Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
RVV

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 14:16

Andre schreef:Wat kost een toyo r888 in dezelfde maat als Federal?

Prijzen van Toyo:
Bijlagen
toyo1.jpg
toyo1.jpg (129.31 KiB) 1153 keer bekeken
toyo2.jpg
toyo2.jpg (119.73 KiB) 1153 keer bekeken

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2011, 14:57

Donderdag 40 minuten lang die federals onder de seat en je weet genoeg :thumbup:

Huh :shocking: :shocking: :shocking: :shocking: :shocking:
Die fucking toyos zijn in mijn maat duurder dan slicks :shocking: :shocking: :shocking: :shocking:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 15:49

@Rico,

je zegt dat een vergelijkende bandentest ook mogelijk is. Maar dat DF er geen moeite voor wil doen andere banden te regelen, of daf een ander die banden maar moet kopen.

Laat ik het dan anders vragen: Wat is volgens DF het DOEL van die bandentest ergens ruim 3 maanden verder in eind juli?

dvh

Bericht door dvh » 15 apr 2011, 15:52

Kijken of de banden scheuren gaan vertonen ?
Daar gaan de laatste 10 pagina's over volgens mij.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2011, 15:55

Ow dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat we er lekker mee zouden gaan scheuren.

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 16:13

Ja hielke koop jij nou eens even wat vergelijkend waren materiaal. Achterbank van de punto evo naar beneden. Daar passen ze allemaal in. En dan als de wind goed staat kom jij ze dan even naar zandvoort brengen. Als jij dan ook nog even de velgen van de test auto achter in de punto stapelt en als je dan ook nog even langs de bandenboer rijdt om ze monteren en als je ze dan ook nog even wil terugbrengen naar zandvoort, dan zal DF zorgen dat ze onder een auto gezet worden.

Hoe lijkt dat?

:)

Friso

Bericht door Friso » 15 apr 2011, 16:41

Andre schreef:Ja hielke koop jij nou eens even wat vergelijkend waren materiaal. Achterbank van de punto evo naar beneden. Daar passen ze allemaal in. En dan als de wind goed staat kom jij ze dan even naar zandvoort brengen. Als jij dan ook nog even de velgen van de test auto achter in de punto stapelt en als je dan ook nog even langs de bandenboer rijdt om ze monteren en als je ze dan ook nog even wil terugbrengen naar zandvoort, dan zal DF zorgen dat ze onder een auto gezet worden.

Hoe lijkt dat?

:thumbup: :clap: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 16:46

Hielke het DOEL is om aan te tonen dat de Federal een band is met eigenschappen en kwaliteiten die de doelgroep verwacht. Wij bieden de band aan en willen niet alleen in belang van Federal maar ook in ons eigen belang (omdat wij ook achter het product willen staan, logisch want wij bieden hem tenslotte aan) aantonen dat deze band aan die verwachtingen voldoet.

Het doel is niet om aan te tonen hoe de Federal zich verhoud tov andere semi-slicks. Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat een volledig omvattende test een hele kostbare aangelegenheid is. Je doet dat goed. Of je doet dat niet. Aangezien we niet de poen en tijd hebben om het goed te doen. Doen we het maar niet, dat ik zei dat we het wel doen als jij de banden regelt was natuurlijk sarcasme (dat ik dat moet uitleggen :wink: )

Ik begrijp best dat het laatste het meest interessant is. Maar 4 bandenmerken onder 1 dezelfde auto testen. Allemaal onder exact dezelfde omstandigheden op 1 circuitdag tussen alle andere deelnemers door is niet te realiseren. Al was het maar omdat je per band te weinig rijd om de duurzaamheid te testen. En dat laatste is nou juist waar onduidelijkheid over is, in verhouding tot het juiste bandenspanningsverhaal.

Alternatief zou zijn om de Federal alleen tegenover de Toyo te zetten, Maar dan doe je andere merken weer te kort.

Overigens kunnen we het proberen op Spa 25 mei, maar zoals ik al eerder schreef het moet ook goed in beeld worden gebracht en alles en iedereen moet ook maar net kunnen.

Hielke ik blijf bij jou een groot stuk onvrede proeven. Ik geef aan dat we namens DF er alles aan gaan doen om de kwaliteit van de band in beeld te brengen. Met de juiste mensen met een goed geschikte auto. Ook als de kwaliteiten tegenvallen zullen we dit publiceren. Want het gaat er niet om dat we een gekleurd promofilmpje voor de 595 RS-R willen maken. Maar dat we er achter willen komen of de 595 RS-R een band is waar iedereen achter kan staan. Iedereen die tot nu toe een 595 RS-R heeft gekocht of van plan is om een 595 RS-R in de toekomst te kopen lijkt dat te accpeteren. Jij en ik weten wel dat jij nooit van je leven zo'n band gaat kopen. Met die wetenschap zou een gepaste plaats in deze discussie ook te waarderen zijn :thumbup:

Hielke schreef:@Rico,

je zegt dat een vergelijkende bandentest ook mogelijk is. Maar dat DF er geen moeite voor wil doen andere banden te regelen, of daf een ander die banden maar moet kopen.

Laat ik het dan anders vragen: Wat is volgens DF het DOEL van die bandentest ergens ruim 3 maanden verder in eind juli?

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2011, 16:56

Kan DF voor Hielke geen dieselschraapbanden gaan testen onder bv een Mosler :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 16:58

Ik laat de zaak met de Federals vanaf nu rusten. Dit lijkt me beter omdat ik anders te veel blijk van frustratie ga geven.

En of ik die banden ooit zou kopen? Inderdaad, never nooit niet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2011, 17:34

Kan ik toch nog gaan lijnen

<legt chips weg>

Hielke, Friese Frusto! Doe eens net als André, neem een knappe vrouw en neem haar iedere dag. Dit is geen gezond gedrag man.

;)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 apr 2011, 17:53

:mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 18:19

Dennis Cavallino schreef:Kan ik toch nog gaan lijnen

<legt chips weg>

Hielke, Friese Frusto! Doe eens net als André, neem een knappe vrouw en neem haar iedere dag. Dit is geen gezond gedrag man.

;)
Kan jij als Groot Instructeur die banden niet eens testen Dennis :wink:

Voor de goede orde, ik waak er juist voor gefrustreerd te raken over die banden, en daarom meng ik me niet langer in de discussie.

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 19:54

Hielke jou goed bedoelde bemoeienis is hier niet op ze plaats. Je moet eerst loopvlakken zien vliegen. Als je langs de kant van de baan staat te kijken en je komt s avonds thuis dan moet je vrouw denken dat je zo uit een SM huis bent ontsnapt.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 20:12

Andre schreef:Hielke jou goed bedoelde bemoeienis is hier niet op ze plaats. Je moet eerst loopvlakken zien vliegen. Als je langs de kant van de baan staat te kijken en je komt s avonds thuis dan moet je vrouw denken dat je zo uit een SM huis bent ontsnapt.

Denk je dat die Federals zover kunnen vliegen? :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 21:12

Hielke schreef:Ik laat de zaak met de Federals vanaf nu rusten. Dit lijkt me beter omdat ik anders te veel blijk van frustratie ga geven.

En of ik die banden ooit zou kopen? Inderdaad, never nooit niet.

mowah, ik lees je posts nou ook weer niet als frustraties. Frustraties zijn aan de orde als jezelf er een belang bij zou hebben, en een belang van jouw kant is er niet. Kijk je komt soms wat drammerig over, maar uiteindelijk zijn dit soort bijdrages wel de reden dat ik ook goed ga nadenken om aan het Federal verhaal een draai te geven, zodat er een tevreden van mij part ontevreden verhaal uitkomt, als het maar het juiste en vooral duidelijk verhaal is.

En ik ken je ondertussen wel een beetje na een paar jaar internet en ook niet te vergeten IRL. En ik moet zeggen in al die jaren heb ik je, ondanks dat je soms zeurend over kan komen, je altijd een eerlijke en oprechte vent gevonden :wink:

Dus Hielke laat je nou niet monddood maken met mijn laatste opmerking van een gepaste plaats. Want dat is niet mijn bedoeling. Ik vind deze discussie namelijk erg waardevol. Of het nou de ene kant opgaat (pro Federal) of de andere kant (anti Federal) de discussie blijft er niets minder waardevol door.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 15 apr 2011, 21:26

Ik ben benieuwd hoe ze zich gaan houden, mijn Toyo R888 kosten €274,- per band :?

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2011, 21:33

Gijs Evo schreef:Ik ben benieuwd hoe ze zich gaan houden, mijn Toyo R888 kosten €274,- per band :?
Dan zijn slicks nog goedkoper :evil:

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 15 apr 2011, 21:55

Maar ik mag niet met full-slicks rijden op Time-Attack/Superlap :wink:

Dus ben aan semi's gebonden, dus een GOEDE vervanger van de R888 word zeker in overweging genomen 8)
Was ook al prijzen aan het opvragen van de Advans, een skijken hoe het elkaar ontloopt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 apr 2011, 23:03

Falken RT615?

Die bevallen mij meer dan prima :) Vorig jaar kostte een rondje in de maat 225/40/18 een kleine €1000,-, weet niet of dat nog steeds zo is.

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 apr 2011, 23:20

RVV schreef:Alternatief zou zijn om de Federal alleen tegenover de Toyo te zetten, Maar dan doe je andere merken weer te kort.
Op zich is het toch een algemeen geaccepteerde methode om 1 alternatief te testen tegen de benchmark? Lijkt me voor de testresultaten juist een pre. Met een beetje googlen kan iederen namelijk ook wel vergelijkingen tussen andere banden en de triple8 vinden.

RJay

Bericht door RJay » 15 apr 2011, 23:27

Gijs Evo schreef:Maar ik mag niet met full-slicks rijden op Time-Attack/Superlap :wink:

Dus ben aan semi's gebonden, dus een GOEDE vervanger van de R888 word zeker in overweging genomen 8)
Was ook al prijzen aan het opvragen van de Advans, een skijken hoe het elkaar ontloopt.
Kan je dan niet gewoon op cheaters gaan rijden? :) Staat zelfs in 't reglement.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 apr 2011, 00:22

Ik bied me aan om de Federals onder een lightweight te testen :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 16 apr 2011, 01:07

Hielke schreef:
Andre schreef:Hielke jou goed bedoelde bemoeienis is hier niet op ze plaats. Je moet eerst loopvlakken zien vliegen. Als je langs de kant van de baan staat te kijken en je komt s avonds thuis dan moet je vrouw denken dat je zo uit een SM huis bent ontsnapt.

Denk je dat die Federals zover kunnen vliegen? :mrgreen:

william hung, de oprichter van federal :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 apr 2011, 01:56

I believe I can fly :handen in de lucht:

Gesloten