Maar inderdaad, een auto entertaint of hij entertaint niet. Dat is zo persoonlijk als ik weet niet wat. Van de eerste categorie wordt, als je ouder, kundiger en kritischer wordt, de spoeling extreem dun.
Loe and the porsche
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zou mijn M3 nooit inruilen op een Porsche; a; Ik heb er niets mee ( net als Rico dus)
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn
.....................( net als Andre zijn mening dus) de afgunst regeert helaas, daar wil ik mezelf met mijn zuur verdiende centjes niet de dupe van laten zijn/worden.
Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn
Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kris,
klopt zover ik weet koopt Andre ook geen GT3 RS, maar die auto heeft het wel voor hem verpest, maw die auto is zo goed in datgene waarvoor die gemaakt is dat al het andere doet verbleken. Een M3 een M6 maar ook een "gewone" Porsche zoals een 997.
Dat zegt niks over of die auto's goed of slecht zijn, alleen vind hij niet meer datgene in die auto's dan wat hij zoekt.
Overigens heeft mijn blauwe M3 een zeer hoog "rot op van de linkerstrook gehalte" Zelfs mensen die al bezig zijn met inhalen, gaan weer snel naar rechts als ik er aan kom. Ze staan liever op de rem achter hun voorligger op de rechterbaan dan dat ze een M3 in de kofferbak zien vliegen.... En ik zweer je dat ik nooit bumperkleef.
klopt zover ik weet koopt Andre ook geen GT3 RS, maar die auto heeft het wel voor hem verpest, maw die auto is zo goed in datgene waarvoor die gemaakt is dat al het andere doet verbleken. Een M3 een M6 maar ook een "gewone" Porsche zoals een 997.
Dat zegt niks over of die auto's goed of slecht zijn, alleen vind hij niet meer datgene in die auto's dan wat hij zoekt.
Overigens heeft mijn blauwe M3 een zeer hoog "rot op van de linkerstrook gehalte" Zelfs mensen die al bezig zijn met inhalen, gaan weer snel naar rechts als ik er aan kom. Ze staan liever op de rem achter hun voorligger op de rechterbaan dan dat ze een M3 in de kofferbak zien vliegen.... En ik zweer je dat ik nooit bumperkleef.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik denk dat juist een Porsche minder afgunst en meer bewondering/waardering/"respect" oplevert dan zo'n opgepompt BMW'tje 8)romo schreef:Zou mijn M3 nooit inruilen op een Porsche; a; Ik heb er niets mee ( net als Rico dus)
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn.....................( net als Andre zijn mening dus) de afgunst regeert helaas, daar wil ik mezelf met mijn zuur verdiende centjes niet de dupe van laten zijn/worden.
Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................
Weet ook wel zeker dat je eerder voor aso/pooier/drugsdealer wordt uitgemaakt wanneer je een M3 rijdt dan een 911 (mits in decente kleur). Porscherijders zijn in het verkeer ook vrijwel altijd een stuk minder "aanwezig" dan BMW's (komt ook door vele foute sjaken die in de oude modellen rijden) in termen van asociaal weggedrag. Écht hard rijdende P's zie je maar zeer zelden imho.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Martijn is dat zo ? Porsche is bijna voor iedereen onbereikbaar, BMW is voor de meeste net niet bereikbaar, daar zal het wel aan liggen ?
Ik heb weinig negatieve reactie's op de M3, ja vanochtend nog toen ik door een dorp reed net geen 60 in de 2 (50 toegestaan), een wild gebarend boertje op de fiets zwaaide dat ik langzamer moest rijden. Ik heb vriendelijk terug gezwaaid 8)
Ik heb weinig negatieve reactie's op de M3, ja vanochtend nog toen ik door een dorp reed net geen 60 in de 2 (50 toegestaan), een wild gebarend boertje op de fiets zwaaide dat ik langzamer moest rijden. Ik heb vriendelijk terug gezwaaid 8)
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kris maak je geen illusies met een Porsche 997.
Ik heb verhalen gehoord in NL dat iemand binnen een jaar 50000 euro afschrijft op een Porsche GT3.
Iedereen heeft het over de befaamde waardevastheid van een Porker, forget it.Ja als je er 8 jaar in blijft rijden en hem dan voor 40/50 K te koop aanbied, als die echt perfect is. lees dat je er zelf niet mee hebt gereden dan is er mischien een liefhebber er voor.
Porsche's schrijven ook gewoon erg hard af.
M3's ook, alles wat in de deze prijsklasse aanwezig is. Daarom moet je ook gewoon in deze handel blijven rijden en niet meer wegdoen.
Ik heb verhalen gehoord in NL dat iemand binnen een jaar 50000 euro afschrijft op een Porsche GT3.
Iedereen heeft het over de befaamde waardevastheid van een Porker, forget it.Ja als je er 8 jaar in blijft rijden en hem dan voor 40/50 K te koop aanbied, als die echt perfect is. lees dat je er zelf niet mee hebt gereden dan is er mischien een liefhebber er voor.
Porsche's schrijven ook gewoon erg hard af.
M3's ook, alles wat in de deze prijsklasse aanwezig is. Daarom moet je ook gewoon in deze handel blijven rijden en niet meer wegdoen.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Precies. Geef nu 60k voor een GT3 uit en geef hetzelfde voor een M3 uit. Denk dat de afschrijving voor de M3 een factor 3 hoger ligt na 3 jaar.kris schreef:en nu hielke het toch aanhaalt: afschrijving...
da's ook nog zo'n voordeel, en zeg me niet dat het niet waar is want ik onderga het momenteel 'live':)
33333, hoe bedenk ik het
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
Rico, Akkoord dat ze te veel vragen, maar door de band genomen, en ik spreek uit ervaring, m'n wrak van een 993 was na 1 week weg voor 30K... het ding was verdekke bijna 15jaar oud...
Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag
Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
2 Dingen,
1)
Vraagprijzen van verkopende partijen zoals autobedrijven en dealers zijn geen reeële waardeprijzen voor een particulier die zijn auto wil verkopen of inruilen. Bij Porsche zit een schrikbarend verschil tussen de inruilprijs en de gevraagde verkoop prijs.
Voorbeeld, echt gebeurd, een man ruilt een jaar oude GT3 van 160000 in op een andere Porsche, hij vangt 95000 nruil, 2 dagen later staat diezelfde GT3 voor 120000 euro te koop bij de dealer.
2)
Dan de echt oudere Porsche's ik, ben het er mee eens dat die auto's een hogere ondergrens qua minimale restwaarde hebben dan bv een auto van een mainstream merk zoals BMW. 993's zulllen nooit goedkoper worden dan pak em beet 35K Terwijl een een e46 M3 op een gegeven moment naar de 15K zal zakken.
Maar wat is het grote probleem ? Dat de kwaliteit van die oudere Porsche's vaak verrekte goed is, de meeste rijders zeg maar 95% is erg zuinig op zijn Porsche en zoekt zelden de grenzen op van zo'n auto. Dat betekent dat er ondanks een hoge minimale restwaarde er een behoorlijk overschot in de markt is aan mooie Porsche's dus ook veel keus voor potentiële kopers, dus de kans dat jij jou Porsche makkelijk verkoopt is ook weer kleiner. De kopers die in de onderklasse van de minimale restwaarde shoppen zijn vaak gigantische mierenneukers en willen de mooiste, beste Porsche voor de laagste prijs, maar als die te goedkoop is klopt het ook weer niet.
Op papier klinkt het allemaal leuk die zogenaamde hoge restwaarde van een Porsche, maar het kan ook een blok aan je been zijn.
1)
Vraagprijzen van verkopende partijen zoals autobedrijven en dealers zijn geen reeële waardeprijzen voor een particulier die zijn auto wil verkopen of inruilen. Bij Porsche zit een schrikbarend verschil tussen de inruilprijs en de gevraagde verkoop prijs.
Voorbeeld, echt gebeurd, een man ruilt een jaar oude GT3 van 160000 in op een andere Porsche, hij vangt 95000 nruil, 2 dagen later staat diezelfde GT3 voor 120000 euro te koop bij de dealer.
2)
Dan de echt oudere Porsche's ik, ben het er mee eens dat die auto's een hogere ondergrens qua minimale restwaarde hebben dan bv een auto van een mainstream merk zoals BMW. 993's zulllen nooit goedkoper worden dan pak em beet 35K Terwijl een een e46 M3 op een gegeven moment naar de 15K zal zakken.
Maar wat is het grote probleem ? Dat de kwaliteit van die oudere Porsche's vaak verrekte goed is, de meeste rijders zeg maar 95% is erg zuinig op zijn Porsche en zoekt zelden de grenzen op van zo'n auto. Dat betekent dat er ondanks een hoge minimale restwaarde er een behoorlijk overschot in de markt is aan mooie Porsche's dus ook veel keus voor potentiële kopers, dus de kans dat jij jou Porsche makkelijk verkoopt is ook weer kleiner. De kopers die in de onderklasse van de minimale restwaarde shoppen zijn vaak gigantische mierenneukers en willen de mooiste, beste Porsche voor de laagste prijs, maar als die te goedkoop is klopt het ook weer niet.
Op papier klinkt het allemaal leuk die zogenaamde hoge restwaarde van een Porsche, maar het kan ook een blok aan je been zijn.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das nou precies waar het over gaat; idd onder de 40 k vind je niet wat......................maar ja das wat de dealert er voor vraagt, zegt niets over de inruil prijs ansich.......................neem maar aan; TRANEN in de ogen ( Quote Rico geloof ik)Tom schreef:Zo'n GT3 is uitzondering maar een gewone Porsche vind ik behoorlijk waardevast. Ga es naar een Porsche dealer... onder de 40k kun je amper een Boxster vinden (nee ook niet uit een jaar dat ie uit kwam).. 993 gaat minimaal 40-45k kosten.. 996 rond de 40k minimaal. Even uit het hoofdje...
Er wordt gewoon goud geld verdiend door een dealer; Bij inruil; ja meneer die Porker schrijft nu 1 keer veel af hoor!!
Bij verkoop; Ja meneer hij kost wel een paar cent, maar ja, ze zij ook zo waarde vast he, die Porkers..................................
Nou, geef mijn Por(tie) ker maar aan Fikkie............................
Laatst gewijzigd door romo op 13 feb 2007, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kris jou auto is gewoon te jong. Ik zou de mijne nu ook niet kunnen verkopen (niet dat ik het überhaupt van plan ben).kris schreef:
Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag
E46 M3 is niet meer nieuw leverbaar, voor veel kopers een minpunt en voor hetzelfde geld koop je ook een nieuwe 335i coupe. Niet te vergelijken, maar voor veel kopers is een nieuwe 335i coupe belangrijker dan een 1,5 jaar oude niet meer nieuw leverbare M3. En in NL speelt ook nog eens dat 98% van deze markt word gedomineerd door lease en financieringen. En dan gaat de voorkeur bijna altijd naar nieuw uit.
Ons eigen M3 2e hands draadje vind ik mooi voorbeeld, de duurdere auto's daar is niemand mee bezig, maar in de klasse tussen 25000 en 40000 euro word het pas echt interessant om er 1 te kopen.
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
M3 67.006 km 22/03/2002 € 38.500,-
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.
Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).
Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.
Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).
Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Heb je wel gelijk in. Vind 70k voor een auto uit 1999 (al weer 8 jaar oud) ook teveel. Gat naar een nieuwe 997 is dan te klein. Maar als je zo'n auto voor 60k of wat minder koopt dan mag je toch wel verwachten dat je over 3 jaar niet meer dan 5k per jaar afschrijft. Da's niet veel als je dat met andere auto's uit die prijsklasse vergelijkt.Rico v Velzen schreef:Hielke waarom worden die gebruikte GT3's rond de 70K niet verkocht in NL ?
Wat denk je ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tom schreef:M3 67.006 km 22/03/2002 € 38.500,-
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.
Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).
Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.
Tom laat ik het omdraaien;
Heb jij liever een 9 jaar oude Porsche voor 46K met 113K op de teller OF een 5 jaar oude M3 voor 38.5K met 67K op de teller ?
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Haha heerlijke discussie dit
Doe mij btw de M3 maar, al was het maar vanwege de stealth-look 8)
Bovendien, als je hier in Nederland in een Porsche aan komt zetten, iedereen je uitkotst, maar dat zegt misschien wat meer over de k*t-mentaliteit van al die stoffige groenlinks GW-sokken hier in NL, dan over het potentieel en de verleidingskracht van deze auto's (jammer dat sommige mensen dat niet kunnen waarderen)
Nog vervelender: http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/28/buit5.html
pakken ze straks ook nog eens het speelterrein bij de buren van ons af
Sorry ik dwaal af
, nu jullie weer :arrow:
Doe mij btw de M3 maar, al was het maar vanwege de stealth-look 8)
Bovendien, als je hier in Nederland in een Porsche aan komt zetten, iedereen je uitkotst, maar dat zegt misschien wat meer over de k*t-mentaliteit van al die stoffige groenlinks GW-sokken hier in NL, dan over het potentieel en de verleidingskracht van deze auto's (jammer dat sommige mensen dat niet kunnen waarderen)
Nog vervelender: http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/28/buit5.html
pakken ze straks ook nog eens het speelterrein bij de buren van ons af
Sorry ik dwaal af
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tom niet helemaal waar natuurlijk, vraag en aanbod zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.Tom schreef:Staat er even los van... restwaarde van BMW is over het algemeen prima, maar ik denk alleen dat restwaarde bij Porsche wel beter is. Maar daar zal vast onderzoek naar zijn gedaan?
Porscheprijzen, ik ben er zeker van dat die prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door de handel en de particulieren volgen weer diezelfde handel.
Er staan 4 of 5 GT3's in NL te koop, voor 50K waren ze gisteren al verkocht. Voor 70+K blijft de verkoopprijs exclusief. In deze prijsklasse word met extreme winstmarges gewerkt, waarom ? omdat het aanbod toch klein is.
Als ik NU met een 8 jaar oude GT3 bij PON zou aankloppen om hem in te ruilen op bv een nieuwe 997, dan krijg ik ook niet meer terug 45K/50K, de volgende dag zet PON hem rustig te koop voor 70K.
BMW kan dit gewoon niet maken, Een 4 jaar oude M3 word ingeruild voor 40K en hij word te koop gezet voor 45K. Waarom niet meer ? omdat er geen schaarste heerst en een hoge prijs de auto onverkoopbaar maakt.
In het kader van deze discussie is de hoge winst die Porsche maakt op een nieuw model ook interessant (draadje van Peter), die relatieve hoge winst werkt ook gewoon door in de gebruikt markt van Porsche.
Even voor alle duidelijkheid ik vind het geen probleem dat die prijzen hoog liggen of dat er veel winst op word gemaakt, het is aan jou als koper of je dat wel of niet accepteert.
Maar vergeet nou even de gedachte dat die hoge 2e hands verkoopprijzen een garantie zijn voor een hoge restwaarde. Ja als je echt heel veel geld wilt bijleggen. Dan krijg je een hoge inruilprijs weer.
Maar er zijn er hier niet veel denk ik die zomaar 100000 euro bijleggen op een hun auto voor een nieuwe.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 7 gasten
