Hier nog wat "easter eggs". http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=27 (tis over het algemeen voor de mk5 maar zal waarschijnlijk ook wel op de mk6 werken?)
Volvo V60 PIH
- Sander
- Berichten: 1006
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Klopt
Hier nog wat "easter eggs". http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=27 (tis over het algemeen voor de mk5 maar zal waarschijnlijk ook wel op de mk6 werken?)
Hier nog wat "easter eggs". http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=27 (tis over het algemeen voor de mk5 maar zal waarschijnlijk ook wel op de mk6 werken?)
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Misschien valt het ook niet mee om het uit te leggen naar de monteur toeWouter81 schreef: Valt soms niet mee, nadenken als monteur.
Voor het ramen gebeuren zou ik zelf ff wat proberen qua open en dicht met de AB maar vreemd is het wel.
- JP
- Berichten: 35254
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Dat gaat hard met die km's....
De mijne heeft dezelfde km-stand, maar dan bijna op 1 jaar tijd....
@ AB/RAmen
Buiten het feit dat je dan wel lang en best hard moet drukken (en vasthouden) op de AB, zou je misschien wel via VAGCom 'regenschliessen' kunnen laten activeren. Dan gaan ramen (en eventueel schuifdak) dicht bij regen.
Mijne heeft laatst meerdere dagen met een raam, een stukje, open gestaan. Gelukkig dat het niet regende
De mijne heeft dezelfde km-stand, maar dan bijna op 1 jaar tijd....
@ AB/RAmen
Buiten het feit dat je dan wel lang en best hard moet drukken (en vasthouden) op de AB, zou je misschien wel via VAGCom 'regenschliessen' kunnen laten activeren. Dan gaan ramen (en eventueel schuifdak) dicht bij regen.
Mijne heeft laatst meerdere dagen met een raam, een stukje, open gestaan. Gelukkig dat het niet regende
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Ik heb er inmiddels 52.500km op staan na 10 maanden maar ik vind hem steeds sneller aanvoelen ! Heb helemaal niet het gevoel dat ik eraan gewend ben. Heb dus ook absoluut nog geen enkele behoefte om de auto te chippen. Tegen een Z4M op de snelweg gaat ie nog zo rap dat die behoefte ook nooit zal komen denk ik. Vooral vanaf 40km/h in zijn II en III voluit geeft zo'n waanzinnige kick !
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Topic helemaal gemist 
Mooi apparaat voor die centen, ik denk toch eigenlijk zelfs de beste keus. Chippen (op maat) zou ik overigens laten doen bij JD. Zelf 1 keer ervaring mee gehad en hij weet watie doet. Dealer hier in Leeuwarden brengt alles ook bij voorkeur naar JD.
Iig veel plezierkm's toegewenst!
Mooi apparaat voor die centen, ik denk toch eigenlijk zelfs de beste keus. Chippen (op maat) zou ik overigens laten doen bij JD. Zelf 1 keer ervaring mee gehad en hij weet watie doet. Dealer hier in Leeuwarden brengt alles ook bij voorkeur naar JD.
Iig veel plezierkm's toegewenst!
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Thanks Maus.
Bevalt me ook heel erg goed, de GTI.
Vanavond m'n eigen mini-Cannonball run uitgevoerd hehe. Was wel benieuwd hoe hard hij nou echt wil. Dat viel niet tegen, precies 250 km/u op de (digitale) teller. Dat met een volle tank Euro 95, airco aan en AC/DC - Thunderstruck op de stereo. 8) Met nog iets betere omstandigheden (zoals betere benzine) zal het nog wel ietsjes harder gaan.
Niet gek voor een 'standaard' middenklassertje.
Vanavond m'n eigen mini-Cannonball run uitgevoerd hehe. Was wel benieuwd hoe hard hij nou echt wil. Dat viel niet tegen, precies 250 km/u op de (digitale) teller. Dat met een volle tank Euro 95, airco aan en AC/DC - Thunderstruck op de stereo. 8) Met nog iets betere omstandigheden (zoals betere benzine) zal het nog wel ietsjes harder gaan.
Niet gek voor een 'standaard' middenklassertje.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Ik denk dat met deze temperaturen je airco uitzetten minstens zoveel nut heeft. 
- JP
- Berichten: 35254
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Gisteren airco helemaal vergeten uit te zetten (en dan nog, het was 30 graden
) en kwam al tot 256 digitaal (260 op de gewone klok) bij 6200tpm
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Ja, eigenlijk ook vergeten de airco uit te zetten.
Met die AC uit en wat betere benzine kunnen er nog wel een paar kilometertjes bij denk ik. 
Maar goed, 250 is ook niet gek met een standaard GTI.
Maar goed, 250 is ook niet gek met een standaard GTI.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Zeker niet gek, hoewel het tellersnelheden zijn.
-
Nico L.
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 17:20
- Auto: BMW X3 F25
- Locatie: Randstad
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Ik had 259 op de digitale teller met 30 graden buiten, airco uit en Aral 100. Ging best lekker, had kort ervoor vanuit de slipstream een Golf VI R het nakijken gegeven. Ivar was niet blij,
gniffel.........
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Hmmmm, heb nog wat te verbeteren dus.
Maar goed......zostraks weer heerlijk binnendoor naar huis geknald. B-weg, max 140 km/u, veel bochten....hele wegdek gebruiken....de ideale lijn pakken en de GTI al piepend en glijdend op de grens van de grip door de bochten jagen, het (electronische) sper voelen werken, de remmen die loeiheet worden en beginnen te stinken, de achterkant (die best wil meewerken ondanks al die verhalen in de bladen) lekker zetten.... even flink afremmen om rustig langs wat wandelaars te rijden... die al afkeurend naar je kijken omdat ze het bandengepiep van een paar bochten eerder hoorden
...en daarna weer gas want er volgen nog een paar lekkere bochten. Veel te snel alweer thuis.... auto even laten afkoelen.... uitstappen...en de auto horen tikken van de snelle rit. Nog even achterom gekeken met 'n big smile... waarbij onder andere de inmiddels donkergrijze velgen opvallen, smerig als ze zijn van de remstof.
Ja, dit is heel erg veel leuker nog dan hard rechtuit knallen.
/me is blij met zijn Golfje. 8)
Maar goed......zostraks weer heerlijk binnendoor naar huis geknald. B-weg, max 140 km/u, veel bochten....hele wegdek gebruiken....de ideale lijn pakken en de GTI al piepend en glijdend op de grens van de grip door de bochten jagen, het (electronische) sper voelen werken, de remmen die loeiheet worden en beginnen te stinken, de achterkant (die best wil meewerken ondanks al die verhalen in de bladen) lekker zetten.... even flink afremmen om rustig langs wat wandelaars te rijden... die al afkeurend naar je kijken omdat ze het bandengepiep van een paar bochten eerder hoorden
Ja, dit is heel erg veel leuker nog dan hard rechtuit knallen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Zoals DF bedoelt is! 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Wordt de compressor niet ontkoppeld bij volgas?Tom Westendorp schreef:Ik denk dat met deze temperaturen je airco uitzetten minstens zoveel nut heeft.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Leuk om te lezen dat je zoveel plezier beleeft aan de GTI! 
@ Martijn - Dat vraag ik me ook af.
Ik denk dat de compressor maar voor een bepaalde tijd wordt uitgeschakeld, dus niet bij langdurig volgas.
@ Martijn - Dat vraag ik me ook af.
Ik denk dat de compressor maar voor een bepaalde tijd wordt uitgeschakeld, dus niet bij langdurig volgas.
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Even 'n update. Inmiddels 27.000 km naar volle tevredenheid gereden. Bij 20.000 zijn de voorbanden vervangen, heb er nu RE050A onder die me uitstekend bevallen.
Auto heeft vandaag z'n eerste beurtje gehad. Rij vandaag in een VW Fox rond haha
, best leuk voor een dag. Ding wou zostraks nog 172 km/u ook hehe.
Enige mod tot nu toe zijn instaplijsten van VW op de dorpels, eind vorig jaar van m'n ouders gekregen. Staat erg mooi.
Inmiddels driekwart jaar met 210 pk gereden, nu tijd voor iets meer. Over 2 weken gaat de Golf naar JD Engineering toe, voor een chipbehandeling. Daarna 260 PK / 380Nm als het goed is. Uiteraard zin in.
Auto heeft vandaag z'n eerste beurtje gehad. Rij vandaag in een VW Fox rond haha
Enige mod tot nu toe zijn instaplijsten van VW op de dorpels, eind vorig jaar van m'n ouders gekregen. Staat erg mooi.
Inmiddels driekwart jaar met 210 pk gereden, nu tijd voor iets meer. Over 2 weken gaat de Golf naar JD Engineering toe, voor een chipbehandeling. Daarna 260 PK / 380Nm als het goed is. Uiteraard zin in.
- Arthur
- Berichten: 43934
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Mooie upgrade naar 260pk/380nm
- Mark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Gaaf! Ik lees graag je ervaringen na dat ie bij JD is langsgeweest.
- JP
- Berichten: 35254
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Gaat hard met die kilometers....en die 260pk wen je ook weer (veel te snel) aan.... 
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Heb je toevallig foto's van de instaplijsten?? Ik mis ze op de GTI.......Wouter81 schreef:Even 'n update. Inmiddels 27.000 km naar volle tevredenheid gereden. Bij 20.000 zijn de voorbanden vervangen, heb er nu RE050A onder die me uitstekend bevallen.
Auto heeft vandaag z'n eerste beurtje gehad. Rij vandaag in een VW Fox rond haha, best leuk voor een dag. Ding wou zostraks nog 172 km/u ook hehe.
Enige mod tot nu toe zijn instaplijsten van VW op de dorpels, eind vorig jaar van m'n ouders gekregen. Staat erg mooi.
Inmiddels driekwart jaar met 210 pk gereden, nu tijd voor iets meer. Over 2 weken gaat de Golf naar JD Engineering toe, voor een chipbehandeling. Daarna 260 PK / 380Nm als het goed is. Uiteraard zin in.
- JP
- Berichten: 35254
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
@ Wouter81; Laat je een chip op maat (met rollenbanktest) monteren? Schijnt dat een GTi standaard al wel eens gunstig kan zitten met de pk's. In Duitsland waren er meerdere waar de auto af fabriek al 220-230pk hadden.
@ Luca; Weet niet welke Wouter heeft, maar je kan ook die van de Golf V monteren
3-deurs:
Teilenummer: 1K3 853 803 C 61E
5-Deurs:
Teilenummer: 1K4 853 803 C 61E


@ Luca; Weet niet welke Wouter heeft, maar je kan ook die van de Golf V monteren
3-deurs:
Teilenummer: 1K3 853 803 C 61E
5-Deurs:
Teilenummer: 1K4 853 803 C 61E
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
JP bedankt voor de tip!
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Zo, m'n bezoekje aan Lochem zit erop.
Afgelopen zaterdag vroeg opgestaan, had om 09:00u een afspraak bij JD en voor mij is het circa 2 uur rijden. Tegen zevenen dus die kant op. Draai ik bij Apeldoorn de A1 op, komt op datzelfde moment een blauwe Golf R de A1 op rijden. Erg leuk, zoveel zie je die niet. Bestuurder daarvan had me natuurlijk ook direct gespot
dus dat was al snel even sporten. Naast elkaar even doortrekken tot 2x95. Golf R loopt wel wat weg maar heel groot is het verschil niet eens, viel me mee. Wat wel opviel was het bizarre geluid wat uit dat ding kwam
, zat dan ook een volledig open uitlaatsysteem onder.
Al met al een paar leuke kilometers
. Het bleek al snel dat de Golf R dezelfde eindbestemming als mij had, wat ook niet zo verbazingwekkend is. Hij kwam er voor een chip op maat, bij mij gewoon een standaard chip. Aangekomen bij JD dus, mooie zaak! Mark van JD hing al snel de laptop aan mijn GTI. Dat was met een kwartiertje snel klaar dus toen, na een bakje koffie, even proefrijden. Eerst Mark even rijden, ik ernaast met laptop op de schoot. Onder het rijden eea. uitlezen en dat leek allemaal perfect. Ging ook wel redelijk vlot zeg maar, dat proefritje.
Daarna keren en mocht ikzelf terugrijden. Zo zo... dat voelde meteen al een stuk gretiger aan. Kon niet helemaal voluit want een eindje voor me reed oom motoragent. 
Anyway, alles was goed en klaar. Omdat hij niet op de bank is geweest blijven de exacte cijfers nog onbekend maar volgens Mark (die heel veel Golf 6 GTI's voorbij ziet komen) is met goede 98 benzine circa 270 PK en 380 Nm haalbaar (standaard is dus 210 / 280).
Nog even gekeken bij de Golf R die wel op de bank stond. Geluid wat uit dat ding kwam was gewoon tè
maar vermogen kwam er wel uit. Toen ik keek zat hij op 324 pk (282 aan de wielen). Vet ding verder.
Daarna de thuisreis aanvaard en toen viel gelijk al op hoeveel sneller en vooral soepeler de auto is geworden. Vooral op de snelweg is het ook echt heerlijk. Laat de auto gewoon in 6 staan en het ding versnelt altijd en overal, zo enorm elastisch. Echt heerlijk. Acceleratie is ook redelijk impressive nu. Even 80-120 gedaan en handmatig geteld... denk ergens rond de 3,5 seconde.
Ben dus best excited
, zelfde gevoel als toen ik deze auto kreeg.
Lijkt nu weer een beetje alsof je een nieuwe auto hebt gekregen.
Op top is hij ook echt snel. Heel even ergens geprobeerd (in Duitsland uiteraard
).... 254 stond er zomaar op de digitale teller (notabene met wat euro 95 in de tank... kon niets anders krijgen).. en ging nog vrolijk door. Moest zelf afremmen. Ruim boven de 260 is wel haalbaar.
Aanrader dus. :banaan:
Al met al een paar leuke kilometers
Anyway, alles was goed en klaar. Omdat hij niet op de bank is geweest blijven de exacte cijfers nog onbekend maar volgens Mark (die heel veel Golf 6 GTI's voorbij ziet komen) is met goede 98 benzine circa 270 PK en 380 Nm haalbaar (standaard is dus 210 / 280).
Nog even gekeken bij de Golf R die wel op de bank stond. Geluid wat uit dat ding kwam was gewoon tè
Daarna de thuisreis aanvaard en toen viel gelijk al op hoeveel sneller en vooral soepeler de auto is geworden. Vooral op de snelweg is het ook echt heerlijk. Laat de auto gewoon in 6 staan en het ding versnelt altijd en overal, zo enorm elastisch. Echt heerlijk. Acceleratie is ook redelijk impressive nu. Even 80-120 gedaan en handmatig geteld... denk ergens rond de 3,5 seconde.
Ben dus best excited
Op top is hij ook echt snel. Heel even ergens geprobeerd (in Duitsland uiteraard
Aanrader dus. :banaan:
- Fabian
- Berichten: 7288
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Lekker Wouter!!!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten
