Federal 595RS-R topic
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Dan ben ik benieuwd waar hij op uit komt als hij flink warm is... zal toch richting de 3 bar gaan lopen.
Lijkt me nogal hoog als ik naar de bechikbare maten kijk.
Lijkt me nogal hoog als ik naar de bechikbare maten kijk.
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Als dat zo is dan is het eerder een straatband dan raceband. Maar dan moet ik nog maar zien als die scheuren er op 2.3 niet komen.
Wie gooit er paar knaken tegenaan. De banden zijn wel ietsje duurder geworden.
Wie gooit er paar knaken tegenaan. De banden zijn wel ietsje duurder geworden.

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
De hoge begindruk klinkt mij niet vreemd in de oren.
Ik heb mijn Federals na de eerste rondjes op de Ring en op Zandvoort van 2,2 bar (koud) naar 2,5 bar (koud) gezet. Bij 2,2 bar vond ik ze niet lekker rijden, ook niet na een paar rondjes achter elkaar. Ze piepte als een gek en voelden gewoon te slap.
Op Assen reed ik met 2,5 bar (koud) en heb ik geen enkele keer dit gevoel gehad.
Heb het er op Assen toevallig nog met Hielke over gehad.
Ik heb mijn Federals na de eerste rondjes op de Ring en op Zandvoort van 2,2 bar (koud) naar 2,5 bar (koud) gezet. Bij 2,2 bar vond ik ze niet lekker rijden, ook niet na een paar rondjes achter elkaar. Ze piepte als een gek en voelden gewoon te slap.
Op Assen reed ik met 2,5 bar (koud) en heb ik geen enkele keer dit gevoel gehad.
Heb het er op Assen toevallig nog met Hielke over gehad.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Dat is niet alleen bij de federals, maar ook met dunlops, start je op te lage spanning de eerste keer en je neemt teveel curbs mee als ze nog koud zijn dan rij je ze aan vellen.RVV schreef:Het verhaal van Klapband is, dat desbetreffende scheuren worden veroorzaakt omdat er met te lage bandenspanning wordt gereden/gestart. Volgens Klapband moet je deze band op 2.3 bar zetten. En niet zoals bij een slick op 1,5 1,6 bar. Door de te lage bandenspanning worden de banden te heet waardoor wrijving de scheuren in het loopvlak veroorzaken. De scheuren kunnen volgens Cees geen kwaad en maken de band niet zwakker. Maar wil je het voorkomen dan moet de bandenspanning op 2.3 bar worden gezet.Hans R schreef:En, wat is het verhaal van Klapband!?
Gewoon eerste paar rondjes druk iets hoger en netjes rijden, als ze eenmaal ingerupt zijn kan je wel wat lager weg.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ik rij op 2.0 bar..... maar 2.3 zou ik veels te veel vinden.Ruben schreef:Nou dat schiet dan lekker op met de lightweights waar we starten op 1,5/1,6 bar
Michel
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
WTF.... 2,5 bar koud dat gaat met een beetje sturen (oke, lichte auto maar toch) toch echt naar 2,9 of misschien zelfs 3,0 bar toe heet!Joost schreef:Op Assen reed ik met 2,5 bar (koud) en heb ik geen enkele keer dit gevoel gehad.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Hier staat wat testinfo inclusief drukken en temperaturen.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2045956" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het even snel lees is het inderdaad op 2,4 weg en dan 3,1 warm, maar als de band dan goed voelt is daar niks mis mee.
Vaak gaan mensen op veel te weinig druk weg, maar misschien dat andre hier ook wat meer over kan vertellen.
Elk merk en type band is ook weer anders. Zit soms echt een wereld van verschil in.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2045956" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het even snel lees is het inderdaad op 2,4 weg en dan 3,1 warm, maar als de band dan goed voelt is daar niks mis mee.
Vaak gaan mensen op veel te weinig druk weg, maar misschien dat andre hier ook wat meer over kan vertellen.
Elk merk en type band is ook weer anders. Zit soms echt een wereld van verschil in.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ik heb de Federal mbt bandenspanning behandeld als een Toyo ( is immers ook een semi slick). Ik heb ze bij mijn Ringauto voor de zekerheid 0.2 hoger gezet = 1.7 dan op de Aprisco voor het geval dat ik er geen temp in kan krijgen. Naar een rondje of vier op 85% stonden ze gelijk op 2.8. Bij een Toyo gaan dan alle alarmbellen rinkelen. Dus maar snel afgelaten naar 2.2 (warm). Daarna nog 25 ronden gereden waarbij de Federal heel constant bleef en ook goede rondentijden werden gereden.
Als het waar is wat Cees zegt heb ik vandaag weer iets nieuws geleerd. Toch vreemd dat een setje banden a €650 zo makkelijk kan gaan scheuren omdat de bandenspanning niet helelmaal goed staat. Kijk, wanneer je op 0.5 of 3.5 weg rijd snap je niet helemaal hoe het werkt en zou ik het niet heel vreemd vinden dat een band erg te leiden krijgt. Maar een spanning van 1.7 lijkt me nog ruimschoorts binnen de marge.
Bij aankoop zou de leverancier dit toch nadrukkelijk moeten benoemen. Helemaal omdat in NL de Toyo de benchmark is en alternatieve semies in de basis hetzelfde worden behandeld.
En er mee doorrijden, ik weet niet. Ben absoluut geen bandenspecialist maar dit ziet er toch niet goed uit:

Als het waar is wat Cees zegt heb ik vandaag weer iets nieuws geleerd. Toch vreemd dat een setje banden a €650 zo makkelijk kan gaan scheuren omdat de bandenspanning niet helelmaal goed staat. Kijk, wanneer je op 0.5 of 3.5 weg rijd snap je niet helemaal hoe het werkt en zou ik het niet heel vreemd vinden dat een band erg te leiden krijgt. Maar een spanning van 1.7 lijkt me nog ruimschoorts binnen de marge.
Bij aankoop zou de leverancier dit toch nadrukkelijk moeten benoemen. Helemaal omdat in NL de Toyo de benchmark is en alternatieve semies in de basis hetzelfde worden behandeld.
En er mee doorrijden, ik weet niet. Ben absoluut geen bandenspecialist maar dit ziet er toch niet goed uit:
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Volgens Cees klapband (bandenspecialist) kan het dus geen kwaad en zul je er dus geen klapband mee krijgen.Reind schreef:
En er mee doorrijden, ik weet niet. Ben absoluut geen bandenspecialist maar dit ziet er toch niet goed uit:

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Als je rondrijdt met in je achterhoofd dat je je banden eigenlijk niet vertrouwt, lijkt het me een prima moment om ze te verkopen aan RJay. Hij schijnt ze zonder problemen tot op het canvas op te rijdenReind schreef:
En er mee doorrijden, ik weet niet. Ben absoluut geen bandenspecialist maar dit ziet er toch niet goed uit:

