Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JP

Re: Akkoord mbt wegenvignet & kmheffing België

Bericht door JP » 21 jan 2011, 23:34

Joy schreef:Pak ik ook altijd voor de bus, ideaal :D

Rijden jullie met Ad-blue in de truck ?
Smurfenbloed inderdaad, die rotzooi :shock:

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2011, 01:14

RVV schreef:Zeg JP, hoe lang duurt het voordat je de tank vol hebt met die 500 liter?
JP schreef:130liter per minuut, inderdaad. Zosnel krijg ik de koffie niet op... :mrgreen:
*ziet Rico herinneringen ophalen van de M5*

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 22 jan 2011, 07:08

JP schreef:Ja, langs de snelweg sta je wel ff aan te schuiven. Binnendoor zijn ook nog pompen... :wink:

Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)
Mag je in Luxemburg wel van de snelweg af met de truck als je niet in de buurt een bestemming hebt?

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 22 jan 2011, 07:40

Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.
Volgens mij betaalt het vracht verkeer daar zelf al voor dmv euro vignet
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... en-09.html

HSR

Bericht door HSR » 22 jan 2011, 10:22

Jussi schreef:De Belgische belastingbetaler draait nu wel op voor alle schade aan de wegen die berokkent worden door de transit.

De belgische belastingbetaler draait op voor de onbeschrijfbare achterlijkheid van de overheid.

JP

Bericht door JP » 22 jan 2011, 10:39

G Kolkman schreef:
JP schreef:Ja, langs de snelweg sta je wel ff aan te schuiven. Binnendoor zijn ook nog pompen... :wink:

Vandaag 10min gewacht om 500liter te tanken, voor €1.09 per litertje diesel. Das makkelijk geld besparen ( had woensdag ook al 450liter in Luxemburg getankt)
Mag je in Luxemburg wel van de snelweg af met de truck als je niet in de buurt een bestemming hebt?
Ah, i'm busted... :wink: Nee, officieel mag je er niet vanaf als transit verkeer zijnde, ook niet om te tanken.
Toch doen velen het nog steeds, en denk ook dat de pomphouders er blij mee zijn, als je continue 4 pompen bezet hebt met 130liter per minuut. Snap ook de redenering niet, want in bijv Rodange en Mertert liggen gewoon 10pompen achter mekaar en tegenover mekaar. Nauwelijks woonhuizen die er mogelijk overlast van hebben. Ik weet dat ze bijv. in Mertert er op controleren, en dat het je een boete van €140 kan opleveren. Het is zelfs zo erg in Lux. dat een bedrijf met een vestiging in Mertert, zijn chauffeurs officieel niet langs de zaak mag laten komen, als ze in Duitsland geladen hebben voor bijv. Frankrijk.

...maar om bovenstaande Transit-verbod-redenen tanken we ook in 95% van de gevallen in Martelange.

Jussi

Bericht door Jussi » 22 jan 2011, 12:14

HSR schreef:

De belgische belastingbetaler draait op voor de onbeschrijfbare achterlijkheid van de overheid.
+1

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 jan 2011, 12:27

Die Betuwelijn begint steeds meer zin te maken. Veel van de verkeersproblemen en de schade aan wegen zijn toe te schrijven aan het transport over de weg. Nu krijg ik toch het idee dat het niet commerciële verkeer een deel van rekening gaat betalen.
Ik ben een voorstander van het belasten zo dicht mogelijk bij de bron en laat de consument maar bepalen in hoeverre zij de doorbelasting een de productprijzen accepteert. Nu gaan de vervoerskosten van de burger omhoog terwijl de vraag eigenlijk is of de burger bereid is om 20 cent meer te betalen voor een kilo varkensvlees bijvoorbeeld.

911-lover

Bericht door 911-lover » 22 jan 2011, 13:12

HSR schreef:

+1

Ik alleen betaal jaarlijks +2000€ aan wegentaks en BIV en wat doen ze ermee ?
In elk geval niet in de wegen steken .
En ik vrees dat met dit truukje het nog duurder gaat worden .
De kilometerheffing zou naar kilometers , verbruik en vervuiling berekend worden .
Iedereen met een "dikkere" wagen wordt nog meer afgestraft dan ze nu al doen .

Plaats reactie