Zo, m'n bezoekje aan Lochem zit erop.

Afgelopen zaterdag vroeg opgestaan, had om 09:00u een afspraak bij JD en voor mij is het circa 2 uur rijden. Tegen zevenen dus die kant op. Draai ik bij Apeldoorn de A1 op, komt op datzelfde moment een blauwe Golf R de A1 op rijden. Erg leuk, zoveel zie je die niet. Bestuurder daarvan had me natuurlijk ook direct gespot

dus dat was al snel even sporten. Naast elkaar even doortrekken tot 2x95. Golf R loopt wel wat weg maar heel groot is het verschil niet eens, viel me mee. Wat wel opviel was het bizarre geluid wat uit dat ding kwam

, zat dan ook een volledig open uitlaatsysteem onder.
Al met al een paar leuke kilometers

. Het bleek al snel dat de Golf R dezelfde eindbestemming als mij had, wat ook niet zo verbazingwekkend is. Hij kwam er voor een chip op maat, bij mij gewoon een standaard chip. Aangekomen bij JD dus, mooie zaak! Mark van JD hing al snel de laptop aan mijn GTI. Dat was met een kwartiertje snel klaar dus toen, na een bakje koffie, even proefrijden. Eerst Mark even rijden, ik ernaast met laptop op de schoot. Onder het rijden eea. uitlezen en dat leek allemaal perfect. Ging ook wel redelijk vlot zeg maar, dat proefritje.

Daarna keren en mocht ikzelf terugrijden. Zo zo... dat voelde meteen al een stuk gretiger aan. Kon niet helemaal voluit want een eindje voor me reed oom motoragent.
Anyway, alles was goed en klaar. Omdat hij niet op de bank is geweest blijven de exacte cijfers nog onbekend maar volgens Mark (die heel veel Golf 6 GTI's voorbij ziet komen) is met goede 98 benzine circa 270 PK en 380 Nm haalbaar (standaard is dus 210 / 280).
Nog even gekeken bij de Golf R die wel op de bank stond. Geluid wat uit dat ding kwam was gewoon tè

maar vermogen kwam er wel uit. Toen ik keek zat hij op 324 pk (282 aan de wielen). Vet ding verder.
Daarna de thuisreis aanvaard en toen viel gelijk al op hoeveel sneller en vooral soepeler de auto is geworden. Vooral op de snelweg is het ook echt heerlijk. Laat de auto gewoon in 6 staan en het ding versnelt altijd en overal, zo enorm elastisch. Echt heerlijk. Acceleratie is ook redelijk impressive nu. Even 80-120 gedaan en handmatig geteld... denk ergens rond de 3,5 seconde.
Ben dus best excited

, zelfde gevoel als toen ik deze auto kreeg.

Lijkt nu weer een beetje alsof je een nieuwe auto hebt gekregen.
Op top is hij ook echt snel. Heel even ergens geprobeerd (in Duitsland uiteraard

).... 254 stond er zomaar op de digitale teller (notabene met wat euro 95 in de tank... kon niets anders krijgen).. en ging nog vrolijk door. Moest zelf afremmen. Ruim boven de 260 is wel haalbaar.
Aanrader dus. :banaan: