Je voelt je toch flink genomen met een A4 van 50k als Seat een jaar later met een exact gelijke Exeo komt voor 20k minder?
Dat is ook zo, sterker nog, voor mij toen de belangrijkste reden om afscheid van Audi te nemen. S3 vond ik iets bijzonders.. toen Seat met de Cupra (V6 2.8 en AWD ) en Cupra R (1.8T en FWD) uitkwam, exact hetzelfde interieur..en zeker zo'n mooie koets maar 10K goedkoper toen baalde ik zeker.
En toen op Niederrhein een kunstof paneel onder de S3 wegdonderde en toen ik het oppakte 4 VAG logo's er op zag staan, toen was het voor mij helemaal exit met Audi.
Wat ik trouwens de allergrootste tegenvaller vond, was de Audiverkoper die tegen mij vertelde dat de S3 nu eenmaal heel fors afschreef omdat je voor geld van een gebruikte S3 ook een nieuwe Seat cupra kon kopen.. de inruilprijs moest daarom flink onder de nieuwprijs van een Cupra uitkomen wilde ze die 2e hands S3 nog aan de man kunnen brengen.
Maar ik zeg ook, dat was in 2002/2003.. nu bijna 10 jaar verder is er op het copycat gedrag binnen de VAG groep ook wel het een en ander veranderd.