Smurfenbloed inderdaad, die rotzooiJoy schreef:Pak ik ook altijd voor de bus, ideaal![]()
Rijden jullie met Ad-blue in de truck ?
Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
- JP
- Berichten: 34957
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
-
Tom
- Berichten: 22444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
RVV schreef:Zeg JP, hoe lang duurt het voordat je de tank vol hebt met die 500 liter?
*ziet Rico herinneringen ophalen van de M5*JP schreef:130liter per minuut, inderdaad. Zosnel krijg ik de koffie niet op...
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Mag je in Luxemburg wel van de snelweg af met de truck als je niet in de buurt een bestemming hebt?JP schreef:Ja, langs de snelweg sta je wel ff aan te schuiven. Binnendoor zijn ook nog pompen...![]()
Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Volgens mij betaalt het vracht verkeer daar zelf al voor dmv euro vignetJussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... en-09.html
-
HSR
- Berichten: 5528
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
De belgische belastingbetaler draait op voor de onbeschrijfbare achterlijkheid van de overheid.
- JP
- Berichten: 34957
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Ah, i'm busted...G Kolkman schreef:Mag je in Luxemburg wel van de snelweg af met de truck als je niet in de buurt een bestemming hebt?JP schreef:Ja, langs de snelweg sta je wel ff aan te schuiven. Binnendoor zijn ook nog pompen...![]()
Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)
Toch doen velen het nog steeds, en denk ook dat de pomphouders er blij mee zijn, als je continue 4 pompen bezet hebt met 130liter per minuut. Snap ook de redenering niet, want in bijv Rodange en Mertert liggen gewoon 10pompen achter mekaar en tegenover mekaar. Nauwelijks woonhuizen die er mogelijk overlast van hebben. Ik weet dat ze bijv. in Mertert er op controleren, en dat het je een boete van €140 kan opleveren. Het is zelfs zo erg in Lux. dat een bedrijf met een vestiging in Mertert, zijn chauffeurs officieel niet langs de zaak mag laten komen, als ze in Duitsland geladen hebben voor bijv. Frankrijk.
...maar om bovenstaande Transit-verbod-redenen tanken we ook in 95% van de gevallen in Martelange.
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
+1HSR schreef:Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
De belgische belastingbetaler draait op voor de onbeschrijfbare achterlijkheid van de overheid.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Die Betuwelijn begint steeds meer zin te maken. Veel van de verkeersproblemen en de schade aan wegen zijn toe te schrijven aan het transport over de weg. Nu krijg ik toch het idee dat het niet commerciële verkeer een deel van rekening gaat betalen.
Ik ben een voorstander van het belasten zo dicht mogelijk bij de bron en laat de consument maar bepalen in hoeverre zij de doorbelasting een de productprijzen accepteert. Nu gaan de vervoerskosten van de burger omhoog terwijl de vraag eigenlijk is of de burger bereid is om 20 cent meer te betalen voor een kilo varkensvlees bijvoorbeeld.
Ik ben een voorstander van het belasten zo dicht mogelijk bij de bron en laat de consument maar bepalen in hoeverre zij de doorbelasting een de productprijzen accepteert. Nu gaan de vervoerskosten van de burger omhoog terwijl de vraag eigenlijk is of de burger bereid is om 20 cent meer te betalen voor een kilo varkensvlees bijvoorbeeld.
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
+1HSR schreef:Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
De belgische belastingbetaler draait op voor de onbeschrijfbare achterlijkheid van de overheid.
Ik alleen betaal jaarlijks +2000€ aan wegentaks en BIV en wat doen ze ermee ?
In elk geval niet in de wegen steken .
En ik vrees dat met dit truukje het nog duurder gaat worden .
De kilometerheffing zou naar kilometers , verbruik en vervuiling berekend worden .
Iedereen met een "dikkere" wagen wordt nog meer afgestraft dan ze nu al doen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten
