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 05 mei 2011, 14:26

Rico

Ik (en ik denk met mij vele anderen) zie liever dat je Cees Klapband aanspreekt op zijn uitspraken dat de scheuren geen kwaad kunnen terwijl de oorzaak (zogenaamd) onbekend is, en er pas eind mei "een technicus" naar europa komt. Dat laatste is een spreekwoordelijke dooddoener, dat eerste mogelijk een echte...............

Je realiseert je wel dat met de uitspraak van Cees en jou schijnbare instemming hierin, jij in eerste lijn verantwoordelijk bent als verkoper hier van die banden, op het moment dat iemand doorrijdt met die scheuren en eraf vliegt, iemand invalide rijd en een peperdure wagen finaal dubbelvouwt misschien nog 2 anderen erbij?

Check je BA verzekering van Driving Fun nog maar eens, een miljoen dekking is dan opeens niet zoveel meer........

Het is tijd voor DF om een standpunt in te nemen en dat duidelijk te ventileren. Doe je dat niet dan verlies je je gezicht voor zover dat bij de die hards al niet allang gebeurd is. Mensen met verstand van zaken nemen absoluut geen genoegen met het "henk en Ingrid antwoord" dat die scheuren helemaal geen kwaad kunnen, terwijl 3 weken geleden die scheuren nog veroorzaakt waren door zogenaamd verkeerd gebruiken van de banden (aflaten van lucht/te weinig lucht).

Dat je je naam eraan wilt verbinden.............. je wilt de grootste en de beste zijn ? Optiefen met die Federal meuk. Jij bent de baas van je toko, en tenzij je me gaat zeggen dat je blij bent met deze issue incl al de negatieve aandacht, hoor je gewoon professioneel op te treden. En dat doe je niet door je als een PVDA-er op te stellen en te pappen en nat houden over de rug van de berijders......................

Weer 2 cent.

Wordt dure hobby zo :mrgreen:

E

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 05 mei 2011, 14:36

Wat ik me af vraag nu is; als straks alles opgelost is en er duidelijkheid is. Wie van de klagers koopt die banden dan nog?

Ik zie de excuses nu al weer opkomen: "Het vertrouwens is weg", "ze zijn te duur", "Federal heeft het allemaal niet goed aan gepakt".

Eigenlijk is er maar een oplossing voor DF op dit moment en dat is de samenwerking beëindigen, want verkopen via DF doe je ze toch niet meer volgens mij. Dat hebben ze/we dan toch maar mooi bereikt in 20 pagina's :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 14:37

Rico,

Cees Noodverband probeert een loopje met het gemiddelde intellect op DF te nemen. Het zou mijns inziens niet verstandig zijn dit gedrag te imiteren.

Ling, Long en Lang uit Taiwan hoeven niet naar Nederland op bezoek te komen. Alsof alleen de banden die naar Nederland verzonden zijn aan die kwalen lijden. Onzin natuurlijk. Ze weten drommels goed wat er aan de hand is. Fotomateriaal genoeg. Ook van nieuwe banden waarbij het beroerde plaksel overduidelijk in beeld gebracht is. Ik wil hun officiele reactie wel eens horen. Mag ook wel in het chinees. Haal zaterdag toch m'n vaste portie Foe Jong Haai met Nasi, kunnen ze het antwoord mooi even vertalen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 14:39

DF zal z'n best doen en het is niet in DF z'n voordeel prut te verkopen, neem aan dat de meesten dat wel weten.

feit lijkt me wel dat het eerst beter uitgezocht moet worden voor er uitspraken komen waar geen bewijs van is en of goede grond/weerlegging, immers het moet nog verklaard worden waardoor en of hoe de band gemaakt wordt enz enz, de scheuren horen niet dat staat vast.
Hoe erg zoiets is of kan zijn zal Federal mee moeten komen met een goede uitleg, de rest is gissen lijkt me.

so don't be to hard on some around here.

stefan740

Bericht door stefan740 » 05 mei 2011, 14:49

Waarschijnlijk maken onze Federal heren er een stedentrip europa van. Het is zeker niet alleen NL met problemen.
Laatst gewijzigd door stefan740 op 05 mei 2011, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 05 mei 2011, 15:00

dan ga ik er nu ook nog even tegen aanschoppen :P

op r888 zitten deze strepen ook...
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb die federals vorig jaar in augustus gemonteerd gehad op me racer en met de DF track ochtend toen bijna constant gereden.. Geen rare scheuren oid gezien.

Die strepen lijken mij gewoon de afdruk van de mal ?
Hier een filmpje hoe ze hankooks bakken :P op 4.30 zie je de mal naar beneden komen het lijkt mij dat de naden tussen de verschillende delen gewoon die strepen kan op leveren ???

Voor de duidelijkheid.. die scheuren lijken me niet goed maar ik heb het op meerdere sets nog nooit gezien..

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 15:03

Erik schreef:Het is tijd voor DF om een standpunt in te nemen en dat duidelijk te ventileren. Doe je dat niet dan verlies je je gezicht voor zover dat bij de die hards al niet allang gebeurd is.
Je moet het ook niet ingewikkelder maken dan het is. Bedrijven kunnen op DF adverteren en ze kunnen als ze dat willen ook hun spul in een webshop zetten. Daar hoeft DF zelf verder geen standpunt over te hebben, lijkt me zo. Of denk je dat iedere site en ieder magazine alleen advertenties accepteert van de allerbeste bedrijven waar ze zelf voor de volle 100 procent achter staan?

Die banden zijn misschien wel goed en misschien is het rotzooi. Ik weet dat verder zelf niet en ik heb er ook geen mening over. Ik zie die foto's en dan zie ik wat ik zie, maar of die foto's er ook van andere merken zijn? Geen idee.

Het hele probleem zit er natuurlijk in dat Peter zich als het uithangbord van Federal heeft gepresenteerd. Daardoor lijkt het in dit geval of DF zich heeft uitgeleverd aan Federal en dat is natuurlijk oerdom. Maar aan de andere kant moet je de bezoekers van DF ook weer niet onderschatten. Ik neem aan dat iedereen zelf wel begrijpt dat het zinloos is om in een advertentie te melden dat het kutbanden zijn, dus natuurlijk staat er dat ze goed zijn. Maar ik denk dat Peter zich misschien wel een tweede keer bedenkt voor hij weer iets komt aanprijzen in een webshop.

Maar goed, er komt een dag dat we die dingen gaan testen, zoals Rico al eerder aangegeven heeft. Dan zien we vanzelf hoe ze bevallen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 mei 2011, 15:21

RVV schreef:Rene, die foto's werpen een nieuw licht op de kwestie betreffende de scheuren.
Zo worden praktisch alle banden gemaakt. Inclusief motorfietsbanden ed. Zie ook de post van Arnold z'n R888's.

Het probleem lijkt hem inderdaad te zitten in de verlijming/smelting van het loopvlak.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 05 mei 2011, 15:29

dan is het nog raar dat ik er 0,0 last van heb gehad.. moet wel zeggen dat de 106 950 Kg weegt.. Dus mogelijk zit daar dan ook nog wat verschil in. Dit was overigens een set die rond deze tijd vorig jaar is geleverd.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 15:42

Snipe,

over die test, ik heb er eerder naar gevraagd en toen uit het antwoord begrepen dat het absoluut geen vergelijkende test zou worden maar dat de test er wel op gericht zou zijn om uit te vinden of er scheurvorming zou ontstaan. Hoe dommer wil je maken? Er is middels de bevindingen van veel DF-ers met Federal banden immers allang duidelijk geworden dat de scheurvorming niet in de eerste 500 kilometers hoeft te verschijnen. Meestal gebeurt het tussen de 1000 en 2000 kilometers. Wil je op die testdag zulke afstanden gaan rijden? Een kind kan je vertellen dat dit niet lukt. En mocht die band het nu na gecombineerd straat en circuit gebruik wel 5000 km uithouden voordat er scheurvorming ontstaat, telt dit dan niet als fail? Wat telt nog als fail als Maandverband hier op het forum al gemeld heeft dat die scheurvrming helemaal niet erg is? Een echte klapband met lichamelijk letsel als gevolg daarvan? En als je slechts een enkele set banden op houdbaarheid test, hoe representatief is zo'n test dan voor alle geproduceerde banden terwijl er reeds legio voorbeelden zijn van scheurvorming. Helemaal niet dus.

En nog iets.

DF's commerciele verbintenis met Federal straalt op alle commerciele handelingen van DF af.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 16:11

Youp schreef:
Zo worden praktisch alle banden gemaakt. Inclusief motorfietsbanden ed. Zie ook de post van Arnold z'n R888's.

Het probleem lijkt hem inderdaad te zitten in de verlijming/smelting van het loopvlak.
arnold naber schreef:dan ga ik er nu ook nog even tegen aanschoppen :P

op r888 zitten deze strepen ook...
Die strepen lijken mij gewoon de afdruk van de mal ?
Hier een filmpje hoe ze hankooks bakken :P op 4.30 zie je de mal naar beneden komen het lijkt mij dat de naden tussen de verschillende delen gewoon die strepen kan op leveren ???

Voor de duidelijkheid.. die scheuren lijken me niet goed maar ik heb het op meerdere sets nog nooit gezien..
dat schreef ik dus ook als je men post goed had gelezen :D
het zijn inderdaad de mal sporen, maar waarschijnlijk ontstaan die scheuren rond die plekken, dat wilde ik ff naar voren brengen, omdat die ook zo over de band staan :wink:

wellicht bv aan de binnenkant van de banden waar de mal sporen staan een streep zetten (merken) bij elk mal overblijfsel (4?), en als er dan weer scheuren in komen (de mal sporen zijn dan al weg gesleten) kun je aan de zijkant van de band zien (waar je het controle streepje zet bij elk malspoor overdwars) of ie daar ongeveer de scheur vertoond :hmmm:
kun je weer iets uitsluiten of juist aanduiden.
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 mei 2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten