Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
markk

Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Bericht door markk » 18 jan 2011, 18:58

Vanmiddag een eerste afspraak met een (software) leverancier. Ik rijd voor het pand de parkeergarage op en zie dus gewoon een Audi R8 V10 staan. Erg mooi ding. Paar auto's verder op stond een A4 3.2 V6 quattro.

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik de M3 parkeren, paar fotootjes gemaakt met m'n HTC en dacht al: "wedden dat die van de directie / eigenaren zijn" ?

Half uurtje later ben ik in gesprek met 'managing director' en gecombineerd met het type mens dat tegenover me zat dacht ik "die R8 moet van hem zijn". Dus op de man af gevraagd en idd het was zijn auto. Begint zich direct een beetje te verontschuldigen "ja 20 jaar ondernemer, etc.".

Zooo zonde dat moet in NL. Zooo bekrompen. :'(

Gewoon een goede, ongetwijfeld hardwerkende en succesvolle vent die nog zo gek is daar een sportauto van te kopen ook. Heerlijk, die man zou een lintje moeten krijgen !

Mark.
PS: Ik verwacht dat die A4 3.2 ook van hem was, als daily ofzo. Maar niet verder gevraagd ;-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Bah wat is NL bekrompen (Audi content inside)

Bericht door Wouter81 » 18 jan 2011, 19:04

Bekend verhaal Mark, triest maar waar.

WTF.... heb ik al bij mijn Golf 6 GTI. Paar klanten hebben al eens opmerkingen gemaakt: dure auto weer, betalen wij. Vind ik wel jammer, moet me blijkbaar met een Golf GTI al verantwoorden. :bag: Blijkbaar verwacht men mij in een Golfje TDI... zilvergrijs...wieldopeditie... dat kan nog net.

Vanmiddag 'n online interview gezien met Victor Muller voor Autovisie, staat ergens op de Televaag site... die zure negativiteit van Nederland vind je nergens aldus Muller. Nu weet ik niet of dat altijd zo is maar die afgunst in dit land is inderdaad dieptriest. In plaats van anderen hun succes te gunnen halen we ze liever omlaag. Maak zelf dan wat van je leven als je jaloers bent denk ik dan.... niemand krijgt het cadeau.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 18 jan 2011, 19:06

Als de beste man er inderdaad 20 jaar voor gewerkt heeft, laat hem lekker genieten. Top toch. Ben je nog op het verontschuldigen ingehaakt?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 18 jan 2011, 19:11

Ik heb mijn aangepaste E36 compact anderhalf jaar lang ook voor mijn werk (destijds " corporate finance" consulting) gereden. Zeker toen de 2 Sparco's nog voorin stonden kreeg ik daar weinig opmerkingen maar des te meer verbaasde blikken over. Ik moest wel een paar keer buiten op straat parkeren omdat ik de parkeergarage niet inkwam, dat was dan weer minder handig :mrgreen: .

Moraal van het verhaal, alles anders dan een Golf wieldop-editie kan blijkbaar niet :roll: .
Laatst gewijzigd door Erik dB op 18 jan 2011, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 18 jan 2011, 19:15

Zeer herkenbaar dit......erg genoeg.

markk

Bericht door markk » 18 jan 2011, 19:21

Thomasss schreef:Ben je nog op het verontschuldigen ingehaakt?
Kort. Ik heb gezegd dat ik het geweldig vond en later hebben we het nog even over auto's, de ring, e.d. gehad :-)

Mark.

PD power

Bericht door PD power » 18 jan 2011, 19:22

Dat noemen ze een luxe probleem..... :mrgreen:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 18 jan 2011, 19:23

markk schreef:
Thomasss schreef:Ben je nog op het verontschuldigen ingehaakt?
Kort. Ik heb gezegd dat ik het geweldig vond en later hebben we het nog even over auto's, de ring, e.d. gehad :-)

Mark.
En wat was de reactie op jouw vraag " en waarom heb jij slechts 2 auto's? Heb je soms niet hard genoeg gewerkt de afgelopen 20 jaar?"

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 19:27

Ik vind dat je dat niet kunt maken, zo'n dure auto rijden als je directeur bent. Weet je hoeveel salarissen je daarmee kunt opkrikken. Uitkeringen betalen. Marmeren UWV potten vervangen. Wachtgelden betalen. Zo worden we nooit gelijk.

markk

Bericht door markk » 18 jan 2011, 19:33

Ravin ///M schreef:Ik vind dat je dat niet kunt maken, zo'n dure auto rijden als je directeur bent. Weet je hoeveel salarissen je daarmee kunt opkrikken. Uitkeringen betalen. Marmeren UWV potten vervangen. Wachtgelden betalen. Zo worden we nooit gelijk.
* ROFLOL * - Niemand is gelijk, we zijn allemaal uniek ;-)

Mark.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 jan 2011, 19:33

Ravin ///M schreef:Ik vind dat je dat niet kunt maken, zo'n dure auto rijden als je directeur bent. Weet je hoeveel salarissen je daarmee kunt opkrikken. Uitkeringen betalen. Marmeren UWV potten vervangen. Wachtgelden betalen. Zo worden we nooit gelijk.
Deze clown is het met je eens...

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2011, 19:48

Die clown koopt een modaal huis van 5.5ton excl kk.

Overigens is het niet meer dan logisch dat wanneer je bij klanten op bezoek gaat je een neutrale auto meeneemt. Nu is dit in de it sector minder gebruikelijk, maar als de loodgieter in een hummer komt voorrijden verwacht je dat ie duur is. Als je bij een nieuwe bmw showroom aankomt verwacht je ook dat de auto's daar duur zijn, ect.
Dit kan een negatieve werking hebben. Heeft niet alleen iets met afgunst te maken maar wel met een stukje bewustzijn van de consument, die niet teveel wil betalen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 19:55

:hmmm: Uhh... ik neem aan dat het sarcasme ergens rond de UWV-toiletpotten duidelijk werd?

Ik heb een webbouwer die met een M6 kwam voorrijden. Levert heel mooi werk, rekening past er ook wel bij... maar nergens in het verhaal kreeg ik een moeilijk gevoel over zijn auto.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 18 jan 2011, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud

Bericht door Ruud » 18 jan 2011, 20:06

Kennis van me heeft eenzelfde probleem met een 911. Schijnt vooral in de publieke sector erg te zijn....

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 18 jan 2011, 20:07

haha idd grappig dat iedereen er zo serieus op in gaat :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2011, 20:14

Ravin ///M schreef::hmmm: Uhh... ik neem aan dat het sarcasme ergens rond de UWV-toiletpotten duidelijk werd?

.
ofc ... :)
Maar betreft je webbouwer. Het zou mij persoonlijk ook weinig uitmaken.
Er zijn alleen bepaalde beroepen waar je het gewoon beter niet kan doen.
Mensen zijn gevoelig voor alles wat duur lijkt. Dus kom je in een dure auto aan, denken ze bij voorbaat al dat de rekening hoog wordt. Dat is niet altijd een pluspunt.

Ergens logisch, als ik in een tent ga eten die er sjiek de friek uitziet, verwacht ik ook een dure kaart.
Maar als ik in een eetcafe voor 40euro een hoofdgerecht moet bestellen, sla ik ook achterover.

In Tilburg zit een opticien, die het graag breed laat hangen, en zijn Ferarri staat vrijwel altijd voor zijn winkel.
Ik bedoel, als je in de markt bent voor een voordelig brilletje word je zo al duidelijk gemaakt dat je daar niet hoeft te komen. Het is maar net van je wil. Maar als je die klanten toch graag wil binnenkrijgen, kun je de auto beter in de garage laten staan.

Beste is imho toch om het daarom neutraal te houden..
Maar het is ook beroepsafhankelijk. Zo zal jij als tandarts daar weinig last van hebben. Maar als je een commercieel beroep uitoefent, is het zeker wel belangrijk.
Laatst gewijzigd door dvh op 18 jan 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 18 jan 2011, 20:18

Je kunt het natuurlijk ook van de andere kant bekijken: iemand die in een R8 rond kart zal ongetwijfeld goede zaken verrichten. Juist iemand om mee in zee te gaan dus.

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2011, 20:19

Lol.. ja dat is ook een opvatting.
Nogmaals, het moet in verhouding zijn, en dat is per sector verschillend denk ik.

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 jan 2011, 20:20

Hugo Bos schreef:Je kunt het natuurlijk ook van de andere kant bekijken: iemand die in een R8 rond kart zal ongetwijfeld goede zaken verrichten. Juist iemand om mee in zee te gaan dus.
Thank you!

Edit: verkeerde reactie gequote.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 18 jan 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 20:23

@dvh... nou..... de buurman van de praktijk heeft een Quattroporte. Zodra hij voor de deur staat, krijg ik opmerkingen. Ik maak er altijd een grap van en buiten dat, als ik merk dat mensen me het niet gunnen - al is het dus mijn auto niet eens - dan maak ik ze heel duidelijk wat ik daarvan vind.

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2011, 20:32

Laat ik voorop stellen dat ik je daar goed in begrijp.
Maar begrijp ook dat 'het heel duidelijk maken' in de commeciele sector not done is.
Je blijft beleeft en neutraal. Alleen op deze manier behoud je klanten..

Aan de andere kant, hoe vaak zou het voorkomen dat ze het je niet gunnen ?
Kan me moeilijk voorstellen dat ze eerst een potje gaan zitten klagen tegen je alvorens ze nog een tandbehandeling moeten krijgen..

Ik zou niet durven iig ... :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 20:35

:mrgreen: Nee klopt, het niet gunnen is eigenlijk maar één keer voorgekomen. En je hebt gelijk hoor, wat betreft de pub.sector. Wel heel jammer dat het zo is in Nederland, wta dat betreft vind ik de autocultuur van de VS geweldig.

JP

Bericht door JP » 18 jan 2011, 20:38

Kijk, als je na 20jaar eindelijk die R8 kan betalen.....goed gespaard. Iets anders als je net een half jaar je eigen zaak hebt, en dan met zoiets aan komen zetten.

Wist iemand die zijn Golfje had ingeruild voor een CLK63. 4 maanden nadat hij zijn Growshop (1e zaak ) was gestart...

Jaartje later werd zijn plantage opgerold... :hmmm:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 20:40

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 jan 2011, 20:42

dvh schreef: Ik zou niet durven iig ... :mrgreen:
Juist, zou je straks ook een 'aangepaste' smiley nodig hebben.
:lol:

Plaats reactie