Eind vorig jaar hebben we een gebruikte Aprisco cup auto gekocht, deze was helemaal compleet alleen was de body wat minder fris. Met andere woorden alles vastgeroest en de gaten in de bodem.
Dus ja wat doe je dan, inderdaad een andere body zoeken.
Om de oude auto zijn laatste eer te bewijzen in november met DF de Nordschleife nog onveilig gemaakt, waar de auto op een kapotte accu na probleemloos zijn rondjes maakte.
Maar nu wist ik ook dat op de body na alle onderdelen nog goed zijn en ook de motor nog prima loopt.
Zo zijn we dus begonnen met het zoeken naar een andere carrosserie. Deze vonden we al snel, het was een Calypso rode welke al een paar maanden boven op een andere BMW gestapeld stond. Deze BMW dus kunnen redden van de pers, de roest had bij deze auto op één heel klein plekje na niet toegeslagen. Na deze opegehaald te hebben en op een kar met zwenkwielen geplaatst te hebben kon het strippen beginnen.
Als eerste het interieur welke door een openstaand raam voorzien was van een flinke laag water. Ja een echte Bak Met Water... Daarna werd het tijd om de motor en versnellingsbak eruit te halen. Zo begon de auto al aardig leeg te raken.
Vervolgens de deuren eruit gehaald zodat we overal makkelijk bij kunnen. Met veel moeite de kabelboom eruit gehaald, dat viel nog niet mee. Maar uiteindelijk een grote doos vol met spaghetti als resultaat. Dan komt het leuke werk alle bituum eruit steken, eerst verwarmen met de fohn daarna vervolgens stukje voor stukje los steken. Ondertussen blijft er weinig meer over dan een kale carrosserie. Als alle bituum eruit is gaan we de auto van binnen en buiten schoonmaken en vervolgens gaten boren en platen lassen voor de kooi. Dan gaan we dus ook beginnen met het uit elkaar halen van de nu nog rijdende E36.
Na flink wat avondjes schuren was het toen tijd om de auto bij de spuiter te brengen.
En vandaag was het zover en kon de carrosserie weer opgehaald worden

Hier wat plaatjes van de werkzaamheden tot zover, keep you posted

En dit is de donor auto: