Bericht
door Snipe » 19 dec 2010, 11:02
Ah, dan begrijp ik het!
De Abarths zijn tot op zekere hoogte wel leuk. De elektronica kan niet uit, dus da's jammer. Laurens heeft op Zandvoort even wat geprobeerd met de 500, maar die hing met dank aan de elektronica bijna met z'n tanden in het stuur. Zelf had ik wat problemen met de Punto in de sneeuw. Als je zijdelings wegglijdt wil je immers gasgeven, maar de stumperhulpjes verhinderen dat. Dan is het dus gewoon blijven zitten en afwachten waar je uitkomt. Je zou dat zelfs gevaarlijk kunnen noemen.
Los daarvan rijden ze wel lekker, waarbij het me een raadsel is waarom iemand de 500 boven de Punto zou verkiezen. Je hebt meer ruimte, de zitpositie is beter, je hebt meer vermogen en ze kosten hetzelfde.
[Macboy] Bovendien zorgen de geweldige afwerkingsdetails voor een feel good factor die niet veel auto's in deze klasse halen. Iedere verwijzing naar Fiat is weg, overal zie je Abarth-logo's, mooie sportstoelen, gave stiksels en ander moois. [/Macboy]
Ergens tussen nu en begin januari staat het hele verhaal van Mattijs over de 500C op de frontpage, met foto's van Robin Hartog en de input van Laurens die ermee op Zandvoort reed.
In januari volgt ook het hele verslag over de Punto, met foto's van Markk erbij.
Wel jammer, overigens, al die sneeuw. Ik begreep dat het zoveel is dat de cursussen op Zandvoort gisteren en vandaag zijn afgelast voor het eerst in 25 jaar. Wel jammer, want we zouden er een video maken vandaag.