Toyota Auris Full Hybrid Executive (parelmoer wit)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Max V

Toyota Auris Full Hybrid Executive (parelmoer wit)

Bericht door Max V » 21 jan 2011, 17:40

Zo, heb vandaag m'n nieuwe leasert in ontvangst mogen nemen. Nu weet ik wel dat ongetwijfeld de storm gaat losbarsten over hoe weinig lol je in een hybride auto kunt hebben, maar dat neem ik voor lief.

Wat ik wel weet is dat deze auto met 136 pk niet slecht bedeeld is en dat ik (met een persoonlijke en ongetwijfeld niet heel nauwkeurige meting) er in ongeveer 9 seconden mee naar de 100 kom en dat zo ongeveer alles er in zit wat ik in een auto wil hebben.

Nadelen:

- hoongelach
- weinig emotie in de motor (geluid e.d.)
- niet zo'n hele mooie auto

Voordelen:

- belachelijk goedkoop (lage bijtelling)
- overcompleet (denk aan navigatie, lederen/alcantara bekleding, achteruitrijcamera, alles elektrisch, etc.)
- behoorlijk rap voor z'n prijsklasse

Ik heb deze auto gekozen uit financiële overwegingen en omdat de auto in tegenstelling tot wat zijn imago beweert in zijn prijsklasse de snelste is. Ook heeft de overdaad aan opties die standaard op de Executive versie aanwezig is invloed gehad op de keuze.

In dezelfde (lease)prijsklasse bevinden zich bijvoorbeeld de Golf VI 1.2 TSI (105 pk), de Seat Leon 1.2 TSI (105 pk) en de Opel New Astra 1.4 (100 pk). Al deze auto's zijn mooier dan de Toyota, maar ze zijn ook allemaal langzamer en qua opties een stuk minder bedeeld. De Seat is met zijn plastic interieur zelfs een verschrikking om in te rijden. Nu kan ik natuurlijk wel meer gaan betalen (of minder terugkrijgen) en een Golf nemen met 1.4 en meer opties, maar ik heb er voor gekozen te beginnen met een wat kleinere auto. De portemonnee wil ik toch een beetje gevuld houden aangezien ik net een huis heb gekocht. Zodra dat opgeleverd wordt (in de zomer) kan ik het geld wel goed gebruiken! Daarnaast is de auto natuurlijk vooral bedoeld als daily, voor de echte fun komt er hopelijk van de zomer weer een nieuwe tweewieler :-)

Mochten er mensen zijn die vinden dat dit soort blik een schande is voor de echte liefhebber, dan nodig ik diegene van harte uit om met zijn 2 liter weet ik veel wat (auto's met meer motorinhoud winnen het gegarandeerd) naast me te komen staan bij het stoplicht. Dan zien we wel hoe belachelijk de auto is :-)

Een plaatje:

Afbeelding

Knot

Re: Toyota Auris Full Hybrid Executive (parelmoer wit)

Bericht door Knot » 21 jan 2011, 17:43

Ik vind m niet verkeerd hoor, veel waar voor je geld!

Luc B

Bericht door Luc B » 21 jan 2011, 17:44

vind deze stoerder ogen als een normale Golf of Seat !

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 jan 2011, 17:45

Nou zo belachelijk vind ik hem niet hoor. Qua uiterlijk net zo spannend als een Golf wat dat betreft.

Heb je ook wat interieur foto's?

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 21 jan 2011, 17:57

Idd niet verkeerd. Maar, doe er effe een verlagingsset onder ofzo want het lijkt nu net een 4x4 :P .

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 jan 2011, 18:06

Ik vind het best wel een nice ride. Veel beter dan een Golf bv.

Veel plezier ermee!!

Max V

Bericht door Max V » 21 jan 2011, 18:10

Hm ok, blijkbaar heb ik jullie verkeerd ingeschat. Thanks voor de positieve reacties!
siegerdehaan89 schreef:Idd niet verkeerd. Maar, doe er effe een verlagingsset onder ofzo want het lijkt nu net een 4x4 :P .
Haha dat valt wel mee, op deze foto vallen de banden een beetje weg, waardoor het inderdaad zo lijkt.
Richardt. schreef:Nou zo belachelijk vind ik hem niet hoor. Qua uiterlijk net zo spannend als een Golf wat dat betreft.

Heb je ook wat interieur foto's?
Zal ik dit weekend maken en posten!

