Knap waardeloos. Op deze manier ga je de voordelen van open grenzen weer beperken door buitenlanders te laten betalen om door het land te mogen reizen. Het is ook weer slinks bekeken natuurlijk omdat België een doorvoerland is voor veel transporteurs die wederom een extra kostenpost krijgen.BELGIE KRIJGT KM-HEFFING EN VIGNET
België voert toch een wegenvignet in voor personenauto's in. Wanneer is nog onduidelijk. Drie jaar geleden wilde alleen Vlaanderen al een tolvignet invoeren, maar het plan ging onder druk van Nederland van tafel.
De deelregeringen van Vlaanderen, Wallonië en Brussel hebben verder een akkoord bereikt over het invoeren van een kilometerheffing voor vrachtauto's. Die komt er waarschijnlijk in 2013.
Zowel de kilometerheffing als het wegenvignet gaat ook gelden voor buitenlanders. Een werkgroep gaat alle maatregelen voorbereiden.
Bron: Rtl-nieuws
Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
- Joy
Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België
Kleine moeite dus om het ook hier in NL in te voeren over een paar jaar 

- Ravin ///M
Voel de bui idd al hangen.
-
De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
- Niall
Is in nederland net zo......Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.

- Ravin ///M
Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
Niet genoeg, die wegen daar zijn belachelijk slecht. Zeker in de omgeving Gent.
- Femme
Ik vind het wel meevallen met buitenlandse vrachtwagens op onze wegen. De meeste spullen rijden we zelf weg. België is een land waar veel buitenlandse weggebruikers zo snel mogelijk doorheen willen rijden. Met een beetje geluk tankt de buitenlander er een keer en dat is het wel. Ik snap wel dat ze daar van balen.Niall schreef:Is in nederland net zo......Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 als ze dat geld dan ook investeren in fatsoenlijke doorgaanswegen van NL naar FR heb ik het er nog voor over ook.Ravin ///M schreef:Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
Niet genoeg, die wegen daar zijn belachelijk slecht. Zeker in de omgeving Gent.
Die karresporen van betonplaten nu met te weinig capacteit rond de grote steden is een drama

- Niall
Femme,
Moet ik toch met je oneens zijn
Hier in het zuiden op de A67 is het voornaamelijk alleen maar buitenlanders, waarom. De A67 loopt van Antwerpen door NL naar Duitsland toe en de A67 sluit aan op de A2 en A58 welke naar Rotterdam gaat. Dit zijn zo een beetje de 2 drukste havens van west europa qua vracht.
Om de paar jaam wordt de A67 opnieuw geasfalteerd omdat er overal spoorvorming is
Moet ik toch met je oneens zijn

Om de paar jaam wordt de A67 opnieuw geasfalteerd omdat er overal spoorvorming is
- SteV6
Op de A1 rijdt ook 60-80% van de vrachtwagens met Oost-Europees kenteken ...
Maar ik lees nergens of het een vignet naar Oostenrijks (enkele dagen) of Zwitsers (jaarkaart) model gaat worden vormgegeven.
Stephan
Maar ik lees nergens of het een vignet naar Oostenrijks (enkele dagen) of Zwitsers (jaarkaart) model gaat worden vormgegeven.
Stephan
- JP
Belgisch wegennet is giga slecht op dit moment. Als er nog een winter overheen gaat is het een groot gat.
Een Europa? Benelux heeft zijn Eurovignet (veel te goedkoop)de Fransen en Spanjaarden hebben Peage, en de Duitsers Maut. Ik vraag me af hoeveel kastjes ik nog tegen mijn voorruit krijg.
Trouwens vandaag nog in het nieuws dat er massaal zonder Eurovignet gereden wordt. 8 euro voor een dag kost.die (tenzij je een jaarabo hebt) Een lachertje tegenover die dik 16cent die je in duitsland al betaald bij een Euro5.
Een goeie dag in Duitsland, en je bent 800km à 16cent kwijt. Iets meer dan een dagvignet hier. Daarom rijden er veel buitenlanders via België en Nl. naar het noorden, om daar pas Duitsland binnen te rijden.
Hoedanook transport zal nog duurder worden.
Een Europa? Benelux heeft zijn Eurovignet (veel te goedkoop)de Fransen en Spanjaarden hebben Peage, en de Duitsers Maut. Ik vraag me af hoeveel kastjes ik nog tegen mijn voorruit krijg.
Trouwens vandaag nog in het nieuws dat er massaal zonder Eurovignet gereden wordt. 8 euro voor een dag kost.die (tenzij je een jaarabo hebt) Een lachertje tegenover die dik 16cent die je in duitsland al betaald bij een Euro5.
Een goeie dag in Duitsland, en je bent 800km à 16cent kwijt. Iets meer dan een dagvignet hier. Daarom rijden er veel buitenlanders via België en Nl. naar het noorden, om daar pas Duitsland binnen te rijden.
Hoedanook transport zal nog duurder worden.
-
OnlineMartijn_bmw

Peage voor een auto naar het zuiden (spaanse grens of cannes) is zo'n 50-60euri
en idd die wegen in belgie

- JP
Duitsland spant de kroon, en ze willen het nog duurder maken. Frankrijk is ietsjes goedkoper, maar precies weet ik niet. Tegenwoordig hebben we Telepeage (kastje om automatisch te betalen)
Al zijn de tolwegen in Frankrijk redelijk en ze worden goed onderhouden, al hadden ze gisteren weer een rijverbod uitgesproken, omdat het regende, bij net boven nul graden.
Ik zou nu trouwens niet graag met een personenauto door België.rijden. 1 gatenkaas, soms wel 10cm diep. Tip; vermijd sowieso de meest rechter baan
Al zijn de tolwegen in Frankrijk redelijk en ze worden goed onderhouden, al hadden ze gisteren weer een rijverbod uitgesproken, omdat het regende, bij net boven nul graden.
Ik zou nu trouwens niet graag met een personenauto door België.rijden. 1 gatenkaas, soms wel 10cm diep. Tip; vermijd sowieso de meest rechter baan
-
OnlineMartijn_bmw
ja telepeage is ideaal, ik denk er aan om zo'n kastje te halen...
en rechts moet je zowieso niet komen met de auto
maar idd die baan is altijd drama in belgie 
en rechts moet je zowieso niet komen met de auto

- Martin van der Zwaard
In Frankrijk kan je makkelijk met creditcard betalen.
Altijd rustig in die rij en je bent binnen 30 seconden de poort door.
-
OnlineMartijn_bmw
dat vind ik de laatste tijd dus tegenvallen... ik betaal al zo'n 10 jaar met CB bij die poortjes maar er zijn steeds meer toeristen die ontdekken dat je daar kan betalen :twisted: en dus lopen die rijen ook op in het hoogseizoen...Martin van der Zwaard schreef:In Frankrijk kan je makkelijk met creditcard betalen.
- RVV
Femme schreef: ik vind het wel meevallen met buitenlandse vrachtwagens op onze wegen. De meeste spullen rijden we zelf weg. België is een land waar veel buitenlandse weggebruikers zo snel mogelijk doorheen willen rijden. Met een beetje geluk tankt de buitenlander er een keer en dat is het wel. Ik snap wel dat ze daar van balen.
Eigen schuld hadden ze in 1830 zich maar niet moeten afscheiden

- JP
België is goedkoper tanken, dan in Nl. Al ga ik liever nog ff naar Luxemburg. Katsjing !!!
- Martin van der Zwaard
In het hoogseizoen kom ik daar niet. Veel te druk.Martijn_bmw schreef:dat vind ik de laatste tijd dus tegenvallen... ik betaal al zo'n 10 jaar met CB bij die poortjes maar er zijn steeds meer toeristen die ontdekken dat je daar kan betalen :twisted: en dus lopen die rijen ook op in het hoogseizoen...Martin van der Zwaard schreef:In Frankrijk kan je makkelijk met creditcard betalen.
Lekker buiten het seizoen en op zondag....heerlijk rustig is het dan.
- Martin van der Zwaard
En dan lekker een uur in de rij staan voor die paar centen.JP schreef:België is goedkoper tanken, dan in Nl. Al ga ik liever nog ff naar Luxemburg. Katsjing !!!
Ik rij wel lekker volgas die pompen voorbij en tank wat duurder. Stuk minder ergenis.
- JP
Ja, langs de snelweg sta je wel ff aan te schuiven. Binnendoor zijn ook nog pompen...
Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)

Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)
- RVV
Zeg JP, hoe lang duurt het voordat je de tank vol hebt met die 500 liter?
- SteV6
Pompen die truckzuilen niet met 130L per minuut?
Stephan
Stephan
- JP
130liter per minuut, inderdaad. Zosnel krijg ik de koffie niet op... 

- Joy
Pak ik ook altijd voor de bus, ideaal
Rijden jullie met Ad-blue in de truck ?

Rijden jullie met Ad-blue in de truck ?