Verbruik Electrische auto
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Verbruik Electrische auto
En daar is de co2 handel dus voor bedoeld, om dat wel interessant te maken voor die bendes.
Bij Saab was een ingenieur die gewoon afval in zijn auto pleurde a la back to the future. Die had 100.000 km met succes afgelegd.
Zou ik ook wel willen. Liever dan een auto op electriciteit.
Bij Saab was een ingenieur die gewoon afval in zijn auto pleurde a la back to the future. Die had 100.000 km met succes afgelegd.
Zou ik ook wel willen. Liever dan een auto op electriciteit.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Verbruik Electrische auto
Er zijn zoveel mogelijkheden voorhanden die in onze huidige maatschappij toegepast kunnen worden. Het probleem is alleen dat de kostprijs van deze nieuwe brandstoffen nooit kunnen concurreren met de huidige brandstoffen. Ze zijn sterk afhankelijk van subsidie beleid. En deze worden gedacht op een niveau waar de olielobby heel sterk is. Iets met Koninklijke Shell. Maargoed, we horen bij de EU en kunnen dat ook niet eeuwig volhouden. Nederland loop wat dat betreft heel ver achter.
Nederland is geen productieland meer maar een kenniseconomie. Doordat we (overheid) nu onze koppen in de grond steken ligt de focus verkeerd en missen wij de boot en komen we zwaar op de koffie. Dat gaat de economie van NL geen goed doen.
Ik ben er bang voor.
Nederland is geen productieland meer maar een kenniseconomie. Doordat we (overheid) nu onze koppen in de grond steken ligt de focus verkeerd en missen wij de boot en komen we zwaar op de koffie. Dat gaat de economie van NL geen goed doen.
Ik ben er bang voor.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28593
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Verbruik Electrische auto
inderdaad als we massaal elektrisch gaan rijden kan niet eens door het elek. netwerk dat we hebben.
dat kan zoveel stroom aanvraag niet aan, dan gaan de kabels rood gloeiend worden
(heb ik als verhaal uit eerste hand van een medewerker bij een van de grootste netwerkbeheerders in NL
)
dat kan zoveel stroom aanvraag niet aan, dan gaan de kabels rood gloeiend worden

(heb ik als verhaal uit eerste hand van een medewerker bij een van de grootste netwerkbeheerders in NL

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Verbruik Electrische auto
Windmolens zijn zeker lelijke apparaten daarom bouwen we ze ver op zee, of in Urk.
(welke gespschoen in hemelsnaam dat laatste verzonnen heeft).
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die weten hoeveel kabaal een 5Mw windmolen maakt bij ee windkrachtje 4........
Jahoor, bouw ze vooral op Urk
Die getijde centrale incl dat extra meertje voor de afsluitdijk van Wubbo Okkels, dat biedt m.i. perspectief !
(welke gespschoen in hemelsnaam dat laatste verzonnen heeft).
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die weten hoeveel kabaal een 5Mw windmolen maakt bij ee windkrachtje 4........
Jahoor, bouw ze vooral op Urk

Die getijde centrale incl dat extra meertje voor de afsluitdijk van Wubbo Okkels, dat biedt m.i. perspectief !
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 aug 2007, 15:21
- Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098
Re: Verbruik Electrische auto
Waarom techniek die behoorlijk doorontwikkeld is vergelijken met een techniek die in de kinderschoenen staat? Om de laatste te kunnen afbranden?
Kan me zo voorstellen dat de heren Otto, Daimler en Benz ook behoorlijk bekritiseerd werden in hun tijd, toch ben ik blij dat de afweging over de kosten voor voer voor de paarden versus benzine voor de verbandingsmotor in het voordeel van de laatste beslecht is.
Ik heb overigens liever windmolens op 1 kilometer van m'n huis dan een kerncentrale op 10 kilometer, maar dat terzijde...
Kan me zo voorstellen dat de heren Otto, Daimler en Benz ook behoorlijk bekritiseerd werden in hun tijd, toch ben ik blij dat de afweging over de kosten voor voer voor de paarden versus benzine voor de verbandingsmotor in het voordeel van de laatste beslecht is.
Ik heb overigens liever windmolens op 1 kilometer van m'n huis dan een kerncentrale op 10 kilometer, maar dat terzijde...
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Verbruik Electrische auto
Ik bouw en verkoop tegenwoordig E-bikes.
http://www.youtube.com/watch?v=RuVVA_ZoeRc" onclick="window.open(this.href);return false;
Geeft mij meer lol dan welke auto of motor dan ook, qua acceleratie moet je een rappe wagen hebben wil je van 0-50kmh winnen Haha,
Over driving fun en zuinigheid gesproken

- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Verbruik Electrische auto
Snelheid van 50km/h, moet je dan een helm op omdat het een scooter is? Of hoeft dat nooit?
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Verbruik Electrische auto
Nondeju, dat is vet, die fiets!
Hebbe hebbe!
(Moet je zelf een fiets aanleveren, of is die 1000 euri al in?
)
Hebbe hebbe!

(Moet je zelf een fiets aanleveren, of is die 1000 euri al in?

- Martijn_bmw
- Berichten: 28593
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Verbruik Electrische auto
vette fiets! maar ben bang dat dit niet als fiets wordt gezien...
weet het wel zeker, al die officiele dingen met electro hulp schakelen boven de 25km/h de hulp uit.
anders wordt het gezien als snorfiets met kentekenplicht en al. of boven de 40km/h als bromfiets...
neemt niet weg dat ik het een gaaf ding vind en een stoer filmpje met die flitspaal 8)
weet het wel zeker, al die officiele dingen met electro hulp schakelen boven de 25km/h de hulp uit.
anders wordt het gezien als snorfiets met kentekenplicht en al. of boven de 40km/h als bromfiets...
neemt niet weg dat ik het een gaaf ding vind en een stoer filmpje met die flitspaal 8)

- busby
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40
Re: Verbruik Electrische auto
Ik zit zelf ook in de fietsen, wellicht is er wel een zelfde lijn tussen die van de E-auto's en E-bikes, een niet te onderschatten mogelijk probleem;
Wanneer je één van die producten koopt, schrijf je hem in zeg voor de auto in 10 jaar volledig af, de fiets maximaal 5 jaar. Het is geen "normaal" product meer wat je koopt, het is een electronisch product met een bijpassende levensduur, vergelijkbaar met de accu van bijv. je mobiele telefoon.
Hoeveel accu's zijn er na 2 jaar nog bruikbaar?
Het is niet aannemelijk dat een electronisch product over 5 tot 10 jaar met dezelfde snelheid van technische ontwikkelingen en verbeteringen nog uitwisselbaar zal zijn met techniek van vandaag, zeg laders en accu's. Een accu van een fiets kan je ongeveer 1000 keer opladen, dit zal in de praktijk ca. 4 tot 5 jaar zijn.
Het zal een uitopie zijn wanneer er dan nog (passende) vervangings accu's leverbaar zullen zijn, dus zal de fiets waardeloos zijn na die tijd.
Ik verwacht dat het met een auto niet anders zal zijn, al zal de afschrijving wat langzamer gaan.
De prijs per kilometer zal naar mijn idee vele malen hoger zijn dan een auto op fossiele brandstoffen, alleen al vanwege de afschrijving
Wanneer je één van die producten koopt, schrijf je hem in zeg voor de auto in 10 jaar volledig af, de fiets maximaal 5 jaar. Het is geen "normaal" product meer wat je koopt, het is een electronisch product met een bijpassende levensduur, vergelijkbaar met de accu van bijv. je mobiele telefoon.
Hoeveel accu's zijn er na 2 jaar nog bruikbaar?
Het is niet aannemelijk dat een electronisch product over 5 tot 10 jaar met dezelfde snelheid van technische ontwikkelingen en verbeteringen nog uitwisselbaar zal zijn met techniek van vandaag, zeg laders en accu's. Een accu van een fiets kan je ongeveer 1000 keer opladen, dit zal in de praktijk ca. 4 tot 5 jaar zijn.
Het zal een uitopie zijn wanneer er dan nog (passende) vervangings accu's leverbaar zullen zijn, dus zal de fiets waardeloos zijn na die tijd.
Ik verwacht dat het met een auto niet anders zal zijn, al zal de afschrijving wat langzamer gaan.
De prijs per kilometer zal naar mijn idee vele malen hoger zijn dan een auto op fossiele brandstoffen, alleen al vanwege de afschrijving
- Martijn_bmw
- Berichten: 28593
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Verbruik Electrische auto
100% mee eens en schreef ik ook al in dit topic, als je de hoge afschrijvingskosten meeneemt is de kilometer kostprijs gewoon hoger dan die van een benzine of diesel autobusby schreef:Ik zit zelf ook in de fietsen, wellicht is er wel een zelfde lijn tussen die van de E-auto's en E-bikes, een niet te onderschatten mogelijk probleem;
Wanneer je één van die producten koopt, schrijf je hem in zeg voor de auto in 10 jaar volledig af, de fiets maximaal 5 jaar. Het is geen "normaal" product meer wat je koopt, het is een electronisch product met een bijpassende levensduur, vergelijkbaar met de accu van bijv. je mobiele telefoon.
Hoeveel accu's zijn er na 2 jaar nog bruikbaar?
Het is niet aannemelijk dat een electronisch product over 5 tot 10 jaar met dezelfde snelheid van technische ontwikkelingen en verbeteringen nog uitwisselbaar zal zijn met techniek van vandaag, zeg laders en accu's. Een accu van een fiets kan je ongeveer 1000 keer opladen, dit zal in de praktijk ca. 4 tot 5 jaar zijn.
Het zal een uitopie zijn wanneer er dan nog (passende) vervangings accu's leverbaar zullen zijn, dus zal de fiets waardeloos zijn na die tijd.
Ik verwacht dat het met een auto niet anders zal zijn, al zal de afschrijving wat langzamer gaan.
De prijs per kilometer zal naar mijn idee vele malen hoger zijn dan een auto op fossiele brandstoffen, alleen al vanwege de afschrijving

- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Verbruik Electrische auto
100% eens wat betreft een auto, wat betreft mijn Ebike, 100% oneens.
w/uur per km is zo vreselijk gunstig dat ik voor 1.6 euro aan stroom 1000 km zou kunnen rijden, maar omdat het zo leuk is om de Hayabusa van het fietspad uit te hangen ( verstand er wel bij ) gaat dit ongeveer over naar 500 km
Een maat van mij heeft nav. van het zien van mijn fiets ook een fiets laten bouwen en kan de conversie kosten in iets meer dan een half jaar terug verdienen. Even geen zin het hele verhaal van 25km woon/werk verkeer / 1 op 11 rijdende bus uit te leggen.
Anyway, het is zeker niet straatlegaal, een helm zou ook zeker verstandig zijn.
Elektrische fiets is toegestaan tot max 250 watt. ondersteuning tot 25km/h en alleen icm een trapsensor.
De accu's in mijn fiets zijn niet te vergelijken met "normale" ebikes maar hebben na 1000x laden/ontladen nog ongeveer 80% over van de capaciteit, wat ook voldoende is.
Complete set accu's ongeveer 400 euro voor 700 watt/uur en zijn na een paar jaar alleen maar goedkoper, verder slijt er niet veel. Brushless motor behoeft geen onderhoud en kan tig 1000 km draaien. Af en toe een 8,95 euro achterbandje bij de halffords.
De vrouw heeft de bike nu mee naar het centrum en de auto's laten we bijna altijd staan. 8Pk op een fiets is spannender dan 330 pk in de BMW 535d kan ik je vertellen
w/uur per km is zo vreselijk gunstig dat ik voor 1.6 euro aan stroom 1000 km zou kunnen rijden, maar omdat het zo leuk is om de Hayabusa van het fietspad uit te hangen ( verstand er wel bij ) gaat dit ongeveer over naar 500 km
Een maat van mij heeft nav. van het zien van mijn fiets ook een fiets laten bouwen en kan de conversie kosten in iets meer dan een half jaar terug verdienen. Even geen zin het hele verhaal van 25km woon/werk verkeer / 1 op 11 rijdende bus uit te leggen.
Anyway, het is zeker niet straatlegaal, een helm zou ook zeker verstandig zijn.
Elektrische fiets is toegestaan tot max 250 watt. ondersteuning tot 25km/h en alleen icm een trapsensor.
De accu's in mijn fiets zijn niet te vergelijken met "normale" ebikes maar hebben na 1000x laden/ontladen nog ongeveer 80% over van de capaciteit, wat ook voldoende is.
Complete set accu's ongeveer 400 euro voor 700 watt/uur en zijn na een paar jaar alleen maar goedkoper, verder slijt er niet veel. Brushless motor behoeft geen onderhoud en kan tig 1000 km draaien. Af en toe een 8,95 euro achterbandje bij de halffords.
De vrouw heeft de bike nu mee naar het centrum en de auto's laten we bijna altijd staan. 8Pk op een fiets is spannender dan 330 pk in de BMW 535d kan ik je vertellen

- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Verbruik Electrische auto
OK, duidelijk: Wel een leuk idee inderdaad, kan me voorstellen dat het een sensatie geeft.
Even over verbruik: Cijfers over kosten heb ik niet, maar in de AMT staat een artikel over co2-uitstoot: Elektrische auto met kolencentrale-energie stoot meer uit dan een moderne diesel, 160g/km!
Bij gemiddelde europese energie is dat 60 g/km, in Duitsland 75, in frankrijk(kernenergie) nog maar 20 g/km.
Even over verbruik: Cijfers over kosten heb ik niet, maar in de AMT staat een artikel over co2-uitstoot: Elektrische auto met kolencentrale-energie stoot meer uit dan een moderne diesel, 160g/km!
Bij gemiddelde europese energie is dat 60 g/km, in Duitsland 75, in frankrijk(kernenergie) nog maar 20 g/km.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Verbruik Electrische auto
wel gaaf zo'n rappe fiets 

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Verbruik Electrische auto
Louis, heb je ergens een website hierover ? Heb al eens vaker dit soort filmpjes gezien, ben wel nieuwsgierig geworden 

- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Verbruik Electrische auto
Aan de site wordt gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=MqoDInSJsRU" onclick="window.open(this.href);return false;
Geeft een berg " Joy " hoor
http://www.youtube.com/watch?v=MqoDInSJsRU" onclick="window.open(this.href);return false;
Geeft een berg " Joy " hoor

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Verbruik Electrische auto
En wat is de uitgangsbasis kwa fiets ? Moet je die zelf aanleveren of is er reeds ervaring met bepaalde frames ? Wat doe je met de accu's als de fiets lange tijd stil staat ?
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Re: Verbruik Electrische auto
Qua fiets is gewoon een goede MTB voldoende, een beetje MTB zal toch wel gemaakt zijn om met 60 km/h van een berg af te gaan ?
Ik heb zelf een nieuwe MTB gekocht van het merk Stevens, en dit gaat echt prima. de MTB is ongeveer 18 kg ( kan minder ) zwaarder geworden maar het rijdt en remt vooral echt goed. De accu's worden geladen tot ongeveer 70% vol bij lange tijd niet gebruiken.Accu's zullen na een paar maanden dan nog steeds 65% vol zijn. Maar een lange tijd niet gebruiken is wel vervelend
Ik heb zelf een nieuwe MTB gekocht van het merk Stevens, en dit gaat echt prima. de MTB is ongeveer 18 kg ( kan minder ) zwaarder geworden maar het rijdt en remt vooral echt goed. De accu's worden geladen tot ongeveer 70% vol bij lange tijd niet gebruiken.Accu's zullen na een paar maanden dan nog steeds 65% vol zijn. Maar een lange tijd niet gebruiken is wel vervelend

- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Verbruik Electrische auto
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9697 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;do 05 mei 2011, 05:30 | 0 reacties
| lees voor
Elektrische auto loont niet
door Olof van Joolen
AMSTERDAM - Bijna niemand heeft er baat bij om zijn gewone auto in te ruilen voor een elektrisch exemplaar.
Voor 95 procent van de automobilisten is de actieradius van elektrische auto’s te beperkt. Ook hebben verreweg de meeste autobezitters geen mogelijkheden om de wagen op te laden.
Dit blijkt uit onderzoek van het verkeersadviesbureau Goudappel Coffeng. Het grootste struikelblok is de te beperkte actieradius van de nieuwe generatie auto’s. De beste modellen komen op een volle accu volgens de fabrikant maximaal 150 kilometer ver.
Airco
Onderzoeker Wim Korver stelt dat met elektrisch rijden veel minder kilometers gemaakt kunnen worden dan fabrikanten stellen. „Files, rijden op de snelweg en het gebruik van de verwarming en airco worden niet meegerekend”, legt Korver uit.
Het tweede probleem is het opladen. Uit de studie blijkt dat in het sterk verstedelijkte Nederland het een groot probleem is de auto op eigen terrein of voor de deur aan het verlengsnoer te hangen. Critici van de elektrische auto wezen er eerder al op dat ze helemaal niet zo groen zijn als de overheid doet voorkomen. Wanneer iedereen zou overstappen, zouden er dertig nieuwe elektriciteitscentrales moeten komen. Die draaien op hun beurt op fossiele brandstoffen als kolen en gas.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Verbruik Electrische auto
dat zijn wel heel veel centrales...maja das dan ook iedereen.
doch nu kunnen ze nog steeds geen stroom opslaan das natuurlijk zonde, doch s nachts wanneer er eigenlijk een overdaad aan stroom is bij de centrales zou die stroom wel kunnen worden opgeslagen in de accu's van die auto's.
daarbij steeds meer woonwijken e.d. gaan over op zonnencellen op het dak e.d. en zodoende wordt ook die overdaad aan stroom terug gestuurd naar de centrales dus dat zal op den duur wel goed komen.
bovendien komen er veel auto's als hybride of met hulpmotor en is de schets een beetje op zoals het nu zou zijn en dan ineens een ieder op EV en das geen juist beeld natuurlijk
doch nu kunnen ze nog steeds geen stroom opslaan das natuurlijk zonde, doch s nachts wanneer er eigenlijk een overdaad aan stroom is bij de centrales zou die stroom wel kunnen worden opgeslagen in de accu's van die auto's.
daarbij steeds meer woonwijken e.d. gaan over op zonnencellen op het dak e.d. en zodoende wordt ook die overdaad aan stroom terug gestuurd naar de centrales dus dat zal op den duur wel goed komen.
bovendien komen er veel auto's als hybride of met hulpmotor en is de schets een beetje op zoals het nu zou zijn en dan ineens een ieder op EV en das geen juist beeld natuurlijk
- busby
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40
Re: Verbruik Electrische auto
ik zou mijn geld op waterstof zetten.......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Semrush [Bot] en 7 gasten