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ik durf de stelling wel aan dat Cees Klapband van alles kan zeggen maar dat het toch niet gepruimd wordt hier. Het enige juiste, voor de lieve vrede, wat hij kan zeggen is: klotenband, flikker maar weg en koop een ander merk!
Dan is men hier tevreden en bij elk ander antwoord wordt hij toch afgebrand. Verloren zaak dus. Jammer...
Dan is men hier tevreden en bij elk ander antwoord wordt hij toch afgebrand. Verloren zaak dus. Jammer...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 apr 2011, 19:10
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Wederom een levendige uitwisseling van gedachten. Als we nu eens de proef op de som nemen. Cees of ik sponsoren een setje banden, bijvoorbeeld aan de mij bekende Reind Boone. We gaan testen en zien wat er gebeurt. Dan weten we waar we over praten. Niemand is gebaat bij een product wat niet functioneert. Als het goed is dan gaan we lekker verder met zijn allen, als de band door de mand valt kan Federal er in ieder geval wat aan doen en wachten we nog even met aankopen.
Dus: Cees levert setje banden (50/50 Cees?), Reind gaat rijden op de door Cees aangegeven spanning koud en warm, iemand gaat mee om het te kontroleren en de resultaten worden gepubliceerd. Lijkt me overigens een betere geste van Federal om zelf een setje te sponsoren en niet Cees of mij hier mee te belasten. Het gaat uiteindelijk om hun product.
Wie pakt deze bal verder op: DF, Cees, Federal of ik? Antwoord verwacht ik van DF omdat hier de discussie loopt en DF al contact met Cees heeft.
Ik ben benieuwd.
Dus: Cees levert setje banden (50/50 Cees?), Reind gaat rijden op de door Cees aangegeven spanning koud en warm, iemand gaat mee om het te kontroleren en de resultaten worden gepubliceerd. Lijkt me overigens een betere geste van Federal om zelf een setje te sponsoren en niet Cees of mij hier mee te belasten. Het gaat uiteindelijk om hun product.
Wie pakt deze bal verder op: DF, Cees, Federal of ik? Antwoord verwacht ik van DF omdat hier de discussie loopt en DF al contact met Cees heeft.
Ik ben benieuwd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ik heb nog even nagevraagd bij Cees hoe het nou precies zat, door alle drukte gisteren (met 150 mensen ofzo gepraat) is de juiste informatie overdracht een beetje er bij in geschoten
Hieronder het mailtje wat ik vanochtend van Cees kreeg;
Verder ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar met het afzeiken van Cees Klapband. Als je het normaal vind om onze zakelijke contacten af te zeiken dan doe je dat maar ergens anders. Misschien dat sommige mensen het nog niet helemaal in de gaten hebben, maar na een jaar zijn we een redelijke serieus draaiend bedrijf, we doen echt ons best voor onze klanten, onze forumbezoekers maar ook onze zakenrelaties en er mag best terechte kritiek geleverd worden, maar het stelsmatig afzeiken daar zijn Peter en ik ondertussen wel klaar mee.


Hieronder het mailtje wat ik vanochtend van Cees kreeg;
Bovenstaande advies zal ik ook verwerken in de verkooppagina.Goedemorgen Rico
Ze moeten beginnen op een spanning koud rond de 2.0 k achter en voor k 2.1/2,2
en dan moeten ze als ze nieuw zijn eerst rustig een ronde op warmen , dan kunnen ze gas geven ( dat is om het glade laagje op de band op te ruwen)
en dan worden ze warm rond de 2,5/2,6 en dat is goed NIET AF LATEN LOPEN , ZO ALS BIJ EEN SLICK NIET DOEN DUS ( DAAR WORDEN VEEL FOUTEN MEE GEDAAN)
Het zijn geen slicks maar semi-racing met profiel wat warmer wordt dan een slick
Kun jij mij die man die problemen had met de banden benaderen? Ik wil de band wel eens zien dan kan ik Federal informeren.
mvg klapband
Verder ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar met het afzeiken van Cees Klapband. Als je het normaal vind om onze zakelijke contacten af te zeiken dan doe je dat maar ergens anders. Misschien dat sommige mensen het nog niet helemaal in de gaten hebben, maar na een jaar zijn we een redelijke serieus draaiend bedrijf, we doen echt ons best voor onze klanten, onze forumbezoekers maar ook onze zakenrelaties en er mag best terechte kritiek geleverd worden, maar het stelsmatig afzeiken daar zijn Peter en ik ondertussen wel klaar mee.

