Anyhow, standaardadressen in zulk geval zijn Biesheuvel/autosportcompany en je kunt altijd naar concurrentpreparateur Bas R. in Oss bellen
E36 325I Aprisco cup
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 325I Aprisco cup
Heeft dat spul dat niet standaard nee?
Anyhow, standaardadressen in zulk geval zijn Biesheuvel/autosportcompany en je kunt altijd naar concurrentpreparateur Bas R. in Oss bellen
, allicht bekend met adressen voor zulke spullen.
Anyhow, standaardadressen in zulk geval zijn Biesheuvel/autosportcompany en je kunt altijd naar concurrentpreparateur Bas R. in Oss bellen
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Volgens mij in topic van Yorick zn 328i coupe besproken of hij heeft er een apart topic voor gemaakt.
- Koen Bongers
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 20:51
- Locatie: Sambeek
Re: E36 325I Aprisco cup
M3 filterhuis waar zo'n aansluiting op zit past geloof ik plug 'n play? iig dat staat me ergens bij...
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
Las in het topic van Yorick inderdaad dat je het filterhuis van een M3 kan gebruiken alleen de sensorgaten moest hij aanpassen en dan de koeler van een 325TDS pakken.
Nu nog ergens een filterhuis scoren.... Radiateur ga maar is voorzichtig een prijs van opvragen. Dan nog de vraag of het mogelijk is om de slangen van een TDS te gebruiken.
Nu nog ergens een filterhuis scoren.... Radiateur ga maar is voorzichtig een prijs van opvragen. Dan nog de vraag of het mogelijk is om de slangen van een TDS te gebruiken.
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Je had het er ook over dat de temp van koelvloeistof opliep, maar ik heb dat bij mijn straatauto niet gezien, staat altijd netjes in het midden totdat je lange burnouts gaat leggen (1 min ofzo) dan gaat hij pas richting de 3/4 lopen.... zou toch bij een lichte auto als die van jou niet bij hard rijden al mogen gebeuren...?
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
De water temperatuur stond inderdaad op 3/4 hoeveel graden dat dan is weet ik ook niet...
Maar als de olie gekoeld wordt zal de water temperatuur ook weer wat zakken. En eventueel een radiateur van een auto met airco er in zetten want die is iets groter.
Maar als de olie gekoeld wordt zal de water temperatuur ook weer wat zakken. En eventueel een radiateur van een auto met airco er in zetten want die is iets groter.
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Toch apart, zou de thermostaat wel even controleren, normaal staat bij BMW de watermeter altijd in het exact in het midden en gaat alleen in extreme gevallen langzaam lopen om daarna weer in de middenstand terug te komen, maar dat moet jij ook weten neem ik aan.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
Jup de E34 krijgt nooit rijwind en staat altijd keurig in het midden
Thermostaat zit zelfs een gaatje in zodat het water er altijd door kan stromen mocht deze een keer niet werken. Maar dat zorgt wel voor iets minder stroming natuurlijk, mocht deze dicht blijven zitten.
Zou nog een keer zonder thermostaat kunnen proberen. Een rondje extra opwarmen, te koud zal de motor nooit worden...
Thermostaat zit zelfs een gaatje in zodat het water er altijd door kan stromen mocht deze een keer niet werken. Maar dat zorgt wel voor iets minder stroming natuurlijk, mocht deze dicht blijven zitten.
Zou nog een keer zonder thermostaat kunnen proberen. Een rondje extra opwarmen, te koud zal de motor nooit worden...
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 325I Aprisco cup
E36 M3 en TDS oliekoelers zijn uitwisselbaar, alleen die van een TDS heeft een extra rij. Slangen passen dus gewoon (zijn waarschijnlijk gewoon zelfde type)
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
Even het eea opgezocht:
Oliekoeler M3:

Oliekoeler TDS:

Filterhuis M3:

De slangen zijn dus wel anders omdat de TDS waarschijnlijk ergens anders op de motor aangesloten is ???
Als ik dus de slangen van een M3 bestel zoals op de tekening (NR4) zou het goed moeten gaan ?
Oliekoeler M3:
Oliekoeler TDS:
Filterhuis M3:
De slangen zijn dus wel anders omdat de TDS waarschijnlijk ergens anders op de motor aangesloten is ???
Als ik dus de slangen van een M3 bestel zoals op de tekening (NR4) zou het goed moeten gaan ?
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: E36 325I Aprisco cup
Ik heb bij Holtrop M3 slangen gehaald. Ophanging van de koeler was bij mijn 328 lastig, schijn een nogal grote radiateur te hebben (misschien tropen radiateur) dus heb zelf ophangbeugels gemaakt.
Bij het filterhuis idd 1 sensorgat opboren en tappen naar draad vanosbanjo.
De middenstand van de watertemp. is niet 1 temperatuur maar bijv. een range van 40 graden.
Bij het filterhuis idd 1 sensorgat opboren en tappen naar draad vanosbanjo.
De middenstand van de watertemp. is niet 1 temperatuur maar bijv. een range van 40 graden.
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: E36 325I Aprisco cup
Op mijn 325 had ik een grotere radiateur. Ik geloof van een automaat? Die was hoger en er zat ook een apart koeldeel aan voor bakolie. De watertemperatuur was altijd mooi constant. Zowel bij driften als bij track.
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Misschien dat een 328i standaard die grote lap heeft hangen, dat zou t verschil wel verklaren.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E36 325I Aprisco cup
Ja ik denk dat ik weet wat je bedoelt...heb al een paar keer zoiets gezien en heb dat ok op men Hartge zittenLaurens schreef:Na vorige week geconstateerd dat de temperatuur nu al flink op loopt en dat met een niet al te hoge buiten temperatuur en niet constant bij iemand op de achterbumper. Dus ben van plan om een oliekoeler er op te zetten. Wel iets gevonden dat er een andere dop schijnt te zijn op het oliefilter huis waaraan je dan de koeler kan bevestigen.
Maar de vraag is wie verkoopt dat spul... Iemand toevallig een idee ?
nu nog ff denken waar ik dat zag
helaas moet ik het meeste elke keer weer opnieuw opzoeken omdat ik het 'vergeet" vermoeiend magoed thats the way it is
zal ff kijken vandaag naar zoiets...das een anders oliefilter huis met extra aansluitingen voor een oliekoeler
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E36 325I Aprisco cup
niet helemaal wat ik bedoelde maar zoiets

http://www.turnermotorsport.com/p-1658- ... ooler.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kan ook veel goedkoper natuurlijk, maar dit was ff als voorbeeld.
http://www.turnermotorsport.com/p-1658- ... ooler.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kan ook veel goedkoper natuurlijk, maar dit was ff als voorbeeld.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E36 325I Aprisco cup
ah, zoiets geloof ik....
http://www.marktnet.nl/Mishimoto-Oil-Co ... 4.htm#Zoom" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.marktnet.nl/Mishimoto-Oil-Co ... 4.htm#Zoom" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: E36 325I Aprisco cup
Die tweede zal nooit passen op een M50 motor ivm vorm van oliefilterhuis. De enige opties die je hebt zijn het hele oliefilterhuis van een M3/TD of een apart deksel. We hebben in de E30 gekozen voor de tweede optie, was een stuk voordeliger en werkte uiteindelijk nog makkelijker.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
Ik heb een gebruikt set (huis, koeler en slangen) kunnen vinden :banaan:
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Ben benieuwd...
Niet TE betrouwbaar maken he anders zit je straks echt in de top5
Niet TE betrouwbaar maken he anders zit je straks echt in de top5
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Is er trouwens iets als een tijdschema voor vrijdag? Kon ik op de ACNN site zo snel niet vinden.
Kom wel ff kijken, ben wel benieuwd hoe het gaat lopen met een paar bekende rijders erbij!
Kom wel ff kijken, ben wel benieuwd hoe het gaat lopen met een paar bekende rijders erbij!
