Maar inderdaad, een auto entertaint of hij entertaint niet. Dat is zo persoonlijk als ik weet niet wat. Van de eerste categorie wordt, als je ouder, kundiger en kritischer wordt, de spoeling extreem dun.
Ik denk dat juist een Porsche minder afgunst en meer bewondering/waardering/"respect" oplevert dan zo'n opgepompt BMW'tje 8)romo schreef:Zou mijn M3 nooit inruilen op een Porsche; a; Ik heb er niets mee ( net als Rico dus)
b; veel en veel te opvallend, je kan met goed fatsoen niet ergens parkeren, nog maar afwachten of ie er nog staat dan wel in welke staat ie verkeert als je terugkeert van wat een een mooi avondje had moeten zijn.....................( net als Andre zijn mening dus) de afgunst regeert helaas, daar wil ik mezelf met mijn zuur verdiende centjes niet de dupe van laten zijn/worden.
Nee dan maar liever incognito met een M3, ook nog functioneler,...............das goed genoeg voor mij....................
Precies. Geef nu 60k voor een GT3 uit en geef hetzelfde voor een M3 uit. Denk dat de afschrijving voor de M3 een factor 3 hoger ligt na 3 jaar.kris schreef:en nu hielke het toch aanhaalt: afschrijving...
da's ook nog zo'n voordeel, en zeg me niet dat het niet waar is want ik onderga het momenteel 'live':)
Das nou precies waar het over gaat; idd onder de 40 k vind je niet wat......................maar ja das wat de dealert er voor vraagt, zegt niets over de inruil prijs ansich.......................neem maar aan; TRANEN in de ogen ( Quote Rico geloof ik)Tom schreef:Zo'n GT3 is uitzondering maar een gewone Porsche vind ik behoorlijk waardevast. Ga es naar een Porsche dealer... onder de 40k kun je amper een Boxster vinden (nee ook niet uit een jaar dat ie uit kwam).. 993 gaat minimaal 40-45k kosten.. 996 rond de 40k minimaal. Even uit het hoofdje...
Kris jou auto is gewoon te jong. Ik zou de mijne nu ook niet kunnen verkopen (niet dat ik het überhaupt van plan ben).kris schreef:
Nu zit ik met een wagen van 1.5jaar die toegegeven iets meer kost, maar die ik aan de straatstenen niet kwijt kan voor een redelijk bedrag
Heb je wel gelijk in. Vind 70k voor een auto uit 1999 (al weer 8 jaar oud) ook teveel. Gat naar een nieuwe 997 is dan te klein. Maar als je zo'n auto voor 60k of wat minder koopt dan mag je toch wel verwachten dat je over 3 jaar niet meer dan 5k per jaar afschrijft. Da's niet veel als je dat met andere auto's uit die prijsklasse vergelijkt.Rico v Velzen schreef:Hielke waarom worden die gebruikte GT3's rond de 70K niet verkocht in NL ?
Wat denk je ?
Tom schreef:M3 67.006 km 22/03/2002 € 38.500,-
Goedkoopste huisselectie M3 te koop... auto is 5 jaar oud.
Porsche 911 Carrera Coupé Kilometrage: 112.900 km, €45.900
Goedkoopste 996 te koop... auto is 9 jaar oud en zal een hogere nieuwsprijs hebben (30.000 euro hoger?).
Natuurlijk is het altijd janken geblazen en verschil groot wat je qua inruil krijgt en waarvoor ie later te koop staat (zoiets kun je nooit vergelijken) maar restwaarde bij Porsche lijkt mij beter als ik wat rondkijk.
Tom niet helemaal waar natuurlijk, vraag en aanbod zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.Tom schreef:Staat er even los van... restwaarde van BMW is over het algemeen prima, maar ik denk alleen dat restwaarde bij Porsche wel beter is. Maar daar zal vast onderzoek naar zijn gedaan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten