Maar over de banden zelf................Ik snap namelijk iets niet....Er zijn op dit moment topbanden op de markt, bewezen onder een miljoen trackday auto's wereldwijd......(bij wijze van).
Dan kom je als DF met een Federal (eerste gedachte, Federal WTF is dat nu dan, gaan we het gehakt voortaan ook bij de Aldi kopen ?) die zich nog maar moet bewijzen maar die ietsje goedkoper zijn dan de reeds bewezen banden.............ikke niet begrijp 8)
Vervolgens komen er aanvankelijk wat horror foto's aan.
En er wordt gegoogled en gezocht en gezocht en er wordt vooral gevonden....
En dan komen er vanuit de states ook allerlei verhalen boven drijven van banden waarvan het loopvlak tot >5mm inscheurt. Na autoX evenementen bij 30grd celcius.
Dan zeg ik op mijn beurt, Beste Driving Fun, pas op welke band je adviseert, dit is recept voor ellende.. Je bent, of pretendeert een marktleidende autosite te zijn waarvan de gemiddelde bezoeker boven gemiddelde prestaties van zijn auto verwacht.
In die context kun je geen B keuze banden aanbieden waarvan nog maar getest moet worden hoe goed ze het doen, maar waarvan wel een stuk of 100 verhalen op internet rondzwermen van loopvlak breuken........
Dan stap je in je auto en zorg je dat er een mooie deal komt van Toyo bijv.
Gewoon voor het beste gaan, alleen topmateriaal aanbieden net zoals je je trackdays op topcircuits aanbiedt.
Mensen die niet willen kopen toch niet, maar eraf vliegen met banden door DF geadviseert en in de groupbuy geleverd, ik weet niet hoor.....dat schaadt uiteindelijk DF.
Dus ga op zoek naar een importeur met een fatsoenlijk gerenomeerd bandenmerk waarvan zijn achternaam niet doet vermoeden wat zijn banden blijkbaar doen

Ik ben geen fervententrackday rijder (alhoewel ik met een dikke safiaan rondreed op de ring 12nov jl) maar ben wel in de markt voor een setje semi's. Denk je dat er 1 haar op mijn hoofd is die na het zien van die foto's en de verhalen erachter, denkt aan Federal ? Zijn er hier serieus mensen die het risico willen lopen voor dat wisselgeld een auto af te schrijven ? Want als dat zo is, dan zijn DF dagen ook niet meer zo serieus te nemen................en dan is het cirkeltje wel rond.
Driving fun, kwalitatief hoogstaande, veilige en gezellige trackdays. Daar past een Federal semi slick helemaal niet bij.
Just my 2 cts.
E