Maar hoe vaak komt het voor dat je met 4 man in 1 autootje op wintersport gaat?
Toyota Auris Full Hybrid Executive (parelmoer wit)
- Max V
Re: Toyota Auris Full Hybrid Executive (parelmoer wit)
Ik overweeg ook een skibox! Ik ga in maart met vrienden een week op wintersport, dus dan is de beperkte kofferruimte wel vervelend. Ik ga niet voor niets over een week met een andere auto op wintersport, de station van de collega waarmee ik ga is net even iets praktischer...
- Arthur
- Auto: Nr.51
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik ook ff naar Hybrides gekeken
De kofferbak is al 1 reden om af te haken. M'n werkspullen passen niet fatsoenlijk in de Auris. Ook bij een kratje bier kan de hoedenplank niet meer naar beneden
En als ik dan nog eens op vakantie moet met vrouw(!)
en kinderen dan heb ik aan een dakkoffer niet genoeg. En een aanhangwagen mag/kan er niet achter
Vind die nieuwe Lexus ook niet verkeerd maar die kofferbakken zijn om te huilen. In jouw geval (of die van anderen) snap ik de keuze best maar voor mij zou het momenteel niets zijn. Goedkoop rijden is het wel natuurlijk, da's nooit verkeerd. En sommigen smoelen best goed. En het blijft toch een kwestie van smaak. Een Golf is ook maar een Golf
En als ik dan nog eens op vakantie moet met vrouw(!)
Vind die nieuwe Lexus ook niet verkeerd maar die kofferbakken zijn om te huilen. In jouw geval (of die van anderen) snap ik de keuze best maar voor mij zou het momenteel niets zijn. Goedkoop rijden is het wel natuurlijk, da's nooit verkeerd. En sommigen smoelen best goed. En het blijft toch een kwestie van smaak. Een Golf is ook maar een Golf
- Max V
Je hebt wel gelijk, de kofferbak is een puntje van kritiek. Je kunt overigens nog wel wat ruimte creëren door de bak weg te halen die onder de kofferbakvloer zit. Dan past een kratje bier er ook makkelijk in
Het enige nadeel dan is dat je geen gelijkvloerse ruimte hebt als je de banken neerklapt.
Ik heb de Lexus ook overwogen. Het is precies dezelfde auto met dezelfde motor, alleen is het uiterlijk anders. Ik vind het een mooiere auto dan de Toyota, maar voor die Lexus (Ct200h) betaal je een klap meer geld voor een kale uitvoering, terwijl de Toyota standaard al overvol is. Dat was dus niet zo'n moeilijke keuze!
Ik heb de Lexus ook overwogen. Het is precies dezelfde auto met dezelfde motor, alleen is het uiterlijk anders. Ik vind het een mooiere auto dan de Toyota, maar voor die Lexus (Ct200h) betaal je een klap meer geld voor een kale uitvoering, terwijl de Toyota standaard al overvol is. Dat was dus niet zo'n moeilijke keuze!
- Michel P
@Arthur,
Er zijn ook leaseclubs die voor de vakantie een ruime auto aanbieden. Ik de Pruis II die ik heb zit echt veel ruimte, ook ik de kofferbak.
Auris ziet er verder prima uit, en dakkoffer zal voor velen een goed alternatief zijn tijdens de vakantie.
Michel
Er zijn ook leaseclubs die voor de vakantie een ruime auto aanbieden. Ik de Pruis II die ik heb zit echt veel ruimte, ook ik de kofferbak.
Auris ziet er verder prima uit, en dakkoffer zal voor velen een goed alternatief zijn tijdens de vakantie.
Michel
- Jelmer850i
Mooie wagen Max!
Zeker vanuit het financiele oogpunt, kan er nog eens een dikke 2 wieler bij
.
Verder beni k ook wel benieuwd naar de interieur pic's. 8)

Zeker vanuit het financiele oogpunt, kan er nog eens een dikke 2 wieler bij
Verder beni k ook wel benieuwd naar de interieur pic's. 8)
- Arthur
- Auto: Nr.51
@Michel: weet ik. Onze vorige leasemij (Leaseplan) deed/doet dat wel. Onze huidig, Arval, volgens mij niet. Dacht dat ik naast de Auris ook de Prius bekeken had. Meen me te herinneren dat dat ook niet best was. Maar dan is mijn referentiekader een Mondeo wagon 
- Martijn_bmw
klopt Leaseplan doet/deed dat als enige in NL 
- JP
Inderdaad fraai, zo'n Auris... 
- Joh@n
Waarschijnlijk heb jij de eerdere versie met deze bak:Max V schreef:Je hebt wel gelijk, de kofferbak is een puntje van kritiek. Je kunt overigens nog wel wat ruimte creëren door de bak weg te halen die onder de kofferbakvloer zit. Dan past een kratje bier er ook makkelijk inHet enige nadeel dan is dat je geen gelijkvloerse ruimte hebt als je de banken neerklapt.
Daar zitten vakken in de kofferbak en je hebt wel een vlakke laadvloer. Momenteel worden ze zo uitgeleverd:
- Reind
Mooie auto met ook nog eens lage maandlasten. Mijn wegenbelasting is waarschijnlijk meer dan jou bijtelling!?!. En in Nederland zijn we waarschijnlijk op dezelfde tijd op de plaats van bestemming. Ik bedoel maar.
Had van mijn wel ietsie omlaag gemogen en een inchje grotere velgen.
Wat kost zo'n auto nou precies?? en heb je wat interieur foto's??
Had van mijn wel ietsie omlaag gemogen en een inchje grotere velgen.
Wat kost zo'n auto nou precies?? en heb je wat interieur foto's??
- Max V
@ Joh@n: Mijn auto is het nieuwste type, als je die bak met vakken er uit haalt ziet hij er inderdaad zo uit als op het tweede plaatje. Dat is dus hetzelfde model. Dat is het mooie, als ik veel kwijt moet haal ik die bak er uit.
@ Reind: 17 inch is groot genoeg. Lager zou wel leuk zijn, maar ook niet hoognodig. De auto zoals ik hem besteld heb kost 27.650 euro en heeft een bijtelling van (((27650 * 0.14)/12) * 0.42) = 135 euro per maand. Omdat ik nog geld terug krijg omdat het een goedkope auto is, kom ik niet eens aan de 100 euro
Heb dit weekend helaas geen tijd gehad voor foto's, volgen nog!
@ Reind: 17 inch is groot genoeg. Lager zou wel leuk zijn, maar ook niet hoognodig. De auto zoals ik hem besteld heb kost 27.650 euro en heeft een bijtelling van (((27650 * 0.14)/12) * 0.42) = 135 euro per maand. Omdat ik nog geld terug krijg omdat het een goedkope auto is, kom ik niet eens aan de 100 euro
Heb dit weekend helaas geen tijd gehad voor foto's, volgen nog!
- Joh@n
Er zijn voor mijn gevoel 2 opties. De bak met vakken en als je die eruit haalt dat je een onafgewerkte kofferbak hebt, óf een grote bak zoals plaatje 2 waaronder ook die onafgewerkte bak zit. Die met de vakken is hoogst onpraktisch, de tweede juist wel, alleen krijg je daar als het goed is geen "laadvoerplank" bij. Maar ik wacht op de fotoMax V schreef:@ Joh@n: Mijn auto is het nieuwste type, als je die bak met vakken er uit haalt ziet hij er inderdaad zo uit als op het tweede plaatje. Dat is dus hetzelfde model. Dat is het mooie, als ik veel kwijt moet haal ik die bak er uit.
Beter plaatje van de "nieuwe" bak: