Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Mark 320iS

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Mark 320iS » 02 mei 2011, 22:19

Knot schreef:Niet te geloven dit... echt de complete productie van die weken is volgens mij niet in orde.... zou ze er snel af draaien als ik jou was!
Ja, hier gaan we niet meer mee rijden, veel te gevaarlijk, dat risico wil je gewoon niet lopen. Desnoods driften we ze op op Papenburg, hebben misschien ook zo'n afgelopen loopvlak zoals jij gisteren :-D

Je wilt eigenlijk niet weten hoe dit eruit had gezien na 600km knallen op een droog Spa met een beetje warm weer...

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 02 mei 2011, 23:54

Een ding moet je ze wel nageven. Ze zijn behoorlijk concequent. Vooral doorgaan, met deze band aan te bieden. Of te gaan testen....... :-) wat is het trouwens stil in dit topic..... Viel me zomaar ineens op.... :bag:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 mei 2011, 23:58

:mrgreen:

Joost

Bericht door Joost » 03 mei 2011, 00:02

Ik heb de importeur van Federal (vd Ban) anderhalve week geleden een e-mail gestuurd, tot op heden geen antwoord.

Ook heb ik de heer Klapband een e-mail geschreven. Daarop heb ik wel vrij snel een antwoord ontvangen.
De klacht is neergelegd bij de fabriek in Japan en het wordt onderzocht. Hij zou er op terug komen.

Doorrijden op de beschadigde banden kan volgens hem geen kwaad. Daar heb ik m´n bedenkingen bij. Hoe kan iemand hier over oordelen als niet duidelijk is wat de oorzaak is, en wat de gevolgen (gaan) zijn van het beschadigde loopvlak.

Vorige week maar nieuwe Toyo´s besteld!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 mei 2011, 00:17

Bij de meesten die het hebben lijken de scheuren alleen oppervlakkig te zijn en dat is idd niet zo erg. Maar ik heb er inmiddels ook al gezien die tot aan het canvas ingescheurd waren en dat is echt een no go.

Ik denk ook dat als ze het eenmaal hebben het alleen maar erger word. Omdat je heel veel zijwaardse krachten hebt op de band in een bocht gaat het profiel wringen als het ware en scheurt het steeds verder. Kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen maar dat is volgens mijn logica.

Plus iets anders is dat ik denk dat de werkelijke oorzaak, welke dat ook mag zijn niet in de toplaag zit. Als je de meeste foto's ziet dan lopen de scheuren in het profiel gewoon in elkaar over als het ware, zou er geen profiel uitgesneden zijn dan had je gewoon 1 lijn gehad. Zou het alleen in de toplaag zitten dan had dit niet zo geweest en had je meer random scheuren gezien denk ik zo.

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 03 mei 2011, 05:44

Hallo Mark,

Welke productie datum staat er op jou banden?
En met welke bandenspanning heb jij gereden?

Wat mij opvalt is dar de scheuren 1 á 2 cm van de 'aanzet' van twee stukken zit...
Dan zit de oorzaak dieper dan alleen de toplaag.

Knot

Bericht door Knot » 03 mei 2011, 12:14

Ik heb vaak leeglopende banden gehad of profielslierten die eraf liepen maar door die klapband zondag die ineens volledig uit elkaar spatte en plastic delen etc van bumper en spatbord meenam ben ik wel wat voorzichtiger geworden moet ik zeggen.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 03 mei 2011, 12:47

Knot schreef:Niet te geloven dit... echt de complete productie van die weken is volgens mij niet in orde.... zou ze er snel af draaien als ik jou was!
Ik vind het vooral schokkend omdat we er nog niet serieus op het droog mee hebben gereden. Zo zien ze er dus al uit na knallen op een nat circuit, de scheuren zouden dus wel heel wat erger zijn geweest als we er ook mee op het droog gereden hadden...

Ben benieuwd of Federal de mensen nog tegemoet gaat komen! We gaan er in ieder geval niet meer mee op het circuit rijden.

ceesklapband

Bericht door ceesklapband » 03 mei 2011, 20:26

Hallo alle rijders van DF
Even mijn antwoordt op de Federal banden waar ieder zo bang van zijn, over de scheuren.
Een ding het zijn geen scheuren die KWAAD kunnen, het is de aan hechting van het loopvlak, geen mooi gezicht, daar ben ik het mee eens,
Is er iemand die een klapband kan laten zien , inleveren bij GTautoparts
Die scheuren kunnen geen kwaad , het wordt onderzocht bij de fabriek in taiwanÉind van de mnd mei komt er een tech man van federal naar nederland
Scheuren komen ook bij ander merken voor ,daar hoor ik niemand over TOYO/YOKOHAMA/DUNLOP/KUMHO /HANKKOK ZIE JE HET OOK WEL EENS
graag hoor of zie ik een pos bericht
MVG GTautoparts

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 03 mei 2011, 20:36

Kun je je eerst even voorstellen in het voorstel topic? :mrgreen:

Aad

Bericht door Aad » 03 mei 2011, 20:42

ceesklapband schreef:Hallo alle rijders van DF
Even mijn antwoordt op de Federal banden waar ieder zo bang van zijn, over de scheuren.
Een ding het zijn geen scheuren die KWAAD kunnen, het is de aan hechting van het loopvlak, geen mooi gezicht, daar ben ik het mee eens,
Die scheuren kunnen geen kwaad , het wordt onderzocht bij de fabriek in taiwanÉind van de mnd mei komt er een tech man van federal naar nederland
Scheuren komen ook bij ander merken voor ,daar hoor ik niemand over TOYO/YOKOHAMA/DUNLOP/KUMHO /HANKKOK ZIE JE HET OOK WEL EENS
MVG GTautoparts
Die Federal man had beter daar zijn werk goed kunnen doen :'( Wat heeft het voor meer waarde dat hij hier heen komt :hmmm:

En is niet erg als de hechting niet goed is van het loopvlak ?

Kan je ook vertellen wat het verschil van compount is met de normale SS-595 ?
Begin namelijk steeds meer te vermoeden dat het de gewone straatband is met ander profiel .

Mv Gr Aad

JP

Bericht door JP » 03 mei 2011, 20:48

Afbeelding

Niets aan de hand, mensen. !

Serieus; mag je pas ná een klapband dan gaan reclameren? :hmmm:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 03 mei 2011, 21:02

ceesklapband schreef:Hallo alle rijders van DF
MVG GTautoparts
Geachte heer Klapband,

Allereerst mijn complimenten dat u zich mengt in deze discussie op een openbaar forum! Desondanks roept uw reactie bij mij enkele vragen op, hopelijk bent u in de gelegenheid hierop te antwoorden.

- Kunt u gemotiveerd aangeven waarom de scheuren in de banden géén gevaar zijn. En dat mede in relatie tot de verhalen uit Duitsland waar iemand zijn volledige loopvlak verloren heeft, ik verwijs even naar de links die hieronder zijn bijgevoegd.
- Voorts de vraag wat de oorzaak van de scheuren is en waarom deze dwars over het gehele loopvlak loopt.

Uw argument dat zulke scheuren 'ook wel eens' voorkomen bij andere merken is mijns inziens geen verweer in deze. Wij hebben meerdere setjes Toyo's versleten en nooit zulke problemen ondervonden. Bij de Federal band komt het probleem veel regelmatiger voor, voorzover ik kan inschatten.

Uw opmerking 'graag hoor of zie ik een positief bericht', bij deze. Wij hebben er een gehele dag op Spa meegereden en daarover niets dan lof, de grip is vele malen beter dan de vergelijkbare Toyo's.

http://www.touristenfahrerforum.de/foru" onclick="window.open(this.href);return false; ... 47&page=12

http://www.touristenfahrerforum.de/foru" onclick="window.open(this.href);return false; ... tcount=240

Alvast bedankt!

Joy

Bericht door Joy » 03 mei 2011, 21:13

Yokohama Advan na 12.000 km zonder winterkilometers:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus ja, je ziet het bij andere merken ook.

Het enige wat me bij de Federal zorgen baart is dat gebruikers consequent scheurvorming over de volledige breedte van de band laten zien. Dan vraag je je af of er ergens iets mis gaat in het productieproces.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 mei 2011, 21:27

Die foto's had je niet hoeven plaatsen want die scheurvorming is, zoals je zelf al aangeeft, niet met de scheuren over de hele breedte zoals bij de Federals te vergelijken.

Toyo plaatst op z'n eigen site ook foto's van 888's met scheurvorming in lamellen met de bedoeling de eigenaars te waarschuwen deze beschadigde banden NOOIT weer te gebruiken.

Niall

Bericht door Niall » 03 mei 2011, 21:40

Aad schreef: Die Federal man had beter daar zijn werk goed kunnen doen :'( Wat heeft het voor meer waarde dat hij hier heen komt :hmmm:

En is niet erg als de hechting niet goed is van het loopvlak ?

Kan je ook vertellen wat het verschil van compount is met de normale SS-595 ?
Begin namelijk steeds meer te vermoeden dat het de gewone straatband is met ander profiel .

Mv Gr Aad
Aad,

Misschien kan je mijn collega met zijn Audi nog herrineren, hij had toen bij jouw banden + velgen gekocht. Banden waren 19inch Federals, havelwege Frankrijk kwam ie er achter dat de zijkanten van de banden helemaal opengescheurd waren. Toen moest ie 4 nieuwe banden kopen om die te vervangen, banden hadden nog een 5 mm profiel.

Nog complimenten voor jou dat jij het uiteindelijk netjes opgelost hebt zonder veel hulp van de importeur, krijg bij deze banden een soortgelijke gevoel....... :roll:

Aad

Bericht door Aad » 03 mei 2011, 22:14

Klopt inderdaad , in somige maten hadden ze die problemen en met nieuwe partijen nog steeds .

Met Falken ook mee gemaakt in een nieuwe maat 19 inch , maar die zijn er achter gekomen wat
er mis was gegaan met die toen nieuwe maat , en dat geef toch meer vertrouwen in een merk !

Hebben in het verleden erg veel Federal als B merk verkocht zonder problemen , echter in een paar maten zoals 225/35/19 kwamen scheuren en weet niet og het op gelost is , verkopen doen we ze niet meer namelijk .

Mv Gr Aad

jos_br

Bericht door jos_br » 03 mei 2011, 22:51

Met Falken heb ik genoeg meegemaakt en vondt de oplossing bijzonder matig....

Jos.

Aad

Bericht door Aad » 03 mei 2011, 23:09

Oplossing juist zeer goed , fout vinden in de productie en verhelpen .

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 04 mei 2011, 01:06

Dit verhaal wordt steeds bizarder. Gaat fa klapband en co ook de vervolgschade van een eventuele klapband vergoeden dan ? Ik zou de productaansprakelijkheidsverzekeringspolis nog maar eens checken dan. Enig idee wat voor juridisch gevolg dit soort uitspraken kan hebben ? Het is snel gezegd, ik had gezegd: stoppen met rijden totdat de oorzaak bekend is.
Zomaar een insteek.......

k33z

Bericht door k33z » 04 mei 2011, 08:47

Wat een verhaal! Neem aan dat de reactie op dit forum van GTautoparts nep is?

Zou wat zijn als het echt een reactie is van de importeur, vol met spelfouten en onder de naam 'ceesklapband'. Wekt vertrouwen :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2011, 09:33

k33z schreef:Wat een verhaal! Neem aan dat de reactie op dit forum van GTautoparts nep is?

Zou wat zijn als het echt een reactie is van de importeur, vol met spelfouten en onder de naam 'ceesklapband'. Wekt vertrouwen :)
Heb je het hele topic gelezen, of niet? :roll:

k33z

Bericht door k33z » 04 mei 2011, 09:43

Haha, stukje gemist. Duidelijk nu :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mei 2011, 09:50

k33z schreef:Haha, stukje gemist. Duidelijk nu :)
;)

Neemt niet weg dat het een raar verhaal is, met die band.

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 04 mei 2011, 21:26

ceesklapband schreef:Hallo,
Die krijgt een bloemetje omdat hij het kan navertellen.
Scheuren komen ook bij ander merken voor ,daar hoor ik niemand over
'Scaling and chunking' komt idd voor bij stevig circuit gebuik,
maar 'cracking' zoals de 595 RS-R ziet men bij de concurenten niet.

Ik ben aan 't tweifelen of ik er nog twee Federals bij moet kopen of misschien kiezen voor een ander merk...
Dit alles hangt af van de garanties die Federal of de importeur kan geven !!!

Gesloten