Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Bericht door EG » 18 jan 2011, 22:48

Ik hoor dit zeer vaak van ondernemers en mijn eigen ervaring is ook dat Nederlanders op auto gebied ongelofelijk bekrompen zijn.

Zat laatst eens met een gast te praten ergens in Zuid, gaan we naar de Jachthavens daar, die gast met wie ik praat heeft echt serieus geld he, komen we daar zie ik daar een dikke AMG, zegt ie "ja dat is van mijn aannemer, daarvoor betalen we hem dus (oid)"... :bag:

Ik bedoel maar WHAT THE FUCK jonge, ook al is het een grap, het laat wel zien wat iemand echt denkt... Het is echt typisch Nederlands, begrijp het totaal niet. Die gast heeft ook een paar dikke wagens (RR etc.) ik denk dat ie het niet leuk zal vinden als iemand anders zo een opmerking maakt.

Op auto gebied is dit land echt 3x kut. Ook in het verkeer zijn we in Nederland zo fantastisch hoffelijk (NOT). Niet normaal wat voor agressie je meemaakt wat je totaal niet ziet in D, F of BE.

Oh ja dat verontschuldig gedrag, tering zeg hoe herkenbaar is dat wel niet wat markk verteld, tijdje terug met een andere bobo die echt veel geld had, "ja heb een E55 AMG, ik werk wel 25 jaar heb er hard voor gewerkt bla bla" what the fuck gast, je hoeft mij niet te verantwoorden dat je in zo een mofo gangsta auto rijd :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jan 2011, 22:53

dvh schreef:God.... Kan er geen autocorrectie op dit forum geinstalleerd worden ??
:mrgreen:

Ps Hans, zijn gewoon Iphone typefouten ! ...... :mrgreen: :whistle:
Tuurlijk, ik weet daar alles van :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2011, 23:11

Helaas kreeg ik van de week van een klant ook weer zo'n sneer over mijn 5 jaar oude Z4'tje :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 18 jan 2011, 23:16

lol zelfs de mx5 moet er aan geloven hoor.... :mrgreen:

Trek me er niets van aan 8)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 jan 2011, 01:01

Hou maar op, een zogenaamde maat van me kon er destijds al niet tegen dat ik 2 auto's had.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 19 jan 2011, 06:48

Gewoon doorheen banjeren met een positieve insteek, werkt meestal het beste.

Had bij een vorige opdrachtgever een buurman die overduidelijk auto-nut was, maar reed in een Golf 5 (Golf 6 was net een maand uit). Dus stukje gewandeld en maar eens gezegd 'joh, je lult zoveel over auto's, en dan rijdt je een golf 5, wat heb je thuis nog in de schuur staan :mrgreen: ?'

'Porsche 911 :oops: '

Ik: 'Komtie nu mee, geweldig :thumbup: !'

Bottomline was dat hij bij z'n vorige werk er ook wel eens opmerkingen over gehad had. Later durfde ie het zelfs aan op mooie dagen met die auto naar z'n werk te rijden :clap: .

Zie/merk het wel vaker dat er inderdaad soms raar naar autovoorkeur gekeken wordt maar trek me er zo min mogelijk aan. Kreeg pas geleden nog een opmerking 'is toch zonde om met zo'n mooie auto door de sneeuw te rijden!?'. Mijn antwoord: had ie maar geen auto moeten worden :df: . En zelf moedig ik het bij andere mensen vooral aan :hosanna: . Of ik zeik ze af als ze de verkeerde keuze dreigen te maken :wink: .

wim breman

Bericht door wim breman » 19 jan 2011, 08:32

Opmerkingen over mijn M3 komen meestal van klanten die verplicht in een Prius rijden, daar kan ik nog wel inkomen en heb je echt een reden om azijn te zeiken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jan 2011, 08:48

We hebben 't er hier(en daar) zo vaak al tussendoor over gehad. En ik herken dit soort shit 100% al moet ik zeggen dat ik de laatste maanden weinig negatiefs hoor over die Titanic van mij. M3 was love it or hate it(de jeugd: de Marokkaantjes vonden 'm: pragtieg mnier, magik er inkaiken mnier asublief?)

De F10 is 'n kar waar hier in de omgeving ook 'n paar taxis van rondrijden, dus...

Wél heb ik 't idee dat als ik 'n mooie 1991 964 Carrera 2 (en dan hellrot ofzo) in m'n garage zou hebben staan, ik veel meer problemen zou hebben/krijgen....

Ik zit de laatste maanden met eikels die me m'n horloges die ik draag/heb soms niet gunnen en me dat ook indirect zeggen op de afgunstige manier. Daar baal ik wél van. Vertegenwoordigers zelfs....

En als ik die laatste groep een keer nodig ben en bel ze: Niet thuis, snipperdag lang weekend, vakantie.

:D

Ron4S

Bericht door Ron4S » 19 jan 2011, 09:23

Heb het geluk veel zaken te mogen doen in Duitsland...daar werkt het precies andersom; als je NIET met een serieuze auto aan komt rijden twijfelen ze of je wel een succesvolle ondernemer bent...heb toen ik 5 jaar geleden begon in Duitsland binnen 6 maanden mijn Alfa GT verkocht nadat ik voor de 4e keer het woord "Spielzeugauto" te horen had gekregen, het koste deals...

In Nederland daarentegen.....op dit forum bewust NIET gemeld wat ik vorig jaar nog voor een andere nieuwe auto heb aangeschaft naast de Spyder, want je houd er alvast maar rekening mee dat iedereen je dan sowieso een patsert vind ipv de ECHTE autoliefhebber die ik ben. Dus deel je het dan maar niet, heel belachelijk eigenlijk.

HJ2

Bericht door HJ2 » 19 jan 2011, 09:31

Haha. Herkenbaar topic, zelfs met mijn bescheiden karretje.

Ik rijd (want woon in) door de binnenstad, kleine straatjes. Draai ik stapvoets een hoek om, staan er 2 huisvrouwen te kletsen. Ik wacht op ruime afstand en glimlach vriendelijk. Een van beide dames gaat opzij, de ander, met fiets, blijft midden op de weg staan en kijkt mij met een enorme zure bek aan. Ik rijd een stukje verder (langzamer dan stapvoets), maar blijf op ca. 30 cm. van haar fiets, en vraag vriendelijk (cabrio kap ligt opgevouwen, dus goede 1 op 1 communicatie) of ze misschien een stapje opzij wil doen om me door te laten. Haar reactie: "Gatverdamme wat een verschrikkelijke patserwagen heb jij zeg, walgelijk!" om vervolgens tergend langzaam op zij te gaan (haar vriendinnetje had ook al een blik van "wat doet ze nou!") Ik bleef nog even staan en vroeg haar: "Waarom zeg je dat, wat heb ik je misdaan, jij staat toch midden op de weg?
haar reactie was om nog een keer te herhalen wat ze eerder had gezegd met een werkelijk afschuwwekkende blik in haar ogen... Ik ben normaal best gevat, maar had zoveel onbegrip en onmacht door deze situatie en reactie, dat ik met stomheid geslagen doorreed. :please:

Rupie

Bericht door Rupie » 19 jan 2011, 09:49

Ron4S schreef: In Nederland daarentegen.....op dit forum bewust NIET gemeld wat ik vorig jaar nog voor een andere nieuwe auto heb aangeschaft naast de Spyder, want je houd er alvast maar rekening mee dat iedereen je dan sowieso een patsert vind ipv de ECHTE autoliefhebber die ik ben. Dus deel je het dan maar niet, heel belachelijk eigenlijk.
Kijk, dat vind ik nou jammer. Ik weet dat er mensen hier in het topic gereageerd hebben die ook op een bepaalde manier zouden durven reageren als je niet met bepaalde gevoeligheden rekening zou houden. Hypocrisie heet dat en naast het klagen zegt dat veel over de mensen zelf.

Zou het leuk vinden als je het alsnog meldt Ron, al dan niet met draadje.

dvh

Bericht door dvh » 19 jan 2011, 10:00

Met de Corvette die nu te koop staan heb ik zelfs meegemaakt dat mensen begonnen te spugen naar de auto.... Of hun middelvinger opstaken als je ( met wat geluid ) bij ze langs reed op de fiets..
Bizar..
Gatverdamme wat een verschrikkelijke patserwagen heb jij zeg, walgelijk!"
Gewoon gelijk terugroepen " gatverdamme wat een ontzettend lelijk wijf ben jij zeg, walgelijk"
En weer rustig doorrijden ...:)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 jan 2011, 10:20

Ron4S schreef: In Nederland daarentegen.....op dit forum bewust NIET gemeld wat ik vorig jaar nog voor een andere nieuwe auto heb aangeschaft naast de Spyder, want je houd er alvast maar rekening mee dat iedereen je dan sowieso een patsert vind ipv de ECHTE autoliefhebber die ik ben. Dus deel je het dan maar niet, heel belachelijk eigenlijk.
Kan ik me niet voorstellen, zeker niet wanneer één van de auto's een Spyder is.