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 21 jan 2011, 18:23

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, iedereen die hier gaat roepen over hoe klote hybride e.d. denkt niet na over de context. Ik vind dit een mooiere auto dan de zoveelste grijze 1.niks Polo .. plus hybride technologie kan best tof zijn, zeker als je bedenkt wat je per maand moet betalen voor je 136pk en búlt aan weg-bij-het-stoplicht koppel ;) Werk/lease auto`s moeten maar 1 ding zijn, relaxed om in te zitten en goedkoop om te rijden.. njah dat zijn 2 dingen maar you get the point ;) Heb je goed voor elkaar zo te zien!

Enige wat ik zelf zou doen, als je het leuk vind, is `m wat mooier op de wielen zetten, wat grotere zwarte velgen en eventueel een verlagingsset (als dat allemaal mag / kan) zou `k erg goed staan denk ik!

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jan 2011, 18:39

Goeie keus Max! :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 jan 2011, 19:00

absoluut een prima keuze!! en zowieso veel mooier dan de prius en vergelijkbare techniek.

als ik een leaseauto mocht uitkiezen in deze catogerie had ik hem misschien ook wel genomen ;)

Esco54

Bericht door Esco54 » 21 jan 2011, 19:01

Over smaken valt niet te twisten...maar ik vind deze wel mooi :D

franktastic

Bericht door franktastic » 21 jan 2011, 19:07

Best knap ding nog ja, m'n broer had als leasert een corolla sedan.
Die is pas lelijk. :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 jan 2011, 19:12

Zeker geen lelijke auto. Veel geluk ermee! :D

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jan 2011, 19:19

Max V schreef:
Richardt. schreef:Heb je ook wat interieur foto's?
Zal ik dit weekend maken en posten!
Zet de drieling erin, dan lijkt het nog wat.

Gerkee

Bericht door Gerkee » 21 jan 2011, 19:27

Hele mooie wagen, heb de Auris wagentjes altijd wel mooi gevonden :D :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 jan 2011, 22:02

Goede keuze, prima kar.

Een auto als een Auris, Golf, Leon is per definitie niet mooi... Een V8 Vantage, 8C Competizione dat zijn mooie auto's....

Max V

Bericht door Max V » 21 jan 2011, 22:37

Thanks iedereen, heb er vandaag 400 km in gedaan en het bevalt me uitstekend. De navigatie is erg fijn, beter zelfs dan de TomTom die ik op de iPhone heb. Ook het geluid is (standaard) erg goed, dus ook op dat punt niets te klagen :-)
Zjeraaar schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, iedereen die hier gaat roepen over hoe klote hybride e.d. denkt niet na over de context. Ik vind dit een mooiere auto dan de zoveelste grijze 1.niks Polo .. plus hybride technologie kan best tof zijn, zeker als je bedenkt wat je per maand moet betalen voor je 136pk en búlt aan weg-bij-het-stoplicht koppel ;) Werk/lease auto`s moeten maar 1 ding zijn, relaxed om in te zitten en goedkoop om te rijden.. njah dat zijn 2 dingen maar you get the point ;) Heb je goed voor elkaar zo te zien!

Enige wat ik zelf zou doen, als je het leuk vind, is `m wat mooier op de wielen zetten, wat grotere zwarte velgen en eventueel een verlagingsset (als dat allemaal mag / kan) zou `k erg goed staan denk ik!
Ik wilde zelf eigenlijk ook zwarte velgen, want zwart op wit is gewoon het mooiste wat er is! (voor een auto dan ;)) Misschien doe ik dat nog wel, misschien ook niet. Wil er eigenlijk geen privegeld in stoppen, dat kan ik beter in mijn huis pompen! Ik zal dit weekend even een foto maken waarop de banden goed te zijn, het valt best wel mee hoeveel ruimte er tussen zit.
Ruben schreef:Goeie keus Max! :thumbup:
Volgens mij heb je gelijk, thanks :d
Snipe schreef:Zet de drieling erin, dan lijkt het nog wat.
Ik moet je teleurstellen Perry, de drieling is niet meer binnen bereik ;)
indobesar schreef:Goede keuze, prima kar.

Een auto als een Auris, Golf, Leon is per definitie niet mooi... Een V8 Vantage, 8C Competizione dat zijn mooie auto's....
Haha ik ben het volledig met je eens, maar die auto's liggen nog even buiten bereik... Bij de volgende ronde nog maar eens kijken ;)

KoenM

Bericht door KoenM » 21 jan 2011, 22:42

Gefeliciteerd :)
Veel meer (nieuwe) auto kun je voor dat geld niet krijgen :D
Vind deze auto er ook nog best leuk uit zien, in tegenstelling tot een prius..

Michel P

Bericht door Michel P » 21 jan 2011, 22:54

Veel plezier, gaat zeker bevallen op de drukke wegen, automaat is heerlijk cc aan, lekker relax en stil van a naar b.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jan 2011, 23:11

Max V schreef:Ik moet je teleurstellen Perry, de drieling is niet meer binnen bereik ;)
Hebben we het dan over jouw bereik of mijn bereik? :hmmm:

Joh@n

Bericht door Joh@n » 21 jan 2011, 23:20

Helemaal geen verkeerde auto :D Ik heb er zelf nu een tweetal keer mee gereden en er bestaat een grote kans dat het de opvolger van de Leon gaat worden. Qua rijgedrag heeft hij me aardig weten te verbazen, maar dat kan ook komen omdat ik er weinig van verwachtte. Enige twijfelpunt is nog de performance op de snelweg en het makkelijk kunnen inhalen. De diesel die ik nu rij is heel makkelijk met even van 100-140 inhalen, dat gaat bij de Auris met iets meer lawaai en "emotie" . Verder inderdaad alles erop en eraan voor een schijntje!

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2011, 23:25

Waarom hoongelach? Dit is toch gewoon een fatsoenlijk nette auto?!

Lijkt me vrij slim om er in te rijden, en je bent meer Toyotarijder dan hybriderijder lijkt me.

Max V

Bericht door Max V » 21 jan 2011, 23:33

Snipe schreef:
Max V schreef:Ik moet je teleurstellen Perry, de drieling is niet meer binnen bereik ;)
Hebben we het dan over jouw bereik of mijn bereik? :hmmm:
Haha dream on :D
RVV schreef:Waarom hoongelach? Dit is toch gewoon een fatsoenlijk nette auto?!

Lijkt me vrij slim om er in te rijden, en je bent meer Toyotarijder dan hybriderijder lijkt me.
Dat is ook zo, het valt me op dat velen het een mooie auto vinden. Heb dat zelf iets minder, maar wie weet komt dat nog :P De luxe bevalt me in ieder geval prima ;-)
Joh@n schreef:Helemaal geen verkeerde auto :D Ik heb er zelf nu een tweetal keer mee gereden en er bestaat een grote kans dat het de opvolger van de Leon gaat worden. Qua rijgedrag heeft hij me aardig weten te verbazen, maar dat kan ook komen omdat ik er weinig van verwachtte. Enige twijfelpunt is nog de performance op de snelweg en het makkelijk kunnen inhalen. De diesel die ik nu rij is heel makkelijk met even van 100-140 inhalen, dat gaat bij de Auris met iets meer lawaai en "emotie" . Verder inderdaad alles erop en eraan voor een schijntje!
Ik wilde eerst voor een Seat Leon gaan, wit met zwarte velgen. Ik had het al helemaal ingevuld, totdat ik een proefrit ging maken. Het plastic interieur viel me zo zwaar tegen dat ik er vanaf heb gezien. De Golf vond ik veel te duur, net als de Opel New Astra (die overigens het mooiste interieur van allemaal heeft!), dus is het de Auris geworden. Heb er nog geen spijt van!

Het enige nadeel is overigens de beperkte kofferruimte, maar dat is voorlopig nog even geen issue, aangezien kinderen nog niet echt op mijn verlanglijstje staan ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 23:41

Veel plezier Max. :)

Joh@n

Bericht door Joh@n » 21 jan 2011, 23:51

Max V schreef:[
Ik wilde eerst voor een Seat Leon gaan, wit met zwarte velgen. Ik had het al helemaal ingevuld, totdat ik een proefrit ging maken. Het plastic interieur viel me zo zwaar tegen dat ik er vanaf heb gezien. De Golf vond ik veel te duur, net als de Opel New Astra (die overigens het mooiste interieur van allemaal heeft!), dus is het de Auris geworden. Heb er nog geen spijt van!

Het enige nadeel is overigens de beperkte kofferruimte, maar dat is voorlopig nog even geen issue, aangezien kinderen nog niet echt op mijn verlanglijstje staan ;)
Ik heb er al 4 jaar op zitten in de Leon, dus voor mij komt er sowieso geen Leon meer. Het rijdt echt helemaal prima, ik los altijd met veel plezier de bumperklevende Scenic rijder in een lekkere bochtencombo. De Astra staat bij mij ook nog een klein beetje op het lijstje, maar het prijsverschil is gewoon zo groot dat het eigenlijk onzinnig is om deze te kiezen. Vergelijkbaar qua prijs is een 1.2 TSi Highline Polo, maar dan ga je écht een klasse kleiner, compleet en niet alleen de kofferbak. Voor mij zijn er ook nog geen kids, dus de bagageruimte is ook geen issue. Als er op vakantie meer mee moet dan koop ik wel een skibox, van het prijsverschil met een Golf kan ik er daar aardig wat van kopen :P

Plaats reactie