
Ik heb betaald: 4 x €95 = €380
Zou terug krijgen 4 x €160 €640
Kan ik weer een cricuitdagje doen

RVV schreef: Overigens ben ik het wel met het kwaliteitsaspect eens. Als dit een bekend probleem is en er geen goede oplossing voor is geboden door Federal dan rest ons niets anders dan onze naam niet meer te verbinden aan deze band.
Buiten het feit dat in sinds de constatering van de scheuren in mijn Federal banden het merk kwalitatief niet bepaald hoog meer heb zetten wil ik toch even op bovenstaande geageren.Hielke schreef:Het mag dan zo zijn dat er over en weer te persoonlijk en grof gereageerd wordt, in vergelijking met de ernst van de situatie met de falende Federals zijn die uitwisselingen van frustraties in dit topic totaal onbelangrijk.
Ik was behoorlijk verbaasd toen ik de mededeling van de commerciele tak van DF las dat ze onvoorwaardelijk en met maximaal vertrouwen achter de promotie en verkoop van de Federal 595 RSR sportieve straatbanden ten behoeve van DF-ers tijdens trackdays stonden. Was die band er in testen zo goed uitgekomen? Waren er al raceklasses die positieve ervaringen met die band hadden? Was de band door DF-ers qua rondetijd, consistentie en slijtage op een gedegen manier door die hard DF trackrijders getest? En waarom precies op een moment waarop een nederlandse importeur had besloten de prijs van die banden voor zijn verkoopgebied (Benelux) bijna te verdubbelen. Vergelijkingen in het promotietopic met echte semi slicks sloegen helemaal nergens op. De band is nooit in een test met z'n concurrenten vergeleken. Sterker nog, het is helemaal geen semi slick! Het taiwanese Federal heeft 'm als sportieve straatband op z'n website staan. Een hele andere band (F201, F202) wordt daar als semi slick gepromoot. Dat een paar handige gochems in Europa er eigenhandig het label semi slick op geplakt hebben is leuk voor hun beurs, niet voor het belang van de die hard trackrijder. De Amerikaanse markt is zo transparant als wat. Daar krijgen de labelaars zoals in Europa geen kans. In Amerika wordt die band nog steeds als Chinees/taiwanees B merk voor een appel en een ei als straatband verkocht.
DF commercial had deze zet nooit mogen nemen. Niet omdat ik ze geen bedrijfsmatig succes gun, wel omdat ze, zoals het er nu uitziet, met de veiligheid van DF trackday rijders op een onverantwoorde manier risico's durft aan te gaan.
Marzelaar , die versleten brengen nu hetzelfde op als ze toen nieuw kostensteve smith schreef:Blablabla. En wie heeft er weer de grootste mond? Een wegenbelastingvrij À-label rijder die de afgelopen tig jaar geen semi verstookt heeft. Doe ff normaal man.
Heb zelf nog een stuk of 10 van die dingen gebruikt liggen (nieuw gekocht), waar waarschijnlijk ook wel wat aan te zien zal zijn. Wat ik je wel kan vertellen is dat er bij ons nog nooit eentje kapot gegaan is, wel versleten.
steve smith schreef:Blablabla. En wie heeft er weer de grootste mond? Een wegenbelastingvrij À-label rijder die de afgelopen tig jaar geen semi verstookt heeft. Doe ff normaal man.
Heb zelf nog een stuk of 10 van die dingen gebruikt liggen (nieuw gekocht), waar waarschijnlijk ook wel wat aan te zien zal zijn. Wat ik je wel kan vertellen is dat er bij ons nog nooit eentje kapot gegaan is, wel versleten.
Ervaar ze absoluut als semi, heeft weinig met een straatbanden te maken.. Kan ze niet 1 op 1 met toto's vergelijken want heb de Toyo's altijd op andere auto's gereden. Maar waar een Federal het prima doet op staand water wordt deze wel te heet bij warm weer op de 156. Dat willen we met een Toyo opvangen als de auto klaar is, nieuwe Toyo's liggen klaar op 8,5" wielen.Reind schreef:steve smith schreef:Blablabla. En wie heeft er weer de grootste mond? Een wegenbelastingvrij À-label rijder die de afgelopen tig jaar geen semi verstookt heeft. Doe ff normaal man.
Heb zelf nog een stuk of 10 van die dingen gebruikt liggen (nieuw gekocht), waar waarschijnlijk ook wel wat aan te zien zal zijn. Wat ik je wel kan vertellen is dat er bij ons nog nooit eentje kapot gegaan is, wel versleten.
En jij ervaart de band ook als semi slick neem ik aan? Jou referentiekader is wat uitgebreider aan de hand van de vele kilometers. Heb jij ze weleens 1 op 1 vergeleken met Toyo's. En zoja, wat is het verschil (liefst in rondentijden). En zijn die tijden dan ook te realiseren met de duurdere sport straatband?
Het is je hopelijk niet ontgaan dat het "gezanik" inmiddels niet meer over de prijs gaat. Wil je echte semi's dan zul je waarschijnlijk semi geld moeten betalen.spykerboy schreef:Er zal maar net iemand in de markt zijn geweest voor deze banden.. die wilt ze nu niet meer na jullie gezanik allemaal over de prijs. Ik ben ook nogsteeds opzoek naar een nieuw setje 17" semi's maar welke moet ik kiezen die nog redelijk te betalen zijn van een zaterdag baantje
Nou, daar zou ik dan juist niet van uit gaan.spykerboy schreef:tja daar ging ik al vanuit..
+1, wilde net zoiets zeggen.Petrolhead Tom schreef:Echt een onvoorstelbaar topic dit. Ik ben een middag online geweest op het VIVA forum om daar mijn column stiekem te promoten, nou volgens mij gaan de dames daar meer volwassen met elkaar om dan hier.