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: E36 325I Aprisco cup
Dit vond ik ergens op een site. Niet helemaal officieel dus. Zoals het er naar uit ziet moet ik de eerste Aprisco race missen. Ik kom pas na de middag.
Tijdschema ACNN 2011.
07.00 – 09.00 uur Inschrijven & Keuring
08.00 – 08.25 uur Verplichte briefing PTC Cup
08.30 – 08.55 uur Verplichte briefing Aprisco Cup
09.00 – 09.25 uur Verplichte briefing Mustang, Zilhouette, OSC
09.00 – 09.20 uur Vrije Training PTC Cup
09.20 – 09.40 uur Vrije Training Aprisco Cup
09.40 – 10.00 uur Vrije Training Mustang, Zilhouette, OSC
10.05 - 10.25 uur Tijd Training PTC Cup
10.30 – 10.50 uur Tijd Training Aprisco Cup
10.55 – 11.15 uur Tijd Training Mustang, Zilhouette, OSC
11.20 – 11.50 uur Race 1 PTC Cup
11.55 – 12.55 uur Race 1 Aprisco Cup
12.55 – 13.55 uur Pauze
13.55 – 14.40 uur Race 1 Mustang, Zilhouette, OSC
14.50 – 15.20 uur Race 2 PTC Cup
15.30 – 16.30 uur Race 2 Aprisco Cup
16.40 – 17.25 uur Race 2 Mustang, Zilhouette, OSC
Einde Dag Prijsuitreiking in Restaurant of Elders.
Tijdschema ACNN 2011.
07.00 – 09.00 uur Inschrijven & Keuring
08.00 – 08.25 uur Verplichte briefing PTC Cup
08.30 – 08.55 uur Verplichte briefing Aprisco Cup
09.00 – 09.25 uur Verplichte briefing Mustang, Zilhouette, OSC
09.00 – 09.20 uur Vrije Training PTC Cup
09.20 – 09.40 uur Vrije Training Aprisco Cup
09.40 – 10.00 uur Vrije Training Mustang, Zilhouette, OSC
10.05 - 10.25 uur Tijd Training PTC Cup
10.30 – 10.50 uur Tijd Training Aprisco Cup
10.55 – 11.15 uur Tijd Training Mustang, Zilhouette, OSC
11.20 – 11.50 uur Race 1 PTC Cup
11.55 – 12.55 uur Race 1 Aprisco Cup
12.55 – 13.55 uur Pauze
13.55 – 14.40 uur Race 1 Mustang, Zilhouette, OSC
14.50 – 15.20 uur Race 2 PTC Cup
15.30 – 16.30 uur Race 2 Aprisco Cup
16.40 – 17.25 uur Race 2 Mustang, Zilhouette, OSC
Einde Dag Prijsuitreiking in Restaurant of Elders.
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Erg handig.. ik moet nog ff kijken hoe ik de dag in ga delen.. zit nog beetje in dubio als het 23 graden volop zon wordt voor mij eigenlijk zonde om dan 2x 2 uur in de auto te zitten met aircon aan....
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E36 325I Aprisco cup
Vanavond lekker opgeschoten, stukje dashboard gemaakt waarin een aantal schakelaars en laptimer zitten. Versnellingsbak vervangen, deze deed het nog wel, maar maakte een geluid en schoot soms uit zn 1 en dat wil je met de start nou net niet hebben...
Morgen uitlijnen en uitwegen en nog wat kleine dingetjes dan staat ie klaar voor vrijdag
@ Spykerboy, is ook zeker een leuke klasse, maar had al een E36 staan dus dan is de keuze makkelijk...
Morgen uitlijnen en uitwegen en nog wat kleine dingetjes dan staat ie klaar voor vrijdag
@ Spykerboy, is ook zeker een leuke klasse, maar had al een E36 staan dus dan is de keuze makkelijk...
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325I Aprisco cup
Mooi werk, hoop dat de auto het goed gaat doen vrijdag...
Gaan jullie donderdag avond al, of vrijdag vroeg op pad?
Gaan jullie donderdag avond al, of vrijdag vroeg op pad?