Tom

Bericht door Tom » 19 jan 2011, 10:22

Ron, je koopt een Lancia voor je vrouw omdat je het merk een warm hart toedraagt, corrigeert een gids in een automusea met een klein feitje omdat er in een bepaalde auto van 60 jaar oud een stuur zit dat niet klopt en je bent zo gek om een week op 'vakantie' te gaan met een stel autogekken. Stel jezelf dan nog eens de vraag of je wel echt een autoliefhebber bent :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 jan 2011, 10:33

Het maakt mij ook niet uit waar iemand mee voor komt rijden of wat iemand allemaal aanschaft. Als je het kunt betalen je hebt er hard voor gewerkt? Waarom niet?! Mooi toch! Gaat het over de rug van iemand anders wordt het een ander verhaal maar daar ga ik eigenlijk nooit direct vanuit.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 jan 2011, 10:41

Ik vind dat mensen ook datgene met hun zuurverdiende geld moeten doen wat ze zelf willen. De een koopt een auto, wat lekker opvalt. Een ander koopt voor hetzelfde geld misschien wel een duur schilderij wat voor een buitenstaander veel minder opvalt.

Maaruh, wat nou als een directeur van een goed doel nou een auto koopt van 100k+? :bag:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 jan 2011, 10:53

Richardt. schreef:Ik vind dat mensen ook datgene met hun zuurverdiende geld moeten doen wat ze zelf willen. De een koopt een auto, wat lekker opvalt. Een ander koopt voor hetzelfde geld misschien wel een duur schilderij wat voor een buitenstaander veel minder opvalt.

Maaruh, wat nou als een directeur van een goed doel nou een auto koopt van 100k+? :bag:
Boeie als het van zijn eigen centen is. Kan ook via een CK natuurlijk....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 jan 2011, 10:58

Richardt. schreef:Ik vind dat mensen ook datgene met hun zuurverdiende geld moeten doen wat ze zelf willen. De een koopt een auto, wat lekker opvalt. Een ander koopt voor hetzelfde geld misschien wel een duur schilderij wat voor een buitenstaander veel minder opvalt.

Misschien juist wel heel hypocriet om dan in een Golfje te gaan rijden bijvoorbeeld, aangezien die lui af en toe flink wat meer verdienen dan 100k.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 19 jan 2011, 11:01

Ron4S schreef:In Nederland daarentegen.....op dit forum bewust NIET gemeld wat ik vorig jaar nog voor een andere nieuwe auto heb aangeschaft naast de Spyder, want je houd er alvast maar rekening mee dat iedereen je dan sowieso een patsert vind ipv de ECHTE autoliefhebber die ik ben. Dus deel je het dan maar niet, heel belachelijk eigenlijk.
Ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die bewust niet (of zeer gering) post op DF wat er in de garage staat. Alleen niet om jouw motivatie want kwa liefhebberij is dit forum "on-nederlands", maar je weet nooit wie er nog meer meeleest.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 19 jan 2011, 11:11

Herkenbaar verhaal maar dan met name bij collega's..... werkzaam bij de Rijksoverheid dus veel van die suffe karren in de parkeergarage. Je wil niet weten hoeveel reacties ik heb gehad met mijn (toch ook niet zo heel aparte) e39 530d. Wat ik moest met zo'n dure, grote bak etc.... om ze vervolgens te vertellen dat hun nieuwe C1-tje net zo duur was als mijn BMW :) De blikken in die ogen zijn dan goud waard...

Dat kan nog lachen worden als ik eens in een X5 aan kom kakken. Het zal mij aan mijn reet roesten, maar kan me voorstellen dat het verstandig kan zijn om in de commerciële sector met een beschaafde auto aan te komen zetten.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 jan 2011, 11:15

Dat valt mij sowieso op, heel veel mensen hebben geen flauw benul wat een auto tweedehands kost maar oordelen er wel over en dan is het inderdaad wel mooi om ze uit te leggen wat zo'n auto tweedehands kost. :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 jan 2011, 11:33

Ruben schreef:
Kijk, dat vind ik nou jammer. Ik weet dat er mensen hier in het topic gereageerd hebben die ook op een bepaalde manier zouden durven reageren als je niet met bepaalde gevoeligheden rekening zou houden.
Dus je verwacht dat op een autoliefhebbersforum mensen negatief zouden reageren op het bezit van een mooie auto, dat snap ik niet?

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 19 jan 2011, 11:37

De opmerkingen vind ik nog niet zo erg, het bekrassen etc van andermans auto vind ik veel erger. Alleen maar omdat men jaloers is en het zelf niet kan/mag betalen.......

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2011, 11:39

Ravin ///M schreef:
Ruben schreef:
Kijk, dat vind ik nou jammer. Ik weet dat er mensen hier in het topic gereageerd hebben die ook op een bepaalde manier zouden durven reageren als je niet met bepaalde gevoeligheden rekening zou houden.
Dus je verwacht dat op een autoliefhebbersforum mensen negatief zouden reageren op het bezit van een mooie auto, dat snap ik niet?
+1 pffff gelukkig geen taalvaut. :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 jan 2011, 11:40

Dat is inderdaad veel erger, maar da's een heel ander onderwerp.

Plaats reactie