hele auto weer opbouwen e.d.

leuke puzzel
zijn dat deze RE?Andre schreef:Waarom pak je geen GT4 velgen die zijn veel lichter.
nice lightweight...BBS RE RE-Mg ACQ Magnesium Wheels are an incredibly lightweight wheel manufactured by BBS from forged aircraft quality magnesium.
Weights of these wheels are:
•18×8.5: 7.2kg
•18×9.5: 7.8kg
•18×10.0: 7.5kg
•18×10.2: 8.2kg
•18×11.0: 8.4kg
•19×8.5: 8.5kg
•19×9.5: 9.2kg
Het gaat in deze dus om het onafgeveerde gewicht hespykerboy schreef:is er een mogelijkheid als ie af is een keer als passagier mee te gaan?lijkt me wel erg vet als ik het steeeds verder zie komen! (zal vast niet de enige zijn) rij ik dan in dat ding van mij met roest aan de kokerbalken -.- moet nogsteeds ergens leren te lassen zodat ik dat kan fixen..
maar blijft er goed uit zien! ook mooie velgen maar ik zou andere kiezen (BBS CHR vind ik erg gaaf!)
Even dat duwtje in de rug, misschien wel vanuit onverwachte hoek. We waren laatst bij Gijs van Lennep voor een interview (blijf kijken, binnenkort op DF) en daar heb ik het eens aan voorgelegd.David R. schreef:Ik ben gek maar doe het toch. Zaterdag even wezen kijken bij de auto en wordt gek van al die bedrading die niet nodig is. Er liggen heel veel stekkers gewoon open en dat wil ik gewoon niet. Ik stap dus over op Pectel voor het motormanagement (SQ6M12) met een Pectel Dash en neem een stand alone ABS van BMW motorsport. Draadboom voor verlichting etc maken ze zelf. Tevens was er een aandrijfas lek dus daar komen GT4 aandrijfassen voor terug. Ik wou de bak eigenlijk pas volgend jaar doen maar ja nu ligt de bak er toch uit dus die doen we ook gelijk maar. Hij had nog een nieuwe DG 400 heavy duty die hij had voor zijn GT2 en die kon ik met flink wat korting overnemen dus dat maar gedaan. Navraag gedaan bij Drenth of deze bak geschikt was (men heeft nu ook de DG 500) maar deze bak was ook geschikt voor de job. Dashboard kan er nu helemaal uit en hier komt een flossman dashboard voor terug.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder.
Dat weet ik wel, maar als David die auto verbouwt én zelf steeds meer ervaring krijgt zal hij toch ergens in de loop van dit seizoen sneller willen zijn dan pakweg een jaar geleden.partyondude schreef:Volgens mij geeft David duidelijk aan het dat hem niet te doen is om sneller te gaan, maar dat hij gewoon veel plezier haalt uit de mods op de auto te bouwen en daarnaast uit de mods zelf, die zeker niet alledaags zijn.
Macboy schreef:Updates blijven leuk David, keep em coming !
Het gaat gelukkig ook door zonder jullie goedkeuringRobin schreef:Nog steeds dikke prima, al heb ik een andere beleving bij dat een minnares(mijn vrouw gewoon in dit geval hoor) duurder zou zijn. Maar whatever makes you happy.
![]()
David R. schreef: Het gaat gelukkig ook door zonder jullie goedkeuring![]()
Dat was mijn gedachte eigenlijk ook.Andre schreef:Word zoveel geld geinvesteerd dan vindt ik het jammer om een KW setje te zien. Zo n auto vraagt om Moton, Ohlins.
Volgens mij is het systeem om de blokken te vervangen ook anders bij de race versie van AP.Bert ///M3 schreef:Die remmen zijn ook straat remmen, geen race klauwen. (kan je heel makkelijk zien aan de kleur, bij AP hebben de straat klauwen een zwarte of rode PTFE coating, de raceklauwen zijn grijs geannodiseerd) Maar op zich als ze het gewoon houden is er niet veel aan de hand.
Bij AP zijn de entry level raceklauwen vaak 95% gelijk aan de straatklauwen, die Pro 5000's hebben bijvoorbeeld dezelfde body alleen de seals zijn iets anders, beter bestand tegen hoge temperaturen.
Het ligt er ook aan wat je doet, rij je korte stintjes van zeg 10-12 rondjes dan hoef je niet persee mega grote remmen te hebben. Ik ga nu met 343 PK rijden en nog steeds 330mm 4 pots op de M3, verwacht daar geen problemen mee. Tuurlijk kan het beter maar als je niet voor een WK rijd oid en het doet het goed dan is er niks aan de hand en kan je ze net zo goed houden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], jessedehaan, Joost H., Peter-Paul en 4 gasten