Audi VS BMW deel 2342234

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
wim breman

Audi VS BMW deel 2342234

Bericht door wim breman » 12 jan 2011, 20:52

Ik denk dat ik de E46 M3 voorlopig maar niet wegdoe.............denk dat ik spijt krijg als hij weg is.
De 1M// gaat er defintief niet komen, over de RS3 ga ik nog eens nadenken.

Sebring NL

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 12 jan 2011, 20:54

E46M3 naar RS3??

dan kan je een club oprichten met de vogel die in het andere draadje zn Z06 inruilde op een 'maanvoertuig' 5GT!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 jan 2011, 20:54

Sebring NL schreef:Ja. Ik moet ook zo'n ding, maar die blauwe vierdeurs heeft me aan het denken gezet.

Heb vorig jaar wel op het punt gestaan een grijze te kopen, dat is toch wel zo dik.

En dan vooral de kleine "para-spoke" wielen eronder houden, en dan er gewoon mee rondrijden alsof het niks speciaals is

"Wout, wat is dat voor BMW? "

" hm gewoon, een 3.2tje. 8 jaar oud al hoor"

" oh ok. Ik dacht zo'n speciale"

"Nee hoor, gewoon mijn dagelijkse dingetje. Niet zo'n grote motor, lekker zuinig" :lol: :lol: :lol:
Koop gewoon een mooie nette E46 M3 coupe, liefst een zilveren, zwarte of blauwe. Gooi er 19" CSL's onder en als ik het geld heb koop ik hem van je. (Druk druk druk druk aan het sparen, ik MOET zo'n ding hebben. :shock: )

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jan 2011, 21:01

hahaha, ik herken dat gevoel van zo`n kar moeten hebben……………………en ik had hem……………….geen spijt gehad……………...

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 12 jan 2011, 21:01

Haha.

Ja, CSL achterklep zou ik ook doen, en misschien een Eisenmann met OEM look. CSL wielen, uiteraard. De kleine 18's lijken me ook wel goed.

Maar het is ook heel verleidelijk om een mooie 4drs te kopen met weinig KM en daar alles in over te bouwen. Ik hou van 4-deurs BMW's en dan zou ik meteen wat meer kunnen personaliseren, zwarte Porsche remmen, paar dingetjes uit RVS onder de kap, beetje dikke radiator (ik hou niet zo van al dat plastic in het koelsysteem van moderen BMW's) en CSL=style airbox. Qua geld denk ik ongeveer hetzelfde uit te geven als een coupe kopen, buiten het werk dan natuurlijk

Als ik een coupe koop, sowieso een grijze. Zilver komen de lijnen ook heel mooi in uit, alleen niet aan te spuiten en weinig reflectie , dus lijkt niet zo glanzend.

Kom elke dag langs een zilveren met 19" Hartge breedset, erg dik .

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2011, 21:03

romo schreef:hahaha, ik herken dat gevoel van zo`n kar moeten hebben……………………en ik had hem……………… geen spijt gehad……………...
Geen spijt Zeg je.........wil je er over praten............ :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jan 2011, 21:04

Ja, zet de sofa maar klaar……………….. :'( …………………... :roflol:

wim breman

Bericht door wim breman » 12 jan 2011, 21:05

Sebring NL schreef:E46M3 naar RS3??

dan kan je een club oprichten met de vogel die in het andere draadje zn Z06 inruilde op een 'maanvoertuig' 5GT!
:lol:
De vergelijking ontgaat me maar wat is er mis mee om zakelijk met een RS3 te rijden ?
In de juiste kleur redelijk low-profile en sneller dan de M3.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 jan 2011, 21:06

romo schreef:hahaha, ik herken dat gevoel van zo`n kar moeten hebben……………………en ik had hem………………. geen spijt gehad……………...
Zonder grappen, ik ben he-le-maal geobsedeerd door dat ding de laatste paar weken. :mrgreen: Maja, weer die lotto niet... Daarom nu gewoon keihard aan het werk om zo'n ding te kunnen betalen. :)

@Sebring: CSL achterklep.. Eisenman... My man. :thumbup: Dat had ik ook precíes in gedachten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2011, 21:07

romo schreef:Ja, zet de sofa maar klaar……………….. :'( …………………... :roflol:
Er zijn hier duistere krachten gaande........... :hmmm:

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 12 jan 2011, 21:09

wim breman schreef:

De vergelijking ontgaat me maar wat is er mis mee om zakelijk met een RS3 te rijden ?

Wrong Wheel Drive

romo

Bericht door romo » 12 jan 2011, 21:14

Downforce Hans schreef:
romo schreef:Ja, zet de sofa maar klaar……………….. :'( …………………... :roflol:
Er zijn hier duistere krachten gaande........... :hmmm:

:angel: :whistle:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jan 2011, 21:20

Een kleine zijstap maar ik heb nog nooit een 1 coupé zien rijden met meer dan één persoon erin. Het lijkt de eenzaamste auto te zijn die je kan rijden.

Wat ik mij ook afvraag is waarom er van de 3-deurs geen M is gemaakt. Ik heb hier toch geregeld gelezen dat de 3-deurs qua rijden te prefereren is boven de coupé.

wim breman

Bericht door wim breman » 12 jan 2011, 21:26

Sebring NL schreef:
wim breman schreef:

Wrong Wheel Drive
Tja, een zakelijke auto wil ik ook kunnen gebruiken als er een berg sneeuw ligt en niet zoals met de M3 noodgedwongen te moeten stilzetten en met de Legacy turbo op winterbanden te gaan rijden onder winterse omstandigheden.
En driften doe ik tijdens mijn zakelijk ritten niet, daar heb ik de track BMW voor.

Jussi

Bericht door Jussi » 13 jan 2011, 01:24

Daar hoef je geen Audi voor maar gewoon een set winterbanden.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 13 jan 2011, 02:07

Er is geen enkel excuus om een Audi te kopen.

Ik begin gewoon al te kokhalzen als ik ze zie. Heb maanden de boot af kunnen houden, tot iemand me dwong om met een of andere nieuwe A6 te rijden. 1222 km op de teller. Man wat zou die goed sturen! Mijn opvattingen over Audi zouden ouderwets zijn! Onderstuur?? nee man! Turbogat? Nee, dit is 2010! Rijden moet je!

na 200 meter rijden blijkt: een onderstuurd klotehok met een enorm turbogat.

Ik moet het niet, ik moet het niet. Zag alweer aan een A7 met lichte schade van een kennis hoe kut zo'n ding alweer in elkaar geflanst is. Passieve veiligheid, ja hoor.Goedkoop gemaakt, dat is het. Leentjebuur met VW onderdelen uit 19-noach. De 29 airbags helpen me niet als ik uit pure wansmaak geneigd ben tijdens het rijden uit zo'n orgel te springen.

romo

Bericht door romo » 13 jan 2011, 07:52

:roflol:

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jan 2011, 08:26

LOL@audi verhaal!

Harrie

Bericht door Harrie » 13 jan 2011, 09:05

Sebring NL schreef:Er is geen enkel excuus om een Audi te kopen.

Ik begin gewoon al te kokhalzen als ik ze zie. Heb maanden de boot af kunnen houden, tot iemand me dwong om met een of andere nieuwe A6 te rijden. 1222 km op de teller. Man wat zou die goed sturen! Mijn opvattingen over Audi zouden ouderwets zijn! Onderstuur?? nee man! Turbogat? Nee, dit is 2010! Rijden moet je!

na 200 meter rijden blijkt: een onderstuurd klotehok met een enorm turbogat.

Ik moet het niet, ik moet het niet. Zag alweer aan een A7 met lichte schade van een kennis hoe kut zo'n ding alweer in elkaar geflanst is. Passieve veiligheid, ja hoor.Goedkoop gemaakt, dat is het. Leentjebuur met VW onderdelen uit 19-noach. De 29 airbags helpen me niet als ik uit pure wansmaak geneigd ben tijdens het rijden uit zo'n orgel te springen.
Goh, ben ik blij dat maar weinig mensen de suprematie van BMW en RWD begrijpen. :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 jan 2011, 09:06

LOL :mrgreen: @ Sebring NL

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 10:07

Skitterend verhaal Sebring. :roflol:

steve smith

Bericht door steve smith » 13 jan 2011, 10:26

wim breman schreef:

Omdat als je dan toch met zo'n luxe Caddy gaat rijden je net zo goed de ratelende diesel kan pakken die daar bij hoort. Dan begrijpt men dat gaat voor doelmatigheid en efficiëntie, in plaats van je voor 70k te laten bukken voor een met ledjes en tierelantijnen behangen boodschappenauto die per ongeluk het voorsubframe van een TT-RS ingeschoven heeft gekregen.

Dikke Audi's bestaan niet, enkel Audi's die door de buren dik gevonden moeten worden. Met een stuurmansauto heeft zo'n ding niks te maken, het moet voor onwetenden enkel de illusie hooghouden.

Tom

Bericht door Tom » 13 jan 2011, 10:36

steve smith schreef:
wim breman schreef:

Omdat als je dan toch met zo'n luxe Caddy gaat rijden je net zo goed de ratelende diesel kan pakken die daar bij hoort. Dan begrijpt men dat gaat voor doelmatigheid en efficiëntie, in plaats van je voor 70k te laten bukken voor een met ledjes en tierelantijnen behangen boodschappenauto die per ongeluk het voorsubframe van een TT-RS ingeschoven heeft gekregen.

Dikke Audi's bestaan niet, enkel Audi's die door de buren dik gevonden moeten worden. Met een stuurmansauto heeft zo'n ding niks te maken, het moet voor onwetenden enkel de illusie hooghouden.
Luxe Caddy :roflol:

Michel P

Bericht door Michel P » 13 jan 2011, 10:43

steve smith schreef:
wim breman schreef:

+1 alles voor de looks......... en wat is dat interieur toch mooi......... maar het blijft kut rijden :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 10:47

Wie heeft er dan al in een RS3 gereden?

Ben het er mee eens dat een basis/standaard Audi niet echt aan de volwachting van scherp sturen en sportief rijden voldoet. Toen ik indertijd (2000/2003) mijn Audi S3 reed en besloot op een blauw maandag die in te ruilen voor een A4 1.9 TDI (wat gelukkig niet door ging) toen sprongen mij de tranen ook in de ogen in vergelijk tot de Audi S3. Zo slecht vond ik die A4 (FWD).

Maar dit is een RS3, mischien geen über BMW achtig iets, maar is het afbranden nu echt terecht? Eerst maar eens zien dan geloven.

En nee ik ben geen Audi man (meer).. wel 5 jaar Audi gereden.

Plaats reactie