Audi VS BMW deel 2342234

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Re: Audi VS BMW deel 2342234

Bericht door Tom » 13 jan 2011, 13:26

Nadeel bij Audi is dat het ook voor een groot deel marketing is. Ze werken daar harder aan het merkje dan de auto. Je voelt je toch flink genomen met een A4 van 50k als Seat een jaar later met een exact gelijke Exeo komt voor 20k minder? Hetzelfde verhaal met de A1.. gewoon een te dure Polo voor mensen die zich te goed voelen voor een VW (kan geen andere reden bedenken..?). Of van die leaserijders die net genoeg leasebudget hebben voor een kale wieldop A4 met één optie en dat is een LED kermis want dat ziet de buitenwereld weer wel.
Al is een A8, S, RS etc. wel dik natuurlijk.

Die kale uitvoeringen bij BMW zijn het ook niet echt. Maar één ding hebben ze wel gemeen en dat is dat je je er snel in thuisvoelt. Ze zijn dan kaal maar zaken als zitpositie en stuurgevoel etc. is vaak goed in orde, ook in lage modellen. Bij VAG auto's heb je altijd van die gevoelloze pedalen en besturing.. dat vind ik echt een afknapper :)

Verder vind ik BMW de laatste tijd ook slecht bezig met hun milieumeuk en marketing.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 13:27

@Aerscht.:Met leasen is het vaak wel een beetje anders vind ik. Dan heb je niet helemaal een vrije keuze (lees budget) en dan blijft het schipperen, een compromis zeg maar.
De Mondeo zou ik zelf niet kopen voor bijna 38k koop je op de 2e hands markt iets veel leukers natuurlijk. Maar dat geldt voor de 320d ede ook. Ik moet in oktober ook aan een ander auto.
Wat ga je doen? Moet het 20% bijtelling zijn. Wil ik wat power onder de kap of juist luxe? Wil ik een grote of een compacte auto. Of, daar ga je weer, een compromis. En als dan, zoals bij mij, de budgetten omlaag gegaan zijn en men een CO2 plafond invoert dan wordt het wel lastiger.

Dus in jouw geval zal die 320d ede best een goed keuze zijn. Ik was idd, zoals Robin aangeeft, voor een Passat, Mondeo of Superb gegaan in station uitvoering als ik 40k leaebudget had...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 13:28

Tom schreef:Nadeel bij Audi is dat het ook voor een groot deel marketing is. Ze werken daar harder aan het merkje dan de auto.Je voelt je toch flink genomen met een A4 van 50k als Seat een jaar later met een exact gelijke Exeo komt voor 20k minder? Hetzelfde verhaal met de A1.. gewoon een te dure Polo voor mensen die zich te goed voelen voor een VW (kan geen andere reden bedenken..?). Of van die leaserijders die net genoeg leasebudget hebben voor een kale wieldop A4 met één optie en dat is een LED kermis want dat ziet de buitenwereld weer wel.
Al is een A8, S, RS etc. wel dik natuurlijk.

Die kale uitvoeringen bij BMW zijn het ook niet echt. Maar één ding hebben ze wel gemeen en dat is dat je je er snel in thuisvoelt. Ze zijn dan kaal maar zaken als zitpositie en stuurgevoel etc. is vaak goed in orde, ook in lage modellen. Bij VAG auto's heb je altijd van die gevoelloze pedalen en besturing.. dat vind ik echt een afknapper :)

Verder vind ik BMW de laatste tijd ook slecht bezig met hun milieumeuk en marketing.

Ook weer mee eens!

richardk

Bericht door richardk » 13 jan 2011, 13:44

in tijden niet zo gelachen om een aantal uitspraken hier. Wat een onzin kunnen sommige verkopen. Deel geheel de mening van RVV.

Standaard audi.. is bagger.
Standaard bmw. ook bagger.

m3 stuurt erg fijn. staan hier namelijk 3. een e30, een e36 3.2 en een e46 smg.
maar de s6 2.2 20v turbo van de vrouw met 6 bak stuurde net zo strak. stoplichtje tegen alle drie was peanuts voor de audi. bochtje om kon de audi gigantisch hard, dan zit ik met de m3 al aardig dwars en verlies meters op de audi. s3 stuurt ook erg knap.

sommige mensen hebben hier een gigantische roze bril op. Hebben daadwerkelijk ( niet alle, niet gelijk aangevoelen voelen) nog nooit in een s of rs gereden. Vormen hun mening via de schreeuwers hier op het forum of via een ander forum.

de nieuwe, maar geld dat niet voor alle nieuwe auto's worden veel groener gebouwd. Dat geld ook voor de bmw's en de audis.

ik denk dat de rs3 (ook al vind ik het exterieur niet denderend) hele snelle tijden en veel mensen gaat verbazen. De M1 zijn de verwachtingen veeeeeeels te hoog voor en die auto gaat gigantisch tegenvallen.

groet,

Richard

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 13:45

Je voelt je toch flink genomen met een A4 van 50k als Seat een jaar later met een exact gelijke Exeo komt voor 20k minder?
Dat is ook zo, sterker nog, voor mij toen de belangrijkste reden om afscheid van Audi te nemen. S3 vond ik iets bijzonders.. toen Seat met de Cupra (V6 2.8 en AWD ) en Cupra R (1.8T en FWD) uitkwam, exact hetzelfde interieur..en zeker zo'n mooie koets maar 10K goedkoper toen baalde ik zeker.
En toen op Niederrhein een kunstof paneel onder de S3 wegdonderde en toen ik het oppakte 4 VAG logo's er op zag staan, toen was het voor mij helemaal exit met Audi.

Wat ik trouwens de allergrootste tegenvaller vond, was de Audiverkoper die tegen mij vertelde dat de S3 nu eenmaal heel fors afschreef omdat je voor geld van een gebruikte S3 ook een nieuwe Seat cupra kon kopen.. de inruilprijs moest daarom flink onder de nieuwprijs van een Cupra uitkomen wilde ze die 2e hands S3 nog aan de man kunnen brengen.

Maar ik zeg ook, dat was in 2002/2003.. nu bijna 10 jaar verder is er op het copycat gedrag binnen de VAG groep ook wel het een en ander veranderd.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2011, 14:02

RVV schreef:Als je keuze RWD is dan blijft er weinig over. Mercedes mischien? Lexus?
nu je dat zegt, een vriendin wil binnenkort en nwe car (werd ook tijd) en wees naar een nwe VW Passat...ik dacht ja, best een mooi model voor 'zo'n vrij grote kar.

keek ik naar de prijzen, zit je ook zo rond de 40K en voor dat geld kun je ook een mooie Mercedes C klasse kopen, of een BMW 125i coupe ofzo :df:
vroeger was een Mercedes gewoon erg duur poeh hebje een mercedes?
maar heden tendage zijn de "gewone' modellen nog goedkoper soms dan de concurent!

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2011, 14:07

de nwe Mercedes C klasse 2011 vanaf 35K al...

http://www.managersonline.nl/autonieuws ... lasse.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RWD ik vind dat tegenover andere merken een koopje :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2011, 14:10

en vanaf nog geen 37K deze estate

Afbeelding

Afbeelding

veel auto voor een redelijke prijs.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2011, 14:38

Marc RS4 schreef:Ben net aangekomen in serfaus.....onderweg met wat sneeuw weer de obligate bmw's langs de kant zien staan.
T gaat me gewoon te ver om elke keer weer de reddende engel te spelen voor die gasten...dan blijf ik aan de gang..

Fact is :die hondehokken kunnen gewoon geen winterse omstandigheden aan...t is elk jaar hetzelfde liedje...

Oke op droog en met + 10 graden rijden ze wel goed..volgens sommigen...

Zolang ik blijf wintersporten....QUATTRO!
Quattro of het systeem van Subaru natuurlijk, die waren per slot van rekening al veel eerder met 4 wiel aangedreven auto`s :wink: :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 14:41

Downforce Hans schreef:
Marc RS4 schreef:Ben net aangekomen in serfaus.....onderweg met wat sneeuw weer de obligate bmw's langs de kant zien staan.
T gaat me gewoon te ver om elke keer weer de reddende engel te spelen voor die gasten...dan blijf ik aan de gang..

Fact is :die hondehokken kunnen gewoon geen winterse omstandigheden aan...t is elk jaar hetzelfde liedje...

Oke op droog en met + 10 graden rijden ze wel goed..volgens sommigen...

Zolang ik blijf wintersporten....QUATTRO!
Quattro of het systeem van Subaru natuurlijk, die waren per slot van rekening al veel eerder met 4 wiel aangedreven auto`s :wink: :mrgreen:
Of Jensen of zelfs Spyker, :wink:

dvh

Bericht door dvh » 13 jan 2011, 14:45

GTRene schreef:de nwe Mercedes C klasse 2011 vanaf 35K al...

http://www.managersonline.nl/autonieuws ... lasse.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RWD ik vind dat tegenover andere merken een koopje :hmmm:
Prachtige auto !

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 13 jan 2011, 20:12

In de categorie 20%-auto's:

De vergelijking standaard A4 (TDIe 136PK) tegenover standaard 320D (EDE 163PK) wordt toch duidelijk gewonnen door de BMW. Eerder een proefrit gemaakt in de 320d en vandaag de Audi geprobeerd, maar dat stuurt net even wat minder en het verschil in vermogen merk je ook. Het interieur (de Audi was met S-Line) was wel overduidelijk in het voordeel van Audi, maar ik vind rij-eigenschappen voor een leasebak belangrijker en het is natuurlijk geen straf om de beamer te zitten.

Verder is er niet zo veel op dieselgebied te krijgen in de 20%-regeling met meer dan 115pk, vrees ik.

De Benz ziet er trouwens erg nice uit en is betaalbaar, maar volgens mij (nog) geen diesels in de 20%-regeling).

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2011, 20:29

Aerschtuner schreef:In de categorie 20%-auto's:

De vergelijking standaard A4 (TDIe 136PK) tegenover standaard 320D (EDE 163PK) wordt toch duidelijk gewonnen door de BMW. Eerder een proefrit gemaakt in de 320d en vandaag de Audi geprobeerd, maar dat stuurt net even wat minder en het verschil in vermogen merk je ook. Het interieur (de Audi was met S-Line) was wel overduidelijk in het voordeel van Audi, maar ik vind rij-eigenschappen voor een leasebak belangrijker en het is natuurlijk geen straf om de beamer te zitten.

Verder is er niet zo veel op dieselgebied te krijgen in de 20%-regeling met meer dan 115pk, vrees ik.

De Benz ziet er trouwens erg nice uit en is betaalbaar, maar volgens mij (nog) geen diesels in de 20%-regeling).
ik zie wel dat er 3 met B label zijn in de C klasse... de 180/220 en 250 CDi blue EF...
prijzen ongeveer zelfde als bv audi A4, nou dan wist ik het wel :mrgreen:
kocht ik een Mercedes.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 13 jan 2011, 20:36

De C180 CDI: CO2-emissie gecombineerd (g/km): 125–139 (129–140)

Voor 20% bijtelling moet een diesel onder de 116 zitten volgens mij. Overigens vind ik de A4 limousine sowieso niet mooi. De C-klasse van Mercedes is wel mooi imho.

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe C Coupe. De huidige is de mooiste auto in de klasse op het moment. Samen met de 3-serie coupe imho, maar de Benz is net wat mooier.

Harrie

Bericht door Harrie » 13 jan 2011, 20:59

RVV schreef:
......En toen op Niederrhein een kunstof paneel onder de S3 wegdonderde en toen ik het oppakte 4 VAG logo's er op zag staan, toen was het voor mij helemaal exit met Audi.....
.
Oei, hoe moet dat dan straks met BMW? Wanneer daar de afdekplaten eraf gevallen zijn ga je allerlei citroen logo's zien. :'(

Marc R

Bericht door Marc R » 13 jan 2011, 21:09

Dan komen die handige BMW oogkleppen weer ff goed van pas...... :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 13 jan 2011, 21:47

Harrie schreef:
RVV schreef:
......En toen op Niederrhein een kunstof paneel onder de S3 wegdonderde en toen ik het oppakte 4 VAG logo's er op zag staan, toen was het voor mij helemaal exit met Audi.....
.
Oei, hoe moet dat dan straks met BMW? Wanneer daar de afdekplaten eraf gevallen zijn ga je allerlei citroen logo's zien. :'(
Franse stoelen hebben ze sowieso al jarenlang :lol:

Harrie

Bericht door Harrie » 14 jan 2011, 08:56

Gisteravond veel km's moeten maken dus ook ff tijd gehad om hier nog eens over na te denken. :mrgreen:

Een instapper BMW stuurt strakker/scherper dan een instapper Audi. Echter, ik vind het strakker/scherper sturen van een ondergemotoriseerde auto helemaal niet fijn. Persoonlijk ga ik dan voor een auto die een veel gemoedelijker gedrag heeft. Keus tussen een 3 serie of 4 serie, valt in het voordeel van de A4 uit. Keus tussen een 5 serie of een A6...dan kies ik voor een 5 serie, die vindt ik VEEEEEEEL mooier. 7 serie en A8 weet ik niet...heb hier geen ervaring mee.

Kom, ik op de perormance modellen, M en RS. De BMW M's sturen veel directer en geven je meer gevoel met de auto. De RSsen zijn veel klinischer maar hebben (vind ik) veel meer potentieel om er nog meer uit te halen. Daarbij vindt ik een turbomotor wel lekker en vindt ik RWD geen aandrijving die mij zoveel meerwaarde geeft. Hier kies ik voor de beide RS modellen RS4 en RS6.

Op zich vreemd, want met de keuze van mijn hothatch ben ik voor een Focus gegaan omdat die meer beleving geeft dan bv een GTI. Dan zou ik dus ook moeten kiezen voor een M. Hmmmmmmm. :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 14 jan 2011, 09:41

Buiten dat ik dan 'n 3er verkies boven 'n A4 en rwd ook verkies boven Quattro, snap ik je verhaal Harrie en grotendeels mee eens hoor.

Koffiemolenbakken met 'n puik weggedrag, dan houdt je jezelf echt voor de gek.

De Fransen zeiden al: Auf die Dauer hilft nur Power. :lol:

Plaats reactie