Iets met een kop en een maaiveld en er boven uitsteken......
Sorry hoor maar klinkt als een hoopRVV schreef:Bert ///M3 schreef:Volgens mij heeft zo ongeveer elke motorsport banden leverancier een disclaimer op zijn site staan dat gebruik van motorsportbanden op eigen risico is, ook al zit er een goedkeuring voor weggebuik op, ala R888 etc. Kortom ik denk dat je gewoon naar je centen kunt fluiten als je hier mee aan komt na een trackday. Ja circuitgebruik dus op eigen risico.
Op race producten zoals schokbrekers, remblokken banden etc zit vrijwel nooit garantie.
Bert een disclaimer op je site is daarin niet voldoende. Als leverancier heb je de plicht, als je wilt dat je kleine juridsche lettertjes stand houden voor de rechter om je klant hierop te wijzen. Een en ander afhankelijk van de condities waaronder je de banden koopt. Hoe het zit bij buitenlandse leveranciers weet ik ook niet precies. Alleen zou ik als ik Reind was dit niet zomaar naast me neerleggen.
Ik trek zijn oprechtheid niet in twijfel, ik trek zijn kundigheid, zijn vermogen om te analyseren in twijfel. Hij doet uitspraken die door niemand gestaafd zijn. Laat staan door vakmensen van vakbladen in de automotive wereld.RVV schreef:Hielke ik ben het niet eens met je benaming promotionele onzin. Peter heeft zijn standpunt om 100% achter deze band te staan gebasseerd op de voor hem bekende en uit de praktijk vergaarde informatie. Als je de oprechtheid van Peter daarin in twijfel trekt vind ik dat een beetje jammer. En ik dacht ook niet dat we zo met elkaar "getrouwd" zijn, met elkaar op DF.Hielke schreef:Rico, ik word mbt deze band graag in het ongelijk gesteld.
Maar als er iemand op dit moment van wijsheid wil getuigen door z'n, vergeef me de woorden, promotionele onzin mbt deze banden terug te nemen, dan is dat Peter. Ik hoop dat hij dat zelf inmiddels ook snapt.
Geen idee Hielke, maar je schrijft zelf al, dat het onzin is om een semi-slick te kopen voor een trackday. Waar zit dan de winst?Hielke schreef:Als Kees Brakband nou eens dezelfde goede deal met een A-merk, gedegen en goed geteste semi-slick kon maken dan is straks iedereen tevreden.
Kan ie dat?
Reind ik ben blij dat je dit hebt gepost, eigenlijk de meest zinnige bijdrage in heel dit topic. Waar geen letter zuur van is geschrevenReind schreef:Naar de rechter stappen zal ik niet zo snel doen. Kost alleen maar tijd, en al zou ik gelijk krijgen vind ik het als nog verspilde energie. Kan mijn tijd nuttiger besteden zegmaar.
Ik probeer het gewoon bij de leverancier = niet Cees Plakband. Gaat dat niks worden, moet ik gewoon een nieuwe set kopen en leering trekken uit mijn ervaringen met deze banden.
Vondt het gewoon mijn plicht om vanuit veiligheidsaspect dit feit te posten.
Maarhuuuu.......... iemand nog intresse in een setje z.g.a.n. Federals RS-R. Zijn nog geen 1000km oud en zijn bijna net zo goed als Toyo's. Op een paar kleine details na ziet het loopvlak er nog als nieuw uit.
En al dit moois voor voor €200. Nieuw kosten ze €688. Als dat geen koopje is.
Maar nu haal je twee zaken door elkaar. Wat je wel of niet test staat natuurlijk los van waar wel of geen reclame voor wordt gemaakt. Sterker nog, reclame zorgt ervoor dat er überhaupt iets getest kan worden, want anders is er geen poen om DF in de eerste plaats online te houden en in de tweede plaats om tests mee uit te voeren. En dan kun je zeggen dat zo'n test dan niet meer objectief is, maar dat is natuurlijk onzin. Zo voordelig is onze mening natuurlijk niet te koop. Bovendien zou volgens die redenering ook geen enkel automerk meer in een krant of automagazine kunnen adverteren.Hielke schreef:Ik trek zijn oprechtheid niet in twijfel, ik trek zijn kundigheid, zijn vermogen om te analyseren in twijfel. Hij doet uitspraken die door niemand gestaafd zijn. Laat staan door vakmensen van vakbladen in de automotive wereld.
Jullie hadden genoeg leverage gehad om samen met de DF community (ik denk hierbij aan namen als Laurens, Andre, Reind, Elmar, allemaal toprijders met een E36 racer) die banden gedegen te testen. Tegen de 888's (die zijn ruim voorradig) en tegen een goede A merk straatband (die liggen ook wel ergens om een stel velgen voor een E36). De test was voor veel DF-ers van onschatbare waarde geweest en met een goede vertaling naar het engels wordt zo'n topic zomaar een van de hottest topics binnen de verschillende auto fora.
Rico, met een forumcommunity kun je zoveel meer dan er geld aan verdienen. Dit mag zuur klinken maar je stelt me voor wat betreft het zoeken en vinden van mogelijkheden nu net als Peter een beetje teleur. Gelukkig heb jullie mij om het een en ander uit te werkenRVV schreef:Hielke schreef:Als Kees Brakband nou eens dezelfde goede deal met een A-merk, gedegen en goed geteste semi-slick kon maken dan is straks iedereen tevreden.
Kan ie dat?
Hielke we zijn Auto motor & Sport/Sportauto niet
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 5 gasten