Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 13:32

Schrap die Elise maar want daar het ik ook nog nooit mee gereden :)

Maar inderdaad, een auto entertaint of hij entertaint niet. Dat is zo persoonlijk als ik weet niet wat. Van de eerste categorie wordt, als je ouder, kundiger en kritischer wordt, de spoeling extreem dun.

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 13:33

Waarom rijd je dan zelf al een paar jaar in een Bravo?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 feb 2007, 13:39

Zou mijn M3 nooit inruilen op een Porsche; a; Ik heb er niets mee ( net als Rico dus)
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn :shock: .....................( net als Andre zijn mening dus) de afgunst regeert helaas, daar wil ik mezelf met mijn zuur verdiende centjes niet de dupe van laten zijn/worden.

Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 13:58

Kris,

klopt zover ik weet koopt Andre ook geen GT3 RS, maar die auto heeft het wel voor hem verpest, maw die auto is zo goed in datgene waarvoor die gemaakt is dat al het andere doet verbleken. Een M3 een M6 maar ook een "gewone" Porsche zoals een 997.

Dat zegt niks over of die auto's goed of slecht zijn, alleen vind hij niet meer datgene in die auto's dan wat hij zoekt.

Overigens heeft mijn blauwe M3 een zeer hoog "rot op van de linkerstrook gehalte" Zelfs mensen die al bezig zijn met inhalen, gaan weer snel naar rechts als ik er aan kom. Ze staan liever op de rem achter hun voorligger op de rechterbaan dan dat ze een M3 in de kofferbak zien vliegen.... En ik zweer je dat ik nooit bumperkleef.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 13 feb 2007, 14:18

romo schreef:Zou mijn M3 nooit inruilen op een Porsche; a; Ik heb er niets mee ( net als Rico dus)
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn :shock: .....................( net als Andre zijn mening dus) de afgunst regeert helaas, daar wil ik mezelf met mijn zuur verdiende centjes niet de dupe van laten zijn/worden.

Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................
Ik denk dat juist een Porsche minder afgunst en meer bewondering/waardering/"respect" oplevert dan zo'n opgepompt BMW'tje 8)

Weet ook wel zeker dat je eerder voor aso/pooier/drugsdealer wordt uitgemaakt wanneer je een M3 rijdt dan een 911 (mits in decente kleur). Porscherijders zijn in het verkeer ook vrijwel altijd een stuk minder "aanwezig" dan BMW's (komt ook door vele foute sjaken die in de oude modellen rijden) in termen van asociaal weggedrag. Écht hard rijdende P's zie je maar zeer zelden imho.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 14:29

Martijn is dat zo ? Porsche is bijna voor iedereen onbereikbaar, BMW is voor de meeste net niet bereikbaar, daar zal het wel aan liggen ?

Ik heb weinig negatieve reactie's op de M3, ja vanochtend nog toen ik door een dorp reed net geen 60 in de 2 (50 toegestaan), een wild gebarend boertje op de fiets zwaaide dat ik langzamer moest rijden. Ik heb vriendelijk terug gezwaaid 8)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 14:36

Tom schreef:Waarom rijd je dan zelf al een paar jaar in een Bravo?
Een paar jaar? 8 jaar ruim zul je bedoelen. Omdat ie voor de weinige kilometers die ik maak prima op z'n taak berekend is, niks meer afschrijft, en omdat ie heel lekker stuurt.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 14:38

en nu hielke het toch aanhaalt: afschrijving...

da's ook nog zo'n voordeel, en zeg me niet dat het niet waar is want ik onderga het momenteel 'live' :):)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 14:42

Kris maak je geen illusies met een Porsche 997.

Ik heb verhalen gehoord in NL dat iemand binnen een jaar 50000 euro afschrijft op een Porsche GT3.

Iedereen heeft het over de befaamde waardevastheid van een Porker, forget it.Ja als je er 8 jaar in blijft rijden en hem dan voor 40/50 K te koop aanbied, als die echt perfect is. lees dat je er zelf niet mee hebt gereden dan is er mischien een liefhebber er voor.

Porsche's schrijven ook gewoon erg hard af.

M3's ook, alles wat in de deze prijsklasse aanwezig is. Daarom moet je ook gewoon in deze handel blijven rijden en niet meer wegdoen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 14:46

kris schreef:en nu hielke het toch aanhaalt: afschrijving...

da's ook nog zo'n voordeel, en zeg me niet dat het niet waar is want ik onderga het momenteel 'live' :):)
Precies. Geef nu 60k voor een GT3 uit en geef hetzelfde voor een M3 uit. Denk dat de afschrijving voor de M3 een factor 3 hoger ligt na 3 jaar.

33333, hoe bedenk ik het :lol: En het is nog waar ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 14:50

Hielke waarom worden die gebruikte GT3's rond de 70K niet verkocht in NL ?


Wat denk je ?

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 15:00

Zo'n GT3 is uitzondering maar een gewone Porsche vind ik behoorlijk waardevast. Ga es naar een Porsche dealer... onder de 40k kun je amper een Boxster vinden (nee ook niet uit een jaar dat ie uit kwam).. 993 gaat minimaal 40-45k kosten.. 996 rond de 40k minimaal. Even uit het hoofdje...

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 15:02

Rico, Akkoord dat ze te veel vragen, maar door de band genomen, en ik spreek uit ervaring, m'n wrak van een 993 was na 1 week weg voor 30K... het ding was verdekke bijna 15jaar oud...

Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 15:19

2 Dingen,

1)
Vraagprijzen van verkopende partijen zoals autobedrijven en dealers zijn geen reeële waardeprijzen voor een particulier die zijn auto wil verkopen of inruilen. Bij Porsche zit een schrikbarend verschil tussen de inruilprijs en de gevraagde verkoop prijs.

Voorbeeld, echt gebeurd, een man ruilt een jaar oude GT3 van 160000 in op een andere Porsche, hij vangt 95000 nruil, 2 dagen later staat diezelfde GT3 voor 120000 euro te koop bij de dealer.

2)
Dan de echt oudere Porsche's ik, ben het er mee eens dat die auto's een hogere ondergrens qua minimale restwaarde hebben dan bv een auto van een mainstream merk zoals BMW. 993's zulllen nooit goedkoper worden dan pak em beet 35K Terwijl een een e46 M3 op een gegeven moment naar de 15K zal zakken.

Maar wat is het grote probleem ? Dat de kwaliteit van die oudere Porsche's vaak verrekte goed is, de meeste rijders zeg maar 95% is erg zuinig op zijn Porsche en zoekt zelden de grenzen op van zo'n auto. Dat betekent dat er ondanks een hoge minimale restwaarde er een behoorlijk overschot in de markt is aan mooie Porsche's dus ook veel keus voor potentiële kopers, dus de kans dat jij jou Porsche makkelijk verkoopt is ook weer kleiner. De kopers die in de onderklasse van de minimale restwaarde shoppen zijn vaak gigantische mierenneukers en willen de mooiste, beste Porsche voor de laagste prijs, maar als die te goedkoop is klopt het ook weer niet.


Op papier klinkt het allemaal leuk die zogenaamde hoge restwaarde van een Porsche, maar het kan ook een blok aan je been zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 feb 2007, 15:23

Tom schreef:Zo'n GT3 is uitzondering maar een gewone Porsche vind ik behoorlijk waardevast. Ga es naar een Porsche dealer... onder de 40k kun je amper een Boxster vinden (nee ook niet uit een jaar dat ie uit kwam).. 993 gaat minimaal 40-45k kosten.. 996 rond de 40k minimaal. Even uit het hoofdje...
Das nou precies waar het over gaat; idd onder de 40 k vind je niet wat......................maar ja das wat de dealert er voor vraagt, zegt niets over de inruil prijs ansich.......................neem maar aan; TRANEN in de ogen ( Quote Rico geloof ik)

Er wordt gewoon goud geld verdiend door een dealer; Bij inruil; ja meneer die Porker schrijft nu 1 keer veel af hoor!!

Bij verkoop; Ja meneer hij kost wel een paar cent, maar ja, ze zij ook zo waarde vast he, die Porkers..................................


Nou, geef mijn Por(tie) ker maar aan Fikkie............................
Laatst gewijzigd door romo op 13 feb 2007, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 feb 2007, 15:24

Verdomd van Velzen.......................je was me weer net voor :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 15:25

kris schreef:
Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag :)
Kris jou auto is gewoon te jong. Ik zou de mijne nu ook niet kunnen verkopen (niet dat ik het überhaupt van plan ben).

E46 M3 is niet meer nieuw leverbaar, voor veel kopers een minpunt en voor hetzelfde geld koop je ook een nieuwe 335i coupe. Niet te vergelijken, maar voor veel kopers is een nieuwe 335i coupe belangrijker dan een 1,5 jaar oude niet meer nieuw leverbare M3. En in NL speelt ook nog eens dat 98% van deze markt word gedomineerd door lease en financieringen. En dan gaat de voorkeur bijna altijd naar nieuw uit.

Ons eigen M3 2e hands draadje vind ik mooi voorbeeld, de duurdere auto's daar is niemand mee bezig, maar in de klasse tussen 25000 en 40000 euro word het pas echt interessant om er 1 te kopen.

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 15:39

M3 67.006 km 22/03/2002 € 38.500,-
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.

Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).

Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 13 feb 2007, 15:45

Ok Rico,

maar ik snap niet dat je shopt in de klasse 25k-40k voor een auto van 2000-2003, terwijl het voor iets meer een quasi nieuwe kan zijn :)


maar het klopt wel wat je zegt...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 feb 2007, 15:50

Rico v Velzen schreef:Hielke waarom worden die gebruikte GT3's rond de 70K niet verkocht in NL ?


Wat denk je ?
Heb je wel gelijk in. Vind 70k voor een auto uit 1999 (al weer 8 jaar oud) ook teveel. Gat naar een nieuwe 997 is dan te klein. Maar als je zo'n auto voor 60k of wat minder koopt dan mag je toch wel verwachten dat je over 3 jaar niet meer dan 5k per jaar afschrijft. Da's niet veel als je dat met andere auto's uit die prijsklasse vergelijkt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 15:50

Tom schreef:M3 67.006 km 22/03/2002 € 38.500,-
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.

Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).

Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.

Tom laat ik het omdraaien;

Heb jij liever een 9 jaar oude Porsche voor 46K met 113K op de teller OF een 5 jaar oude M3 voor 38.5K met 67K op de teller ?

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 16:03

Staat er even los van... restwaarde van BMW is over het algemeen prima, maar ik denk alleen dat restwaarde bij Porsche wel beter is. Maar daar zal vast onderzoek naar zijn gedaan? :)

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 13 feb 2007, 16:04

Haha heerlijke discussie dit :D

Doe mij btw de M3 maar, al was het maar vanwege de stealth-look 8)

Bovendien, als je hier in Nederland in een Porsche aan komt zetten, iedereen je uitkotst, maar dat zegt misschien wat meer over de k*t-mentaliteit van al die stoffige groenlinks GW-sokken hier in NL, dan over het potentieel en de verleidingskracht van deze auto's (jammer dat sommige mensen dat niet kunnen waarderen)

Nog vervelender: http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/28/buit5.html :cry:

pakken ze straks ook nog eens het speelterrein bij de buren van ons af :x


Sorry ik dwaal af :oops: , nu jullie weer :arrow:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2007, 16:17

Tom schreef:Staat er even los van... restwaarde van BMW is over het algemeen prima, maar ik denk alleen dat restwaarde bij Porsche wel beter is. Maar daar zal vast onderzoek naar zijn gedaan? :)
Tom niet helemaal waar natuurlijk, vraag en aanbod zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Porscheprijzen, ik ben er zeker van dat die prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door de handel en de particulieren volgen weer diezelfde handel.

Er staan 4 of 5 GT3's in NL te koop, voor 50K waren ze gisteren al verkocht. Voor 70+K blijft de verkoopprijs exclusief. In deze prijsklasse word met extreme winstmarges gewerkt, waarom ? omdat het aanbod toch klein is.

Als ik NU met een 8 jaar oude GT3 bij PON zou aankloppen om hem in te ruilen op bv een nieuwe 997, dan krijg ik ook niet meer terug 45K/50K, de volgende dag zet PON hem rustig te koop voor 70K.


BMW kan dit gewoon niet maken, Een 4 jaar oude M3 word ingeruild voor 40K en hij word te koop gezet voor 45K. Waarom niet meer ? omdat er geen schaarste heerst en een hoge prijs de auto onverkoopbaar maakt.

In het kader van deze discussie is de hoge winst die Porsche maakt op een nieuw model ook interessant (draadje van Peter), die relatieve hoge winst werkt ook gewoon door in de gebruikt markt van Porsche.

Even voor alle duidelijkheid ik vind het geen probleem dat die prijzen hoog liggen of dat er veel winst op word gemaakt, het is aan jou als koper of je dat wel of niet accepteert.
Maar vergeet nou even de gedachte dat die hoge 2e hands verkoopprijzen een garantie zijn voor een hoge restwaarde. Ja als je echt heel veel geld wilt bijleggen. Dan krijg je een hoge inruilprijs weer.

Maar er zijn er hier niet veel denk ik die zomaar 100000 euro bijleggen op een hun auto voor een nieuwe.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 feb 2007, 17:34

Ik ben net zoals romo.

Het hele merk porsche zegt me net zoveel als een pakje sigaretten. Niks dus.

Een standaard 911 doet me denken aan herbie.

Zelfs een standaard gt3 dus non clubsport doet me ook niks.

Ik zou bezwijken voor een clubsport of RS. Voor de rest moet ik niks van die kevers hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten