Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Erik
Auto: BMW ///M

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Erik » 16 apr 2011, 14:38

Wat een topic, heb niet alle 16pag gelezen, ik haakte bijna af na het grote ":ze zijn te duur gezeik"

Maar over de banden zelf................Ik snap namelijk iets niet....Er zijn op dit moment topbanden op de markt, bewezen onder een miljoen trackday auto's wereldwijd......(bij wijze van).
Dan kom je als DF met een Federal (eerste gedachte, Federal WTF is dat nu dan, gaan we het gehakt voortaan ook bij de Aldi kopen ?) die zich nog maar moet bewijzen maar die ietsje goedkoper zijn dan de reeds bewezen banden.............ikke niet begrijp 8)

Vervolgens komen er aanvankelijk wat horror foto's aan.
En er wordt gegoogled en gezocht en gezocht en er wordt vooral gevonden....
En dan komen er vanuit de states ook allerlei verhalen boven drijven van banden waarvan het loopvlak tot >5mm inscheurt. Na autoX evenementen bij 30grd celcius.

Dan zeg ik op mijn beurt, Beste Driving Fun, pas op welke band je adviseert, dit is recept voor ellende.. Je bent, of pretendeert een marktleidende autosite te zijn waarvan de gemiddelde bezoeker boven gemiddelde prestaties van zijn auto verwacht.

In die context kun je geen B keuze banden aanbieden waarvan nog maar getest moet worden hoe goed ze het doen, maar waarvan wel een stuk of 100 verhalen op internet rondzwermen van loopvlak breuken........

Dan stap je in je auto en zorg je dat er een mooie deal komt van Toyo bijv.
Gewoon voor het beste gaan, alleen topmateriaal aanbieden net zoals je je trackdays op topcircuits aanbiedt.

Mensen die niet willen kopen toch niet, maar eraf vliegen met banden door DF geadviseert en in de groupbuy geleverd, ik weet niet hoor.....dat schaadt uiteindelijk DF.

Dus ga op zoek naar een importeur met een fatsoenlijk gerenomeerd bandenmerk waarvan zijn achternaam niet doet vermoeden wat zijn banden blijkbaar doen :mrgreen:

Ik ben geen fervententrackday rijder (alhoewel ik met een dikke safiaan rondreed op de ring 12nov jl) maar ben wel in de markt voor een setje semi's. Denk je dat er 1 haar op mijn hoofd is die na het zien van die foto's en de verhalen erachter, denkt aan Federal ? Zijn er hier serieus mensen die het risico willen lopen voor dat wisselgeld een auto af te schrijven ? Want als dat zo is, dan zijn DF dagen ook niet meer zo serieus te nemen................en dan is het cirkeltje wel rond.

Driving fun, kwalitatief hoogstaande, veilige en gezellige trackdays. Daar past een Federal semi slick helemaal niet bij.

Just my 2 cts.

E

Hielke

Bericht door Hielke » 16 apr 2011, 16:18

Erik, ik zou willen dat ik het gezegd had. Super verwoord.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 apr 2011, 20:00

Erik, misschien had je dan toch alle 16 pagina's eerst door moeten lezen....
Het ontstaan van scheuren in de banden is volgens de importeur namelijk het gevolg van ondeskundig gebruik, namelijk vertrekken op een te lage bandenspanning. Dat kun je de rijders eigenlijk niet kwalijk nemen, de verkopers die dat er niet bij gezegd hebben bij verkoop wel.
En de problemen worden nu netjes opgelost, zoals hierboven ook te lezen valt.

Verder is de Federal in de 944 Cup nu al sneller dan de Toyo R888. Daarbij ook nog slijtvaster en (veel) beter in de regen. Welk merk er dan opstaat zal me een rotzorg zijn, al was het een Linglong semi-slick.
Qua verhouding tussen prijs, prestaties en duurzaamheid is de Federal op dit moment dé (straatlegale) band voor trackday rijders, dat was in het begin van dit topic al en dat is nog steeds zo.

Erik

Bericht door Erik » 16 apr 2011, 21:02

Peter, volgens mij begrijp jij niet wat ik post................de essentie ontgaat je.

Over dat verhaal van de importeur ---> bull shit, als je band daardoor delamineert moet ik ze in geen half miljoen jaar onder m'n wagen. Dat betekent dat hetzelfde gebeurt als ie te warm wordt. En vooralsnog lijkt het erop dat dat in de states regelmatig gebeurt. Een band hoort niet te delamineren. Einde discussie.

Als je zo overtuigd bent van je gelijk (waar niets mis mee is) hoeft DF ook niet meer te testen. En al helemaal niet in een niet representatieve 800kg wegende uitgebalanceerde racer.

Pak een M5 of een GTR, een zware wagen met groot vermogen die die banden ook daadwerkelijk op hun falie kan geven (!)

E

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 apr 2011, 21:21

Nou, da's simpel; iedere band waarmee je gaat circuitrijden met de verkeerde spanning gaat kapot.
Of de vellen er vanaf vliegen, er barsten in komen of blokken profiel eraf breken ligt aan de band, maar kapot kan het allemaal.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 21:55

Voorbeeld.
Bijlagen
DSCN0539.JPG
DSCN0539.JPG (821.63 KiB) 1384 keer bekeken

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2011, 22:01

Overigens gaan we de band op een e36 race/track auto testen. Op verzoek van Federal zelf.

M5'en, GT-R.. ook niet echt representatieve trackday auto's... buiten dat om, de band is niet in 19 inch leverbaar zoals onder de M5 en GT-R zitten.

Erik

Bericht door Erik » 16 apr 2011, 22:30

een blok eraf is lokale schade
een scheur van 5mm diep over de hele breedte van je band is globale schade
met dito potentiele gevolgen en uitwerkingen

ik verwacht van iemand die banden adviseert en in voordeel aanbiedt dat ie toch wel het verschiel ziet maar bovenal de essentie van het verschil ziet
:bag:
ik ga hier mijn gelijk niet proberen te halen, dat brengt niets

alles is er wel over gezegd, behalve dan dat de aangeboden band vanuit de verdediging moet opboxen
met 10 spelers in het veld
waarvan 9 met een poot in het gips
dat past m.i. gewoon niet bij DF en de kernwaarden waar DF voor zegt te staan

E

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 17 apr 2011, 02:35

RVV schreef:Overigens gaan we de band op een e36 race/track auto testen. Op verzoek van Federal zelf.

M5'en, GT-R.. ook niet echt representatieve trackday auto's... buiten dat om, de band is niet in 19 inch leverbaar zoals onder de M5 en GT-R zitten.
Op de GT-R zitten 20" wielen, verder niet zo belangrijk maar wilde het even melden ;) ...

Ben

Joost

Bericht door Joost » 18 apr 2011, 22:23

Na de problemen met de Federals van Reind heb ik vorige week grondig mijn Federal banden geinspecteerd. Niets te zien.

Vanmiddag tijdens een trackday op Spa, een rondje om de auto gelopen, doe ik meestal even, om de zoveel tijd even alles visueel checken.
Tot mijn grote verbazing zag ik exact dezelfde scheuren in mijn banden als bij de Federals van Reind.

Op deze banden is dus absoluut niet met te lage spanning gereden. Ik rijd altijd al met relatief hoge bandenspanning, en bij de Federals zoals al eerder vermeld, op 2,5 bar koud.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 18 apr 2011, 22:45

Lijkt er dus op dat je de Federal alleen maar als regenband kan gebruiken... :roll:

Erik

Bericht door Erik » 19 apr 2011, 00:18

[Federal]
Geachte klant,
Na bestudering van de door u getoonde banden met scheuren in het loopvlak is gebleken dat u teveel meters in bochten naar links gereden. Hierdoor warmt de band asymetrisch op waardoor het loopvlak scheurt. U bent zelf verantwoordelijk voor het tellen van de linker en rechterbochten. Net als de luchtdruk in de band welke binnen een envelope van 0,01534bar dient te blijven, beperkt het afrolverschil tussen linker en rechterbochten zich tot ca 1,2345 meter. Wij adviseren onze klanten om, indien dit verschil te hoog oploopt, een rondje achteruit te racen. Deze scheur in het loopvlak is geen enkel probleem voor de overal performance van uw auto. U auto heeft immers 4 wielen, en is prima in staat te remmen op 3 wielen, mits u met de rechterzijde vol de bandenstapel inrijdt. Deze bandenstapel zal u vervolgens veilig en snel tot stilstand brengen.
[/Federal]

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 19 apr 2011, 01:50

Is dit echt of een late 1 April grap :shock:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 apr 2011, 08:13

:mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 19 apr 2011, 08:15

Joost schreef:Op deze banden is dus absoluut niet met te lage spanning gereden. Ik rijd altijd al met relatief hoge bandenspanning, en bij de Federals zoals al eerder vermeld, op 2,5 bar koud.
Joost, heb je ook wel eens direct na een sessie gemeten (met klein beetje uitloop/afkoelen van de remmen)? Denk dat je dan wel net over de 3 bar komt. Wellicht dat ze dan weer te heet zijn geworden?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 apr 2011, 08:30

Te heet, te koud.. wat is het nou!? :bag:

Knot

Bericht door Knot » 19 apr 2011, 08:34

Naja, als mijn straatbanden over de 3 bar heet gaan dan gaan ze niet persé stuk maar de grip is ver te zoeken.. een "semi" staat bekend om een lagere spanning tov een straatband... dus zeg t maar :)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 19 apr 2011, 08:40

Erik schreef:[Federal]
Geachte klant,
Na bestudering van de door u getoonde banden met scheuren in het loopvlak is gebleken dat u teveel meters in bochten naar links gereden. Hierdoor warmt de band asymetrisch op waardoor het loopvlak scheurt. U bent zelf verantwoordelijk voor het tellen van de linker en rechterbochten. Net als de luchtdruk in de band welke binnen een envelope van 0,01534bar dient te blijven, beperkt het afrolverschil tussen linker en rechterbochten zich tot ca 1,2345 meter. Wij adviseren onze klanten om, indien dit verschil te hoog oploopt, een rondje achteruit te racen. Deze scheur in het loopvlak is geen enkel probleem voor de overal performance van uw auto. U auto heeft immers 4 wielen, en is prima in staat te remmen op 3 wielen, mits u met de rechterzijde vol de bandenstapel inrijdt. Deze bandenstapel zal u vervolgens veilig en snel tot stilstand brengen.
[/Federal]

:clap:

Nu begrijp ik eindelijk waar de beloofde "fenomenale remkracht" van Federal vandaan komt. VOL op je velgen-zonder-rubber de Federal bandenstapel in en je staat direct stil :angel:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 apr 2011, 08:43

@Knot, eerlijk gezegd vind ik het ook een raar verhaal, normaal gesproken moet je lager gaan met semi's ik rij met 1,6 bar op straat en op het circuit, oke weegt wel wat minder maar 930 kilo is ook niet echt heel licht..
Dus 2,5bar koud.. :hmmm:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 apr 2011, 09:38

En dit dan? :wink:
Gijs Evo schreef:Is dit echt of een late 1 April grap :shock:

allen

Bericht door allen » 19 apr 2011, 11:20

Arthur schreef:En dit dan? :wink:
Gijs Evo schreef:Is dit echt of een late 1 April grap :shock:
Dat is echt.

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 19 apr 2011, 11:33

Sorry, maar WTF......!
Waarom blijft men (een aantal) hier deze banden nog verdedigen?

(1 april is inderdaad al bijna 3 weken geleden)

FrankS

Bericht door FrankS » 19 apr 2011, 11:41

Zucht...

Tuurlijk is het niet echt. Een bandenfabrikant die zegt dat een bandenstapel je ook goed tot stilstand brengt?;)

Snipe

Bericht door Snipe » 19 apr 2011, 11:42

FrankS schreef:Een bandenfabrikant die zegt dat een bandenstapel je ook goed tot stilstand brengt?;)
Wel oppompen tot 2,5 bar als ze koud zijn.

Joost

Bericht door Joost » 19 apr 2011, 12:15

Warm, na een aantal rondjes op tempo 2.7 - 2,8 bar.

Gesloten