E 92 M3 voor circuit

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

Bericht door GTRene » 26 feb 2011, 10:55

wat een werk :shocking:
hele auto weer opbouwen e.d. :D
leuke puzzel :nerd:

Andre

Bericht door Andre » 26 feb 2011, 11:22

Waarom pak je geen GT4 velgen die zijn veel lichter.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2011, 12:01

Andre schreef:Waarom pak je geen GT4 velgen die zijn veel lichter.
zijn dat deze RE?

Afbeelding

wow...gaaf, zag ook zulk soort bij hen in magnesium, ik dacht ow, die zijn leuk voor men Hartge...
toen zag ik de prijs :shocking: iets van 4K ofzo :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2011, 12:11

owja, deze bedoelde ik die in magnesium zijn, de BBS RE-Mg

Afbeelding

http://www.tunersgroup.com/Products/BBS ... esium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BBS RE RE-Mg ACQ Magnesium Wheels are an incredibly lightweight wheel manufactured by BBS from forged aircraft quality magnesium.

Weights of these wheels are:

•18×8.5: 7.2kg
•18×9.5: 7.8kg
•18×10.0: 7.5kg
•18×10.2: 8.2kg
•18×11.0: 8.4kg
•19×8.5: 8.5kg
•19×9.5: 9.2kg
nice lightweight...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 feb 2011, 12:34

Moses wat een vet project zeg!

Veel plezier met de allerlaatste aanpassingen David, voor deze auto moet ik echt een keer naar het circuit komen, gruwelijk 8)

RJay

Bericht door RJay » 26 feb 2011, 14:36

spykerboy schreef:is er een mogelijkheid als ie af is een keer als passagier mee te gaan? :P lijkt me wel erg vet als ik het steeeds verder zie komen! (zal vast niet de enige zijn) rij ik dan in dat ding van mij met roest aan de kokerbalken -.- moet nogsteeds ergens leren te lassen zodat ik dat kan fixen.. :P maar blijft er goed uit zien! ook mooie velgen maar ik zou andere kiezen (BBS CHR vind ik erg gaaf!)
Het gaat in deze dus om het onafgeveerde gewicht he :mrgreen:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 26 feb 2011, 16:33

En wat dacht je van roterende massa? Verbetert acceleratie en is beter voor de remmerij.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2011, 20:53

David R. schreef:Ik ben gek maar doe het toch. Zaterdag even wezen kijken bij de auto en wordt gek van al die bedrading die niet nodig is. Er liggen heel veel stekkers gewoon open en dat wil ik gewoon niet. Ik stap dus over op Pectel voor het motormanagement (SQ6M12) met een Pectel Dash en neem een stand alone ABS van BMW motorsport. Draadboom voor verlichting etc maken ze zelf. Tevens was er een aandrijfas lek dus daar komen GT4 aandrijfassen voor terug. Ik wou de bak eigenlijk pas volgend jaar doen maar ja nu ligt de bak er toch uit dus die doen we ook gelijk maar. Hij had nog een nieuwe DG 400 heavy duty die hij had voor zijn GT2 en die kon ik met flink wat korting overnemen dus dat maar gedaan. Navraag gedaan bij Drenth of deze bak geschikt was (men heeft nu ook de DG 500) maar deze bak was ook geschikt voor de job. Dashboard kan er nu helemaal uit en hier komt een flossman dashboard voor terug.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder.
Even dat duwtje in de rug, misschien wel vanuit onverwachte hoek. We waren laatst bij Gijs van Lennep voor een interview (blijf kijken, binnenkort op DF) en daar heb ik het eens aan voorgelegd.
"Stel, je bent niet Vettel of Schumacher, maar je wilt wel harder rijden met je M3 voor het circuit. Heeft het dan zin om je auto heftig aan te passen of kun je beter al je tijd steken in het verbeteren van je eigen vaardigheden?"
- "Oefenen helpt altijd, oefenen oefenen oefenen. Maar je auto aanpassen aan je eigen smaak helpt ook. Niet alleen door de tijd die je door de aanpassing zelf wint, maar ook omdat je er meer zelfvertrouwen door krijgt. En je hoeft niet te kiezen, het is niet of-of. Je kunt ook je auto aanpassen én veel oefenen."

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mar 2011, 22:56

Volgens mij geeft David duidelijk aan het dat hem niet te doen is om sneller te gaan, maar dat hij gewoon veel plezier haalt uit de mods op de auto te bouwen en daarnaast uit de mods zelf, die zeker niet alledaags zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2011, 23:01

partyondude schreef:Volgens mij geeft David duidelijk aan het dat hem niet te doen is om sneller te gaan, maar dat hij gewoon veel plezier haalt uit de mods op de auto te bouwen en daarnaast uit de mods zelf, die zeker niet alledaags zijn.
Dat weet ik wel, maar als David die auto verbouwt én zelf steeds meer ervaring krijgt zal hij toch ergens in de loop van dit seizoen sneller willen zijn dan pakweg een jaar geleden.

David R.

Bericht door David R. » 15 mar 2011, 09:54

Kleine update. Remleidingen zitten nu binnendoor en de assen zijn binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2011, 11:12

dat lijken zo op het oog dikke assen 8)
en die remleidingen, gaaf...weer eens wat anders dan koper, makkelijk overal heen te leggen en met het juiste gereedschap mooi zelf op maat te maken denk ik.
blijft zoiets net zolang goed als koper? neem aan dat het rubber is met staal omvlochten iets.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mar 2011, 12:45

Updates blijven leuk David, keep em coming !

Thommy

Bericht door Thommy » 16 mar 2011, 11:01

Macboy schreef:Updates blijven leuk David, keep em coming !
:clap: :thumbup:

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 16 mar 2011, 17:18

WAUW! :thumbup:

Dit moet ik ook hebben in mijn racer, die leidingen!!! Waar koop je het en zijn de leidingen zelf te maken en koppelingen eraan te knellen? :love:

hendri

Bericht door hendri » 16 mar 2011, 21:06

Wat een serieus bizar mooi project dit. En dat bij de toch wel mooiste sportieve bmw van dit moment. Respect :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 21:43

Nog steeds dikke prima, al heb ik een andere beleving bij dat een minnares(mijn vrouw gewoon in dit geval hoor :D ) duurder zou zijn. Maar whatever makes you happy. :df: :thumbup:

David R.

Bericht door David R. » 17 mar 2011, 09:25

Robin schreef:Nog steeds dikke prima, al heb ik een andere beleving bij dat een minnares(mijn vrouw gewoon in dit geval hoor :D ) duurder zou zijn. Maar whatever makes you happy. :df: :thumbup:
Het gaat gelukkig ook door zonder jullie goedkeuring :D

ABS zit erin en accu is verplaatst. Draadboom is bijna klaar en de remmen zijn gereviseerd (nieuwe schijven en de klauwen gereviseerd). Helaas doet Pectel/Cosworth niet wat men belooft had en zitten we dus nog steeds te wachten op de ECU en de draadboom voor de motor.
Afbeelding
Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 17 mar 2011, 10:23

Word zoveel geld geinvesteerd dan vindt ik het jammer om een KW setje te zien. Zo n auto vraagt om Moton, Ohlins.

Emiel

Bericht door Emiel » 17 mar 2011, 10:24

Ik moet Andre gelijk geven over het KW setje.
David R. schreef: Het gaat gelukkig ook door zonder jullie goedkeuring :D
:clap:

Wel vaker met dat soort leveranciers dat men hun beloftes niet na komt. Bijzonder prettig ook dat men altijd roept dat dingen op voorraad zijn en dan in backorder geplaatst worden :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 mar 2011, 11:31

Andre schreef:Word zoveel geld geinvesteerd dan vindt ik het jammer om een KW setje te zien. Zo n auto vraagt om Moton, Ohlins.
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook.
Wat de remmen betreft had ik het zelfde idee.
Die set had ik namelijk op mijn subaru ook en ondanks dat het beste een goede set is vind ik het op een racer zoals deze auto eigenlijk is een beetje onderbemeten.

Grtz, Hans

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 mar 2011, 11:57

Die remmen zijn ook straat remmen, geen race klauwen. (kan je heel makkelijk zien aan de kleur, bij AP hebben de straat klauwen een zwarte of rode PTFE coating, de raceklauwen zijn grijs geannodiseerd) Maar op zich als ze het gewoon houden is er niet veel aan de hand.

Bij AP zijn de entry level raceklauwen vaak 95% gelijk aan de straatklauwen, die Pro 5000's hebben bijvoorbeeld dezelfde body alleen de seals zijn iets anders, beter bestand tegen hoge temperaturen.

Het ligt er ook aan wat je doet, rij je korte stintjes van zeg 10-12 rondjes dan hoef je niet persee mega grote remmen te hebben. Ik ga nu met 343 PK rijden en nog steeds 330mm 4 pots op de M3, verwacht daar geen problemen mee. Tuurlijk kan het beter maar als je niet voor een WK rijd oid en het doet het goed dan is er niks aan de hand en kan je ze net zo goed houden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 mar 2011, 12:19

Bert ///M3 schreef:Die remmen zijn ook straat remmen, geen race klauwen. (kan je heel makkelijk zien aan de kleur, bij AP hebben de straat klauwen een zwarte of rode PTFE coating, de raceklauwen zijn grijs geannodiseerd) Maar op zich als ze het gewoon houden is er niet veel aan de hand.

Bij AP zijn de entry level raceklauwen vaak 95% gelijk aan de straatklauwen, die Pro 5000's hebben bijvoorbeeld dezelfde body alleen de seals zijn iets anders, beter bestand tegen hoge temperaturen.

Het ligt er ook aan wat je doet, rij je korte stintjes van zeg 10-12 rondjes dan hoef je niet persee mega grote remmen te hebben. Ik ga nu met 343 PK rijden en nog steeds 330mm 4 pots op de M3, verwacht daar geen problemen mee. Tuurlijk kan het beter maar als je niet voor een WK rijd oid en het doet het goed dan is er niks aan de hand en kan je ze net zo goed houden.
Volgens mij is het systeem om de blokken te vervangen ook anders bij de race versie van AP.
Wat betreft die 10-12 rondjes denk ik dat David wel langer achter het stuur zit dan die 10-12 rondjes (even de degelijkheid van een beemer buiten beschouwing gelaten :mrgreen: )
Ik denk dat de aanvalssnelhied van bv de tarzanbocht een stukje hoger is als bij jou auto en dat de auto van David misschien wel zwaarder is dan die van jou.
De krachten + de temperatuur wordt dan echt een heel stuk hoger.
Van een hogere snelheid afremmen met een (relatief) lichte wagen is zwaarder voor de remmen als een zwaardere auto van een iets mindere snelheid afremmen.
Daardoor denk ik dat deze straatremmen het erg moeilijk gaan krijgen zeker als David dadelijk zijn draai in de auto gaat vinden.
Bij mijn AP`s zaten trouwens geen dust seals in.
Bij de Corvette fikken ze er ook altijd uit, bij de standaard klauwen als ook bij de stop-tech set.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2011, 12:34

hoe bedoel je Hans, knallen die stofseals eruit?
of zitten ze er bij bepaalde types niet in.

en hoe komt dat dat ze eruit knallen? opgebouwde hete lucht ofzo?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 mar 2011, 12:38

Klopt mijne hebben ook geen dustseals, volgens mij heeft AP dat haast nooit eigenlijk, paar series daargelaten.

Die E92 standaard kits zijn al 370x36mm of 380x36mm, dat zijn al flinke stoppers. Dus vandaar dat ik denk dat het wel meevalt. Vergelijk met mijn is auto in zoverre dat PTW niet heel erg ver uit elkaar zit.

10-12 rondjes bedoel ik per stint niet per dag :) Het is heel wat anders of je 12 rondjes rijd of een uur achter het stuur zit. Voor een normaal persoon die voor de hobby rijd is 12 rondjes al behoorlijk met zo'n auto, ik weet wel dat het mij behoorlijk tegen viel 12 rondjes rijden in een warme klankkast vergeleken met een straatauto.

Verschil met blokken vervangen is trouwens alleen dat er op straatkits anti rattle clips zitten, maar als je een straatkit op een racer zet kan je die er net zo goed af gooien. Of je moet een monoblock klauw nemen dan zou je hele klauw er af moeten :)

Plaats reactie