-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Rico,RVV schreef:Ik heb nog even nagevraagd bij Cees hoe het nou precies zat, door alle drukte gisteren (met 150 mensen ofzo gepraat) is de juiste informatie overdracht een beetje er bij in geschoten![]()
Hieronder het mailtje wat ik vanochtend van Cees kreeg;
Bovenstaande advies zal ik ook verwerken in de verkooppagina.Goedemorgen Rico
Ze moeten beginnen op een spanning koud rond de 2.0 k achter en voor k 2.1/2,2
en dan moeten ze als ze nieuw zijn eerst rustig een ronde op warmen , dan kunnen ze gas geven ( dat is om het glade laagje op de band op te ruwen)
en dan worden ze warm rond de 2,5/2,6 en dat is goed NIET AF LATEN LOPEN , ZO ALS BIJ EEN SLICK NIET DOEN DUS ( DAAR WORDEN VEEL FOUTEN MEE GEDAAN)
Het zijn geen slicks maar semi-racing met profiel wat warmer wordt dan een slick
Kun jij mij die man die problemen had met de banden benaderen? Ik wil de band wel eens zien dan kan ik Federal informeren.
mvg klapband
Verder ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar met het afzeiken van Cees Klapband. Als je het normaal vind om onze zakelijke contacten af te zeiken dan doe je dat maar ergens anders. Misschien dat sommigen mensen het nog niet helemaal in de gaten hebben, maar na een jaar zijn we een redelijke serieus draaiend bedrijf, we doen echt ons best voor onze klanten, onze forumbezoekers maar ook onze zakenrelaties en er mag best terechte kritiek geleverd worden, maar het stelsmatig afzeiken daar zijn Peter en ik ondertussen wel klaar mee.
Ik neem aan dat Cees met deze waardes een rwd auto bedoelt, misschien ook handig om het juiste advies voor een fwd en awd te vragen?
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Rico,
bedankt voor het plaatsen van de informatie.
Mijn banden hebben nog geen scheuren zover ik kan zien.
De bandendruk info is zeer nuttig.
Thanks
bedankt voor het plaatsen van de informatie.
Mijn banden hebben nog geen scheuren zover ik kan zien.
De bandendruk info is zeer nuttig.
Thanks
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Als de bandenspanning goed is. Hoe zit het dan met de hoge spanning die op de prijzen rust. Daar heb ik de scheuren van in me beurs zitten. Die is zelfs met de hand gemaakt van tirols koeien leder.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ik wil voorstellen om diverse vragen te plaatsen, zoals die van Luco, dan kan ik Cees in een keer al die vragen voorleggen. Bas, ik ga jouw voorstel ook even voorleggen aan Cees hoe hij hier tegen over staat. Ik ben het natuurlijk 100% met je eens dat een test door bijvoorbeeld Reind, (die ik persoonlijk neutraal acht in deze discussie ) onder de juiste bandenspanningswaarden een bepalend testresultaat geeft.
Ondanks het gedoe rondom de prijs denk ik dat veel mensen (ook de mensen die semi-beroepsmatig met banden bezig zijn) graag zien dat de Federal band een goed en volwaardig alternatief is voor Toyo's, Dunlops of Yoko's.
Ondanks het gedoe rondom de prijs denk ik dat veel mensen (ook de mensen die semi-beroepsmatig met banden bezig zijn) graag zien dat de Federal band een goed en volwaardig alternatief is voor Toyo's, Dunlops of Yoko's.
-
- Berichten: 22292
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Huh? Zijn er dan ook mensen die daarmee racen ?Pennucciracing Luco schreef:
Rico,
Ik neem aan dat Cees met deze waardes een rwd auto bedoelt, misschien ook handig om het juiste advies voor een fwd en awd te vragen?

/inkopper
-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Nog een grotere inkopper.Tom schreef:Huh? Zijn er dan ook mensen die daarmee racen ?Pennucciracing Luco schreef:
Rico,
Ik neem aan dat Cees met deze waardes een rwd auto bedoelt, misschien ook handig om het juiste advies voor een fwd en awd te vragen?![]()
/inkopper
Ja en meestal zijn die nog sneller dan jij ook :jenna: :jenna: :jenna:
Ik kan aanstaande donderdag wel een paar federals testen hoor tijdens de vrije trainingen


- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Het voorstel van BasR is in dit stadium van de discussie het beste wat er gedaan kan/moet worden.
Het zou in principe niets hoeven kosten want Reind heeft vanwege zijn normale behandeling van de band die als semi slick verkocht wordt gewoon recht op een nieuwe set banden.
Het zou in principe niets hoeven kosten want Reind heeft vanwege zijn normale behandeling van de band die als semi slick verkocht wordt gewoon recht op een nieuwe set banden.
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Luco zegt: Ik kan aanstaande donderdag wel een paar federals testen hoor tijdens de vrije trainingen

Heb je de seat wel goed verzekerd dan?



Heb je de seat wel goed verzekerd dan?

-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Jazeker :banaan:Andre schreef:Luco zegt: Ik kan aanstaande donderdag wel een paar federals testen hoor tijdens de vrije trainingen![]()
Heb je de seat wel goed verzekerd dan?
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
lol als je nou donderdag toch op het circuit bent loop dan even bij de banden leveranciers naar binnen en vraag dan even wat verder over deze federals. Dan hebben we maandag even weer contact.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ow dat wil ik best doen hoor 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten